Slugărnicie şi prostie

Auzindu-l pe şeful statului cum s-a răţoit azi la sinistraţi, mă gândeam că nu el este de vină că îşi permite, din poziţia pe care vremelnic o ocupă, să se comporte altfel. Şi aşa am ajuns iar la cei care îl ridică în slăvi. Profesorul Ion Borgo a scris foarte bine despre subiect şi despre primul om al statului într-un comentariu pe care l-a postat aici şi pe care îl reproduc mai jos:

„Azi la modă este să lauzi, să fii obedient până la slugărnicie abjectă, să pupi şi să lingi şi nu să-ţi permiţi să critici sau măcar să atingi cu un fir de păr “conducătorii noii Ere”. Aceştia nu au exerciţiul criticii. Aceştia se supără şi întocmesc liste, exact ca pe vremuri de care nu dorim a ne aduce aminte, cu scopul vădit de intimidare. Azi m-a vizitat un coleg. A fost student eminent, şef de promoţie, apoi cadru didactic remarcabil şi acum persoană particulară, pensionar. Şi ce crezi că mi-a spus?

„Prietene sunt mâhnit că trebuie să recunosc că l-am votat pe Băsescu (nu domnul preşedinte sau altă formulă de reverenţă) şi acum m-am convins că m-a păcălit. Înafară de abilitatea excelentă de a minţi, a induce în eroare masele, a se comporta ca un om de rând şi mai jos, a face scandal, nu am remarcat nimic bun. Şi acum mă mir cum a prostit o mare masă de intelectuali români iar pe o parte-i mai prosteşte încă. Sunt dezamăgit, deoarece mulţi îl cred un om deştept dar după standartele mele normale se dovedeşte a fi prost şi impostor de talia indivizilor aduşi de tancurile sovietice. Ce este mai tragic că mulţi spun că ne merităm soarta, fără a se gândi că doar 25% din populaţie iese la vot. Ne-o merităm pentru incutura noastră civică şi nu pentru vina că n-am dori a fi mai bine. Prea ne studiază alţii la microscop şi aceşti băseşti fac “sluj” în faţa lor. Care Cancelarie Europeană sau de aiurea ne mai invită pentru contactele obişnuite bilaterale? Nici una! Începem a fi din nou izolaţi ca pe vreame împuşcatului, dar acum izolaţi într-o mare libertate. Suntem trataţi ca un popor dintr-o ţară în curs de dezvoltare din Lumea a III-a, la nesfârşit”.

N-am avut argumente ca să-l combat şi nici n-am dorit a le căuta deoarece situaţia reală este aceasta, prezentată de acest coleg, care reprezintă un nume în ştiinţa românească. Era dezamăgit de “marea apatie” caracteristică naţiei noastre atunci când nu ne-a ajuns, încă, cuţitul la os!”

Despre Satmareanca
Ziaristă

21 Responses to Slugărnicie şi prostie

  1. Oana says:

    Ce-i corect, e corect, iar tata Borgo, cand le zice, le zice, nu prea poti sa-l contrazici 😉

  2. Adam Boer says:

    „Începem a fi din nou izolaţi ca pe vreame împuşcatului, dar acum izolaţi într-o mare libertate. Suntem trataţi ca un popor dintr-o ţară în curs de dezvoltare din Lumea a III-a, la nesfârşit”.

    Cuvinte adevărate şi dureroase. Europa civilizată începe să nu mai aibă chef nici măcar pentru a rosti critici despre România. Nu are nici un sens. Majoritatea elitei a plecat şi pleacă în continuare din ţară.

  3. Înjurăturile lui Băsescu au intrat în tipicul cotidianului. Pe noi ne pun pe liste.

