Lalelele au confiscat Colţul de Rai…

Lucruri ciudate se întâmplă în Colţul meu de Rai. O explozie nemaipomenită de lalele… Au răsărit de nicăieri, peste tot. Sunt multe-multe. Mii şi mii. Roşii, galbene, albe şi portocalii. Au tulpină verde. Cele mai multe sunt roşii şi albe, cu tulpină verde. Da, ştiu, tulpina nu poate fi portocalie, roşie ori de altă culoare. Dar tulpina aceasta are ceva mai multă infuzie de galben. Şi are ţepi. Înţeapă. Iar lalelele obişnuite nu înţeapă. Acestea au săgeţi. Acestea ţintesc ceva. Îşi întorc capul după oameni şi-i provoacă. Le taie respiraţia şi îi îndeamnă să facă ceva. Ce? De ce au răsărit acum şi nu mai demult? De ce sunt atât de frumoase, parcă desprinse din Rai? De undeva vine şi răspunsul: acesta va deveni Oraşul Lalelelor. Hey, dar nu trăim în Olanda! Iar acesta obişnuia să fie oraşul nimănui. Ce s-a schimbat? Apa bătrânei fântâni ţâşneşte urâtă, de un albastru imperfect şi grotesc în preajma lalelelor. Urâtă ca şi cei care au avut ideea să o pocească. E un contrast hidos. E albastrul din săgeată. Săgeata care a împrumutat ţepi lalelelor. Florile acestea sunt o făcătură! Simbol al purităţii şi al primăverii, gingaşele au devenit mijloc de schimb…

În Colţul de Rai, lalelele rămân în subconştientul oamenilor, dar ei îşi văd în continuare de viaţă. Ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Unii fac curăţenie, alţii ultima probă la hainele cele noi. Hey, opriţi-vă puţin din drumul vostru! Staţi puţin şi uitaţi-vă în jur! Priviţi la oameni, vorbiţi-le şi ascultaţi-i! Priviţi lalelele şi gândiţi! Nu suntem mai buni, dacă nu mai avem loc pentru nimic în suflet! Dar ei nu se opresc. Se uită înainte şi pleacă… Lalelele rămân în urma lor. Vor înflori şi la anul. Poate atunci vor fi trandafiri. Poate altceva. Şi florile se reîncarnează odată la patru ani după chipul şi asemănarea celor care se folosesc de ele. Acum e rândul lalelelor. Sunt roşii şi albe, cu tulpină verde. Da, tulpina nu poate fi portocalie, deşi are ceva infuzie de galben. Şi înţeapă. Voi nu simţiţi? S-au deschis cerurile, deschideţi-vă şi voi inimile şi mintea… Primiţi lalelele, bucuraţi-vă, dar nu vă lăsaţi înduplecaţi de farmecul lor. Iertaţi, fiţi mai buni, dar nu uitaţi!

Despre Satmareanca
Ziaristă

33 Responses to Lalelele au confiscat Colţul de Rai…

  1. sfinx667 says:

    satmareanco, adevar graiesti tu …
    mesajul Sfintei zile de Luni din Saptamana Patimilor este sa fim milostivi, sa fim alaturi de aproapele nostru, sa daruim din ce ne prisoseste…..si da, eu sarb si suparata pe guvernarea actuala , pe domnii americani, subscriu si la ce ai zis tu..” SA NU UITAM ! „, lor, sa le lumineze Dumnezeu mintile…
    respecte si recunostinta pentru mesajul lalelelor )(
    Sibilla

  2. Ioan Usca says:

    Nu m-am prins!
    Săgeţi albastre (trenuri?), lalele roşu-alb-verde…
    Complicat!

  3. Anonymous says:

    Mda….fiecare cu ce-l doare…..io cu UDMR-ul si voi ( mai nou) cu PNL-ul…….Lalele sa fie….

