Criza italiana vazuta de afara…

Nu vreau să comentez problema ori criza româno-italiană pentru că mi-ar lua o zi întreagă şi foarte multe pagini, iar subiectul este super şi răscomentat peste tot. Am vorbit în această seara cu buna mea prietenă Carmen, stabilită de mai mulţi ani în Austria, aproape de graniţa cu Italia. Prima veste bună ce mi-a dat-o e că nu a văzut nimic despre cazul românesc în presa austriacă ori dacă a fost vreo ştire nu i s-a dat mare importanţă. Mă interesa cum s-a propagat povestea în Europa pentru că după ce mă uit o oră la ştirile noastre am impresia că toată comunitatea ne judecă şi dă cu noi de toţi pereţii, încât îmi zic că nu mai ies niciodată din ţară. Cum are prietene foarte bune în Italia, cu care ţine legătura zilnic, am întrebat-o simplu dacă se uită altfel decât până acum italienii la români. Mi-a răspuns aşa:”De astea vă place vouă, celor de acasă, să vă imaginaţi, dacă stai aici 2-3 ani eşti integrat într-o comunitate. Îţi dai seama că fiecare îşi vede de treabă şi ce-i în presă aia e o ştire. Sigur că te poţi lua în gură cu oamenii şi atunci se poate s-o iei peste bot, dar asta se întâmplă şi acasă”. În rest, părerea ei despre autorităţile italiene seamănă cu a mea: „Autorităţile italiene sunt de tot rahatul!”

Despre Satmareanca
Ziaristă

7 Responses to Criza italiana vazuta de afara…

  1. cardia says:

    io inteleg ca m-ai citat da’ nu mi-ai putut corecta c-un drum greselile de ortografie??Hahaha

  2. CRINA DUNCA says:

    E mai interesant asa. Hahaha … Mai „live” …

  3. cardia says:

  4. CRINA DUNCA says:

    Nu e bun linkul tau, imi da eroare. Hai mai spune-ne ceva ca daca aseara te-am crezut, de cum am iesit de pe net am vazut la TV cum ne prigoneste toata Europa: bombe la magazine, batai, manifestatii de protest, afise rasiste, romani plecati de zece ani care se intorc acasa din acest motiv etc ……..

  5. cardia says:

    buaaah ce sa-ti spun?
    am citit un piculetz prin presa italiana azi si:

    Giovanni Gumiero dupa inamormantarea sotiei…

    „Dopo la cerimonia funebre anche Giovanni Gumiero ha voluto lanciare un appello alla tolleranza: „Sappiamo e dobbiamo distinguere le persone, un rom da un rom, un romeno da un romeno, un italiano da un altro italiano”, ha detto al ministro Parisi. „

    http://www.repubblica.it/2007/11/sezioni/c…l?ref=rephpnews

    oricum eu nu pricep unde vor italienii sa-i expulzeze pe tigani? is cetateni europeni, vor sa-i trimita pe alt continent? si daca ii expulzeaza oare nu le incarca drepturile?? drepturile si traditiile, of course! ce societate civilizata este una care interzice cetatenielor ei (chiar si tigani!) dreptul de a-si pastra traditiile? si daca traditiile astea inseamna furt, talharit, omorat, murdarit, distrus… ce vina are el cetateanul european-tigan? ce a ales el sa se nasca tigan?

    Oricum primul meu gand la intrarea romaniei in eu a fost ca incepand cu acel moment Romania chiar are o sansa reala de progres, mai ales prin faptul ca tiganii nu vor mai fi fortati sa ramana in tara.

  6. CRINA DUNCA says:

    Cu alte cuvinte noi ar trebui sa ne bucuram pe fata, asa cum o facem pe dos fara sa recunoastem, ca daca nu se faceau „remarcati” acolo cu traditiile lor ne dadeau noua batai de cap acasa. Nu stiu unde o sa ajunga in final toata povestea asta, dar miroase de la o posta a campanie electorala, si in Italia si in Romania. O campanie care terfeleste toate drepturile fundamentale ale omului, inclusiv ale tiganilor … caci si ei sunt oameni si, asa cum bine ai remarcat, cetateni europeni.

  7. CRINA DUNCA says:

    Am gasit aici concluzia unei ziariste de la Antene, care spune tot, si confirma ca nu e deloc asa cum se exagereaza …
    http://www.despaoana.blogspot.com

Lasă un răspuns

