Impresii şi expresii de la Bruxelles

Mi-au trebuit trei zile să uit de Marea Nordului şi să mă acomodez cu Nord-Vestul meu veşnic şi tot atât ca să reuşesc să scriu postul ăsta. Timp de patru zile, de marţi până vineri, am fost la Bruxelles la invitaţia Corinei Creţu, căreia îi mulţumesc şi pe această cale, cu scopul de a vedea live cum funcţionează instituţiile europene. Nu, nu a fost o întâlnire a blogherilor la Bruxelles, deşi în grup eram patru şi putea fi, a fost o vizită a unor jurnalişti români (opt la număr) în capitala Europei. Un fel de 2 în 1, dacă vreţi. Dacă aş spune că m-am convins cum funcţionează UE m-aş hazarda pentru că nu am reuşit să aflu nici cum se circulă cu liftul în Parlamentul European şi nici măcar unde e ieşirea în caz de forţă majoră. Noroc că gazda noastră a fost foarte atentă cu noi, iar asistentul ei, Andrei Bunis, un gentlemen cu noi toţi. Ca să nu mă lungesc foarte mult, o să spun că în prima zi ne-am întâlnit cu vicepreşedintele PE, spaniolul Miquel Angel Martinez (foto), un om pe cât de complex şi apreciat pe atât de simplu, cu care am avut onoarea să şi bem o cafea la privat în penultima zi a şederii în Bruxelles în localul membrilor PE. Tot aici l-am cunoscut pe „verdele” german Frank Schwalba-Hoth, care ne-a explicat într-un mod foarte plastic că cei peste 700 de europarlamentari UE se cred la început toţi stele pe cer, dar pentru că nu e loc de atâtea în galaxie trebuie să facă fiecare ceva ca să nu devină doar praf de soare. Cu alte cuvinte, a încerca să ieşi în evidenţă la Bruxelles te pune într-o postură ridicolă. Cred că aceasta este cea mai mare provocare a politicienilor români care ajung în PE, să lase acasă vedetismele şi să se impună prin ceea ce fac. De exemplu, Corina Creţu a învăţat de la început lecţia şi ştie oricând unde e ieşirea, la propriu şi la figurat. Miercuri am fost în plenul PE, la dezbaterea privind setul de măsuri privind schimbările climatice şi energia, la care a participat şi preşedintele CE, Jose Manuel Durao Barroso, care, în mod inexplicabil pentru noi românii, nu stătea în prezidiu. Am avut şi o cină de lucru cu câţiva corespondenţi de presă români la Bruxelles, toţi oameni care şi-au găsit locul aici. În rest, am vizitat tot ce se putea vizita în Bruxelles şi în împrejurimi, atât de multe încât jur că, gândindu-mă înapoi, am impresia că am stat mult mai mult decât patru zile. Una peste alta, celor care aveţi de gând să vizitaţi capitala Belgiei şi a Europei, vă spun că se mănâncă şi se bea bine de tot. Pentru că sunt puţin egoistă, restul impresiilor le ţin pentru mine pentru că altfel se risipeşte farmecul…
PS. Impresii mai profunde puteţi citi în GNV, în editorialul cu titlul „România, un vapor în derivă”, pe care l-am copt azi, după ce mi-am revenit din adormire. Alte impresii mai la rece o să urmeze zilele viitoare tot în GNV, vă anunţ eu când…
Despre Satmareanca
Ziaristă

22 Responses to Impresii şi expresii de la Bruxelles

  1. Ioan Usca says:

    N-am priceput cum funcţionează ascensoarele pe acolo, dar mă bucur că te-ai întors pe tărâmul etern şi fascinant!

  2. Sătmăreanca says:

    N-am priceput nici io prea bine cum e cu ascensoarele şi de ce ne urcam din unul în altul, dar aveam ghid 🙂 De bucurat nu mă bucur că a trebuit să mă întorc în fascinantul meu Nord-Vest, dar accept situaţia cu mult stoicism 🙂

  3. Ioan Usca says:

    Nici n-am insinuat că tu trebuie să fi cea bucuroasă! Las’că ne bucurăm noi, şi-ţi povestim cum a fost…

    Se găseşte unt la ăia?