    Trasnea

  4. Sătmăreanca says:

    @ Sibilla

    Aşa e Sibilla, din păcate uităm repede. Poate ne vine mintea la loc într-o zi. Dacă nu, îndurăm şi ne bucurăm de lalelele cu ţepi. Sunt frumoase, dar amăgitoare 🙂

  5. Sătmăreanca says:

    @ Vania
    Da, roşu-alb-verde, aşa cum era îmbrăcat şi porcul. Ştiu că te-ai prins! Ţepii şi săgeata albastră de pe fondul galben sunt mai mult retoric pentru ce s-ar putea să fie… 🙂

  6. Sătmăreanca says:

    @ Trăsnea
    Poate am exagerat un pic introducând săgeata, dar povestea asta chiar e SF. Sau poate nu!. Daar săgeata chiar se insinuează pe sub lalele. Lalelele sunt oricum roşu-alb-verde. Mai citeşte odată 🙂

  7. Rebel says:

    daca tot te iei de sageata, cum se face ca-l menajati pe cumnatel care este in incompatibilitate grava: a uitat sa declare ca este administrator la una din cele patru firme, iar din doua a uitat sa renunte la functia de administrator. cum legea spune ca avea 15 zile sa aleaga, se pare ca a ales sa renunte la functia de vice la judetz. mi se pare ciudata tacerea in acest caz, dar si tacerea poate fi un raspuns. la fel in cazul nokia-tetarom unde asigura paza firmele cumnatului…

  8. Rebel says:

    ma refeream la tacerea CJ care nu demult sarise sa-l apere pe tri-licentiatul cumnatel… acum nu mai sare sa spuna domnuca bota ca e totul legal si normal? sau se teme ca Doamne -fereste vine cineva sa o sesizeze confirm legii, si trebuie sa sesizeze la rindul sau prefectura?

  9. Ioan Usca says:

    În colţul tău de rai, îţi trimit un buchet de lalele, care să-ţi şoptească:
    – Szeretlek szepsegem!…

  10. Sătmăreanca says:

    @ Rebel
    Toate la timpul lor. Lalelele au prioritate absolută. Săgeata care dă ţepi lalelelor se va toci şi ea. Sigur le vom afla pe toate… Ce nu afăm, ne mai spui şi tu 🙂

  11. Sătmăreanca says:

    Vania,

    Nu vreau lalele din astea, căci se transformă şi cine ştie ce arătare iese… Dar, intenţia contează. Tradu ce ai zis căci îmi lipseşte neuronul pentru această limbă 🙂

  12. Ioan Usca says:

    Nici eu n-am neuron pentru limba în discuţie. De aceea, doar am reprodus şoapta lalelelor. Sper să nu fie vreo porcărie! (Că oricum sună naşpa).

  13. Sătmăreanca says:

    Nici nu-ţi trebuie. Mai bine să nu ştim. Dacă e totuşi ceva înduioşător, poate ne traduc prietenii :))))

  14. Ioan Usca says:

    Prietenii ne traduc adeseori…

  15. Sătmăreanca says:

    Avem grijă când îi selectăm. Băgăm în priză colectarea selectivă a deşeurilor. Nu tot ce zboară şi se mănâncă e prieten 🙂

  16. kmi says:

    Imi place sfarsitul 🙂

  17. kmi says:

    …cred ca se intampla ceva ciudat. Comentez, dau „vizualizare” si, daca public din fereastra de vizualizare, nu se publica…Acum fac un test:)

    Da, deci poti sa nu-l publici, se intampla ce ti-am spus mai sus…

  18. eu... says:

    @Mai Crina…m-ai lovit asa, dis-de-dimineata, cu chestia asta desteapta…sa nu uitam…Chiar am pe birou un buchet de lalele si, citindu-te, m-am uitat la ele si mi-am adus aminte de tot ce credeam ca am uitat….Inca nu stiu daca e de bine:)

  19. Sătmăreanca says:

    KMI,

    Am scos temporar moderarea. Eu pot publica din vizualizare. Şi dacă n u aş putea, habar nu am ce i-aş putea face 🙂

