Bătălia finală. Gyuszi sau doctorul?

UPDATE1. Ilyes a obţinut 58% din voturi în 46 din cele 61 de secţii de votare din municipiu. Se mai numără voturile în 15 secţii. Nu cred că mai este posibilă o schimbare de situaţie.

UPDATE. Urnele s-au închis, tragem adânc aer în piept şi numărăm. Greu, foarte greu. Primele ştiri vin din Ungaria. Duna TV îl dădea câştigător în buletinele de ştiri de după-amiază pe Iuliu Ilyes, „cu un scor decisiv”. Nu ştiu de unde au avut date, deoarece nu s-a făcut niciun sondaj. Mai aşteptăm ceva? Io zic că Ilyes iese cu 60%. Rezultate mai concrete vom avea peste aproximativ o oră şi jumătate.

7 şi ceva. ‘Neaţa popor. Azi votăm iar. Este de datoria noastră. Alegem între actualul primarul de „gaşcă”, Iuliu Ilyes, şi doctorul Dorel Coica. Eu votez prin excludere. Nu pentru cineva, ci împotriva cuiva. Mă rog, până la urmă tot e pro, oricum o iau. Posibil că soluţiile rămase nu sunt cele mai bune pentru oraşul în care ne ducem existenţa, cu certitudine sătmărenii merită mai mult, însă acum trebuie să alegem între ce avem. Meniul nu-l mai putem schimba. Votez deoarece consider acest vot un exerciţiu al majorităţii. Nu este firesc ca o minoritate – etnică, politică ori de care o fi – să decidă în locul tuturor. Democraţia nu este şi nu trebuie să devină expresia voinţei unei minorităţi.
M-am trezit prea dimineaţă pentru obiceiurile mele. Bioritmul meu zice să mă trezesc după 8.00, chiar la 9.00, dar de musai am forţat azi nota ca să transmit aici că s-au deschis toate secţiile de vot. Nu clickuiţi că nu aveţi ce citi. Scriem doar când se întâmplă ceva, dar verificăm. Spuneam că urnele s-au deschis. Însă, la vot s-au dus puţini. Doar cei care şi-au reglat bioritmul în mod corespunzător şi nu stau cu nasu’ în a doua cafea ca şi mine.

8 şi ceva. În urmă cu două săptămâni, foarte mulţi sătmăreni au uitat de urne mergând la ştrand ori aiurea la mici şi bere. Azi plouă. Plouă destul de urât. Poate fi o scuză la fel de bună să nu iasă lumea din casă, dar poate fi şi un argument destul de solid. Ploaia face bine la ten. Eu voi încerca să vă ţin la curent cu tot ce se întâmplă la urne. Sper ca deseară, până la ora 24.00 cel târziu, să ştim ce am ales. S-ar putea chiar mai repede. Să votaţi bine!

11 şi ceva. Prezenţa la urne la ora 10.00 a fost sub aşteptări şi sub cea din primul tur: 3,44 la sută în municipiul Satu Mare şi 4,74 la nivelul judeţului, faţă de 5,34 în municipiu şi 6,39% în judeţ în primul tur. Nici cei doi candidaţi, care au votat la aceeaşi oră – 10.00, nu sunt optimişti în privinţa prezenţei la vot având în vedere că ploaia nu se mai opreşte.

15 şi ceva. Plictis mare. Foarte mare. Se simte în aer şi în toate cele. Prezenţa la vot la ora 14.00 a fost ca şi în turul I: 17,01 în Satu Mare şi 20,33 în judeţ. Dacă merge la fel, Gyuszi e ca şi reales. Părerea mea…

Despre Satmareanca
Ziaristă

84 Responses to Bătălia finală. Gyuszi sau doctorul?

  1. Vania spune:

    Fiind Rusaliile, doctorul are şanse! Uneori, minţile se mai luminează, chiar fără să-şi fi dorit asta…

  2. satmareanca spune:

    Numai să fie azi „uneori”. În plus, nu e destul să se lumineze minţile, mai trebuie să facă efortul de a merge la secţiile de votare. Corpurile cu minţi cu tot…
    Cum rugile tale sunt, de obicei, auzite, te cred pe cuvânt 🙂

  3. Vania spune:

    Rugăciunile nu prea se prind dacă sacerdotul nu este omenit cum se cuvine… Ştiu că e un apropou subtil, dar pot fi şi mai explicit.

