Dincolo de ziduri

De vreo şapte ani şi ceva contemplu, zi de zi, fără nicio noimă, zidurile înalte şi scorojite care mi se arată în faţa ferestrei. Sunt destul de aproape să le văd bine, destul de departe să nu îmi dau seama ce se ascunde după ele. Strategic amplasate încât de la geam doar ghicesc, printre acoperişurile învechite de vreme, locul exact. Zi de zi, când îmi sorb cafeaua, aceiaşi întrebare îmi trece de nu ştiu câte ori prin cap: oare ce o fi dincolo? E un ritual zilnic. Am trecut rar pe lângă ele, deşi sunt la vreo 100 de metri de casă, dar şi atunci am evitat să mă uit în sus. Am evitat, de teamă să nu alung misterul. Cred că zidurile acelea au suflet. Ar putea fi orice în spatele lor. Voi ce credeţi că se ascunde după ziduri?

Despre Satmareanca
Ziaristă

46 Responses to Dincolo de ziduri

  1. sfinx667 says:

    o farama de istorie, causul unor doruri nescrise inca dar cuprine in impletirea zorilor intelepte si al privirilor sufletelor atente la soaptele lor…
    dincolo de ziduri, intotdeauna exista un mugur de ceva… si, daca inspira si ” invita ” se prea poate ca acel ceva sa existe… e o chemare…
    respecte,
    SIBILLA

  2. Rebel says:

    eu stiu ce e „dupa blocurile gri…” 🙂 dupa zidurile tale… mai complicat…

  3. Ioan Usca says:

    Nu ştiu ce, dar important este că se ascunde…
    Cele mai nasoale ziduri sunt alea după care ai certitudinea că nu se ascunde nimic.

  4. Sătmăreanca says:

    @ Sibilla
    Nu puteam spune mai bine. Zidurile mă îndeamnă să le descopăr în şoaptă, dar în acelaşi timp mă ţin departe. Sunt o chemare la care nu vreau să răspund de teamă să nu ucid misterul…

    Îmi place mult cum le spui, drept pt. care te-am şi pus în blogroll 🙂

  5. Sătmăreanca says:

    @ Rebel
    Tu ar trebui să ştii ce se ascunde după zidurile alea… Poate chiar şi nişte blocuri 🙂

  6. Sătmăreanca says:

    @ Vania
    Ei, chiar nimic nu se poate. Tot există ceva, orice ar fi. Tot există o formă sau alta de viaţă, măcar în ziduri dacă nu dincolo de ele. Carii sunt sigur 🙂

  7. Ioan Usca says:

    Sugeram că pot fi zidurile unei case în care să locuiască, de pildă, Marieta. Aşadar, poate să nu se ascundă nimic…

  8. Sătmăreanca says:

    Uite că nu m-am gândit! În acest caz trebuie să-ţi dau dreptate. Mai mare nimic ca şi ea nici că poate exista 🙂

  9. Ioan Usca says:

    Deşi Caius este de altă părere, înclin să-ţi dau dreptate. După ce ai pus-o pe liber, a găsit tipa ceva de făcut, sau a rămas să vieţuiască din mila publică? Desigur, în măsura în care poate stârni mila cuiva…

  10. Anonymous says:

    Naspa!Muta-te!

  11. Sătmăreanca says:

    Caius poate să se spele cu ea pe cap, trebuia să o reţii şi tu acolo şi să le faci lipeala. Am auzit că rătăceşte prin lume şi că vrea să se întoarcă. Sunt eu haină, dar am atât suflet să o iau înapoi. Şi nimicurile pot stârni milă.Sau poate nu…

  12. Sătmăreanca says:

    @ Anonim
    Zidurile sunt muza mea, cum să mă mut? 🙂 Şi apoi, am folosit zoom-ul la maxim, nu sunt chiar atât de aproape 🙂

  13. Ioan Usca says:

    Azi, o coropişniţă m-a rugat s-o strivesc. Am refuzat-o, pretextând că-mi este milă. Dar, cum ai presupus deja, nu despre milă era vorba, ci doream să se târâie şi ea în lumea asta mizerabilă…

  14. Sătmăreanca says:

    Acum înţeleg mai bine drama lui Caius şi a Marietei. Eşti invidios că ar putea să nu se mai târâie 🙂

  15. Ioan Usca says:

    Nu-s invidios defel, doar mă tem…

  16. Sătmăreanca says:

    De ce te temi? Ce s-ar putea întâmpla?

  17. Ioan Usca says:

    S-ar putea să nu se mai târâie, iar omenirea ar pierde o consolare.

  18. Ioan Usca says:

    Am furat poza, poate scot ceva din ea.

    Pe mâine, n-am nicio idee, dar astea vin când nu te-aştepţi, astfel că nu-s motive de îngrijorare.

  19. Rebel says:

    iti spun eu cine e dupa ziduri: anonimii… 🙂

  20. Sătmăreanca says:

    @ Vania
    Io n-am văzut nimic. Tot eu o să rămân datoare dacă o pui pe blog. Contemplă şi tu la ziduri 🙂

    @ Rebel
    Am văzut că au năvălit. Şi-au dat şi nume. Lasă, măcar îţi fac trafic. Eu nu mă lupt cu anonimi 🙂

  21. Rebel says:

    ce sa faci, trebuia sa am si eu „botezul” meu… deja-mi faceam probleme ca sint prea „moale”… 🙂

  22. Oana says:

    Un mister nu strica niciodata. Important e sa stii sa-l pastrezi.

