Leapşa despre … io

Maria îmi dă o leapşă, care are menirea să dezvăluie dimensiunile mele lăuntrice. Dacă am aşa ceva :)))
Oanaaaa, ai legătura. La fel şi ceilalţi care doriţi să o preluaţi…

Ziua cea mai frumoasă?
– Toate, sâmbăta în mod special. Ziua în care m-am născut :)))

Lucrul cel mai uşor?
– Asta ce fac eu acum.

Cel mai mare obstacol?
– Există aşa ceva?

Cea mai mare greşeală?
– Nu m-am născut un pic mai târziu.

Cauza răutăţilor?
– Neînţelegerea, pe fondul impulsivităţii; orgoliul.

Cea mai mare înfrângere?
– Nu am gustat din meniul ăsta. Nu recunosc nimic.

Prima necesitate?
– Sună ciudat întrebarea. Eu aş fi prima mea necesitate.

Cel mai mare mister?
– Adevărul…

Cel mai mare defect?
– Orgoliul şi perfecţiunea în amănunte nesemnificative.

Persoana cea mai periculoasă?
– Falşii prieteni.

Cel mai urât sentiment?
– Invidia, ura.

Cel mai frumos cadou?
– Orice, numai să fie roşu şi decapotabil :)))

Cel mai bun remediu?
– O hoinăreală prin munţi departe de lume. Dacă este posibil, departe de România.

Protecţia efectivă?
– Nu am priceput. Este aşa ceva?

Cele mai necesare persoane?
– Sătmăreanul, mama, prietenii – câţi să-i numeri pe degetele de la o mână.

Sentimentul cel mai frumos?
– Dragostea, respectul …

Despre Satmareanca
Ziaristă

19 Responses to Leapşa despre … io

  1. Oana says:

    Hmmm, si eu eram gata sa raspund unei lepse, pe care, vrei nu vrei, na, o sa ti-o dau. Asa 😀 Sa vad cum combin una. Oricum, am o obiectie: ce faci cu o rosie decapotabila? 😆 Nu, serios, pune mana si i-ati carnetul, pai noi ne-om stradui sa strangem bani de ea, sau vrei sa fiu soferul tau personal? 😛

  2. Maria Barbu says:

    Crina, frumos tare ai raspuns si te-ai dezvaluit a fi tare mandra!
    Bravo.
    Imi place de tine si mai mult decat inainte de leapsa.

  3. Satmareanca says:

    @ Oana
    Cu aia roşie şi decapotabilă mergem în Hawai. Conduci tu, normal 😆

    @ Maria
    M-am descoperit cât poate descoperi o leapşă :))) Şi tu ai avut câteva răspunsuri foarte interesante, care te pun în valoare.

  4. Oana says:

    Mai, dar cu muntii departe de Romania tu o comiti mereu. Ce iti mai trebuie? Uhhh

  5. Satmareanca says:

    Vreau mai des şi mai mult 😀

  6. Pingback: Sezonul lepşelor « Oana Stoica Mujea

  7. sfinx667 says:

    Ce mă enervaţi, toţi …. unu, doi, sunteţi gata, eu scriu compuneri, mai ales toamnă, pe care toamnă o iubesc rău cu ploile ei cu tot, nu reuşesc să scriu nimic fără să rătăcesc pe mirişti de nici Sfântul Petru nu mai pricepe de unde plecai şi unde am zmintit cărarea… mă, voi aveţi must şi mie nu-mi daţi, hm?
    Sătmăreanco, sunt turbată rău, vopsea de păr nemţească mi-o trebuit, nuanţă ciudată a ieşit numai roşu aprins never ever…. mâine da capo, mai am una rusească, măcar ştiu să citesc indicaţiile de folosire :))
    Şi tu ai dreptate, falşii prieteni, ăia ce se proclamă non stop, sunt mişto de observat, mai ales când sunt ferm convinşi de naivitatea noastră 😉 🙂
    Duminică plăcută şi linişte sufletească îţi doresc !
    Sibilla