  4. moshcalifar spune:

    Doctorul asta da ceva si el ? Un suc , o atentie ? 🙂

  5. satmareanca spune:

    Vania, cât o mai fi o rugă per capita? În lei, în alte valute ori în produse?

    Moshcalifar, nişte analize gratuite ajung? Şi un diagnostic bun 😉 Hai, fie, şi o măslină :)))

  6. moshcalifar spune:

    @satmareanca : Dupa vizita la sectia de votare…chiar sunt binevenite 😛 (vezi foto atasat ) 😀

  7. satmareanca spune:

    Da, ăştia ne cred pe toţi duşi. Probabil trebuia să-şi facă careva norma la xerox 😛

  8. Darius spune:

    Hai Dinamo!!!

  9. votul la satu mare e etnic tocmai datorita faptului ca toata „romanimea” se mobilizeaza sa nu cumva sa iasa unguru’. iar unguru’ nu e inscaunat doar de vointa minoritatii, cita vreme minoritarii au undeva la 30% in municipiu, iar minoritaru’-sef a strins peste 48%. mda, stiu, noi astia care-l votam sintem tradatorii de neam si tara…
    se pare ca ploaia nu-i incurajeaza pe nici unii sa se omoare cu votul. la noi la sectie bate-un vint…
    dupa cum vezi, nu m-au mincat extraterestrii la bucuresti! am avut doar treaba si o gramada de somn de recuperat.

  10. satmareanca spune:

    @ Darius
    Care Dinamo? Nici câini nu sunt pe stradă, dar oameni 😀

    @Horia
    Părerea mea este că votul e etnic tocmai că „ungurimea” se mobilizează ca să iasă a lor. Românii au demonstrat şi în urmă cu patru ani şi în primul tur că pot vota şi cu un maghiar.
    Peste tot bate vântul ca la el acasă. Adevărul e că nici eu nu aş ieşi din casă dacă nu ar trebui să muncesc 😛

    Altfel, io votez cum mă duce capul, iar rezultatul … aproape că nu mă mai interesează. Nu cred în soluţii miraculoase, iar viaţa mea nu se va schimba cu nimic dacă eu nu voi pune umărul. La ora asta îmi este tare somn, după cum se vede. Şi mai e mult până deseară 😀

  11. fcmuresan spune:

    Ora 10…Doctoru a votat la secţia nr 1. Iar Gyuszi la Şcoala nr 10. Au pus ştampila la aceeaşi oră! Se încolonează ungurii la secţiile de vot din Titulescu şi repet nu cred că românii vor ieşi la contraatac. Aşa-i românu!

  12. sfinx667 spune:

    Satmareanco sunt alaturi de voi si iti doresc putere, reusita in toate. O zi de Rusalii senina si implinita draga prietena .
    Soare pe cerul sufletului tau.
    Sibilla

  13. satmareanca spune:

    @ Florin
    Era de aşteptat să se întâmple aşa. Nici candidaţii nu sunt optimişti că se vor prezenta mai mulţi la urne decât în primul tur…

    @ Sibilla
    Numai în suflet poate fi soare, alfel plouă. Şi plouă…. şi nu se mai opreşte…
    O duminică senină şi ţie! 🙂

  14. Vania spune:

    12+2, că răceşte doctoru’!…

  15. moshcalifar spune:

    Multi nene, multi…luati exemplu de la bucuresteni, ne doare-n pix: 3,91 % 🙂

  16. satmareanca spune:

    @ Vania
    Doctoru îţi este dator vândut. Să sperăm că nu uită…

    @ Moshcalifar
    Păi noi pe municipiul reşedinţă de judeţ eram mai puţini. Acum s-au mai înmulţit căci am votat şi io 🙂

  17. petrisorsocol spune:

    Eu zic doctorul 😉

  18. satmareanca spune:

    Io ştiu ce am votat, cine iese spun după ora 21.00, deşi aş putea spune la fel de bine şi acum 😀

  19. Anderco spune:

    @satmareanca:
    dupa zambetul tau deja ne dam seama, ca sigur nu va iesi bozgorul. Afara cu ungurii din tara, noi romanii suntem cei mai destepti.