  4. sfinx667 says:

    Listele ca listele, cand se plictisesc, gasesc ei altceva cu siguranta… tristetea si durerea sfasietoare e cea bine punctata de tati Borgo cel intelept ! Dorm copilasii in corturi si pe camp, lor le arde de imagine si campanie electorala, cum sa piarda prilejul…
    Suntem tratati dupa cum suntem tradati de unii care cica ne reprezinta interesele dar in fond isi vad de propriile interese, cei care si-au vandut sufletele de mult deja, cei care permit sa fim umiliti… imi vine sa urlu , se zguduie pamantul sub noi, ne mascaresc stramosii, tara arde, geme, icneste, lor le arde de ” gherile ” zmintitii neamului , astia ne fac de ras, ei si slugile lor, lingaii lor… ma mir cum de-i mai rabda Dumnezeu !
    Lui base doar un descantec dacic, de ramas bun !
    Bravo tati Borgo !
    Felicitari Crina, satmareanca mea preferata, foarte bine ca ai postat, daca tot suntem ” cititi „, sa citeasca vai de steua lor !
    O noua zi mai frumoasa va doresc tuturor, nu uitati o mica rugaciune, fiecare dupa pricepere, macar un gand bun, lor, celor ce dorm sub cerul liber, cei care nu mai au lacrimi si nimeni nu-i aude… sinistratii nostri !
    Halal zeus… uffffff…….
    Sibilla

  5. @satmareanca. Crina dragă, de acord cu critica la adresa preşedintelui şi a guvernanţilor. Dar numai a lor?

    Nu cumva domnul profesor pe care l-ai citat aplică dublul standard?

    Pe mine domnul cu nick-ul IonBorgo m-a atacat cu o expresie greţoasă, pentru că mi-am permis să-l critic ŞI pe Ion Iliescu, la fel cum îl critic pe Traian Băsescu. Domnul în cauză a atacat-o şi pe Oana Dobre pentru că, la o emisiune a lui Victor Ciutacu, a avut un schimb de replici superb cu Corina Creţu, tot pe tema ex-preşedintelui Iliescu.

    IonBorgo a scris pe blogul Corinei ceva de genul „tineretul din ziua de azi”, care nu cunoaşte situaţia şi se lasă manipulat, şi-şi permite să-l atace pe domnul Iliescu. Dar pe Băsescu, da, pe el să-l atacăm, eventual, chiar şi atunci când are dreptate.

    Pe când pe Ion Iliescu să-l menajăm chiar şi pentru crimele din timpul comunismului, când era ministrul Tineretului şi a patronat aruncarea studenţilor în închisori, chiar şi pentru crimele de la mineriade, chiar şi pentru încălcarea flagrantă a separaţiei puterilor în stat, prin intervenţia brutală în treburile justiţiei, care a dus la recursurile în anulare împotriva deciziilor favorabile proprietarilor de drept.

    Iliescu e intangibil, gaşca pe care a tolerat-o să fure sub înalta-i protecţie trebuie protejată în continuare, pe când Băsescu şi Tăriceanu să fie saci de box. Corect şi frumos. Nu?

  6. @satmareanca

    Pe mine nu ma mai mira deloc ce face cancerul politicii romanesti, Traian Basescu.

    @Roxana: nu este putin exagerat in ceea ce priveste Ion Iliescu?

  7. moshcalifar says:

    Nu c-ar avea Roxana nevoie de vreun sprijin la cat de „barbata” e ( mes homages 🙂 ) dar are dreptate. Si cand are, are.

  8. Paul says:

    Despre Ion Borgo… prefer sa tac! Dar am observat cintarul diferit legat de Iliescu si ceilalti!

    Chestia cu lumea a III-a…

    Sincer de cite ori nu simtim singuri ca sint multi care au comportament de lumea a III-a?
    Exista un mare grad in a ne complace in asta! Si asta ma duce cu gindul la asteptatul de la tatucul stat sa faca tot…

    Parerea lui io! HIC!

  9. kmi says:

    Pe langa faptul ca e miercuri si mai e muuuult pana…departe, postezi si subiecte atat de complicate 😐

    „Azi la modă este să lauzi, să fii obedient până la slugărnicie abjectă, să pupi şi să lingi şi nu să-ţi permiţi să critici sau măcar să atingi cu un fir de păr”. PUNCT.

