Raiul vostru…

Azi vroiam să scriu despre Colţul de Rai, dar n-a plouat destul şi soarele nu a încălzit suficient. Clădirile vechi nu mă mai inspiră, construcţiile noi îmi fac silă, copacii sunt încă tot cheli, drumurile cum le ştiţi. Până să-mi găsesc inpiraţia în ceva, preiau de la alţii, care nu duc lipsă niciodată. Nu e chiar Colţul meu de rai, dar e Raiul în care trăim cu toţii, descris de Daniel Octavian cu ceva timp în urmă. Cred şi eu că unii ar prefera Iadul…

Raiul vostru
de Daniel Octavian

-În raiul ăsta îngerii-s tot beţi
Şi străzile sunt toate ciuruite
Toţi serafimii-au glasuri răguşite
De-atât tabac şi chefuri cu profeţi

În raiul ăsta e prea mult ciment
Şi mult prea multe geamuri nespălate
Iar casele par toate proiectate
De-un dumnezeu beţiv, incompetent

Sunt sfinţi destui. Dar sunt mereu beţi turtă
Iar şeful lor e veşnic ocupat
Sau – cazul cel mai bun – e turmentat
Înoată în whiskey şi ciorbă de burtă

Asceţi inculţi ţin predici fără rost-
Şi cuvioşi demenţi ţin predica ruşinii.
Analfabeţii sunt războinicii luminii
Şi-n general cam totul merge prost.
Arhanghelii dau izbăviri pe bani,
Nectaru-i expirat şi e amar.
E-un dumnezeu beţiv şi cam curvar
Ales pe un mandat pentru cinci ani

E raiul ăsta cârciumă cu vad!
Loc de nebuni, haotic, rău famat…
Rămâneţi voi în el. Eu am plecat
E raiul vostru – eu mă mut în iad!
Despre Satmareanca
Ziaristă

33 Responses to Raiul vostru…

  1. Ioan Usca says:

    Mmmm, ce oraş frumos!…

    Acum, să citesc şi poezia.

  2. Ioan Usca says:

    Plăcut raiul descris! De ce-aş pleca? Şi totuşi…

  3. danieloctavian says:

    Ptii, ce-mi place !
    Uitasem de ea.

  4. Sătmăreanca says:

    @ Vania
    Da, oraşul este de-a dreptul mirific. Văzut de sus arată exact precum un loc de nebuni. Dar nebunia e şi ea bună la ceva 🙂

    Eu aş prefera totuşi Iadul sau varianta Colţului meu de Rai 🙂

  5. kmi says:

    Buna ideea si alegerea, eu nu o mai citisem.

  6. Sătmăreanca says:

    @ Daniel Octavian

    Mie nu îmi place. Îmi place foarte mult:) Am mai găsit ceva capodopere prin arhiva blogului tău, dar le ţin pentru mine.
    Mi-am adus şi eu un pic contribuţia la diacritice, să nu se spună că nu am muncit nimic 🙂

  7. Sătmăreanca says:

    @ KMI
    Şi eu am descoperit-o făcând vraişte într-o seară arhiva blogului lui Daniel

  8. danieloctavian says:

    Ehei, ştiu eu acolo vreo două pe care nu o să le preluaţi voi. Sigur !

  9. Sătmăreanca says:

    Hai, provoacă-ne… Spune care sunt. Ori, trebuie să le ghicim? Sau nu ne dai voie?

  10. Oana says:

    As merge pe aceeasi reteta si as spune „draguta poezie”, deja e un cliseu, stiu, dar e al meu. :))

  11. danieloctavian says:

    Eu nu spun.

  12. Rebel says:

    desi rebel inseamna un fel de „Gigi-contra”, n-am sa critic dar am o sugestie: in loc de „pentru cinci” ar fi fost mai apropiat de actualitatea satmareana: pe patru. (la nivel de imparatie nationala e perfect cu 5)in rest e minunata… nu am cuvinte… 🙂
    PS: ca o coincidenta tot azi m-am stricat de ris citind pe un blog insipid, inodor dar „cita frunza si cita iarba”, un articol legat de „in” XX martie sau „pe” XX martie… hilar dar totodata trist: un asemenea om este formator de opinie in orasul nostru… ne miram unde am ajuns? iar am fost „away off topic” dar asta sint eu… 🙂

  13. Rebel says:

    postul asta este doar pentru a testa vigilenta lui Vania… :))

    e 12+1!!!