  20. fcmuresan spune:

    L am cautat pe Gyuszi cum ai zis tu, da n am găsit decît un Iuliu şi un Dorel! Gyuszi n a intrat în turu 2.

  21. satmareanca spune:

    Ha,ha,ha. Ce greşeală flagrantă. Asta nu înseamnă că nu ne vom pricopsi cu el 😀

  22. corinacretu spune:

    Bafta, Crina! Sper ca macar mai pe seara sa se mobilizeze lumea la vot, in favoarea dlui doctor. O zi frumoasa in continuare!

  23. satmareanca spune:

    Merci, Coina. Slabe şanse, dar vorba americanului „never say never”:P
    În vreo şase ore ştim exact…

  24. Vania spune:

    De câte ori resimt plictisul, caut alinare-n braţele primitoare ale Patriciei!

  25. satmareanca spune:

    Azi şi în Patricii e închis ori e plictis!

  26. Vania spune:

    Aici nu, că n-avem turul II…

  27. moshcalifar spune:

    Doctorul nostru se simte binisor in primele exit-poll-uri. Doamne ajuta 🙂

  28. kmi spune:

    Mi-am facut si eu datoria de cetatean si i-am trimis si pe toti cu care m-am intalnit, la birou si la benzinarie, la vot…nu ca m-ar asculta, dar…am incercat 🙂

  29. satmareanca spune:

    @ Moshcalifar
    Doctorul nostru cred că e sub perfuzii 😀

    @ KMI
    Eşti un cetăţean model 😛
    Mie mi-a pierit de câteva zile entuziasmul, dintr-odată. Probabil şi celor care nu merg la vot. Diferenţa e că eu am fost chiar şi fără :)))

  30. ionborgo spune:

    @Satmareanco,imi plac primarii doctori si nu doctorii primari.Doi primari doctori unul la Buc .si unul la SM. ar fi o traba!Nu?:):)

  31. avu mit spune:

    Este aproape ora 19.30. Mergeti la vot. Nu sunteti satui de fata acestui oras. Lucrari care nu se mai termina, bani aruncanti pe ferestra pe un Pasaj C. Coposu fara sens. Astia is la putere si la guvernare din 1996 si in afara de burticile lor nu s-au interesat de mai nimic. Pt. a ne alege conducatorii s-a murit in 1989. E pacat sa dam cu piciorul, sa negam un drept al nostru. Haideti la vot!

  32. teo.georgescu spune:

    Cam peste tot e plictiseala. Prezenta mica la vot. Cred ca d-aia nici guvernantii n-au dat liber de Rusalii, luni, asa cum au tot spus. Nu de alta, dar absenteismul ar fi fost cuvantul de ordine.

  33. satmareanca spune:

    @ Ion Borgo
    Ar fi treabă de treabă 🙂 La Bucureşti e pe aproape, la noi simt că e o chestie foate îndepărtată…

    @ Avu mit
    Slabe şanse să-ţi urmeze îndemnul. Prezenţa la vot este ca şi în primul tur, cred că votanţii sunt cam aceeaşi. Lui Ilyes îi mai trebuiesc nici 3 procente faţă de primul tur. Le va lua…

    @ Teo
    Absenteism oricum e, de fapt pare a fi deja o stare de normalitate. Jur că aşa plictis mare nu am văzut. Niciun scandal ca lumea, nimic 😀

  34. Vania spune:

    La noi se înjură doi boschetari în uliţă, iar curioşii deja au început să se adune roată-n jurul lor!…

  35. no, gata! cind stii ceva, sa ne spui!

  36. satmareanca spune:

    @ Vania
    La noi nici boschetari nu mai sunt 😀

    @ Horia
    No, normal. După ce se închid secţiile vă spun zvonurile, şi apoi rezultatele finale când or fi. Presimt că merg repede la somn azi. La cât de puţini au votat, rapid se numără voturile 😛

  37. avu mit spune:

    Imi doresc din toata inima sa te inseli. Vb aia: „speranta moare ultima”!

