Sătmărenii anului 2007: cei mai abili şi cei mai fraieri

Inspirată de Rebel şi de alte cunoştinţe nemulţumite de topurile făcute de o parte a presei la finalul anului trecut (între noi fie vorba în topul IZ s-a regăsit toată lumea, chiar şi persoane care s-au remarcat prin tăcere sau inactivitate totală), mi-am zis să ne facem topul nostru, al blogherilor şi al cititorilor de blog. Nu o să propun niciun nume, urmând să facem fiecare una sau două propuneri motivate la fiecare categorie. Consider că cinci categorii sunt mai mult decât suficiente pentru că altfel ne-ar prinde anul 2009 comentând. Am ales categoriile care consider că ne influenţează mai mult viaţa şi la care competitorii sunt mai cunoscuţi. Ar fi aşa: politicieni, parlamentari, primari&administraţie, afaceri şi societate civilă. Puteţi propune şi categorii noi. Stabilim regulile pe traseu.
Blogherii care nu cunosc poporul sătmărean pot face ce topuri vor ei aici 🙂

UPDATE. Inspirată de alţi blogheri, propun să facem nominalizări şi pentru câte o „Zmeură” la toate cele cinci categorii. Aşadar, două secţiuni: cei mai abili şi cei mai fraieri…

Despre Satmareanca
Ziaristă

75 Responses to Sătmărenii anului 2007: cei mai abili şi cei mai fraieri

  1. Darius F spune:

    Uuuu…… cred ca asta e un topic pentru anonimi.

    Parerea mea.

  2. Sătmăreanca spune:

    Curaj găină că te tai!
    Văd că îi musai să încep eu ca să aveţi la ce vă minuna 🙂

  3. Sătmăreanca spune:

    Cei mai abili:

    Politician – ministrul IMM Ovidiu Silaghi. Pentru că a ştiut da din coate, a ajuns ministru, a rezistat şi îşi pregăteşte terenul pentru perioada în care va fi nevoit să revină în judeţ. Băiat deştept!
    Parlamentar- Sever Şter. A fost cea mai uşoară alegere pt. că de ceilalţi auzim foarte rar, din 4 în 4 ani
    Primari& administraţie: Iuliu Ilyes, pentru că ştie încasa bine loviturile, se ştie repoziţiona şi îşi netezeşte drumul spre un nou mandat în ciuda faptului că oraşul arată mai rău decât Kosovo.
    Afaceri: – mă mai gândesc, aici am 2-3 candidaţi. Vegyepsyer pentru că a luat 3 milioane de euro şi ne-a reabilitat podul Golescu în aşa hal încât riscă să se prăvale sub noi. Dominium&Co pentru că a luat 2milioane de euro ca să sape nişte gropi în Centrul Nou.
    Societate civilă: Adam Boer. Pentru că mi-a făcut trafic zilele astea pe blog căutând ce am mai scris despre el 🙂

    Cei mai fraieri:

    Politician – Arpad Csehi. Pentru că mie una îmi dă senzaţia că a devenit o marionetă şi îi place. Prima oară a lui Szabo şi acum a celorlalţi care trag sfori în UDMR. E prea tânăr pentru astfel de compromisuri.
    Parlamentar- aici am căzut noi de fraieri, ei îs băieţi deştepţi pt. că tac chitic şi încasează o grămadă de bani
    Primari& administraţie: – mai propuneţi şi voi!
    Afaceri: – revin că n-am idei…
    Societate civilă: Noi, cei care le înghiţim aburelile de doi lei.

  4. Darius F spune:

    Am zas io ca aici n-a scrie nime….

  5. Sătmăreanca spune:

    Măcar nişte Gică Contra tot s-or găsi până la urmă 🙂

  6. Anonymous spune:

    satmareanul anului 2007 dupa parerea mea este Magos Robert presedintele CS Samuraiul cel care a obtinut prin sportivul lui titlul de laureat al sportului satmarean pe anul 2007 si nr 1 din judet.El este care din propriile puteri timp de 17 ani a dat satmarului mai multi campioni si o educatie buna copiilor.

  7. Anonymous spune:

    in tradevar dl Magos este un bun tehnician si a facut multe pentru copii satmarului . Cred ca conduceun club de karate foarte bine si merita felicitat pentru performanetele lui .

  8. mircea spune:

    foarte bine

  9. mircea spune:

    foarte multe performante a obtinu Magos in acesti ani. Este un foarte bun manager si antrenor

  10. mircea spune:

    despre politica cam neam saturat sa tot discutam

  11. Sătmăreanca spune:

    Ajutor stimaţi blogheri că io la sport nu mă pricep. Dacă cei doi spun că Robert e bun, eu zic să îl luăm în calcul şi să facem o secţiune nouă…

