Ich bin ein Berliner!

Adică am fost berlineză pentru câteva zile, căci între timp m-am întors la realitatea cea de toate zilele. După patru zile în Berlin, două în Bucureşti şi două nopţi pe drum, m-am întors în sfârşit … la polul nord. De la frig la cald şi iar la foarte frig. Berlinul e superb, în ciuda vremii întunecate. Am prins şi zile cu soare, dar şi ninsoare adevărată cum nu mai văzusem iarna asta. Am îmbinat utilul cu plăcutul şi, pe cale de consecinţă, am avut timp şi să plimb ursul prin capitala germană (vezi foto). Scopul oficial al vizitei a fost tradiţionalul târg internaţional de turism, unde România a avut o participare relativ apreciată de specialişti. Normal, înafară de un ministru şi un secretar general adjunct de minister, Satu Mare nu a fost prezent în niciun fel, dar a compensat Maramureşul. Bine că avem şi atât! Revenind la Berlin, am vizitat destul de multe obiective turistice – Palatul Charlottenburg, poarta Brandenburg, muzeul DDR, care m-a făcut să retrăiesc momente din România comunistă, etc – şi am văzut o bună parte din capitala Germaniei din autocarul cu care am făcut un tur de patru ore. Nou, curat, super civilizat, deşi în plină grevă a transportatorilor. Nu mi-a plăcut în schimb mâncarea. Mi se pare că nemţii mănâncă mult şi foarte gras, cam ca şi pe la noi. Mi s-a acrit de atâţia cârnaţi, dar asiaticii stau bine şi sunt omniprezenţi, aşa că nu am murit de foame… Adevărul este că am avut nevoie de vitaminizare serioasă între două ture de shopping prin mall-urile imense, din care poţi cumpăra cam tot ce pofteşti la preţuri cu mult ori chiar foarte mult sub cele de la noi. La întoarcere am trăit un adevărat şoc, acela pe care îl simţi de câte ori te întorci de la civilizaţie în România. Şocul a fost mai mare pentru că, nevoită de împrejurări, am aterizat la Bucureşti. Mizerie mare, nepermis de mare şi cafea, de exemplu, la preţ aproape dublu faţă de Berlin. Am avut vreme să mă plimb şi prin Herestrău, singurul loc decent şi relativ curat din capitala noastră, din ceea ce am văzut eu. O altă decepţie am trăit-o la un mall, în care se înghesuiau, peste puterea mea de înţelegere, fiţele din toate categoriile sociale, de parcă s-ar fi împărţit covrigi gratis. Noroc că eram într-o companie foarte plăcută. „Ghidul” meu din cele două capitale, Noemi Hăgan – directorul de cabinet al secretarului de stat pe turism din MIMMTPL, fiind o gazdă atât de agreabilă ca o maramureşeancă ce e. În schimb, în Bucureşti e aer de primăvară, faţă de frigurile şi ploile de la noi. După experienţa Bucureşti, parcă Sătmarul meu natal seamană mai mult cu Berlinul … 🙂
Despre Satmareanca
Ziaristă

22 Responses to Ich bin ein Berliner!

  1. rebel says:

    bine ai revenit!

  2. Sătmăreanca says:

    Mulţumesc! Având în vedere că nici nu m-am dezmeticit şi deja prestez în redacţie, parcă nu e atât de bine 🙂

  3. Ioan Usca says:

    În sfârşit! Păi…(?)

  4. Sătmăreanca says:

    Pe păi-ul ăsta nu l-am înţeles. Cred că mi se trage de la prea multă carne de porc şi niciun pic de lapte…

  5. Anonymous says:

    „Bine ai revenit!”, „La multi ani!” (pentru ieri)…ce-ar mai fi? hmmmmm…pentru ca maine e luni si „deja prestezi in redactie” (de azi) „O saptamana cu spor!” 🙂 kmi.