  38. Oana spune:

    Deci? 😀

  39. satmareanca spune:

    Avu mit,
    Speranţa a mai rămas. Slabă ori nu, e speranţă…

    Oana,
    Deci, ce? 😛

  40. Oana spune:

    Deci a iesit? In bucala a iesit doctorul, hai si al vostru 😀

  41. satmareanca spune:

    În Bucale am văzut, noi mai aşteptăm. Cred că numai un doctor poate învinge într-o singură zi…

  42. Oana spune:

    Ce-i cu pesimismul asta? Hai ca poate si al vostru.

  43. satmareanca spune:

    Tocmai am făcut un update. Părerea mea e că doctorul ia 40%. E pe surse 😉

  44. aquarius spune:

    vecinii de la parter beau bere in fata scarii si zic ceva asa;na hat ,nem tudom de remelyem…bla,ca nu aud mai nimic din cauza masinilor!or fi stiind ei ceva?

  45. satmareanca spune:

    Nu am inteles ce o zis. Tradu 😛

  46. corinacretu spune:

    Crina, cum e la voi? Aici e euforie mare, adevarul e ca e un moment istoric pentru Bucuresti. Iti doresc o seara frumoasa si numai bine!

  47. satmareanca spune:

    La voi văd că e euforie mare. Doctorul a câştigat, iar Băsescu ia apă 😀 La noi, doctorul nu se simte prea bine…

  48. Oana spune:

    Mie imi pare rau pentru doctorul vostru, Crina. Dar tot ma bucur pentru al capitalei 😀

  49. satmareanca spune:

    Şi io la fel, Oana 😀

  50. ceva mai concret?

  51. satmareanca spune:

    La 10.30 – 11 aşteptăm mai concret. Primele estimări arată că Ilyes a căştigat la mai multe secţii, unde numărătoarea s-a încheiat…

  52. no news nici de la staff-ul de campanie. mai asteptam.

  53. satmareanca spune:

    Păi io îmi pun la bătaie toate sursele 😛 Oricum, până în ora 12 şi BEM-ul va da rezultatele finale.

  54. Oana spune:

    Hai, baga pe surse ca imi e somn 😀 Si mor de curioasa, vreau sa mor fericita.

  55. duna tv zice de numaratoarea paralela, ceva cu 60%, n-am prins decit pe fuga. relativ…

  56. satmareanca spune:

    Oana,
    Hai, poţi să dormi liniştită. Doctorul a câştigat la Bucureşti, la Satu Mare nu câştigă sută în sută…

  57. avu mit spune:

    A cam castigat „bisnitarul”. Pe Corvinilor se canta muzica ungureasca.

  58. Oana spune:

    De ce, ma? De ce, ce oameni sunteti voi? Pai nu prea e de dormit linistit 😦

  59. satmareanca spune:

    Horia,
    E numărătoare paralelă, dar nu e făcută pe toate secţiile încă, doar pe vreo 20 din 61 ceea ce ar putea fi nereprezentativ. Şi io aşa am zis că va câştiga cu 60%. aşa cum am scris şi în update

  60. Adriana spune:

    Hai Crina , ca-i 23 imediat zi-ne si noua ? Cine-o castigat ?

  61. satmareanca spune:

    Avu mit,
    Io ce am zis? Se simţea în aer. Doctorul e resemnat, am vorbit mai devreme cu el…

    Oana,
    Aşa a decis poporul…

  62. avu mit spune:

    PS
    Poate va upgradati si voi situl pe maine dimineata. Concurenta a fost blocata in urma cu 2 saptamani. Cel putin eu sunt interesat de votul si de pe sate.

  63. satmareanca spune:

    Adriana, ce nerăbdătoare eşti 🙂 E abia trecut de 22.00. Am spus pronosticul meu şi informaţiile care există îl confirmă, cel puţin în parte. Probabil că scorul lui Ilyes nu va fi chiar de 60%, dar vreo 57-58 % tot va lua.

  64. well… time to celebrate? duna asa zice.

  65. satmareanca spune:

    @ Avu mit
    Aia a fost concurenţa, noi nu am fost blocaţi şi, în plus, am fost singurii care am dat rezultate. Noi ne permnitem să stăm până târziu cu ediţia, ei închid foarte devreme. Era pe net de dimineaţă şi atunci, va fi şi acum…

  66. satmareanca spune:

    Horia,
    ce zice mai exact?

