Taxa de participare la parlamentare

Nu avem numele tuturor candidaţilor, dar ştim cât costă să candidezi. La PNL, „taxa de participare” este de 2.500 de euro, zice Ioska. Io zic că e decentă, cât de decentă poate fi o astfel de cotizaţie. N-ai bani, nu candidezi. Pare logic pentru România. Ai mălai, ajungi la ciolan. Iar suma reprezintă doar cotizaţia pentru „centru”, căci se mai participă şi la „judeţ”. Sume la care se mai adaugă cheltuielile de campanie.

În Satu Mare, un om de afaceri din Oaş s-a arătat dispus să pună la bătaie 5 milioane de lei (aproximativ 1,4 milioane de euro!!!) pentru a-şi face unul dintre copii deputat. Încă se caută partidul, deşi nu e greu de ghicit unde va trage în cele din urmă având în vedere relaţiile sale cu un lider central portocaliu. Normal că numai zvonul a fost suficient să ridice cota pe piaţă. Care dă mai mult?

Despre Satmareanca
Ziaristă

23 Responses to Taxa de participare la parlamentare

  1. laura says:

    pai…. 1,4 mil euro e chiar decent… la cate fonduri europene vor veni, si la cata consultanta se poate acorda pt obtinerea lor, banii astia sunt „bani de tigari”, daca gandim pe termen lung!

  2. moshcalifar says:

    A uitat Ioska un „zero” cu siguranta…:) Pai ce? Aia e taxa ? Pai Parlamentul e sala de fitness nene ? Eeeeee !!!
    Pe de alta parte copilu’ ce e? Fata? Baiat? Nu mai bine-l marita (insoara) ? Sunt atatea nume libere in politica si „politica e o curva” si…ati inteles voi 🙂

  3. Cum nu ma pricep la politica, nu ma bag. Dar nu ma provocaaa ::))

  4. Mordechai says:

    Eu zic să le dăm dracu’ de alegeri. Facem o licitaţie şi gata. Evident, licitaţia va fi mânărită.

  5. 2500 EUR? Prea putin. Poate 25.000 Euro, bioneinteles pentru un loc cat mai in fata

  6. CELLA says:

    Avînd principii , puţine da’ fixe 😉 , cînd nu mă pricep şi nu am nici păreri de dragul de-a avea TAC
    uneori , fac plojoane în memorie , stau pe-acolo să-mi ostoiesc sentimentul acut al neputinţei … frustrările , acute şi alea …
    unde greşesc şi cine-i vinovat că mă simt între lumi şi sunt atît de tristă-n Patria mea ( ? )
    ţie Crina îţi pot spune , ca între vecini , azi … la cîte ai spus , la atîta m-a dus capul … să-mi răscolesc frustrarea neputinţei
    eu … n-am să apuc să respir , între lumile în care m-a înţepenit hazardul naşterii este smog … continuu

  7. Nea Costache says:

    In parlament acced doar cei cu multi bani, de asta-i cam doare-n… cot de nevoile romanilor de rand. Ne-au obisnuit deja sa-si voteze legi care sa le faciliteze ingrosarea conturilor in banci. Mi-e lehamite de ei. Ar fi de domeniul absurdului ca in zilele noastre, sa mai acceada in „sfatul tarii” un Mos Ion Roata.

  8. satmareanca says:

    @ Laura
    Bine ai venit! Oare cum mi-aş face rost şi eu de nişte bani de ţigări?
    Măcar dacă s-ar gândi că-şi vor recupera cheltuielile acordând „consultanţă” pentru bani europeni. Eu cred că vor consulta conturile statului, fără să acorde nicio consultanţă. Se gândesc la bisnisuri adevărate. Tunuri ar fi mai corect 😀

    @ Moshcalifar
    Unu sau chiar două. Cine a zis că parlamentul e sala de fitness. E dormitor!
    Copilul e băiat de tată din top 300. Bună idee ai, sigur s-ar găsi pretendente. Dacă îţi fură ideea, propun să-ţi dea un comision 😀

    @ Teo Georgescu
    Nu vrei să te pricepi 😛 Pentru că îmi eşti prietenă dragă, te las să stai deoparte până după ce îţi faci şi tu concediul :)))

    @ Mordechai
    Evident putem ghici din două încercări cine şi unde va ieşi, altfel nu ar fi licitaţie.