    @ Mircea
    Politica e bună la o bârfă 🙂

  12. mircea spune:

    hai sa facem o sectiune noua una pentru sport , sportul satmarean in declin…

  13. anamaria spune:

    eu spun ca Robert este foarte bun in cea ce face

  14. adelin spune:

    aveti dreptate bloggeri Samuraiul este pe primul loc

  15. Rebel spune:

    daca tot am inspirat discutia, sa ma bag si eu in seama…

    cum de la Einstein incoace totul e relativ, abilitatea poate fi raportata atit la interesul personal cit si la cel public. Astfel ca orice top am face raportat la interesul personal al politicienilor, se inverseaza cind facem topul referitor la interesul prostimii. In primul, aproape toti (desi mai corect ar fi fost: toti) apar pe locuri fruntase, diferenta facind-o sumele bagate in buzunar. in al doilea, nu prea e inghesuiala pentru primele locuri, cei care si-au vazut de treaba nu au fost bagati in seama si nu au fost implicati in scandaluri atit de dragi presei. asa ca inghesuiala e la coada. la cum arata orasul si judetul Satu Mare e normal…

    in alte domenii nu prea as vrea sa ma bag, dar chestia cu Samuraiul are si ea un iz politic, fiind asociatia sportiva cu cea mai constanta finantare din bani publici. Meritul lor e ca nu au aruncat banii pe fereastra, si au obtinut si performante. Asta e dovada ca se poate sport din bani publici, doar sa existe seriozitate. Dar parca mi-e dor si de un sport de echipa care sa adune spectatori: Olimpia e pe moarte, Somesul oricit de bine ar juca nu prea are „apeal”-ul Olimpiei, baschetul si handbalul ce mai fac ceva treaba.

  16. Rebel spune:

    daca tot am discutat de sport, putem discuta o lege care incalca flagrant drepturile omului „legea lui militica” pentru combaterea violentei in sport?

  17. marcel spune:

    apropo cam toate asociatiile sportive au primit finantare de la consiliul local. pt samuraiul au votat toti consilierii. ce iz politic poata sa aiba ? despre Oplimpia , cam toata lumea este satul de datoriile acumulate in lungul anilor . ar trebui facut un lucru serios cu aceasta echipa…

  18. Maria spune:

    sport de performanta se poate face doar din bani.Indiferent de unde provin banii. Daca exista seriozitate atunci va fi si performanta. Singurul lucru care este o problema mare ar fi ca banii publici nu se inpart dupa performanta . Peste tot in lume se aloca ceva banuti din banii publici pentru asociatiile cu performanta deosebita. Si sumele nu sunt de loc mici. Doar la noi in judet nu se respecte criteriile de acordare …

  19. Rebel spune:

    cuantificarea performantelor si compararea lor pe sporturi total diferite e imposibila. ca sa nu mai vorbim de publicitatea de care au parte, si face diferenta. pentru mine campionul mondial la arte martiale e nimeni fata de un jucator de fotbal din echipa nationala, chiar daca aceasta abia s-a calificat la europene, si nu va face mare brinza. numarul de spectatori da importanta unui sport. daca e sa si criticam, clubul sportiv municipal a avut mult de suferit de pe urma jocurilor de culise ale unui pesedist de frunte: curpas, impreuna cu acest domn magos (organizator de competitii) si nevasta lui, care din cite stiu e contabila csm. nu ca eles ar fi fost ceva iesit din comun, dar nu e normal sa sapi o conducere la numai citeva luni de la numire. iar daca vorbim de banii publici, pot sa-ti povestesc citi bani s-au scurs din cluburi catre consilieri(atit locali cit si judeteni), tocmai pentru ca au fost generosi cu anumite cluburi. dar nu la fel de multe ca domnul curpas… unanimitatea nu spune nimic, decit ca au negociat bine politic. pretul unanimitatii nu-l cunosc.
    cit despre olimpia, nu se vrea performanta pentru ca exista un proiect de mall pe locul vechiului stadion, si e mai usor sa iei casa unui mort… si din cite stiu suporterii olimpiei l-au deranjat pe gyusi si pe pista anul trecut de citeva ori.
    PS: am citit pe forum ca in samuraiul ar fi implicat si „cumnatelul”… decit sa-mi iasa inteligent ca asta, mai bine-mi dau copilul la balet…

  20. Rebel spune:

    am sa va spun si locul unde s-a facut „organizarea de santier” pentru sapaturile de la csm: restaurantul poesis… asa ca pe mine sa ma lasati cu samuraiul…

  21. hnu spune:

    Mda…. la sport si politica se pricepe tot romanul / cititorul de blog… Oare de ce n-ai in topul asta o categorie care sa se refere la cultura?

  22. hnu spune:

    @marcel: o sugestie legata de olimpia, ca tot spui c-ar trebui facut ceva cu acest club: ce-ar fi sa-l lasam sa moara dracului, nu sa pompam in el bani publici?