  4. Sătmăreanca says:

    Dar ce are untul cu UE? Zău că nu pricep… 🙂

  5. trasnea says:

    Acu nu stim cat de vedete se dau parlamentarii romanii la Bruxeles ,important ca se dau vedete oricum ( iar la catzi bani invart unii dintre ei isi cumpara si singuri galaxie+ vreo trei ,patru rachete Lamborgini)…..Totusi e de remarcat faptul ca un parlamentar european si aici ma refer la doamna Cretu a gasit timp sa invite si niste jurnalisti din Romania la Bruxeles!Si mai de apreciat e ca a invitat si ziaristi din provincie,adica dinastia care nu apar prin tocsouri.Bravo ei!

    Acu sa mai zicem ca si din provincie nu putea veni oricine,asa ca a noastra gazda ,ziarista si bloggeritza e cineva in lumea jurnalistilor.Bravo si ei!
    @ Satmareanca
    Acu in episodu 2 poate o sa ne zici si noua daca la Bruxeles se gaseste varza,daca e mai ieftina si daca se poate mura!

    @ ioan Usca

    Am intzeles ca untu e ratzionalizat…….se gaseste numai joi…….

  6. Ioan Usca says:

    Deci, aşa-i cu untul la ei… Nasol! Da’ o fi curat, sau amestecat cu margarină?

    Ar fi trebuit şi delegaţia să le ducă ălora măcar varză de aia mică, nu mai ştiu cum îi zice…

  7. trasnea says:

    @ ioan usca

    …..nu stiu daca untu’ o fi curat,am stat de doua ori la coada, da nu am mai apucat! Si varza aia a lor e naspa….e prea mare sa o murezi in sticla si prea mica sa o pui la butoi!De aia tot astept episodu’ 2 sa vaz ,ei cum o mureaza!Ma gandeam sa sun la Bruxelles la dispensar…sa intreb vreo moasa gospodina ,cum sta treaba cu muratu’ la ei……da m-am gandit ca poate varuiesc si nu gasec pe nimeni………

  8. trasnea says:

    @ Satmareanca……era cat pe ce sa nu remarc noul look…..da e marfa …..mult mai european!

  9. hnu says:

    Welcome back!

  10. Rebel says:

    ce ti-e si cu bruselu’ asta… am auzit ca nu mai are varza, asa cum nu mai are viena lebede…
    cum ti se pare satmarul nostru acum? ghiulea ne-a promis parcari subterane (ceea ce n-ar fi greu de realizat: in loc sa astupe gropile, le trage un tavan de beton…), ministrul borbei ne-a promis piscina (poate viabilizeaza caverna din centrul nou), ne mai promit viitorii candidati cite ceva, si gata, avem de toate… mai avem nevoie de brusel?

  11. Sătmăreanca says:

    @ Trăsnea
    Nu degeaba ştie Corina unde este ieşirea… În ceea ce mă priveşte, merci pentru aprecieri…European eşti tu, io mi-s ardeleancă! 🙂

    La câţi români sunt pe la Bruxelles (numai prin PE, CE şi restul E-urilor europene sunt vreo 1.000), cred că au pus la murat toată varza că nici prin magazine nu am găsit şi nici în butoaiele restaurantelor. În schimb, am mâncat lucernă la greu. Asta nu se pune la murat, dar e bună stropită cu unt 🙂

  12. Sătmăreanca says:

    @ Vania
    Văd că vă bucuraţi cum s-a bucurat bucuroaia când a venit bucuroiu de la Bruxelles 🙂

    @ Rebel
    Sătmarul mi se pare de-a dreptul mirific. Nu ne trebuie parcări subterane că ne doare capul să memoram etaju’ (şantaju) şi zona în care lăsăm maşina, nici de piscină n-avem nevoie că riscăm să devenim prea curăţei şi o să ne confunde lumea cu alte popoare şi cum vom mai ieşi noi în evidenţă în lume? În rest, mă bucur că promisiunile sunt doar promisiuni de campanie şi nu se vor împlini nici la Paştele cailor 🙂

