Jumătatea asta

Iar suntem personaje principale în poveştile nemuritoare ale Vaniei. Preiau ultima capodoperă, deoarece ar fi păcat să o rataţi. Poate aşa îmi vine şi mie iar inspiraţia pentru a continua poveştile Colţului de Rai. Cred că mă pricopsesc iar cu femeia de serviciu, deşi vroiam să angajez redactori. Dar, dacă autorul aşa simte, nu mă pot opune 🙂

 

– Nu se compară cu Someşul! – pufni Marieta, nemulţumită de peisajele pe care reuşea să le ofere Bega.
– Sigur, Someşul e mai tumultuos… – murmură, conciliant, Caius. Dar, priveşte: vegetaţia, terasele…
– Mda… Pepiniere de ţânţari! Măcar, îi mai înţeapă pe beţivanii de pe terase!
Era vădit, pe Marieta o cuprinse dorul de casă şi găsea respingător orice i-ar fi oferit Timişoara. De la distanţă, Satu-Mare îi apărea ca un colţ de rai.
– Câtă dreptate avea Doamna Directoare când scria despre oraşul nostru! – oftă femeia.
– Aia era la mişto… – încercă tristul îndrăgostit s-o îmbuneze.
– Ba nu era deloc la mişto! Şi, oricum, nu se compară Satu-Mare cu rahatul vostru de oraş în care staţi toată ziua la Patricia şi vă-mbătaţi!…

Caius o scoase pe Marieta la plimbare pe malul râului tocmai datorită tot mai deselor reproşuri că, în afară de ieşirile la Patricia cu nişte prieteni beţivani, nu mai ştie nimic altceva. Dar, apa mulcomă şi verdele începutului de Iunie nu păreau nici ele a-i fi pe plac alesei inimii.
– Iată, sub pod este clubul de jazz, iar pe partea cealaltă este terasa Vaporul… Vezi? E şi construită-n formă de vapor…
– Am priceput! – tună Marieta. În afară de cârciumi tu nu mai vezi altceva nimic!
Cum ar fi procedat oricine, Caius o apucă înspre Catedrala Mitropolitană, alcătuind în minte un traseu de-a lungul căruia să se înşire cât mai puţine localuri, chiar dacă nu avea nicio vină în privinţa amplasării acestora.
– Puteau s-o facă mai înaltă! – observă sătmăreanca, privind Catedrală şi închinându-se cu evlavie.
– Are 86 de metri înălţime… – aproximă Caius, amintindu-şi de un fel de prezentare a clădirii făcută în nu mai ştia ce publicaţie.
– Sigur, c-ai măsurat-o tu! Vrei, te rog, să mă laşi cu din astea?…

Datorită faptului că la sediul Consiliului Judeţean se oficiază şi căsătoriile civile, Caius decise în gând că este mai prudent să nu atragă atenţia asupra edificiului, prezentând, în schimb, cinematograful Capitol:
– Aici concertează Filarmonica… – preciză el.
Ultima remarcă o irită vădit pe femeie:
– Bun, am înţeles! Tot timpul aduci vorba numai la băutură! Hai, că m-ai înnebunit! Iau şi eu un gin tonic undeva, da’ tu nu-ţi iei mai mult de-o bere, că pe urmă iarăşi sforăi ca un mistreţ şi te pişi pe tine!…
Cum o bere cade întotdeauna mai bine decât Prokofiev, Caius nu mai protestă în urma exagerării cu care i-a fost descris comportamentul, ci alese un bar decent. Fără legătură cu ceva anume, în timp ce-şi sorbea berea, prin minte îi trecu o strofă dintr-un cântec:

Jumătatea asta
Mult este prea mare;
Ca s-o fac mai mică
Tai din depărtare…
……………………..

În acest timp, Crina stătea posomorâtă în biroul Redacţiei Gazetei de Nord-Vest, privind scrumiera plină, mocheta îmbâcsită şi praful de pe birou.

„Ceva-ceva, parcă tot mai făcea şi toanta! Plus că, în perioadele mai agitate, aveam pe cine să mă răcoresc… Acum, mă roagă s-o reprimesc. Nu ştiu ce să fac… Parcă m-am învăţat deja să nu-i mai văd mutra. Pe de altă parte, dacă dau anunţ, vor veni toante cel puţin la fel de mari ca ea şi tot atât de puturoase! Doar s-a văzut la alegeri ce faună avem, zece procente din voturi au fost anulate… Ăştia nu nimeresc să bage ştecheru-n priză, dar să mai ştampileze un singur dreptunghi!… Ce Ţară de tâmpiţi şi ce viaţă de căcat!”.