  23. Rebel spune:

    ai dreptate. sa moara, doar a trait destul (88 de ani). mai bine cultura mall…

  24. Sătmăreanca spune:

    @ rebel
    Merci pentru că îmi ţii locul aici … La sport nu mă bag 🙂

    @ hnu
    Mă bucur că am mai dat de-un sătmărean în blogosferă.
    Am spus că aştept propuneri, atâta vreme cât ele nu au venit… Dacă vrei să le faci tu eşti binevenit. Ideea era să fie un top făcut de cititorii de blog, pentru că l-am iniţiat oarecum la propunerea lor, dar pare că sunt puţini interesaţi…

  25. hnu spune:

    @rebel: decit fotbal de proasta calitate si bani (ai mei, ai tai) pompati degeaba in el, de ani buni, mai bine orice altceva; chiar si un mall. speaking of which, cea mai tare librarie din romania, singura care seamana cu librariile londoneze sau franceze, s-a deschis intr-un mall din cluj. orice mall care se respecta are si un cineplex (iar stamarul nu mai are de ani buni – daca a avut vreodata – un cinematograf decent). asa ca se poate vorbi si de cultura in mall-uri 🙂 eu votez pentru.
    @crina: ok, am sa fac eu o propunere la capitolul cultura. s-ar putea sa te surprinda, s-ar putea sa nu. dar e o propunere serioasa. ma gindesc sa-l propun pe iuliu ilyes la capitolul cultura; iubitorii de jazz din satu mare stiu ca am avut parte de niste concerte tari anul acesta si datorita lui, asa ca nu putem decit sa-i fim recunoscatori; in plus, tot datorita lui orasul arata bine, cu mult mai bine decit in vremea anteriorilor edili; e si cultura arhitectonica si urbana o parte a culturii celei mari.
    cit despre fraierii culturii satmarene… poate george vulturescu? nu de alta, dar munceste atit de mult si… pentru cine? pentru niste piscotari care se inghesuie exclusiv pentru partea de protocol la lansarile de carte si celelalte manifestari pe care le organizeaza el cu atita truda. ce zici?

  26. Anonymous spune:

    cumnatelul este de la alt club de carate,se confunda cele doua cluburi si conducerea lor. iar despre csm ,nimeni nu a criticat existenta lui. si nu a spus nimeni ca fotbalul nu este regele sportului. sunteti informat gresit

  27. marcel spune:

    oricum cumnatelul afost destul de destept sa ajunga sus

  28. Anonymous spune:

    pacat ca Olimpia se lasa sa moara. dupa atitea ani de existenta. in vremea lui Govor se facea fotbal.

  29. Rebel spune:

    @marcel
    e destept pina deschide gura… cam unde a ajuns sus? intr-un partid muribund? escroc poate, inteligent niciodata. mi-e totuna in ca club e, cita vreme pe magos l-am criticat pentru misculatiile de la csm impreuna cu damian de la iz.
    @hnu
    se construiesc 3 mall-uri in Satu Mare. la ce bun al 4-lea exact pe locul stadionului? care e mai exact interesul cu stadionul unio? lacul pescarus sta secat de ani de zile, iar cind au fost investitori sa faca mall pe el au fost refuzati. care zona e mai in paragina dintre cele doua? gyulea are ceva cu olimpia (udmr-ul in general) si punct. de ce? pentru ca de acolo n-a luat voturi niciodata.

  30. hnu spune:

    @rebel: sincer, mi se filfiie de olimpia si de stadion. nici acea structura de beton paraginita si nici echipa de fotbal impotenta nu-mi trezesc vreun sentiment de patriotism local. mi se filfiie si de stadionul unio si daca as fi in locul consilierilor as vota probabil impotriva reabilitarii aceluia. ma irita insa exagerarile si inversunarea impotriva singurului primar post-decembrist in urma caruia chiar se vede ceva in oras. chiar daca nu atit de mult cit mi-as fi dosrit si probabil si-ar fi dorit si altii. niste strazi asfaltate, niste trotuare reabilitate, finalizarea si cosmetizarea ororii care e centrul nou, un dram de avint comercial. e mult sau putin? e ceva. iar ceva inseamna mai mult decit nimic.
    cit despre mall-uri… banuiesc ca vor da de lucru mai multor oameni decit stadionul olimpia, asta-i sigur.

  31. Rebel spune:

    @hnu
    la citi bani a cheltuit trebuia sa se vada mult mai multe. a furat cit nu i-a fost rusine. hai sa stam sa vedem unde a cheltuit 20 de milioane de euro, daca raportul bani comparativ cu ce se vede e rezonabil. I don’t think so. Cit despre stadion mi-e ciuda ca pentru propriul interes calca in picioare o istorie de 88 de ani. udmr-ul a vrut mereu sa puna mina pe olimpia pentru ca e cea mai mare masina de spalat bani din judet. nu au reusit sa o acapareze, au distrus-o. bineinteles ca impreuna cu escrocii care s-au perindat pe acolo. si da, sint inversunat, dar nu pentru olimpia sau stiu eu ce, ci pentru ca ne minte pe fata si mai vrea 15 milioane de euro din care sa-si traga partea (iar noi fraierii sa-i platim ani la rind)

  32. hnu spune:

    @rebel: iti inteleg frustrarile, ba chiar le si impartasesc, in oarecare masura (mai putin cea cu olimpia), dar chiar ma indoiesc ca primarul a luat banii si i-a bagat in buzunar. in definitiv, curtea de conturi petrece in primarie cam 3 luni in fiecare an (pe banii tai, pe banii mei). cind a avut ceva de sanctionat, a sanctionat. inteleg ca nu ai incredere in institutria primarului, in consiliul local… nici in curtea de conturi n-ai incredere? sau in justitie? ai incredere in ceva, la urma urmei? sau cirtesti doar asa, de dragul de-a fi gica contra? tare usor e sa critici, fara sa propui nimic in loc.