  13. Sătmăreanca says:

    @ Toţi
    La ce primire mi-aţi făcut, jur că-mi pare rău că n-am aflat mai repede de listarea erdeesului la bursă. Data viitoare când mă mai europenizez promit să-mi iou laptop, în cazul în care nu se va vărui iar şi dacă voi găsi cablurile necesare 🙂 Dacă nu, îmi întind eu cumva un fir de acasă 🙂

  14. Rebel says:

    netu e wireless (de cind au furat rromanii cablurile de cupru) ca s-au integrat europenii in Romania… sa-i invete cei de la transurban cum se consuma curent in reteaua troleibuzelor lui anderco doar de frica hotilor de cupru…

  15. Sătmăreanca says:

    @ Rebel

    Şi să mai spunem că românii nu şi-au adus din plin aportul la dezvoltarea tehnologiei de vârf 🙂

  16. trasnea says:

    Domnilor am reusit sa sun la dispensar…la Bruxelles….am dat de un felcer deosebit de amabil.Mi-a explicat cum sta treaba cu varza…..si mai ales cu muratu.La Bruxelles nu se mai cultiva varza….se importa din China…se pare ca accizele si taxele vamale sunt mai profitabile decat cultivatu’.Varza murata se da doar pe cartela( ca si untu)deoarece muraturile sunt scutite de taxe vamale si nu ajunge la toata lumea.Se pare ca sunt si bisnitzari care valorifica varza murata la coltz, pe stanga, langa Parlament.Totusi sunt de evitat,se pare ca varza lor murata e contrafacuta!

    Si cu internetu’ m-am interesat cica la Bruxeles e internet cu…fise.

    A si inca ceva….pe bune chiar se varuieste la Bruxelles.Au primit niste fonduri pentru var……

  17. Darius F says:

    Cu intarziere permite-mi sa-ti urez si io pa aceasta cale un Welcome back calduros. In ton cu intrebarile profunde puse de anteinterlocutorii tai de mai sus as vrea si io sa te intreb daca ai mancat la cantina Parlamentului si daca da ce impresie tz-o facut? (cantina si mancarea evident)

  18. Sătmăreanca says:

    @ Trăsnea
    Da,da, la colţ pe stânga sunt vărzarii, pe dreapta era o cetăţeancă de etnie care apela la bunăvoinţa tuturor euronaţiilor ce treceau prin zonă…

  19. Sătmăreanca says:

    @ Darius
    Nu am mâncat la cantina PE şi nici nu am pus piciorul acolo. Am fost privilegiată, să spunem, şi am băut cafele& altele în Clubul membrilor PE, unde am avut voie să tragem şi câte o ţigară. Am mâncat în schimb foarte bine la un restaurant din zona PE şi în multe altele. Două mi le amintesc după nume: El Greco şi Rue D’ Espagnol din Grand Place. Mi-a mai plăcut foarte mult un restaurant din Ostende, aproape de ţărmul Mării Nordului, căruia tot nu-i reţin numele… De mâncat am mâncat, cum spuneam şi mai sus, tot felul de specialităţi, inclusiv carne de vită crudă cu lucernă. Vă spun asta ca să ştiţi de unde mi se trage în caz că dau semne că nu sunt cu toate oile acasă… 🙂

  20. Rebel says:

    de votat ai votat? daca da, inseamna ca ajunge Corina Cretu ministrul justitiei UE

  21. Sătmăreanca says:

    @ Rebel

    Nici urne n-am găsit la Bruxelles 🙂

  22. Rebel says:

    nu de urne aveai nevoie… trebuia doar sa fii „nepoata” de parlamentar… dupa aia ajungea parlamentarul ministru al justitiei (sau cel putin propus…)
    :))

Lasă un răspuns

