Fereastră deschisă spre haos

Oricum deschid fereastra, duce spre haos.

Un haos care nu spune nimic.

Oraşul acesta trebuie reconstruit!

Las fereastra deschisă, poate pătrunde speranţa …

Niciun gând în plus…

 

Despre Satmareanca
Ziaristă

60 Responses to Fereastră deschisă spre haos

  1. Vania says:

    Da’ ce-are oraşul, că pare drăguţel?… Aţi avut primar vrednic, se vede!

  2. satmareanca says:

    Păi tocmai asta e, în afară de oameni nu are nimic… Despre primari nu discut, sunt în pauză de politică în acest moment 😀

  3. Oana says:

    Da, frumos sat, ce mai. De sus se vede bine, aproape ca l-as crede oras 😆

  4. Vania says:

    Are şi Dispensar, proaspăt văruit… Zici că eşti la Bruxelles!

  5. Oana says:

    Daca le-as cere si un spital de urgente, as fi deja nesimtita, nu? 😀

  6. Lex er tris says:

    e dragutel, n-am ce zice, facem toti ceva in el cel putin o data pe zi (asta in cazul in care nu suntem constipati)
    ziditi-va ferestrele si cautati lumina in alta parte

  7. Satmareanca says:

    @ Oana
    acum că am făcut o plimbare pe jos, pot spune că, într-adevăr, de sus arată mai bine. Pe jos e adevăratul haos… Am exagerat puţin în postare, mea culpa. Dar era gândul din acel moment 😉
    E destulă o Secţie de Urgenţe, la ce ne trebuie un Spital întreg? La noi, lumea e sănătoasă tun, nu ca şi în alte părţi. De fapt, nici nu ştiu dacă mai avem nevoie de spital, e totuna unde mori :)))

    @ Vania
    Dispensarul mai trebuie văruit odată, de atunci s-a îngălbenit de atâtea fumuri.

  8. Satmareanca says:

    @ Lex
    Unii fac de mai multe ori :)))
    Ferestrele mele duc unde vreau eu. Azi am ales această fereastră. Mâine s-ar putea să ducă spre Paradis;)

  9. moshcalifar says:

    @satmareanca: la mine da spre un lac. Inca nu e-n plan nimic in legatura cu el.Doamne-ajuta 🙂

  10. Satmareanca says:

    Nu mai spune la nimeni, o să-ţi construiască în curând oareşce complex de blocuri suspendat 😀

  11. moshcalifar says:

    @satmareanca: daca am scapat pana acuma… slabe sperante. Dar la cum cresc vilele pe malul lacului sa sti ca doar suspendat s-ar mai putea 🙂

  12. Mordechai says:

    Ce mult maro e în poza aia.

  13. Satmareanca says:

    @ Moshcalifar
    Tot ai ceva privelişte. Şi eu, cu atât mai mult cu cât este centrală :)))

    @ Mordechai
    Dacă scot maroul nu mai rămâne nimic 😉

  14. kmi says:

    Cum 12+1? eeeee 🙂

  15. kmi says:

    Acum sa comentez linistita…

    O fi de la termopane, da’ tare mult imi place cum se vede pe ferestrele mele…muuuuuuuuuuult verde….cred ca de aici si dispozitia mea deosebita…Vii la Bucuresti?

  16. CELLA says:

    Da o poză cu poliţia municipală şi restaurantul d’en centru unde găsesc ?
    că am amintiri de pe holuri şi-aş vrea să le omagiez
    văzute de sus
    fain sat,drumu’pîn’ la el ce-i mai greu

    var vă dăm noi … pentru dispensare că ne rămase
    da’i zold (cu 2 pupi pă o 😆 ) … ecologist
    cît p’aci să-l folosim da’ nu-i bai … să vă folosîţi dă iel

  17. Trexel says:

    na ca ma incurcai in identitati… ie de la ei

  18. satmareanca says:

    @ KMI
    Am zis eu că vin? Când? 😀

    @ Cella
    Poliţia municipală e în renovare, poţi trimite varul că nu le ajung banii să spoiască toate beciurile. Mai trebuie să şi mănânce bieţii oameni, căci le-au cam scăzut burţile. Ce ai căutat la Poliţie? :)))
    Merge varul verde, la noi se poartă culoarea…
    Eu înţeleg că suntem într-un sat, dar restaurante avem, hat domnului. Aşa că trebuie să îmi zici care dintre ele 🙂