  33. hnu spune:

    si o ultima remarca, dupa care voi considera subiectul incheiat: am propus o noua categorie la topul crinei, am facut si niste nominalizari. nimeni nu pare a fi citit ceea ce am scris ieri, nimeni nu comenteaza, nimeni nu vine cu contrapropuneri. de unde rezulta ca la capitolul cultura, cititorii acestui blog n-au pareri. asa cum n-au (cu exceptia crinei) singe in trotineta sa semneze cu numele adevarat. in schimb, la fotbal si la politica se pricepe toata lumea. mi-e sila. au revoir.

  34. Adam Boer spune:

    @hnu
    Mai este cel puţin unul care semnează cu numele adevărat, eu 🙂

    Pe mine nu mă interesează prioritar dacă primarul actual a băgat sau nu şi dacă da cât în buzunar.

    Mă interesează în primul rând eficienţa lucrărilor edilitare şi în general confortul vieţii cotidiene în spaţiul public al oraşului. Iar la aceste capitole stam actualmente cam prost comparativ cu sumele cheltuite pe lucrări publice.

    Poate au fost primari mai eficienţi care acei puţini bani care au stat la dispoziţia Sătmarului din 1990 până în 2004 au cheltuit mai cu spor, dar fiind puţini banii nici nu era cum să iasă mare lucru.

    Drept este însă că Iuliu Ilyes este cel mai activ primar care a avut din 1990 încoace Satu Mare.

  35. hnu spune:

    @adam boer: scuze. aveti dreptate. va admir curajul opiniilor exprimate deschis.

  36. Sătmăreanca spune:

    @ HNU
    Foarte interesante propunerile tale la secţiunea cultură. Nu m-aş fi gândit la asta, deşi am apreciat întotdeauna faptul că în ultimii ani s-a diversificat şi nu aveam numai manele&alte genuri care prostesc poporul. Sincer, mie una nu îmi place jazzul, dar apreciez faptul că sunt organizate concerte pentru iubitorii acestui gen, pe care eu îl consider unul nobil. În aceste condiţii, Ilyes este nominalizat la două secţiuni. Să sperăm că nu rămâne fără niciun premiu 🙂 Totuşi, cred că mai bine i-ar şade la secţiunea propusă de mine, la cultură ar trebui nominalizat un om de cultură, nu unul care o promovează.
    La propunerea fraieri, subscriu în totalitate… 🙂
    PS. Interesant blogul tau…

    @ Adam Boer & HNU
    Cred că merg să trag un gât de fresh air ca să mă pot arunca asupra domnului primar pentru un pic de echilibru în discuţii, că prea cu foc în susţineţi… 🙂

    @ Rebel
    Dar ce le mai ştii frate pe toate… 🙂

    @ Toti
    Scuze pentru întârzierea cu care răspund, însă s-au înmulţit atât de mult comentariile, iar timpul meu liber s-a redus atât de mult încât nu mai am timp nici să mă gândesc la un nou post…

  37. hnu spune:

    @crina: thanks. nominalizeaza pe altcineva in locul lui ilyes, daca crezi de cuviinta, chiar sint curios. si da, la capitolul fraieri, george bate pe oricine 🙂

  38. hnu spune:

    @crina: „la cultură ar trebui nominalizat un om de cultură, nu unul care o promovează.” daaaaaa, iar satmarul colcaie de oameni de cultura! sintem o cetate de carturari. republica literelor! 🙂

  39. Rebel spune:

    nu le stiu pe toate, dar le spun pe toate cele stiu. daca as fi gresit, probabil ca m-ati fi contrazis.
    @hnu
    doar nu era prost sa bage direct in buzunar. ca doar nici curtea de curtea de conturi nu are idioti in componenta. ingineria a fost simpla in cazul gropii din centru. licitatia cistigata cu 60, subantrepriza data cu 40. diferenta de 20 oare unde a mers? iar acum nu ajung banii, si ne cadoriseste ghiulea cu un nou credit. nu vreau sa ma intelegeti gresit, sau ca pe un atac la persoana, dar directorul economic din primarie ori nu stie, ori e implicat…

  40. Sătmăreanca spune:

    @ HNU

    Chiar nu ştiu pe cine să nominalizez şi mă gândesc că, până la urmă, chiar dacă am vrut să fie un top al cititorilor va fi tot al meu sau nu va fi deloc pentru că nu se înghesuie lumea să facă propuneri 🙂

  41. hnu spune:

    @rebel: intreci masura.