    @ Petrisor Socol
    Zici tu ceva, taxa e uniformă pentru toţi. Acum stau să mă gândesc că omul de afaceri oşan pune atât la bătăie pentru un colegiu eligibil. de aia îi şi zice la taxa liberală „taxă de participare”. dai 2.500 şi participi, mai pui un zero şi participi cu ceva şanse, încă unul în plus şi s-ar putea să şi câştigi :)))

    @ CELLA
    Taci foarte bine! :)))
    „Nu mai cred în nimic!”, spunea Octavian Paler în înregistrarea la care ne-ai dat link. Uneori nici eu nu mai cred, Cella! Dar îmi găsesc în fiecare zi puterea să dau la o parte din ceaţă şi să văd dincolo de ea, să-mi găsesc motivaţia pentru a continua să trăiesc în această ţară. Văd ce vreau eu când se arată soarele, ca să-mi pot justifica frumuseţea existenţei.
    Vinovaţii sunt mulţi că te simţi între lumi şi tristă, tu ai însă misiunea să-ţi găseşti „patria” în interiorul a ceea ce a mai rămas din ea. Poate îţi dau şi eu o mână de ajutor. Ne ajutăm reciproc :)))
    Sper ca viaţa noastră să nu se sfârşească pe o „nulă” ca şi a lui Octavian Paler. Merci pentru aducerea aminte. Cât poate lipsi din peisajul acesta un om ca şi el.

    @ Nea Costache
    Io aş vrea un Vlad Ţepeş. După ce îi rezolvă pe toţi, vedem noi cine ajunge, luăm cu împrumut de la vecini :)))

  9. @satmareanca. Crino, c’mon! Suma aia e jumate dintr-o poşeţică a Elenei Băse. 🙂

  10. satmareanca says:

    Roxana, am dezlegat enigma între timp. Aia e doar taxa de participare, care se dă la start. Restul mi-am dat cu presupusul mai sus cum e. De aceea arătam că la noi taxa e de peste 1 milion de euro. Aşa mai merge. Sau milionul de euro e juma de poşeţică? 😀

  11. ionborgo says:

    Crina!
    Vad ca dupa discutia noastra cu „cotizatia pentru un colegiu electoral” a crescut nemasurat de mult.Oare ce avantaje de ne imaginat or avea deputatii si senatorii de se da atata banet ca numai „tribut pe prostie si fala” nu cred ca se da atat de mult.Noapte buna,IonBorgo 🙂
    PS.Roxana Iordache a inteles explicatiile mele si a acceptat scuzele de rigoare.In idei am ramas pe pozitii.:P
    .

  12. Oana says:

    3.000, mai mult nu ma indur. Daca dati peste mine, nu va mai aduc cadouri 😛

  13. Darius says:

    Scump, domle, scump. Dincolo era mai ieftin.

  14. Vania says:

    12+2…
    Pentru Parlament nu cred ca am sa candidez.

  15. satmareanca says:

    @ Ion Borgo
    Mai exact vom afla după ce vor câştiga alegerile (dacă se va întâmpla acest lucru) pentru ce a fost tributul. Vom afla şi cam atât, nu sperăm la nimic mai mult 😀
    PS. Am văzut că s-a lămurit. Nu pot fi decât încântată!

    @ Oana
    Poate vroiai să zici 3 milioane de euro, ultima cifră era 1,4 milioane. Licitaţia merge în sus, nu în jos 😛

    @ Darius
    Au urcat preţurile, e secesiune mondială.