    Eu as pune acolo un punct. E valabil pentru orice domeniu, nivel social…mie asta mi se pare infinit mai deprimant decat faptul ca se manifesta si in clasa politica.

    Altfel, un mijloc de saptamana agreabil! 🙂

  10. satmareanca says:

    @ Oana
    Nici nu am încercat, nu mi-a oferit ocazia.

    @ Adam Boer
    Credeam că ai dispărut de tot, dar văd că nu 😛
    Citatul reprodus de tine m-a determinat să preiau tot comentariul. M-a pus serios pe gânduri.

    @ Alexandru Petria
    El are voie. Dacă am înjura în mod grosolan ca şi el, poate că nu am fi pe nicio listă :)))

    @ Sibilla
    Ne rugăm pentru ei şi îi ajutăm cum putem. Avem şi la noi în judeţ oameni rămaşi sub cerul liber, iar pentru că autorităţile le-au dus ajutoare făină şi ulei (!!!), le-am dus noi mâncare şi am contactat firme care să îi ajute.
    Ştiu că descântecele tale au efect, aşa că ne rugăm! 🙂
    O zi frumoasă!

    @ Roxana Iordache
    Ei sunt la rând acum, pe ceilalţi îi vom critica când vor veni la putere, dacă vor mai veni :))) Nu trebuie să-i menajăm nici pe ei, ai dreptate.

    Nu am făcut-o atunci când s-a publicat lista lu’ peşte, dar o fac acum. Nu sunt anti-Băsescu, sunt împotriva unor acţiuni ale preşedintelui, aşa cum sunt împotriva unor acţiuni ale lui Iliescu ori Năstase.
    Acum sunt prinsă între doi prieteni, între tine şi dl profesor. Amândoi aveţi dreptate într-un fel sau altul. Trecând de convingerile sale, are dreptate când vorbeşte despre Băsescu. Asta mă interesează acum.

    Prefer să privesc spre viitor, un viitor fără Iliescu, fără Năstase, fără Băsescu şi, cu voia ta, fără Tăriceanu. Nu ştiu cine îi va înlocui, dar eu am dreptul să visez la oameni cumsecade, la politicieni dedicaţi interesului naţional şi al cetăţenilor. Dar, doar visez 😀

  11. satmareanca says:

    @ Petrişor Socol
    Nici pe mine nu mă miră, dar asta nu mă opreşte să nu mă minunez în fiecare zi :)))

    @ Moshcalifar
    E bărbată, de aia îmi place 😀

    @ Paul
    Nu Ion Borgo este subiectul aici, el ca şi toţi cetăţenii are dreptul de a fi de o parte şi de alta a baricadei. Eu una îmi rezerv dreptul de a fi mereu în opoziţie, inclusiv cu mine dacă este cazul :)))
    Întotdeauna am aşteptat să vină tătucul salvator, acum la fel ca pe vremea lui Iliescu. Da, avem şi noi partea noastră de vină, aşa cum reiese şi din postarea la care comentăm.

    @KMI
    Corect!
    Nu-i nimic complicat, poate enervant să ne aducem aminte în fiecare zi în ce societate trăim. Trecând pe lângă acest lucru, poate ne găsim undeva în interior tăria să mai şi zâmbim, ca să ne facem mijlocul de săptămâna agreabil 🙂

  12. @satmareanca. Dragă Crina, dublul standard nu duce la nimic bun. Iar povestea cu lupul moralist e veche. Iliescu – intangibil, Băsescu – ţintă. Sunt lăudaţi cei care nu îl critică pe Iliescu şi blamaţi cei care nu îl critică pe Băsescu.

    În ce mă priveşte, n-are importanţă faptul că îl critic şi pe Băsescu, sunt atacată în termeni incalificabili pentru că nu uit să-l critic şi pe Iliescu. Asta, din tabăra roşie.

    Şi n-are importanţă că l-am criticat pe când era preşedinte şi îl critic în continuare pe domnul Iliescu, sunt atacată în termeni incalificabili pentru că îl critic şi pe Băsescu. Asta, din tabăra oranj.