  42. Rebel spune:

    multumesc
    daca deranjez inseamna ca mi-am atins scopul…

  43. Rebel spune:

    interesnt faptul ca intotdeauna cei ce au o arma in mina, au senzatia ca nu pot fi atinsi de gloante. si Doamne, cit sint de surprinsi cind vad rana… cam asa s-a intimplat si acum. e normal sa faci penibil si sa etichetezi un om care se vede ca a incercat sa nu deranjeze, dar nu e normal sa fii tu tinta. daca veti citi posturile mele anterioare, niciodata nu am atacat parteneri de discutie. doar persoane publice care si-au asumat rolul de tinta.
    luati-ma ca pe un Zorro (asta nu e tigan chiar daca se scrie cu „rr”) al netului, si fiti sigur ca atunci cind va fi folosit argumentul „cine esti tu sa vorbesti”, voi fi si eu acolo ca sa-l servesc inapoi.
    alt aspect generalizarea ca toti suporterii sint huligani nu sta in picioare la satu mare. eu n-am auzit de probleme cu baietii astia, si din cite stiu eu intr-o vreme chiar erau condusi de un actual director de institutie (la momentul asta nu cunosc situatia). iar despre IQ-ul lor chiar nu ma pot pronunta pentru ca nu-i cunosc, dar nici nu i-as porcai spunind ca ar creste IQ-ul orasului prin plecarea lor. mai ales ca nici nu cred ca sint prea multi.

  44. hnu spune:

    imi recunosc pacatul generalizarii in cazul fanilor olimpiei. ar fi trebuit sa ma refer strict la respectivul fan oli minat de pusee violente versus dom’ primar. mea culpa. am proiectat asupra unei tagme intregi aversiunea mea fata de tot ce tine de fotbal. fie-mi iertate umorile.
    @rebel: cita vreme am dezbatut chestiuni generale, n-am avut nimic impotriva sa conversez cu o persoana a carei identitate n-o cunosteam. daca intentionezi sa muti discutia in plan personal, gaseste-ti alt partener de discutie, daca n-ai de gind sa-ti faci publica identitatea. zorro! ha!

  45. Rebel spune:

    discutia era deja in plan personal cind am intrat eu in ea. am vrut si cred ca am reusit sa arat ca atacul la persoana poate functiona in 2 sensuri. nu sint si nu voi fi niciodata adeptul acestuia. cu putin efort se poate afla de ce prefer anonimatul.

  46. Rebel spune:

    macar identitatea virtuala poate proba consecventa ideilor si principiilor pe care le sustin.

  47. hnu spune:

    @rebel: identitatea virtuala e una, cea reala alta, iar discutiile cu caracter personal nu le port cu pixelii, ci cu persoane reale. prin urmare, consider discutia incheiata.

  48. Anonymous spune:

    toate acuzatiile aduse lui magos sunt false asa si cum dupa parerea mea primarul guszi a facut mai multe decit orice primar. singurul lucru care nu a facut bine este ce a cu sportul . aici a dat in bara.

  49. mircea spune:

    asai . olimpia sa lasat sa moara ca sa se faca in locul satdionului un mall … a cui afacere este oare

  50. anamaria spune:

    @rebel daca tot critici pe anumite persoane si dai cu parerea gresita atunci macar spune cine esti

  51. Anonymous spune:

    eu zic ca nare curaj sa se prezinte.treba cu csm ul pute rau.dar nu cum ai spus.

  52. maria spune:

    eu asi face un top
    > cel mai bun manager > Gyuszi Ilyes
    > cel mai bun politician satmarean>
    ovidiu silaghi
    >cel mai bun om de sport> magos robert
    >cel mai norocos politician>ciocan gheorghe
    comentati dragi bloggeri

  53. Rebel spune:

    ce va mai place saorma… ce v-ar mai placea sa dati in om, nu in ideile lui…
    @hnu
    si din partea mea discutia este incheiata, imi cer scuze daca am sarit calul. promit sa nu se mai repete.
    cit despre magos imi sustin parerea: el cu curpas au destabilizat csm-ul.

  54. trasnea spune:

    Geeeee…eram sa ratez…..intrarea in fortza a acestui lup moralist sau mai bine spus, a unui Urs moralist ( ca lup singuratic este Boer) si culturalizat in persoana identificabila a domnului HNU…..ce mai un adevarat Yogi Bear din rezervatzia Satmarului gyulusian.In sinea sa si plin de personalitate revelatoare, ca un Guru atotstiutor,domnul HNU,ne arata dispretz si scarba inca de la primele postari.Domia sa incheie un post „mi-e sila au revoir”….orvoar boierule mergi si bea o limonada…..combate scarba…deh!Apoi domnia sa ne subliniaza in doua randuri, ca i se falfaie de stadion si de Oli, si de stadionu Unio, si de tot…..Stimabile, vezi sa nu-ti iei zborul…..falfaitul se combate reducand cantitatea de RedBull ingurgitat pe stomacul gol….Am sa incerc sa raspund succint la cateva”teze”hibernale ( sau de hibernare)produse din trotineta plina de sange a vasnicului YogiBear….
    Gyulea cel mai mare om de cultura din Satmar…..beton…..a venit si la noi circu si talciocu de doua ori si gyule a mai atarnat o medalie ……Alde Savinescu si altzi asemenea amaratzi, ce muncesc noptile in zbaterea artistica, sunt niste tampitzi in opinia lui HNU,al mai prolific scriitor&traducator din urbe….omu deja masoara cartzile scrise la metru( „cam cat un raft” de biblioteca).Corect as spune….maculatura se masoara si la metru cub…….
    Tot cu sangele mai sa-i sparga trotineta,stimabilul HNU,ne spune cum ca Gyulea nu a bagat bani in buzunar …..da….asta-i corect, la cele doua sacouri ( unu gri si altu cacaniu) buzunarele sunt cam mici pentru sacii de „parandarat” pe care i-a ciordit…..da cica, s-a inventat acu ceva timp …contu bancar,dar sunt sigur ca nici cu salteaua nu ii e rusine.Sigur domnia sa aduce argumente….cum ca astia de la Curtea de Conturi petrec prin Primarie…..asa e….iar corect….CC cam petrec…..da mai sunt si altzi …..parca le zice DNA….si astia tot pentru petreceri il cauta pe Gyulea ……????Intrebare,intrebatoare…!
    Plin de patos si elan ,ne loveste in moalele capului…..”dupa Gyulea chiar se vede ceva in orasul asta”…..foarte tare….si aici avetzi dreptate…..pana si din satelit se vede orasul nostru cacaniu si ale sale falii tectonice,inclusiv Groapa Marianelor in curs de pavare.Pentru valurile de pe Golescu nu am gasit corespondent geografic.Oricum ca sa ramanem in domeniu….milioanele imprumutate pentru „edificarea” acestor miracole urbanistice au ajuns sigur in Triunghiul Bermudelor……Inchei acest subiect dandu-va inca odata dreptate….Gyulea a cosmetizat centrul Nou…..intr-o oroare!
    Dar si spiritul de intreprinzator se desprinde din multitudinea comentariilor infocate ale numitului HNU…..cu cat mai multe Mall-uri cu atat mai multe locuri de munca…..super faza…la cate moluri se vor inaltza in viziunea cretina a lui Gyulea si in beneficiul haitei de cotei din spatele afacerii imobiliare…..satmarenii vor lucra totzi la mol….o sa cumpere unii de la molul aluilalt …….
    Nu stiu cat de mare iubitor de librarii londoneze suntetzi dvs domnu HNU…..da eu cred ca emblema unui oras este traditzia si continuitatea…..iar Olimpia Satu Mare este o emblema si o traditzie…..scriitori de cartzi de colorat sau traducatori la metru, se vor mai perinda in acest spatiu….dar performantze ,amintiri,nostalgi,traditzi precum cele ale Olimpiei mai rar…Haidetzi sa daramam si statuia lui Lucaciu si Turnul Pompierilor si Biblioteca…ca e un loc super pentru moluri.Oricum s-au daramat destule in orasu asta din grija mafiei imobiliare…inclusiv o sinagoga monument istoric.In locul stadionului Wembley,tot un stadion Wembley s-a ridicat….nici un mol si nici o librarie londoneza……
    Cu totzii stim cine este sotzia dvs domnu Horia Nicola Ursu ( sau ne aratatzi trotineta doar pe subansamble)….este nimeni alta decat Lucia Ursu….adica directoarea serviciului bugetar al directziei economice din primaria lui Gyulea…..ar fi fost culmea sa-l combatetzi pe ala care va da papica.Asa ca ,atunci cand va mai exprimatzi….”bani….ai tai ,ai mei” in fapt sunt doar banii mei …..deoarece ma indoiesc ca dividentele editoriale de 100 de euro pe an,pe care le castigatzi din publicistica la metru, va pot oferi satisfactzia ousorului fiert moale de dimineatza, si a feliei de parizer pane la pranz, fara aportul BUGETAR al partenerei .Ori ma insel, poate avetzi un pranz mult mai copios……poate nu degeaba da sotzioara dvs cu subsemnata ( deocamdata ca martor adus cu mandat)pe la Tribunalul Alba in dosarul banditului anterior celui de acum din Primarie…..
    Nu o sa consider gestul dvs de al ridica in slavi pe al de va hraneste ca ipocrizie…..pupincurismul e mai mult decat atat.E josnic……

    Ah….si inca ceva….noi astia anonimi in pixeli si nu numai….pompam sangele in INSTALATZIE…..dar daca instrumentul dvs arata ca o trotineta…..ma rog ….ma intreb cum o folositzi……o tinetzi de ghidon?

  55. hnu spune:

    @trasnea: esti suburban si incoerent in exprimare. am incercat sa pastrez un ton decent, chiar si in polemici, dar se vede treaba ca nu gusti asa ceva. as putea sa-ti raspund in acelasi mod, dar n-o sa-ti dau satisfactia unui raspuns mai vast de-atit. daca doresti, poti sa-mi scrii pe adresa personala ca sa-ti reversi inverctivele, dar nu mai polua o discutie despre un top in care am incercat sa introduc o componenta culturala.