  67. avu mit spune:

    Astia sarbatoresc la greu in Centrul Vechi. Ne-au dat clasa. Si daca puneau un analfabet tot castigau. Apropo, au mai adus autocare din Ungaria ca si in urma cu 2 sapt.?

  68. Adriana spune:

    Da sunt nerabdatoare… din fire asa sunt eu , la Adam pe bog am citit ca doctorul are 63%…a-si vrea o info sigura de la tine ,pt. ca stiu ca tu le ai !

  69. nimic concret inca. marko bela zice felicitari si la satu mare si la tirgu mures.

  70. satmareanca spune:

    Adriana,
    Ilyes câştigă cu 58-60%. Tocmai am mai făcut un update.

  71. Vania spune:

    Ei, un doctor a ieşit… Poate că, în nord, Rusaliile vin mai târziu…

  72. satmareanca spune:

    Cu patru ani mai târziu 😀

  73. Adriana spune:

    Pacat…da am ajuns la o concluzie.. atata vreme cat un candidat roman nu va face promisiuni si ungurilor, atata vreme ungurii , oricat de rau candidat sa aiba , tot pe el il vor vota , numai ca daca candidatul roman face promiiuni ungurilor atunci sigur pierde din voturile romanilor , si ute-asa ne invartim mereu in jurul cozii ! Peste 4 ani da daca mai candideaza inca o data Ardelean , s-au poate cine stie printr-o minune vine cineva cu scaun la cap si ne rezolva ! Oricum vai de capul nostru inca 4 ani de zile… :-((((((((

  74. avu mit spune:

    Adriana. Azi PSD plateste cu aceeasi moneda alaturi de liberali. In sensul ca in urma cu 4 ani PSD il sustinea in turul 2 pe Ilyes. Roate se invarte.

  75. Adriana spune:

    avu mit
    oricum pacat , mare pacat , deacum va fi si mai arogant si tot asa nu va face nimic…numai ce vrea el , aici la faza asta atat romanii cat si ungurii au ppierdut.. parerea mea !

  76. diferenta e de vreo 7000 de voturi, potrivit numaratorii paralele. pina la urma, sa fie intr-un ceas bun.

  77. avu mit spune:

    Pe sm info e dat castigator Ilyes. Astept rezultatele de pe sate.

  78. satmareanca spune:

    Am postat stirea finala…

  79. Oana spune:

    Hmm, nu mai vin in Satu Mare, nu imi place de primar.

  80. Trexel spune:

    stati linistiti ca n-a pierdut nimeni.
    viata oricarui om nu tine nici de presedinte nici de guvern nici de primar ci numai de el insusi. OMUL e singurul care isi conduce vita spre bine sau spre mai putin bine in functie de actiunile lui si de modul in care se raporteaza la societate cu tot ce include aceasta. invatati sa fiti putin mai egoisti in sensul bun si va va durea in cot de cine e primar. la general lucrurile se desfasoara suficient de haotic incat influenta unui primar sau a altuia sa fie minimala in raport cu fiecare.
    in cazul nostru singurul care a pierdut este Ilyes, prin propria nepasare fata de sine. goana dupa putere nu-i va aduce decat complicatii in viata personala, stres cu carul si o imbatranire rapida, uitati-va la poze cu el de acum 4 ani si va veti da seama singuri. uitati de primari si presedinti, vedeti-va de viata voastra si va veti descoperi incet, incet mult mai fericiti. parerea mea

  81. avu mit spune:

    Ilyes sa conduca sanatos si o va mai face inca 5 mandate. Asa e in UDMR..

  82. satmareanca spune:

    Oana, tu vii la mine, nu la primar 😛

    Scuze că nu pot povesti deocamdată cu restul, dar am de scris 😀

  83. starlete spune:

    Oprescu a castigat, inca o victorie pentru social democratie si scopurile ei marete. Sa speram ca Bucurestiul va inceta sa mai arate ca o mahala . Sa ii uram doctorului succes si la o eventuala candidatura la presedentie , daca doreste sa participe !

  84. satmareanca spune:

    Adriana,
    Nu cred că vor învăţa nimic sătmărenii nici după alegerile astea. Mai vorbim pe aici 🙂 Noapte bună!

Lasă un răspuns