    @ Trexel
    Ei sunt de vină pentru toate relele, normal 🙂

  19. kmi says:

    N-ai zis, de-aia intrebam…poate ziceai…

  20. Nu pare chiar asa rau…sa vezi cum e la mine daca deschid fereastra :)))) Prelungirea Ghencea in splendoarea ei :)))))

  21. CELLA says:

    Iacă-ţi zic , că asistam pe un infractor 😆 , intimidam miliţia locală , am amintiri una şi una , nici nu mă mir că-i renovare

    iar varul vi l-am dat nu că nu ne-ar fi bun dar noi eram pregătiţi şi cu de-ăla şi cu de-ăla
    rămase sargo la noi şi-am zis să fim fraţi,vi-l dăm vouă pă zold
    că nu se ştie cînd avem nevoie şi ni-l daţi ‘napoi 😉

    în ce birt fusei , habar n-am
    pă centru,unul mare şi cu ciorbe bune şi ficăţei prima’ ‘ntîi
    ce , tu ţii minte numele locantelor … n-or fi toate celebre
    sau te pomeneşti că da , aveţi Patricii p-acolo ? 😆

    şi să ştii că şi al nostru-i sat,numa că nu-l cheamă
    că de l-ar chema bistoş i-am zice să se ducă

  22. satmareanca says:

    @ KMI
    Bună întrebare. O să vorbesc cu Ego şi după aia îţi spun. Stai să văd când pot ajunge la el :)))

    @ Teo
    În poza arată într-un fel mai binişor, dar şi mai rău. În realitate e mai multă verdeaţă decât se vede, dar şi acoperişurile şi construcţiile par mai urâte …

    @ Cella
    Da, voi aţi pus var galben, Sălajul roşu, noi cu ce a mai rămas: zoldul :)))
    Acum încep să mă prind ce căutai la miliţie 😉 Ca nişte vecini buni ce ne aflăm, promitem să vi-l înapoiem, deşi am impresia că numai noi vom rămâne coloraţi în verde mult de acum înainte. Facem rost de alte culori, după plăcerea voastră…
    Pă centru sunt mai multe birturi din astea, iar la noi se mănâncă bine peste tot. Poate ni se trage şi asta de la zold.
    Patricia au colegii mei, eu prefer să nu divulg numele locaţiei 😉

  23. Oana says:

    Deci, Crina, ala e marele sat. De fapt voiam sa-ti spun buna, dar nu stiam cum sa ma leg de subiect 😆

  24. Darius says:

    Hai, ma, ca se putea si mai rau.

  25. satmareanca says:

    Deci,da, Oana. Acesta e marele sat care ar putea deveni într-o bună zi marele oraş, purtând acelaşi nume 🙂

    Darius, ştiu, în cartiere e şi mai rău. Măcar nu mă uit în locuinţa vecinilor 😉

  26. ciupico says:

    Crina , serios ( ca întotdeauna) te rog ajuta’ma cu o informatie. de foarte multi ani intru în tara pe la satu-mare. cu exceptia anului trecut . deci pe la petea . ma intereseaza starea drumului satu-mare – sighetul-marmatiei -borsa si spre vatra dornei-suceava. eu stiu ca tu esti directoare la gv si ca ai alungat’o pe Marieta si ca lui Caius ai sa’i dai 5 ron asa ca sa nu spun mai departe la tot bruxellul si desi stiu ca nu ai de a face cu drumurile si bordurile, poate vre’un prieten drumoman are informatia respectiva si mi’o pasezi si mie. e important caci îmi place traseul mult , mai ales vilele din certeze si copiii mei nu vomita pîna la sepentinele de la mestecanis deci relativ aproape de destinatie. daca ai prieteni foarte informati , în caz de gauri si transee pe traseul respectiv afli si daca în 3 saptamîni e vreo sansa sa se repare pe ici pe colo.
    ciupaturi,
    ondico

  27. satmareanca says:

    Cu cea mai mare plăcere, Ciupico. Cu o condiţie, dacă treci să te opreşti la o cafea 🙂 Deşi, dacă îţi spun cum este drumul s-ar putea să nu mai vrei :)))
    Văd că ştii zona, nu glumă. Ultima oară am fost pe traseul care te interesează acum un an. Faţă de drumurile din Bruxelles (pe care le-am văzut în ianuarie) arată precum Kosovo după bombardament. După aşteptările noastre româneşti, să spunem că s-ar putea de vreo cinci ori mai bine :))) Serios şi foarte serios acum: e o zonă de vreo 20 de kilometri dezastruoasă la pasul Huta, după ce ieşi din judeţul Satu Mare spre Sighetul Marmaţiei şi, la fel, pe Pasul Prislop. Oricum, pare a fi mai acceptabil decât traseul pe Mesteacăn şi apoi Pasul Tihuţa. Informaţiile mele sunt însă destul de vechi, aşa că o să mă interesez la prietenii din Maramureş să văd în zona lor ce s-a mai făcut…

    Până atunci, dragi prieteni de la drumuri şi poduri ştiţi careva cum se prezintă în acest moment drumul spre Bucovina, via Prislop ? Vă mulţumesc anticipat 🙂

  28. satmareanca says:

    Am uitat să spun: în judeţul nostru mioritic, drumurile sunt ca-n palmă, vecinii au probleme. Nu crede 😉 Serios: se poate circula destul de decent :)))

  29. ciupico says:

    eu stiu ca la satu-mare e ok ( din cauza ca sunteti prea aproape de ungaria ). stiu ca problemele începeau de la certeze si apoi dupa borsa era jale. eu tocmai ce mi’am reparat masina si merge lin si smoth ca un autocar. asa ca sa mi’o rup de la începutul concediului nu ma prea tenteaza. pe partea cealalta pe la clujul domnului poloboc nu ma prea tenteaza caci e mai lung si orasul respectiv îl traversez într’o ora juma ( de 3 ori cît trec budapesta) . cît despre cafea s’ar putea sa nu te refuz daca te scoli oîna în prînz. mai tinem legatura.

  30. Oana says:

    Culca-te ca ai de citit de maine 😀

  31. Oana says:

    A, am uitat sa-ti spun ca-ti dau lucrare 😆

  32. satmareanca says:

    @ Ciupico
    Exact acolo erau problemele, dar mai ştiu că se lucra în zonă. Mă interesez şi îţi spun exact…
    Poate o cafea îmbunătăţită cu pălincă 😉 La orice oră. Te aşteptăm. Dacă trebuie şi covor roşu, facem rost de unul :)))

  33. satmareanca says:

    @ Oana
    Ce lucrare îmi dai? Din cele trei cărţi? :)))

  34. Oana says:

    Din cele trei, din cele patru, din blog. Asa ca odihneste-te, vezi cata treaba ai? 😀

  35. ciupico says:

    ok, la schimb cu o bere belgiana acra si o brînza împutita 🙂
    ma retrag caci vad ca mordechai s’a culcat de mult si nu mai vine sa ma umple de laude la o „lucratura” ce tocmai i’am trimis’o

  36. satmareanca says:

    @Oana
    Cred că îmi iau concediu ca să pot citi tot ce scrie geniul din Piteşti 😀

  37. satmareanca says:

    @Ciupico
    Ei, atunci mai trebuie să punem şi noi nişte urdă, direct de la sursă, la stânele din Oaş, că tot sunt pe traseul tău. Iar pălinca e acasă la ea acolo 😉

    Aia de azi cu portocaliii a fost bestială. Te laud eu dacă nu e cine la ora asta 🙂
    Noapte bună!

  38. Trexel says:

    nu

  39. satmareanca says:

    Ce e cu nu-ul ăsta stingher? De la drumuri? :)))

  40. Trexel says:

    ie

  41. starlete says:

    La ce salarii avem Clasament salarii in UE
    este normal sa ocupem pozitia very low in UE,
    si de aceea orasele nostre ocupa pozitia de mahala si haos !

  42. Vania says:

    Vreau şi eu brânză împuţită, dacă tot veni vorba! Cu vin alb, sec, vechi şi, pe cât posibil, rece.

