Prima promoţie de demagogi şi plângăcioşi

Zilele trecute am avut o revelaţie sau, mă rog, am avut nişte tentative de a-mi schimba părerea despre democraţii sătmăreni, despre care am afirmat tot timpul că sunt varză murată. Întâmplarea a făcut să am o discuţie cu un personaj din conducerea locală, să-mi fie simpatic şi să constat că, uite, prin PD s-au pricopsit şi oameni de calitate. Povestea a durat foarte puţin şi am revenit la vechile păreri, chiar mai proaste. Ca să intru în subiect, sâmbătă am îngheţat de frig la mitingul PD şi m-a tras un curent că nici acum nu am scăpat de durerile de măsele. Dar nici de alea de cap, provocate nu de chestii naturale, ci de unele profund umane. Bine dotaţi oamenii cu bannere, slogane, eşarfe, steguleţe, beculeţe şi tot arsenalul. Mult popor, vreo 600-700, mai mult chiar decât se aşteptau democraţii, tăcut şi la locul lui. Ceea ce a făcut să-mi ascut şi mai bine urechile şi să încep investigaţiile, care mă duc înspre ideea de turism electoral cu pocăiţi din Oaş. Boc nu a venit şi nici nu cred că avea de gând. Frunzăverde, Blaga şi Oltean şi-au făcut numerele pe scenă, le ştiau de la repetiţiile precedente. Au fost toate ingredientele din Caragiale, inclusiv un cetăţean turmentat. Lui Frunzăverde nu-i stăteau prea bine ochii în cap. A chemat lumea la referendum ca să scape de miticii impuşi pe liste de la Bucureşti. A uitat că Băse e şi el un mitic de acest fel. Un cetăţean turmentat a spus că îl votează pe Blaga. A înţeles bine cetăţeanul! Blaga e şi el un mitic pentru Bucuresti. Oltean m-a scos din sărite cu discursul lui plângăcios şi profund demagogic. Era ca o muiere care vroia să-i dea ţâţă copilului. „De noi depinde soarta ţării”, vrem la guvernare … nu e numai dezideratul partidului ci şi al poporului”. Dorin Puie l-a crezut şi a început să plângă. Nici măcar nu avea o batistă să-şi şteargă lacrimile. Iar Stolo nu era prin zonă să-i ofere umărul. Bărbat ca şi Băsescu Puie al nostru. Mi s-au părut foarte aroganţi, mult mai aroganţi decât arogantul şef Năstase, pentru că am văzut mult mai multă demagogie. Cu Năstase se putea discuta, răspundea la întrebări, Blaga şi Frunză parcă au scris tot timpul pe frunte că ei sunt preşedintele şi poporul şi înafară de ei nu mai există nimeni. Sigur că au servit multe abureli gen PD merge la masa celor puternici, unde se împarte bugetul. Eu una am înţeles clar că merge la masa cu bucate că a costat cam mult campania electorală. Mă scuzaţi dacă trebuia să înţeleg altceva. Ce ştiu e că săptămâna trecută, când se vota la Bruxelles rezoluţia împotriva Italiei, democraţii îşi făceau campanie electorală prin ţară. Acum ne spun că vor la masa celor care decid …Decizia mea a fost luată. Am scăpat de o listă, mai am de testat două…

Despre Satmareanca
Ziaristă

5 Responses to Prima promoţie de demagogi şi plângăcioşi

  1. Trasnea says:

    Acesta este Blaga pe care-l cunosc si eu,ciufut,gretzos si malagambist…..Nimic nou sub soare ,ca nu mai e ministru….Lupul isi schimba parul…
    Nastase nu e arogant….Nastase e superior ( si chiar e).Mi-a fost profesor si ca profesor era „deosebit de superior”.Ca politician,in schimb …..era politician…..

    „De noi depinde soarta tzarii”…..nu provoaca lacrimi…..provoaca sila!Niciodata dezideratele ( de doi lei) ale partidelor nu vor fi si cele ale poporului…..NICIODATA!!!!!!!!!!!!

    Erau plangaciosi deoarece de ciuda crestasera in pauza vreo trei patru „Becalii de doi lei” si le ramasese efectu’ intiparit pe moace….

  2. CRINA DUNCA says:

    Am mai aflat ceva despre tione. Ai facut Dreptul. Da, era superior, numai ca i se urcase gloria la cap.

    Ai spus cuvantul corect: sila, voma

    Cred ca au crestat macar un kil, de vreo doi lei 😀

  3. Adam Boer says:

    De ce numai încă două liste? Şi dacă apar pâna la urmă şi eu cu o listă? Poate te răzgândeşti şi vii şi pe la noi.

  4. Sătmăreanca says:

    @ Adam Boer

    Am ales din oferta de la europarlamentare. Cand vor apare alte liste interesante le voi lua in calcul. Nu inteleg la care voi te referi? La FDG? Atata vreme cat primiti voturile pentru ca sunteti nemti, dar va asociati dupa cu UDMR, nicio sansa … Eu una nu vad logica…

  5. Adam Boer says:

    Da Crina, ai pus degetul pe rană.

Lasă un răspuns