  56. Rebel spune:

    @trasnea
    cam dur, dar meritat (in fond omul a omis sa-si completeze declaratia de interese). mie, doar cind am amintit de directorul economic din primarie, mi s-a spus ca intrec masura. nu mi-e greu sa-mi inchipui ce reactie ai provocat cu postul tau. spre deosebire de altii eu mai astept „poluari” gen Trasnea
    @anamaria
    nu-ti spun cine sint, dar iti spun cine as vrea sa fiu: cel ce scrie Gura tirgului

  57. trasnea spune:

    Stimabile @hnu…..pentru a da mai multa coerentza exprimarii am sa iti raspund punctual…..
    1.am observat decentza tonului pe care l-ai pastrat…..ai oscilat intre al face pe Vulturescu fraier si a sustzine ca „ti se falfaie de sportul satmarean si stadioanele sale”.Mai mult jignesti din start pe toti cititorii sau comentatorii acestui blog, spunand ca la capitolul cultura nu au pareri, daca nimeni nu a gasit de cuvintza sa fi comentat aberatziile tale….. ( deh,nu in spatele fiecaui cititor se ascunde un scriitor de rafturi)Iar cand un Rebel si un Trasnea s-au coborat totusi la mintea ta, spui ca unu’ a intrecut masura si alalalt e incoerent si suburban.Daca tot vrei sa vezi si tu ce inseamna scriitura si pamflet….incearca un pic pe blogul lui Ioan Usca ( un cititor si comentator al acestui blog)….o sa ai ce vedea…..
    2.Inainte de a o face pe superioru’ ,mai sufla-tzi tzarana din buletin, si nu te apuca sa faci legea, nici sa impui reguli pe acest blog….in fond esti la fel de anonim ca si noi si tot atat de musafir ca si oricare altul.Daca in editzia la metru a codului bunelor maniere ( editzia prescurata) nu ai citit ca un musafir nu impune reguli in casa gazdei….inseamna ca ai pierdut esentzialul!
    3.Cu toata originea mea culturala modesta stiam ca polemica inseamna …..dezbatere in contradictoriu…..ori ce produci matele e pupincurism abject si atat!Nu o potzi numi polemica ori cum ai lua-o ……sa batzi toba cum ca Gyulea ar fi cel mai cel din urbe….e de-a dreptu’ hilar…..daca nu fantasmagoric.
    Asta daca trecem si peste tampenia de a expune metrii culturalizati,incercand sa „introduci o componenta culturala” ( ce pompos monseur!) la un topic cu….”al mai fraier”…..Aici era vorba despre fraieri….nu despre suete culturale.
    4.Fi sigur ca nu am sa ma obosesc sa-ti scriu personal,nu de alta…..da poate am sa vaduvesc cultura de metrii si metrii de maculatura culturala daca voi inopina cu mesajele mele zbaterile culturale ale unui scriitoras obscur.Insa ca un premiu de consolare iti fac o promisiune……TE VOI TINE MINTE!

    In concluzie, mai lasa garagatzele si arogantza ( asta e calitatea comuna a stafului gyulusian bag seama) ca nu ti-ai gasit nici oamenii ,nici locul sa te manifesti artistic…….la metru artistic, pardon!

    @rebel…esti un tanar inteligent si vivace,in conditziile in care stiai cu cine ai de a face ,adica cu un lacheu de curte gyulusiana,nu stiu de ce a trebuit sa te mai cobori si sa te lasi insultat.Chiar nu merita efortul…..sunt atat de multzi latrai in jurul oamenilor de nimic!

  58. Sătmăreanca spune:

    Domnilor, consider că v-a fost suficientă partida asta de box şi, în consecinţă, declar închisă competiţia. Trebuie să vă reamintesc că este blogul unei doamne şi nu al unui arbitru …

    Vă mulţumesc!

  59. Rebel spune:

    @ satmareanca
    de cind a intrat trasnea in ring, nu mai e meci, e macel… 🙂
    @trasnea
    multumesc de aprecieri. nu m-am putut abtine sa nu-l apar pe fanul Olimpiei. in fond toti avem dreptul la o opinie si nu putem fi tratati ca niste suboameni doar pe baza hobby-urilor noastre. in plus atacul la persoana fanului Olimpiei mi s-a parut de-a dreptul abject.
    ps: un singur lucru spune bine iz: informatia inseamna putere 🙂 n-a fost greu de dibuit ce fel de hram poarta sotul sotiei sale…

  60. Anonymous spune:

    …ca tot voiam sa va scriu demult de un tip agasant care se pare ca e cumnatu unuia . Tipul respectiv agramat si inconsistent ne lalaia apropae zilnic prin IZ cu tot felul de comentarii zburdalnice dandu-si cu parerea despre toate si nimic . Acum vad ca a aparut in GNV si va apucati sa-i publicati si voi ineptiile . Nu demult scriati despre tipul multivalent calificat ( educatie + fizica + sport ) , despre meritul sau de a fi cumnatul cui trebuie si despre perspectiva de a avea un primar habarnist . oare a inceput campania electorala ?

  61. Anonymous spune:

    e durere ce se intimpla la anumite ziare,sa tot publici articole cu cumnatul aluia (educatie/fizica/sport)care habar nare de administratiebublica dar nu asta este intentia lui ci sa devina consilier

  62. Sfântu` spune:

    @ Hnu
    Primeşti premiul pentru „cea mai bună intrare în ring”.
    Uite omul care lipsea. Omul cu cultura şi cu spusul lucrurilor pe nume.
    La cultură:
    vis-a-vis de afirmaţiile tale la subiectul Vulturescu, vreau să îţi spun că bătrânul s-a pus pe treabă cât de cât. Ai să vezi!
    Cel mai tare om de cultură sătmărean:
    indiscutabil Felician Pop
    de când e la Centrul de Creaţie instituţia aceasta are un nume. Are o grămadă de acţiuni şi, în plus, este foarte înfipt în colaborarea trasnfrontalieră.