  23. Sătmăreanca says:

    @ Rebel
    Ies ei la interval că arde 🙂

    @ Oana
    Mă gândesc să-l pun într-o cutie de chibrituri, ca să-l păstrez mai bine. La mister mă refeream… 🙂

  24. eu... says:

    Eu zic sa nu alungam misterul. E mai frumos sa te intrebi in fiecare zi „oare ce se afla dincolo?”…Oricum, la cum arata acoperisurile din fata ferestrei, acolo sigur se ascunde ceva….

  25. Sătmăreanca says:

    Sigur se ascund multe, dar nu vreau să aflu ce anume…Poate monştri, poate zâne 🙂

  26. kmi says:

    Acoperisurile de multe ori adapostesc poduri. Cred ca sunt o multime de povesti ascunse in podurile pe care le vezi…
    Cred ca mi-a cam placut poza, pentru ca m-am surprins gandindu-ma „oare mi-ar placea mai mult sa vad acoperisuri decat copacii pe care ii vad acum?”
    O sa postez si eu in zilele urmatoare o poza cu „orizontul de la geamul meu”.

  27. Ioan Usca says:

    Poate, după acele ziduri se ascunde Elodia. Preventiv, l-am sunat pe domnul Luis Lazarus, să-i indic această probabilă pistă…

  28. Sătmăreanca says:

    @ KMI
    Am şi pomi,dar am folosit zoom-ul într-un moment în care am vrut să văd mai bine zidurile. O să fac şi o panoramă fix de la fereastră zilele viitoare. Sunt multe multe acoperişuri, pomi înfloriţi, iar undeva în zare e totul verde…

  29. Sătmăreanca says:

    @ Vania
    La ea chiar nu m-am gândit. Tot ce e posibil. Să-mi dai şi mie ceva din recompensă 🙂

  30. Oana says:

    Iar eu ma gandeam la Vania, doar ca nu intra intr-o cutie de chibrituri :))

  31. Anonymous says:

    @Vania….esti pe aproape,eu cred ca IN ziduri se afla Elodia…..Si eu l-am sunat pe Lazarush,sa-i comunic aceasta ipoteza,da cica il tocmai il trecea o treaba urgenta, si era in „misiune” dupa niste….ziduri.

    Trasnea

  32. TreXeL says:

    dincolo de ziduri nu poate fi decat frica sau rusinea celui care le-a construit.

  33. Sătmăreanca says:

    @ Trăsnea
    Dacă îşi făcea treaba după ziduri, sunt şanse ca timpul să macine cărămizile şi să o găsească şi pe Elodia…

    @ Trexel
    Deşi construcţiile nu or fi arătat rău când au fost noi, acum, da, sunt urâte şi ruşinoase. Nu sunt singurele…

  34. danieloctavian says:

    Azi e ziua contemplaţiilor pe diverse ferestre.

  35. Sătmăreanca says:

    Dacă nu creşte nici măcar iarba, ne-au rămas ferestrele 🙂

  36. danieloctavian says:

    Bordeiul lui Eliodor nu are ferestre. E doar o văgăună săpată în pământ. Cu pereţi de pământ galben şi prisos de sărăcie. În lod de fereastră are o birtă îngustă, petrecută cu o beşică de porc. Pe care vinişoare albe tulbură strecurarea luminii. Dar prin borta aceea, noaptea, uneori, se văd stelele.

  37. Sătmăreanca says:

    Wow, măcar are privelişte. Bine că noi avem case, blocuri şi alte asemeni dar ferestrele nu ne oferă nimic…

  38. Anonymous says:

    @Daniel Octavian…..Imi pare bine ca te „prind” mi-au placut foarte mult eseurile cu Prazul si rahatu’ lu’Talibanu……
    E interesanta si faza cu stelele vazute prin basica……e o bucurie pura…..stiu o gramada de insi care desi au suprafetze vitralate generoase ( chiar si la mansarda) trag storurile cand rasare luna…..

    Trasnea

  39. danieloctavian says:

    Trăsnea, îmi pui modestia la grele încercări. Pe care nu le ştie trece. Când ai ochii aşa cum trebuie, stelele le vezi şi dintr-o încăpere fără ferestre. Când nu, oricum nu contează ce vezi.

  40. TreXeL says:

    ce e interesant ca, pe un blog unde alte chestii s-au discutat in mai mica masura (masurabila in posturi), acest subiect, aparent mai mult decat banal, a atras atat de multa lume.
    felicitari crina! ma inclin

  41. Alex Mazilu says:

    exact ce am vazut si eu zilele trecute…
    pacat…
    http://alexmazilu.blogspot.com/2008/04/timpprapastienostalgie.html

  42. Ioan Usca says:

    Cum bine s-a observat, posturile care, la o primă vedere, pot părea banale sunt acelea care au mai mult de transmis decât cele ce pot părea… fierbinţi.

  43. Rebel says:

    O fi candidatul „unic” la judet de care nu ne-ai zis inca nimic… sau vesti bune nu vrei sa ne dai… 🙂

  44. Sătmăreanca says:

    @ Trexel
    Mulţumesc frumos! Prietenii sunt de „vină”, nu eu …

    @ Alex
    Foarte foarte mişto poza…

    @ Vania
    Tu ai întotdeauna dreptate, aşa că nu mai zic nimic. Mă înclin 🙂

  45. Sătmăreanca says:

    @ Rebel

    Chiar el este! E uşor de ghicit. Scriu după, pe la 15.00, ca să nu epuizăm subiectul dinainte. Mai sunt şi lucruri bune după ziduri 🙂

  46. Pingback: Dincolo de ziduri « Sătmăreanca

Lasă un răspuns