    Există oameni înţelepţi în toate taberele sau fără apartenenţă. Se poate dialoga mereu cu ei. Acceptă schimbul de opinii şi argumente. Nu iau disputa la modul personal. Au simţul umorului şi al (auto)ironiei. Şi totodată, au capacitatea de a recunoaşte realitatea.

    De la PSD, fără să se supere cei pe care nu-i menţionez, îi remarc pe Maria Barbu, Darius Filip, Mihnea Georgescu şi – da – Adrian Năstase. Anca Alexandrescu a avut o idee genială cu blogul lui. Despre Corina Creţu şi Anca Alexandrescu, ce să mai vorbim, că sunt de toată isprava!

    De la PD-L, din păcate, nu prea am nume, pentru că sunt extrem de încrâncenaţi, nu ştiu decât să-l laude pe Băsescu, să apere PD-L şi să-i înjure pe toţi ceilalţi. Inclusiv pe bloguri.

    Daniel Uncu e fericita excepţie. Eu mai am amici şi prieteni prin PD-L, raţionali, dar ei nu intră pe bloguri.

    Din tabăra galbenă. liberalo-ţărănistă, unii mă iubesc, alţii, nu.

    Nu mai ştiu sigur de moshcalifar ce sentimente are 🙂

    Bărbată, adică, damă bună, vorba lui nenea Iancu, nu?

  13. moshcalifar says:

    @roxana : pai nu ma „conversez” decat cu damele bune si pe care le respect , restul nu exista 🙂

  14. CELLA says:

    Amin ! şi 12 + 2 😆

  15. ionborgo says:

    @Roxana Iordache,

    Stiu ca ai un „dinte’ impotriva mea si crede-ma ca te aprob.Atunci pe bloggul lui Victor,nu ceea ce ai scris m-a dranjat ci modul de exprimare incompatibil intre prieteni.Faptul ca sunt de stanga nu stiam ca poate sa ma orbeasca incat sa nu -i critic d-lui Ion Iliescu,comportamentul oscilant ,dar pana a-l face criminal fara o sentinta este o distanta.Nu folosesc limbaj dublu sau dublu standard cum spui,inseamna ca nu m-ai citit cu atentie ci am luat atitudine fata de o situatie reala.M-am referit la faptul ca suntem izolati intr-o mare libertate.Ai argumente sa ma combati te rog combate-ma,nu cu povesti.Am spus de nenumarate ori ca fiecare conducator a avut suma lui de greseli pentru care va raspunde in fata „judecatii Istoriei” ca pana la judecata justitiei,dupa cum merge,mai va!Daca tie iti place cum merg lucrurile azi in tara noastra,foarte bine ,dar te rog vino cu argumente solide si nu cu povesti.Stiu ca esti ziarista,te citesc de multa vreme,scrii bine (nu o lua ca pe o lauda,daca nu-mi convenea spuneam) dar uneori esti prea partizana intr-o anumita directie,exact de ce ma combati pe mine.Uneori pui prea multa patima,ca si acum,acuzand fara a cerceta mai profund.Oare de ce sunt eu vinovat ca respect ideologia de stanga?N-am negat acest fapt si de aici neantelegerea.Dar un lucru cred ca-l stii cel putin la fel ca si mine ca nu critici pe cel cazut(eventual te referi la greselile din timpul guvernarii) ci pe cel in functie.Acum simti efectele guvernarii .Stii deasemenea ca atunci cand ti-ai asumat o responsabilitate esti pasibil de a fi criticat de cei in serviciul carora te afli.Subiectivismul este o caracteristica posrevolutionara si nu ne vom debarasa de el pana cand nu vom ajunge o societate asezata.Gresit m-ai judecat ,dar acest fapt ma onoreaza.Remarca cu Oana Dobre te rog sa o citesti mai cu atentie.Atunci am specificat ca doar o parte a interventiei a fost mai iritanta.Ma rog,fiecare are dreptul sa spuna ce doreste despre ceea ce doreste si mai ales de modul in care vede realitate.La varsta si experienta mea de viata nu ma pot supara pe nimeni indiferent de pozitia pe care o adopta la cele spuse de mine la un moment dat.Eu ma stiam un om consecvent,dar dumneata n-ai decelat acest lucru crezand ca ma cobor la critici anoste doar ca sa ma aflu in treaba.Eu nu sunt „anti” X sau „anti” Y,doresc sa „traiesc mai bine” in mod real si nu intr-o perioada iluzorie.Fiind mai in varsta ,cred ca am dreptul sa sper in fapte si nu in vorbe.Cu respect,ionborgo.