  43. Satmareanca says:

    N-avem! Aşa îţi trebuie dacă îmi tot spui că sunt zgârcită :)))
    Mă mai gândesc încă…;)

  44. sfinx667 says:

    Satmareanco draga mie 🙂
    Pai, tu esti o farama de speranta…:)
    senin si zambete, impliniri suflet blajin 🙂
    fie cum zici tu… sa vie Speranta, sa ne zambeasca … Doamne Ajuta !
    pretuire,
    Sibilla

  45. Vania says:

    Ba aveţi, că altfel ţi-o trimit pe Marieta pachet! Cică ar vrea şi Caius să se angajeze la voi, pe post de cal troian…

  46. satmareanca says:

    @ Sibilla
    Io pentru mine sunt. Aici ai dreptate 😉
    Zâmbet eşti tu :)))

    @ Vania
    No, bine. Avem! Le trimit prin poştă? Cât vrei, când şi cum? Spune şi ţi se îndeplineşte orice dorinţă 😀

  47. satmareanca says:

    @ Ciupico
    Veşti proaste. Toate vechi şi nouă toate. Drumuri vechi şi gropi noi. Drumul pe Prislop e nashpa din informaţiile ce le-am obţinut, iar şanse de cârpire sunt puţine. Dar şi pe Tihuţa e prost drumul. Îţi rămâne să iei o maşină zburătoare :)))
    Te mai ţin la curent, încerc să aflu media gropilor pe kilometru pătrat 😀

  48. Gabriela Savitsky says:

    România întreagă trebuie reconstruită.

  49. satmareanca says:

    Adevăr grăieşti, Gabi. Io zic să începem fiecare cu câte un pic, dacă stă în puterea noastră 🙂

  50. ciupico says:

    ok si merci !
    am sa mai reflectez ( abia am bagat 400 de euroi în bara stabilizatoare de la masina) ; asta nu înseamna ca n’as putea sa intru tot pe la petea ( brînza’i brînza 🙂 ) si apoi sa cobor spre cluj sau baia mare . cu ocazia asta mai vad si eu din tara. oricum un mare multumesc. iar despre drumari le transmit prin intermediul blogului tau salutari de mama. îmi pare rau dar de 18 ani cu banii de la padurile care s’au taiat pe marginea drumului faceau autostrada pîna la suceava. si fostelor guverne ca si celui actual ciupico le transmite aceleasi salutari.

  51. satmareanca says:

    @ Ciupico
    Suntem atât de departe aici şi atât de neînsemnaţi pentru cei care, vremelnic, conduc destinele ţării încât uneori zici că nici nu existăm. Decât în campaniile electorale, normal.
    Confirm că puteau face autostrăzi supendate prin munţi la ce jaf s-a făcut prin pădurile din Maramureş şi Bucovina. E un dezinteres nu numai faţă de locuitorii acestor zone, ci şi faţă de turism în general, în condiţiile în care drumul occidentalilor spre Bucovina, probabil singurul punct cu adevărat turistic al ţării, trece pe aici…

    Subscriu la salutările tale, cu precizarea că este vorba de drumarii de pe drumurile naţionale şi europene. Restul, foşti şi actuali, la lada de gunoi a istoriei 😀

    În schimb, drumul spre Cluj este ca-n palmă. Bine că au ungurii autostrăzi până aproape de noi 😉

  52. Trexel says:

    multzam de salutari, o sa-i transmit lu mama

  53. satmareanca says:

    Nu-i transmite :))))

  54. Mordechai says:

    http://www.trilulilu.ro/sor_23/07c06571773d7b

  55. satmareanca says:

    Mulţumim pentru dedicaţie! Nici fabrici şi uzine nu mai avem, dar… trăiască cartierele! 🙂

  56. alex says:

    nice shot.

  57. dadatroll says:

    Inchide domen fereastra daca nuti place inca.

  58. satmareanca says:

    @ Alex
    Merci. Mă mai chinuie câteodată talentul şi cu fotografiile. de regulă pozeze de pe fereastră deoarece uit să-mi iau aparatul la mine 😀

    @ Dadatroll
    Ce sfaturi miraculoase ai :)))

  59. samsung U900 says:

    e bine ca cineva mai fotografiaza asemenea peisaje….ce pacat de arhitrectura moderna si grotesca care ne inghite orasele frumoase…vom ramane fara spatii verzi si sa vezi atuncea bucurie….

  60. satmareanca says:

    Chiar grotescă arhitectura aşazis modernă de la noi. Se iveşte de peste tot. Turnuleţele ne mai lipsesc )

Lasă un răspuns