    @ Vania
    Dacă apreciezi că ai putea face faţă bătăliei, o punem de o chetă. Altfel nu te putem forţa :)))

  16. @Satmareanca

    daca unii nu au bani, le pot da eu un credit cu doband avantajoasa 😆

  17. satmareanca says:

    @ Petrisor
    Îmi place că eşti pe fază :)))
    Mie ce comision îmi dai din afacerea asta? 😀

  18. sfinx667 says:

    Al dracu Base, aha…. m-am prins, asa a facut rost de cativa lei de-a ajuns in sfarsit in Italia, cica sa viziteze taberele rromilor… mereu in mijlocul evenimentelor… e peste tot… mama lui de ban, cum le face si desface si intoarce el banutul pe toate… Din taxele si cotizatiile astea si-o fi platit si vre-un psiholog, vre-o doi consilieri si cine stie ce echipa de samani, dragul de el, cum a anticipat el vacantele si concediile, na sa mai zici ca nu-i ” abil „…
    Vreau si eu cota parte sa ma pun pe descantece, vreau ” gherila ” pe redute, invioarea, trezirea, la lupta ca nu-i de gluma …. uf…
    Sibilla

  19. satmareanca says:

    Măcar aşa suntem convinşi că banii sunt folosiţi în mod util. dacă ar fi cum spui tu 😀
    Trebuie să te portocaliseşti ca să primeşti. Eşti dispusă?

  20. Adriana says:

    Crina !

    Ce zici de „domnul” Pataki ?!
    Hai sa ” barfim „, cum zici tu !
    De ce crezi ca a demisionat din functia de subprefect ?

  21. satmareanca says:

    @ Adriana
    Din câte ştiu eu, s-a săturat să plimbe mapele prin Prefectură şi vrea să le plimbe pe la „judeţ” 😀
    Serios, tot ceva în genul este. Cică, i-a plăcut ceea ce a făcut la CJ înainte de a fi instalat subprefect şi de aceea. Colegul său Csehi Arpad, preşedintele CJ, are nevoie de un om cu experienţa lui Pataki, iar postul ce îl ocupa la Consiliul Judeţean nu era de lepădat, din contră. Apoi a pus în balanţă şi ce îi oferă viitorul. După alegerile din toamnă s-ar fi putut să nu mai ocupe postul de subprefect, iar între timp să se fi ocupat postul de la Consiliul Judeţean. Sunt speculaţii, normal. Cert este că Pataki nu şi-a dorit să ajungă la Prefectură, a fost o decizie luată atunci de lipsa de cadre a UDMR. De altfel, şi cel propus acum subprefect în locul său, Ştefan Gati, este un ilustru necunoscut. Schimbul se va întâmpla cel mai probabil săptămâna viitoare. Deocamdată, Pataki este tot subprefect, până nu-l revocă Guvernul.
    Nu ştiu dacă te-am lămurit…

  22. Adriana says:

    Ca-ntodeauna Crina , tu lamuresti pe toata lumea ! -))) Mersi !
    Insa eu nu-l am la suflet pe acest OM al muntilor adaug eu.
    Da ce sa-i facem … gusturile nu se discuta ))) !
    Miratum-as fie eu sa ramana mult timp pe-acolo … la cat de grozav se crede … mai bine ar merge in Ucraina cu planurile lui „marete” acolo si-ar gasi fraieri care sa il si creada ! Ei in fine , bine ca nu mai este fata care sa reprezinte judetul in lipsa lui Bud ! Si asa si-a castigat banii numa de-a moca ! N-a lucrat una sanatoasa macar sa simta de ce-si ia leafa …

  23. satmareanca says:

    @ Adriana
    Dacă mă întrebi pe mine, părerea mea este că la Prefectură îndeletnicirea principală este frecatul mentei. Înafară de participări la tot felul de evenimente fără sens, nu se întâmplă mare brânză pe acolo. Nu că nu ar exista atribuţii, dar nu este cine să le exercite cum trebuie.
    Un exemplu: nici situaţia sinistraţilor după inundaţii nu au putut-o gestiona ca lumea. Şi am avut puţini sinistraţi. Nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat cu bieţii oameni dacă apele ar fi inundat mai multe case.
    În fine, nu acesta era subiectul. Despre Pataki, nu ştiu mai multe. Când ştiu date concrete (însemnând chestii care nu sunt în regulă) scriu în ziar ori ţi le mai spun când întrebi 🙂

Lasă un răspuns