  16. satmareanca says:

    @ Roxana
    Ca ziarişti, întotdeauna cădem la mijloc. Dacă le convine unora, nu le place altora. Eu zic că e foarte bine ca ziarist să nu fii „agreat” de niciun partid, dar să fii respectat 😉
    Văd că Moshcalifăr a revenit la sentimente foarte bune şi îţi făcea un compliment beton :)))

    @ Mosh Califăr
    Ce importantă mă simt dintr-odată 😀

    @ Cella
    Aleluia! 12 + 3

    @ Ion Borgo
    Dvs. în primul rând aveţi dreptul să speraţi la ce e mai bun, după ce aţi muncit şi v-aţi oferit o viaţă întreagă serviciile societăţii. Noi mai avem destulă vreme să ne certăm cu toţi :)))
    Mi-a plăcut foarte mult sintagma „izolaţi într-o mare libertate”. Noapte bună! 🙂

    PS. Roxana e o ziaristă acidă, da’ bună! :)))

  17. ionborgo says:

    Crina,
    Ma bucura faptul ca si „comentariul” meu a starnit unele discutii mai aprinse,nci pozitia oarecum de „revansa” a d-nei Roxana Iordache nu m-a pus pe ganduri ci doar mi-a permis sa constat ca si pe blogg ca si in lumea reala unii suntem”pro” altii”anti” sau si pro si anti dupa cum se nimereste.Sunt acuzat de dubla masura,sau dublu standard,posibil ,Eu n-am remarcat,dar dupa o viata de om am tot dreptul dupa ce 50 de ani mi s-a pus pumnul in gura sa am pozitia pe care o doresc si dupa cum gandesc.Nu-mi amintesc sa o fi jignit pe d-na Roxana Iordache,cu „expresie gretoasa” dar daca asa s-a intamplat voi accesa bloggul dansei si-i voi cere scuze personal.Poate la un moment de iritatre sa fi fost asa dar nu-mi amintesc.Ma stiam un om politicos,dar mai stii?”M-a luat valul,cum se spune.Am sa accesez comentariul ,ma voi documenta si am sa-i cer scuze.Din cate ma stiu si ma stiu si altii,limbajul grobian nu ma caracterizeaza.Cred ca la aproape 67 de ani nici nu mi-ar sade bine!In rest numai de bine!Cu respect IonBorgo.

  18. satmareanca says:

    Hoops, postasem deodată cu dvs.
    Eu mă bucur că daţi în fiecare seară pe aici. Dacă comentariul a stârnit discuţii aprinse, înseamnă că a plăcut. Altfel nu comenta nimeni 🙂
    Nu am văzut comentariile la care face referire Roxana, aşa că nu mă pot pronunţa. Am încredere că veţi lămuri situaţia. Eu una nu am sesizat ceva în neregulă la limbajul dvs, din contră, mi se pare că sunteţi extrem de politicos.
    Mulţi ani înainte! 🙂

  19. ionborgo says:

    Crina!!!
    Si eu sunt acid si inca tare,dar cu doamnele incerc sa fiu „ca lumea” .Multumesc.Noapte buna!!:P

  20. satmareanca says:

    Cu plăcere! Noapte bună! 🙂

  21. lol says:

    Bravos Roxana Iordache i-ai incins!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

