O clasă politică INUTILĂ

Spunea ceva Vania într-un comentariu că scârba este un sentiment legitim. Legitimată de această afirmaţie şi pentru că nu cunosc noţiunea pe care o trăiesc în acest moment şi care ar urma scârbei, nu scriu nimic despre alegeri şi nonalegeri. Au scris o grămadă. Textul de mai jos, scris aici de Trăsnea, mă reprezintă. Consideraţi că l-aş fi scris eu …
„Ieri am asistat la cel mai abject tur de scrutin din România postdecembristă. O mare parte dintre politicieni în frunte cu Iliescu, Nastase, Voiculescu, Tariceanu, Vadim au considerat ca nu merita sa voteze pentru referendumul privind introducerea votului uninominal. Toti au spus la unison ca nu se prezinta la vot deoarece este ….INUTIL.
Stimati politicieni, eu, ca si cetatean, am mers la vot de fiecare data cand s-a organizat dupa 1989. Am considerat ca asa este corect, deoarece votul este un act civic si de responsabilitate, un act democratic pentru obtinerea caruia am luptat in Revolutia din Decembrie 1989. Am considerat ca este datoria mea de cetatean fata de destinul meu si al tarii. Dar in urma spectacolului dezonorant, pe care dvs stimati politicieni l-ati jucat la ultimele alegeri, m-ati determinat sa nu mai particip la nici un scrutin electoral, de aici incolo, pentru mult timp. Stimate domnule Tariceanu, Nastase, Iliescu, Voiculescu si ceilalti asemenea dvs., atata timp cat veti mai exista pe scena politica EU nu am sa va mai votez. Deoarece suntei INUTILI! Alegeti-va intre voi! Daca dvs ca si reprezentati ai clasei politice, ca si formatori ai noii clase politice, ca si conducatori ai destinului acestei tari considerati ca a merge la vot este inutil, atunci nici dvs. nu mai aveti utilitate. Daca lupta pentru interesul politic poate culmina cu declararea celui mai democratic exercitiu, votul, ca find inutil, atunci NU meritati aceasta tara. NU meritati acest popor. NU meritati aceasta democratie. Deci, sunteti INUTILI!
Nota 10 pentru MIRCEA GEOANA, deoarece in calitate de presedinte de partid a inteles responsabilitatea publica de a vota. Deoarece in ciuda tuturor adversitatilor politice a ales exprimarea democratica si onestitatea in locul ranchiunii si lasitatii.
Nota 3 pentru Vadim Tudor, care a oferit un spectacol jalnic la aflarea rezultatelor alegerilor. Si care a oferit o demisie tardiva si dezonoranta, in cazul in care chiar va demisiona.
Nota 1 tuturor partidelor participante la vot deoarece, indiferent ce procent a obtinut fiecare, cu totii, in fapt, au pierdut alegerile. Cu o participare la vot sub 30%, consider ca nimeni nu are cu ce se lauda!”

Despre Satmareanca
Ziaristă

15 Responses to O clasă politică INUTILĂ

  1. Ioan Usca says:

    Urnează, după un post prelungit, să cinez. Revin ulterior…

  2. Sătmăreanca says:

    Pofta mare Sa nu-ti stea buletinele de vot in gat 🙂

  3. Darius F says:

    Ete na, nota 10 pentru Mircea Geoana, aproape ca era sa imi placa articolul. Doar nu crede Trasnea ca el s-a dus sa voteze la referendum ca sa dea un exemplu de civism? Sa fim seriosi…

  4. Mihnea Georgescu says:

    Geoană este pionul Cotrocenilor în PSD, unul care distruge partidul din interior. Nu merita nici 1. Şi eu am votat la ambele scrutinuri, dar am sperat să nu facă pragul de 50%. Şi nu l-a făcut! Ion Iliescu este unul dintre cei mai lucizi politicieni la ora actuală, iar Tăriceanu, aşa cum îi spune şi numele, un om de o mare tărie şi rezistenţă morală. Eu unul, recunosc, în locul lui, aş fi plecat de mult. Atât vă spun, dacă vreţi să mă ascultaţi: Fiţi cu ochii pe Tări! Băiatul are stofă!
    În altă ordine de idei, Geoană trebuie să se care de la conducerea PSD, până nu este prea târziu şi nu mai intrăm nici în Parlament.

  5. Anonymous says:

    si scirba poate fi inutila… degeaba ne lamentam atita vreme cit politicienii isi fac mendrele si ne rid in nas. toata lumea e multumita: romanul e mindru ca a stat acasa, iar politicianul multumit ca a mai trecut un scrutin fara schimbari semnificative. altfel ar fi stat treaba daca exista o alternativa viabila. l-au scos pe gusa exponentul schimbarii tocmai ca sa poata fi usor de atacat. nu vedeti? e un tot unitar, unde puterea si opozitia au sforile atasate de aceleasi miini…
    PS: imi cer scuze pentru faptul ca prefer sa ramin anonim…

  6. Ioan Usca says:

    Comentariul ultimului anonim nu are nimic ofensator, constatând ce era de constatat.
    Totuşi, anonim rămâi şi prin alegerea unui pseudonim (Take Ionescu, să zicem). Dar cele spuse sunt mai uşor receptate sub o iscălitură oarecare…

    Notă: Fac azi mici modificări la blogroll, să nu mai fiu obligat să tot ajung aici via Horia.