  14. Ioan Usca says:

    Pe 11 Aprilie vrea să fac un comentariu fatal!…

  15. Rebel says:

    care dintre ele? 🙂

  16. Rebel says:

    trebuie sa recunosc ca a fost rapid… 🙂

  17. Sătmăreanca says:

    @ Oana
    Şi clişeele sunt bune 🙂

    @ Daniel Octavian
    Promit să-mi storc creierii. Dar sunt mai mult de două, sigur.

    @ Rebel, Vania
    Nu vă luaţi la pălmi.
    Rebel, îi datorezi o pălincă 🙂

  18. Rebel says:

    si doua… cu cea mai mare placere… plicuri n-am dar ma straduiesc sa fac rost… spre rusinea mea, caltabosii i-a mincat catelul… sa-i fie de bine…

  19. Alex Mazilu says:

    Poate Purgatoriu… 😉

  20. Sătmăreanca says:

    Eşti pe aproape…

  21. Rebel says:

    sa avem pardon… purgatoriul are o logica… raiul nostru e atit de ilogic ca-ti vine sa fugi… in purgatoriu… eu propun ca locuitorii satmarului sa fie declarati martiri, iar orasul calamitat…

  22. Corina says:

    Draga Crina, sunt out of topic, dar as vrea sa iti recomand un articol din Internationa Herald Tribune:
    http://www.iht.com/articles/2008/04/03/europe/journal.php?page=2
    Un articol similar a aparut saptamana trecuta in New York Times. Asta apropos de articolul tau legat de planurile lui Tokes.. aici sunt forte unite si mari interese, mi se pare evident ca se preseaza cu acest subiect.
    Scuza-ma daca scutur putin acest colt de rai..
    Si imi pare rau ca nu ai fost la Bruxelles saptamana asta, a fost putin mai cald ca in ianuarie.. 🙂

  23. Sătmăreanca says:

    @ Corina
    Mulţumesc pt. link. Văzusem şi comentasem pe blogul lui Mordechai articolul. Probabil l-ai ratat acolo căci erai ocupată cu oaspeţii. Cred că subiectul e în ton cu Colţul de rai. Niciun Rai nu poate fi desăvârşit… Oricum, merci, chiar vreau să revin asupra subiectului, altfel poate îmi ieşea din cap.

    Îţi dai seama că mie îmi pare mai rău decât ţie că nu am putut să merg la Bruxelles, dar te aştept cu drag în Satu Mare. Începe să vină primăvara şi aici, timid dar vine. Mie mi-a plăcut ploaia la Ostende şi la Brugge 🙂

  24. eu... says:

    Frumos…amandoua..:))

  25. TreXeL says:

    nu ma pot abtine, cu riscul ca se supara crina pentru un post infect in blogul preacurat…
    primu lucru ce mi-a venit in minte cand m-am gandit la coltu asta de rai a fost imaginea lu Rastaman pe care aproape fara exceptie in zilele cand circul pe jos in zona centrala mi-e dat sa-l intalnesc. il stiti bine, ii mai spuneam Jamaica man. si legat de el, ca una din imaginile stabile ale coltului de rai, mi-a venit in minte o strofa dintr-o poezie ce-o scriam prin liceu si care se muleaza perfect pe figura lui.

    Un iz de şosete-i inundă plămânii,
    Băşinile-i ţes un veştmânt alb de ceaţă,
    Iar mucii-i atârnă adânc printre dinţii
    ce put… împroşcându-l cu bale pe faţă

  26. Sătmăreanca says:

    @ Teodora
    Autorul e de vină 🙂

    @ Trexel
    Poţi spune ce doreşti, atâta vreme cât nu mă înjuri. Iar dacă o faci, trebuie să ai probe 🙂
    Parcă am văzut undeva pe Youtube un clip cu el. Ar merge de minune cu versurile tale.Poate mai postezi şi tu ceva pe blogul tău 🙂

  27. Corina says:

    Scuze, Crina, o sa ma uit la comentariul tau. A fost, intr-adevar, o saptamana plina, nu am prea avut timp de blogguri, dar sper sa recuperez in week-end. 🙂

  28. Sătmăreanca says:

    Nicio problemă Corina, chiar mi-a fost de folos atenţionarea, am folosit prilejul să reiau subiectul 🙂 Ai tot timpul în faţă 🙂