  8. marius says:

    am un profund respect pentru oameni care pot gandi obiectiv si daca tot vorbesti trebuie sa te documentezi,sa gasesti argumente corecte altminteri se alege praful si de tine si de tot ce atingi.
    am fost un tanar trufas ,repezit si mai ales nesabuit ,de multe ori distrugand si cea ce(in mintea mea ) voiam sa idrept.
    lipsa de educatie (si am avut carente mari)m-a impiedicat sa inteleg,
    lipsurile si o familie dezlanata m-au complexat multa vreme .numai cine nu stie ce-nseamna saracia nu are intelegere pentru aceasta stare
    dar timpul trece si daca nu faci nimic pentru a indrepta lucrurile esti propriul tau dusman si cel mai mare.
    inca raman extaziat in fata vitrinei unei librarii,impresionat si intimidat de cantitate mare de informatii, ganduri imagini ce asteapta de a fi redescoperite,intelese,acumulate intru deschiderea mintii.
    si imi dau seama pe zi ce trece cat sant de marunt ,de nestiutor,cat de mult mai am de facut pentru a -mi indrepta viata si daca pot si pe a celor din jur.
    orice faci se rasfrange intr-un fel sau altul asupra celor din preajma si atunci trebuie sa faci lucrurile cat mai bine cat mai obiectiv .
    nu faci numai lucruri bune,sau pe placul tuturor (nici ni ai cum )dar poti limita greselile .
    viata nu-i un sir de victorii ba dincontra dar, alea putine cate sant sa acopere,sa estompeze toate ratarile si neajunsurile si gustul amar al infrangerii.
    cea mai frumoasa zi din viata mea a fost atunci cand s-a nascut fiul meu .a fost ziua care a rasturnat tot universul meu interior.m-a obligat la un bilant ce s-a dovedit necrutator si mi-a impus REPONSABILITATEA pentru cea ce sant ce fac si cum traiesc
    randurile au fost scrise pentru alt subiect dar am considerat ca se potrivesc mult mai bine aici.
    omul este o suma a faptelor ,a gandurilor si a trairilor sale oricare ar fi alcelea.
    o zi buna tuturor.

  9. Nu ma bag la leapsa, fiindca ma enerveaza raspunsurile!

  10. ionborgo says:

    @marius ! Viata in sine-i o victorie!Restul sunt divagatii existentiale,In ceea ce priveste documentarea,informarea ,formarea de priceperi si deprinderi intelectuale si practice este apanajul omului modern.Asa cum bine spui ,privind imensitatea de surse de informare in varii domenii,ai senzatia ca ai prea putine cunostinte iar dorinta ta de formare si informare este fireasca.Daca genetic „esti bine programat” factorii aleatorii conteaza dar nu sunt definitorii.Educatia si instructia se pot forma si desavarsi si „autodidact” daca deschiderea este normala.Societatea corupe doar caracterele slabe.Tu dovedesti un caracter destul de puternic si stabil.
    Remarc comentariul tau si apreciez in cunostinta de cauza prin natura profesiei mele ca esti un tanar cu mare disponibilitate spre cunoastere si deschidere spre viata.
    Gandirea pozitiva este un factor spre deschidere de noi orizonturi spre cunoastere.O lectura solida,corect coordonata si orientata consolideaza natura intelectuala a fiecaruia dintre noi.Frumos ti-ai expus gandurile,trairile si sentimentele legate de esenta vietii.Multumesc!IonBorgo.

  11. ionborgo says:

    Crina !
    Raspund la un singur item cu o precizare.Eu sunt la mijlocul toamnei vietii mele asa ca raspund la „Sentimentul cel mai frumos”-fatul ca exist si traiesc!Asta ca sa parafrazez Teza idealista a lui Descartes”Dubito ,ergo cogito; cogito,ergo sum”.IonBorgo.