  6. Sătmăreanca says:

    @ KMI

    Merci pentru toate urările. După scurta trecere în revistă a blogosferei am aflat că urmează să îţi faci şi tu blog. Nu pot decât să subscriu susţinerii iniţiate de Simona şi Chinezu şi să-ţi mai dau şi eu un imbold, dacă mai este nevoie …

  7. Ioan Usca says:

    O să explic acel „păi”… Cândva.

  8. Ioan Usca says:

    Kmi:

    Vezi că toţi zicem la fel?…

  9. simona_ionescu says:

    Crina, cred ca acel „pai” se refera la relatarile obiective pe care le asteapta Vania. Cu mine s-a lamurit. Da cu Chinezu?! Ca a spionat si stie multe, domn cazac!
    Maestre, corecteaza-ma daca n-am inteles sensul lui „pai”, dar n-am vrut sa bea fata asta prea mult lapte acru dupa berea de Berlin!

  10. Sătmăreanca says:

    @ Simona

    Da, Vania vrea întotdeauna mai mult decât se poate. Încă sunt prea subiectivă ca să pot relata obiectiv, iar pe când voi fi în stare să o fac s-ar putea să mă scufund prea tare în noroiul de la noi şi să nu-mi mai ardă de amintiri obiective… 🙂

  11. Darius F says:

    Welcome back si „Happy woman’s day” cu intarziere de o zi.
    Sunt obraznic daca intreb: „Urmatoarea capitala?”

  12. Sătmăreanca says:

    Merci Darius pentru toate!
    Nu eşti obraznic, aşa eşti tu 🙂 Următoarea , mai bine zis următoarele capitale vor fi cu siguranţă Budapesta şi Viena. Poate şi Zagreb,dar toate astea cândva la vară în concediu şi numai în tranzit. Altfel, aş vrea Londra sau Amsterdam… Dacă îţi doreşti, poate se şi nimereşte :)Ţi se arată şi ţie vreo capitală? Am auzit bine?

  13. Darius F says:

    Da da, ai auzit foarte bine. 🙂

  14. Sătmăreanca says:

    În jurul zilei păcălelilor, dar pe bune? Aşa am înţeles…

  15. Ioan Usca says:

    Nu-i rău că ai plimbat ursul şi, mai cu seamă, e bine că nu l-ai sărutat şi pe ăla, că cine ştie ce se mai petrecea!…

  16. Sătmăreanca says:

    @Vania

    După experienţa porcului am fost mai precaută, mă temeam să nu se transforme iar în cine ştie de lighioană. Aşa că m-am mulţumit doar să-l plimb…

  17. Cristian China Birta says:

    no bravos natiune
    bine ca o sa ajung sa fac rost de la tine de mailul lui noemi
    ca trebe sa mi-l dai ca ai o datorie neonorata la mine
    sa o rog si pe simona sa zica ceva?
    😀

  18. Sătmăreanca says:

    Uite cum fac sătmărenii lipeala moroşenilor 🙂 Simona a zis deja 🙂

  19. Darius F says:

    @Crina
    La o saptamana buna dupa ziua pacalelilor.

  20. simona_ionescu says:

    Bai, ce-am ajuns eu, sperietoare de moroseni?! Cum va scap nitel din ochi, va faceti de cap. Dar eu ”matur” si ce s-a scris in urma, asa ca prind de veste!Asta ca sa se stie!
    Apai, mai Crina, sper ca i-ai dat Chinezului mailul lui Naomi?

  21. Sătmăreanca says:

    @ Simona

    Sperietoare numai un pic, de sămânţă. O să vezi la cafeaua aia ce n-am mai băut-o cum stăm în realitate 🙂

    Mailu lui Naomi Campbell nu îl am, i l-am dat al lui Noemi Hăgan 🙂

  22. dilema says:

    „Şocul a fost mai mare pentru că, nevoită de împrejurări, am aterizat la Bucureşti. Mizerie mare, nepermis de mare şi cafea, de exemplu, la preţ aproape dublu faţă de Berlin.”

    cine te-a pus să îţi cumperi cafea? 😉

Lasă un răspuns