  29. Rebel says:

    povestea lui Fero e prea trista ca sa ne luam de el… din cite stiu eu si-a pierdut mintile dupa ce a fost victima unei escrocherii… e total inofensiv… aspectul lui lasa de dorit dar nu toti nebunii sint pedanti ca regretatul „Gusti”… sincer, cred ca e mai curat la suflet decit multi dintre noi, iar multi politicieni mai murdari la constiinta decit Fero la exterior… ca la cum arata poate fi lejer mascota unui oras la fel de neingrijit, sint de acord…

  30. Sătmăreanca says:

    @ Rebel
    Nu de Fero e vorba, ci de tipul ăla cu părul lung şi negricios ce face urât. Fero e curăţel pe lângă Rastaman, îi ştiu şi eu în mare povestea. Dă o căutare pe Youtube Satu Mare şi găseşti o arătare ce zbiară ori grohăie 🙂

  31. Rebel says:

    si ala pare la fel de inofensiv comparativ cu ghiulea… mai mult rau nu poate face nimeni orasului… sau locuitorilor lui… deci nu-mi vine sa cred ca o spun dar pentru mine ghiulea e „number one”… la capitolul asta…
    PS: vezi ca am aberat… 🙂

  32. Rebel says:

    mai am… 🙂

    Conform unor postari pe net, urmatoarea intrebare ar fi fost pusa la un examen de chimie la Universitatea Liverpool. Raspunsul dat de unul dintre studenti a fost atat de „profund” incat profesorul l-a impartasit colegilor sai pe Internet, iar astfel am ajuns sa avem si noi placerea de a-l cunoaste.
    Intrebare suplimentara: Este Iadul exoterm (emite caldura) sau endoterm
    (absoarbe caldura)?
    Pentru a-si demonstra opinia, cei mai multi studenti au folosit legea lui Boyle, care spune ca un gaz se raceste atunci cand se extinde si se incalzeste atunci cand este comprimat, sau ceva similar.
    Insa unul dintre studenti a scris urmatoarele:
    In primul rand, trebuie sa cunoastem cum se schimba masa Iadului in timp. Asadar, trebuie sa cunoastem rata cu care sufletele ce intra in Iad comparativ cu rata celor care pleaca din Iad. Cred ca putem sa presupunem cu destul de multa siguranta ca, odata ce un suflet ajunge in Iad, nu mai iese niciodata. Prin urmare, nici un suflet nu iese din Iad. In ceea ce priveste rata celor care intra, sa ne uitam la diferitele religii care exista astazi
    in lume. Cele mai multe dintre aceste religii spun ca, daca nu esti un membru al lor, vei ajunge in Iad.
    Dat fiind ca existe mai mult de o singura asemenea religie si cum oamenii nu sunt membrii mai multor religii simultan, putem sa facem estimarea ca toate sufletele merg in Iad. Date fiind ratele nasterilor si deceselor, putem sa spunem ca numarul sufletelor din Iad creste exponential. Acum trebuie sa ne uitam la volumul Iadului. Din cauza ca legea lui Boyle spune ca, pentru ca temperatura in Iad sa ramana constanta, volumul Iadului trebuie sa creasca proportional cu numarul sufletelor care intra.
    Acest lucru arata ca sunt doua posibilitati:
    1. Daca Iadul se extinde cu o rata mai mica decat cea cu care intra sufletele in el, atunci temperatura si presiunea in Iad vor creste atat de mult incat pana la urma se va declansa tot Iadul pe pamant.
    2. Daca Iadul se extinde cu o rata mai mare decat cea cu care intra sufletele in el, atunci temperatura si presiunea vor scadea pana cand o sa inghete Iadul.
    Asadar, care din ele este?
    Daca acceptam postulatul pe care mi l-a dat Sandra in primul an de facultate, „o sa fie o zi friguroasa in Iad inainte sa ma culc cu tine”, si tinand cont de faptul ca m-am culcat cu ea azi-noapte, atunci ipoteza a doua trebuie sa fie cea corecta. Prin urmare, sunt sigur ca Iadul este endoterm si ca a inghetat deja.
    Corolarul acestei teorii este ca, din moment ce Iadul a inghetat, rezulta ca nu mai accepta nici un suflet si a disparut… ramanand numai Raiul, ceea ce, prin urmare, dovedeste existenta unei fiinta divine – ceea ce explica de ce, noaptea trecuta, Sandra striga Dumnezeule!”.
    Acest student e singurul care a luat 10.

  33. Sătmăreanca says:

    Depinde care Dumnezeu :))))))

Lasă un răspuns