Ca să fim sinceri, trebuie să recunoaştem că, prin stări similare, ni se întâmplă şi nouă să trecem, uneori…

Despre Satmareanca
Ziaristă

24 Responses to Jumătatea asta

  1. Vania says:

    De când ai copiat tu, am mai tras două rânduri de corectură…

  2. satmareanca says:

    O să reiau atunci. Trebuia să precizezi: text necorectat :))))

  3. moshcalifar says:

    Cu ” scrumiera plina ” nu-s de acord, in rest…life is good, trec toate 🙂

  4. satmareanca says:

    Cu scrumiera sau cu fumatul? :)))

  5. Vania says:

    Cu scrumiera, textul era clar… Scrumierele trebuiesc golite periodic, de aia-s necesare Marietele!

  6. satmareanca says:

    Mi-ai luat vorba din gură 🙂

  7. claudia says:

    e reconfortant sa stiu ca si la altii scrumierele sunt pline!mi-a trecut si ultima frantura din gandul sa ma las de fumat!:)

  8. satmareanca says:

    @ Claudia
    Golesc destul de des scrumierele, dar pare o misiune grea la cât de rapid reuşesc să le umplu la loc :))) Cred că tocmai de aceea, prietenul nostru din Timişoara vrea să mi-o trimită pe Marieta înapoi. Deh, ştie şi el că e criză de personal calificat 😀
    Şi eu am doar frânturi de gânduri în privinţa lăsatului de fumat. Zilele acestea nu am avut nici atât, am tras mai ceva ca un turc 😉

  9. claudia says:

    :)ori de cate ori se nimereste sa-mi cumpar un pachet pe care scrie,,fumatul provoaca o moarte lenta si dureroasa”imi zic-Gata,asta e ultimul!numai ca nu stiu cum se face ca a doua zi mai iau unul si pe el scrie,,fumatul poate sa ucida”…si ma mai linistesc:)

  10. satmareanca says:

    Am ajuns să nu mai observ ce scrie pe pachete, deoarece mesajele lasă loc de interpretări. După ce mi-am citit horrorscopul, am zis că numai ţigările pot să-mi provoace o sinucidere ireversibilă, aşa că nu am decât să insist până în momentul în care prezicerile se vor adeveri :)))
    La noi toate sunt relative, inclusiv moartea 😉

  11. Vania says:

    Vorbiţi despre moarte, dar nu ştiţi prin ce trece bietul Caius!
    Moartea a ajuns să-i pară „sora sa cea bună”, invocând-o cu nesaţ!

  12. satmareanca says:

    În sfârşit unul care îşi urăşte soarta cu adevărat. Păi, vezi, dacă i-a trebuit sătmăreancă! 😀

  13. moshcalifar says:

    @satmareanca : de scrumiera era vorba, normal. „Fumat” ? ce-i aia „fumat” ? 😉

  14. satmareanca says:

    Se aude că vine Marieta înapoi, are ea grijă să le golească 😉
    Altfel, deşi îmi plac fumurile (nu la figurat), scrumierele pline le detest …

  15. Oana says:

    Uite, vezi cum iti e dor de Marieta? 😆

  16. satmareanca says:

    Nu îmi e dor, dar nu mă pot împotrivi destinului 😀

  17. Raducu says:

    Felicitari, satmareanco, pentru ceea ce am gasit aici, in blogul tau! Eu sunt din Bucuresti si nu am fost la vot (sunt revoltat de cat de pungasi sunt astia de aici – toti!), dar daca locuiam in Satu Mare (oras/judet, n-are importanta) ieseam sigur sa votez. Am citit prin ziarele voastre (/net) despre jaful din oras si din judet sub administratia udmr-ista. Sper sa puteti sa mai remediati ce se mai poate remedia macar in turul II. Nu stiu nimic despre ce fel de om e acest Coica, dar sper sa scapati de dezastrul de „Iuliu”… Doamne ajuta!

  18. satmareanca says:

    Mulţumesc pentru aprecieri, Răducu!
    Depinde de noi toţi cum ne vom aşterne. Mă bucur că te interesează ce se întâmplă şi în capătul ţării 🙂

  19. omu' says:

    Ce-i leaga pe Marieta si Caius ?

  20. satmareanca says:

    Ar trebui să-l întrebi pe autor. Prostia e un motiv suficient de bun? :)))

  21. Pingback: Cartea cu Poveşti « Ivan Uska

  22. Pingback: Cartea cu Poveşti « Ioan Sorin Usca

  23. marius says:

    orice asemanare cu intamplari si personaje reale este intamplatoare?

  24. Satmareanca says:

    Aşa ceva 🙂

Lasă un răspuns