  20. Sătmăreanca says:

    Teodora,

    Oricum e de bine dacă ţi-ai adus aminte:)

    Încerc să postez mai târziu şi o poză cu lalelele mele. Chiar merită văzute 🙂

  21. Oana says:

    Eu de iertat nu mai iert, ca prea mult am facut-o si nu am ajuns niciunde. Dar laleaua o primesc, mai ales daca e galbena. Pot sa o rup pe asta? Promit ca nu o s-o doara si o s-o tin in apa 🙂

  22. Sătmăreanca says:

    Poţi s-o rupi în special pe cea galbenă. Poate scăpăm de ţepi 🙂
    Eu cu iertarea stau mai bine, cu uitarea nu. Vania mi-a zis că am şase neuroni, poate d’aia 🙂

  23. Ioan Usca says:

    Onici aşteaptă să vadă care rupe florile ceea ce este interzis, care n-are neuroni nu contează, da’ plăteşte contravenţional amendă.

  24. Adam Boer says:

    @sătmăreanca
    Am postat şi eu o poză cu lalele pe blogul meu.

  25. Sătmăreanca says:

    Vania,

    L-am prins pe unu ce se dă Boer rupând floile. Spune-i lui Onici să-l amendeze 🙂

  26. kmi says:

    Daca e asa, eu iau una alba. Ma astept sa nimeresc una cu spini, da’-mi amintesc ca aveam o ambitie cand eram mai mica, sa culeg urzici cu mana fara manusa si sa ignor piscaturile…nu-s masochista, doar ca m-am uitat prea mult la filme cu shaolini :))
    Deci, alba, am luat…pana v-am povestit, mi-am si insusit laleaua…poate am pacalit vigilenta lui Onici, ma gandesc 🙂

  27. Sătmăreanca says:

    KMI,
    Onici e ocupat, se pare. Cred că scapi lejer de data asta. Io vreau lalea albastră 🙂

  28. TreXeL says:

    acu lalele, cand s-or ofili pune florisalu alte specii, si tot asa pan la iarna.
    cand… si asa tre sa stea ei treji sa faca deszapezire asa ca propun sa fie tot parcu plantat cu lucratori de-ai lor. da unu blond, unu brunet..si tot asa, sa dea bine.
    stai ca nu-i bine, jumate tre sa-i vopseasca la freza ca toti sunt bruneti 😀

  29. Sătmăreanca says:

    @ Trexel
    Deja se ofilesc. Nu o să ţină nici până începe campania oficială.

    Donez şi eu pentru vopsea, dar după aia tot nu va ieşi bine. Decât să umble cu cioara vopsită, mai bine naturală cum e 🙂

  30. Adriana says:

    Buna Crina !

    Bine scris si f. frumos articolul .
    Simt eu un pic de sarcasm ?! Ma insel oare ?! Mie una imi plac florile indiferent de care , chiar si cactusii , care infloresc deosebit. Incerc sa nu fac legatura cu nimic cand e vorba de flori.
    Sunt si eu capricorn ca tine , nu stiu , o fi zodia de vina ? insa cu iertarea si eu stau la fel , cu UITAREA am eu o problema ! cine m-a suparat o data , si tare tare, nu-l uit, da cu timpu-l iert .
    Felicitari inca o data pt. articol !

  31. Sătmăreanca says:

    Ai simţit bine, Adriana. Am încercat o ironie. Dacă tu ai înţeles-o, mă bucur.Nu florile sunt de vină, ci cei care se folosesc de ele. Şi mie îmi plac florile, toate. Tocmai asta spuneam: să iertăm căci suntem în Săptămâna Mare, dar să nu uităm şi să învăţăm din greşeli…

  32. Pingback: Patricia « Ioan Usca

  33. Pingback: Eterna poveste « Ioan Usca

Lasă un răspuns