  7. Sătmăreanca says:

    @ darius f… Macar s-a dus, nici nu conteaza cum a votat. In loc sa o puneti de un nou circ in PSD, mai bine v-ati pune pe muncit. Darius, tu si ceilalti ca si tine, impuneti-va parerile in judet, pe strada Stefan cel Mare, si nu-i mai lasati tot pe aceeasi sa traga sforile. Iesiti din anonimat, mai avem doar cateva luni pana la locale si n-avem nicio alternativa viabila …

    @ Mihnea Georgescu … Nu stiu al cui pion e Geoana. Parerea mea este ca in PSD se duce o interminabila lupta pentru putere. Nimic mai mult. Ion Iliescu ar trebui sa iasa la pensie si sa mearga cu tot cu Basescu in Congo. Vorba lui Chinezu, Iliescu sa o mai puna de o revolutie si Basescu sa-si faca o flota ca sa aiba ce vinde. Problema in PSD nu este atat Geoana cat autosuficienta baronilor si lipsa mizei personale pentru unii lideri de filiale. Procentul final este dat de rezultatul din judete. Ori in unele judete, precum Satu Mare, pesedistii au fost absenti in campania electorala pentru ca euroalegerile nu aveau o miza personala. Sa vezi cum o sa se inghesuie in teritoriu la locale cand va fi vorba de ciolan pentru fiecare.
    Tariceanu, da, s-a mai intremat putin, a devenit din gaina cocos 🙂

    @ anonim … Nu e nevoie de scuze pentru unii Anonimi. Da, poate fi inutila daca eu nu mi-as fi facut datoria de a vota. De unde alternative daca nu iese nicio figura noua in fata? Nici la nivel central, nici la nivel local. Daca anonimii ar iesi din anonimat poate am avea o alternativa viabila. Altfel, vom alege la nesfarsit raul cel mai mic. Astept si eu ziua in care voi putea alege ceva bun…Astept revolutia anonimilor… 🙂 🙂

    @Vania, alias ioan usca … Fac si eu modificari …

  8. Vania says:

    Atrag atenţia în mod politicos că azi am produs o mică bijuterie… De văzut (şi) fotografia ataşată! Aştept comentarii (iperelogioase, normal!).
    Ştiu că sunt pe lângă subiect.

  9. Rebel says:

    de ce nu apar feţe noi in peisajul politic? pentru ca sistemul nu iarta: ori te asimileaza, ori te respinge. nu-si permite greseli, pentru ca s-ar pune singur in dificultate. in plus mai e si un cerc vicios financiar: daca n-ai bani, nu-ti poti promova imaginea, daca ai bani, deja ai o „imagine” (a se cit punct slab sau handicap). as continua, dar ma apuca deznadejdea… daca va consoleaza, pe mine prea putin, am revazut recent citeva filme ale regizorului Michael Moore, si mi-am dat seama ca si la americani e rau… a murit capra vecinului!!! sint roman, deci sint fericit.
    PS: o idee de preluat: hai sa inscriem la urmatoarele alegeri un ficus, sau chiar o lista de ficusi… 🙂

  10. Sătmăreanca says:

    Esti prea tanar pentru atata deznadejde. Asta o banuiesc din discurs…:) Fetele noi care au aparut la un moment dat, s-au dat repede la fund. Nu au avut putere sa lupte ori n-au avut curaj pentru mai mult. Din pacate …Iti zic io ca o punem de Partdiul Rebelilor Anonimi acuma 🙂

    Sunt de acord sa preiau ideea, dar … ori laptele ce l-am baut dimineata nu-si mai face efectul ori chiar nu inteleg PS-ul tau :)So? care e faza cu planta aia?

  11. Rebel says:

    pentru a demasca intelegerile dintre partidul democrati si cel republican, (in unele circumscriptii au intelegeri de a nu scoate contracandidati, de aici rezultind congressman-i pe viata) Michael Moore a inscris la alegeri, o planta, un ficus mai exact. a reusit sa adune suficiente voturi, si l-a batut pe contracandidat. poate si in Romania, ar fi o alternativa viabila pentru cei ce au stat acasa (solidaritatea legumelor 🙂 ). in afara de fahrenheit 9/11 merita vazute sicko, the big one, bowling for columbine, si seria the awful truth. le gasesti pe net…

  12. Sătmăreanca says:

    Asa mai merge. Nu-mi trecea prin cap nici pana la anu :)N-ar fi rea o lista de ficusi …:)

  13. Rebel says:

    ar fi interesanta o lista a „tinerelor sperante” din politica satmareana, si apoi o analiza amanuntita pe individ… cine a confirmat, cine a dezamagit… poate reusim sa ne inchipuim spectrul politic de peste 15 ani.

  14. Sătmăreanca says:

    Ce optimist esti! Ori am eu amnezie ori nu pot face o lista din tinerele astea sperante…Dar o putem incepe. Cate subiecte am si n-am apucat sa incep niciunu 🙂

  15. Rebel says:

    de la Einstein incoace totul e relativ… nu ma refeream la cei in care ne punem noi speranta, ci la cei in care-si pun altii sperantele: pocaitii (a nu se citi PSD-isti) in Les, maghiari in Kerereskeny, pnlistii (refuz sa-i consider liberali) in stef. facem o lista, apoi ii discutam.
    bineinteles daca sinteti dispusi…

Lasă un răspuns

