Probleme existenţiale

Deseori, ca şi azi, realizez că lucruri mărunte mă enervează la culme şi îmi aduc aminte cât de „provinciali” suntem. Vroiam să cumpăr un cadou pentru cineva din afara arealului meu geografic. Mi-am spus că singurul cadou potrivit ar putea fi ceva de pe la noi. Cu obiectele artizanale stăm prost, singurele ar putea fi arhirăsuflatele păpuşi îmbrăcate pe post de oşeni şi oşencuţe, miri şi mirese. Frumoase altfel, le găseşti doar la mama lor acasă, în Oaş.

Singura Galerie de Artă din oraş (mă rog, la faza asta nu-şi depăşeşte condiţia de sat mare) era închisă. Aşa va fi şi mâine. De o galerie artizanală nu poate fi vorba, magazinele care oferă aşa ceva au doar chiciuri cu Dracula şi alte asemeni. Acum îmi dau seama că nici măcar un cadou nu poţi cumpăra de la mine din sat. Şi pentru asta e un alt fel e capăt de lume. Galeria asta e de când mă ştiu în acelaşi loc încât, deşi trec des pe lângă ea, nici nu o mai văd. Când îmi mai arunc privirile în vitrină zăresc, în treacăt, aceleaşi opere de artă. Este a doua oară în ultimii ani când vreau să-i trec pragul şi este închis. Parcă trăiesc în secolul trecut, când negustorii îşi închideau cu de la sine voie boldul pe motiv că mergeau să-şi adape oile or ce or fi având. Poate eu trăiesc într-o altă realitate…

Despre Satmareanca
Ziaristă

25 Responses to Probleme existenţiale

  1. Oana spune:

    Crina, impartim cadoul meu 😉 Eu ti-am zis ca e doar un sat mare, tu nu si nu. Mai vine si Vania cu dispensarul… of, of 😀

  2. Darius spune:

    Mda, am avut si eu problema asta de doua ori in aceasta primavara. Ce-ar fi sa deschidem noi un magazin de suveniruri?
    „Hai sa facem Satu Mare” 😉

  3. satmareanca spune:

    Oana
    Dar şi în satele mari au galerii artizanale, mama lui de sat. Unele sate au şi dispensarele mai mari şi uliţele mai drepte, iar câinii umblă cu covrigi în coadă 😀

    Darius
    Credeam că toate mi se întâmplă numai mie…
    L-am rezolvat, e mare 😀

  4. Trexel spune:

    mda, am si io problema asta si va dau un sg exemplu, in oras (sat) este un singur sex shop (strigator la cer) unde nu-mi gasesc mai nimic din varietatea de produse specializate de care ma folosesc zi de zi, noapte de noapte, chiar ma gandesc sa fac o sesizare pe saitul primariei in aceasta privinta, sa se ia domne masuri sa fie populatia multumita si satisfacuta pe deplin.
    pai avem si noi nevoile noastre domnule… mai draga!

  5. Trexel spune:

    ups… p’asta am uitat s-o dau anonima 😀

  6. @crina: incearca sa gasesti o carte. nu albume gen „eterna si fascinanta”, ci de exemplu, carti de bucate cu retete specific romanesti traduse in diverse limbi. au aparut citeva (la tritonic sint in franceza, engleza si germana, la rao una in engleza…)
    @rexel: tot internetu-i baza!

  7. Darius spune:

    @Trexel
    Unde-i ala unu? 🙂

  8. kmi spune:

    Hm. Mda, neplacut, intr-adevar. Oricum, ideea ta mi se pare super 🙂

  9. satmareanca spune:

    @ Trexel
    Io zic să bagi rapid o reclamaţie la Primărie şi mai propun să ceri să i se facă publicitate corespunzătoare magazinului ca să afle şi Darius adresa exactă. Deşi, 60% e gata satisfăcută, a rămas în extaz de când şi-a ales primarul 😀

    @ Horia
    Bună ideea, dacă eu nu aş avea nevoie de cadou azi 😉

    @ KMI
    Din păcate şi asta, ca şi multe alte lucruri, rămân doar la stadiul de idei. Din pricini diverse 🙂

  10. moshcalifar spune:

    Inchisa, zici ? Ranga. Vitrina. Autoservire.

  11. satmareanca spune:

    Dar dacă e închis şi magazinul cu răngi? 😀

  12. Vania spune:

    Deci geniul fiind obosit, se va duce la culcare care este.

  13. bulangiul spune:

    Ceva de pe la noi? Avem di tate: doua ciori din gradina romului, vesnicul coluar unic de pe pod (uri), GPS-ul setat pe satu mic care se trateaza la Enatescu (cu tot cu soferul din dotare), maghiari socati ca au votat pentru consiliu cu un conational si a iesit un ceh, o biblioteca judeteana ambulanta cu ambulanta etc. Galeria de moarta nu e inchisa, asteapta mileniul patru cu arheologi care isi vor da doctoratu in „Cultura cucuteni satu mare cu vestigii din 2008” Iti dai seama cat va valora un afis electoral? Tablourile din galerie vor fi doar bonus.

  14. CELLA spune:

    Ops 😛
    bine că m-am trezit la fix
    la 12 + 2 😆 odihnă geniului reintegrat !
    bună dimineaşa , vecină 😉

  15. Satmareanca spune:

    @ Vania
    Cred că ai băut o bere şi cu Vanghelie la Golden Şlitz 😉

    @ B……
    Nu-ţi pot răspunde pentru că nu-mi place să-ţi scriu numele, am mai spus, dar văd că degeaba …

    @ Cella
    Neaţa! Noroc că am vecine bune 🙂

  16. Oana spune:

    Sa mai zic neatza, sa nu mai zic? Nu mai zic. Hai ca am trei clipi liberi. Ziceai ceva de un cadou? Un tablou ceva? 🙂

  17. satmareanca spune:

    Te pictez pe tine şi te pun în ramă. Merge? 😛

  18. Oana spune:

    Pai nu-s sfrijita si urata? Vrei sa se sperie sarbatoritul? 😆

  19. satmareanca spune:

    Păi, te înfrumuseţăm şi noi puţin. Ajutăm natura 😛
    Ce zici de nişte urechi alungite?

  20. Oana spune:

    Alooo, ma cheama Oana, urechi alungite are roscata 😀

  21. satmareanca spune:

    Io n-am auzit. Pictez 😛

  22. @crina: le gasesti (cartile) la diverta din someshu’. sau la libraria cea noua de pe cuza voda (alea de la tritonic, parca).

  23. al2lea spune:

    Daca vreti retete, ale mele sunt cele mai bune 🙂
    Ce zici Crina?

  24. satmareanca spune:

    Horia, merci pentru recomandare 🙂

    Al2lea, am văzut că ai super reţete, chiar mi-a lăsat gura apă. Eu una prefer să gust ce fac alţii 😀

  25. al2lea spune:

    @Crina
    Nu raspund la provocari… 🙂

Lasă un răspuns