    P.S. Un amănunt trist
    Anul acesta nimeni nu a mai organizat concursul de recitări Eminescu. Nu sunt aşa mare fan al poetului naţional, dar totuşi era o competiţie cu tradiţie.

  63. hnu spune:

    @sfântu: mi-e teamă că am fost greşit înţeles cu nominalizarea lui George la capitolul „fraieri”. il admir enorm pentru tot ce face si ceea ce voiam sa scot in evidenta e ca, desi orasul acesta cvasi-mort din punct de vedere cultural nu-l merita, el se incapatineaza sa-si duca la bun sfirsit proiectele.

  64. Sfântu` spune:

    @Hnu:
    Păi aşa spune şi tu.
    Culmea… cu toţii ştim că Vulturescu e criticat în tot felul de cercuri restrânse, dar totodată e printre singurii care mai face ceva din punctul de vedere al omului de cultură sătmărean. El şi Felician Pop – doi oameni de cultură care sunt demn de apreciat.
    Poate nu e cel mai bun exemplu, dar pe la toate festivalurile culturale din România pe unde am fost, când lumea auzea că sunt din Satu Mare, spuneau: „Ah, da. Am auzit de Satu Mare. Acolo e Vulturescu şi de acolo porneşte revista Poesis.”
    So… ?

  65. hnu spune:

    @sfântu: corect. iar exemplul e perfect. pe la tîrgurile de carte aud si eu mereu: „aaa, tu eşti consătean cu Vulturescu…” mare pacat ca george se iroseste aici.

  66. Sfântu` spune:

    Ah, miam amintit o glumă bună de acum un an sau doi. Încerc să o reproduc intergral.
    „După venirea lui George Vulturescu la cârma culturii sătmărene, instituţia principală a miscării culturale sătmărene şi-ar putea schimba numele în Direcţia pentru Vultură, Vulte şi Vatrimoniu Cultural.” (dintr-un ziar local)
    *pentru numele original al instituţiei, îlocuiţi litera V cu C în denumirea acesteia.

  67. hnu spune:

    @sfântu: celor care-l critica pe vulturescu, le-as aminti un foarte adevarat proverb autohton: nu mor caii cînd vor cîinii 🙂

  68. Anonymous spune:

    vedeti ca la csm cum stau lucrurile. pute rau treaba pe aici. si antrenorul Istrate a fost dat afara dupa Gerhard. deci cine face rau csm -lui. daca Magos nui acolo cine destabiliseaza CSM ul?
    eu cred ca actuala conducere !

  69. Rebel spune:

    magos si-a dorit postul atita vreme cit a avut contracandidat. s-o fi gndit ca ca e ceva de postul ala daca sint si altii interesati. a avut grija sa fie tinut ascuns concursul si ca eventualul contracandidat sa fie in concediu. asta cu ajutorul lui fogel si compania. nu mai destabilizeaza nimeni. e gata in cadere…

  70. Anonymous spune:

    @rebel stiu cine esti…tai dat de gol dar nu o spun la nimeni stai linistit.

  71. anamaria spune:

    ce se va alege din sportul satmarean. din surse apropiate am auzit ca nu se vor finanta de loc activitatile sportive de la CL si CJ doar CSMunicipal va primi. Asa ceva nu am auzit nici unde in tara.

  72. Anonymous spune:

    eu va intreb dragi bloggeri > cine a avut ideea de a infiinta clubul sportiv municipal?

  73. Sfântu` spune:

    Ah… da.
    Cel mai fraier e M. Chis de la PNG. De ce? „Voi câştiga alegerile pentru că sunt cel mai frumos candidat”. Doamne dumnezeule…….
    Un alt moment delicios servit de Chis s-a consumat la ceremonia organizată cu ocazia alegerilor interne în PLD Satu Mare, anul trecut. Normal că au fost prezenţi şi lideri ai altor partide din oraş care au adus mesajul acestora vis-a-vis de eveniment.
    Chiş a urcat pe scena şi a zis: „Când mă gândesc la liberali, mă gândesc la revoluţia franceză”. În secunda următoare jumate din cei prezenţi au pufnit în râs. 😀
    Consider că fiind în partidul lui Becali nu poţi să te urci pe scenă şi să vorbeşti despre revoluţia franceză. E pur şi simplu … aiurea!

  74. Rebel spune:

    @ anonim
    daca ma crezi direct interesat in postul ocupat vremelnic de magos te inseli. daca nu, s-ar putea sa fi nimerit. oricum multumesc pentru discretie 🙂
    PS: contracandidatul lui magos pe acel post are si el blog…

  75. Anonymous spune:

    @rebel nu te am considerat direct interesat de acel post , nu ai dreptate in legatura cu csm . doar atit ca nu functioneaza asa cum ar trebui. stie toata lumea ca cine a fost aspirant la postul respectiv. fm . el s a retras singur din competitie. baiat destept.

Lasă un răspuns