  12. marius says:

    oooo multam de apreciere chiar mi-as dori sa mai fiu tanar inca multa vreme dar mai ales sanatos .
    pot spune ca traiesc a doua tinerete alaturi de baiatul meu care este de acum student si f.f.tanar-20ani.
    cea ce ne dorim noi pentru copii nostri nu se prea suprapune cu cea ce vad si-si doresc ei fie si numai pentru faptul ca reprezinta doua perspective total diferite .
    datoria celor ce sant parinti este nu de a impune o anume conduita ci ,de a reduce pe cat posibil ecartul de intelegere si perceptie.
    bazele educatiei se pun acasa in familie pana apuca scoala si societatea sa-i perverteasca.
    fiecare om isi are destinul sau si i se intampla cea ce trebuie, fie frumos sau mai puti placut.
    ma simt onorat de aprecierile dvs.
    PS.despre articol-am gandit sa fie doar o alta forma de leapsa …

  13. Hm…ar insemna sa ma destainui prea mult…
    Dar as putea sa raspund la intrebarile astea cand mai ai drum prin Bucuresti…la un pahar de vin fiert ::))

  14. ionborgo says:

    marius! Fatu-meu esti tanar!Zau ca esti chiar sa ai aproape de 50 de nai si tot esti tanar .Eu sunt bine trcut de cifra fatidica 66,asta ca informatie.
    Apreciez faptul ca-l traduci pe Seneca „Omul de la natura s-a nascut integru si societatea l-a corupt” prin faptul ca bazele educatiei se pun in familie si scoal ,zici,are grija sa-i perverteasca pe „scoleri” vorba lu’Conu Iancu.Cu tot respectul ,de data aceasta te contrazic(pentru progres) dar eu sunt prof,pensionar cu peste 43 ani sistem si 30 ani director(cu vechime prinre bloagari si bine cunoscut).deci pretind ca am autoritatea morala sa apreciez ca scoala nu perverteste copii.Societatea aceasta haotica din ultimii l5 ani,da!face tot posibilul ca acesti copii sa treaca prin scoala cat mai repede cu putinta si fara socuri intelectuale majore.Deci slab pregatiti(Vezi rezultatele de la Bac si acelea „umflate”)
    Scoala a fost si va fi principalul mijloc de formare si instructie al elevilor dar nu in aceste conditii de haos(mai ales in ultimii ani)de la ministrul Marga,incoace.Sistemul trebuie reformat structural si eliminat amestecul politicului in politicile educationale.
    Deci in esenta suntem amandoi de acord ca educatia are nevoie de sprijin masiv ,nu neaparat in bani(aceia oricum vor veni) ci in aplicarea unei reforme reale,coerente si competente ,facuta de oameni priceputi iubitori de copii si nou si mai ales devotati carierei de dascal.Am scris si la Corina Cretu si la Roxana Iordache si la V.Babiciu si la Crina-satmareanca si la Ciutacu si la Sibilla si la….articole pe acesta tema,ample documentate si sper ca de bun simt cu frica ca amanetam viitorul nostru imposturii si minciunii.
    O seara frumoasa prietene,IonBorgo.

  15. Satmareanca says:

    @ Sibilla
    De-o vreme încoace nu mai rătăcesc pe mirişti. Cred că sunt prea prinsă cu altele ca să mă lungesc :)))
    Roşul meu e de la Palette. Nu mi-a plăcut niciodată gama, dar mi-a recomandat-o coafeza şi sunt de-a dreptul încântată. Mi-am permis detaliile acestea aici dacă tot am vorbit io despre mine 😀

    @ Marius
    Cred că fiecare dintre noi ne simţim mărunţi la un moment dat ori de mai multe ori. Să ştii că şi eu am regrete destule, adesea îmi detest ignoranţa, neştiinţa în multe domenii, dar încerc să recuperez. Sunt tot timpul în recuperare, dacă pot spune aşa. Foarte important este să ne acceptăm şi să învăţăm din greşeli. Să învăţăm unii de la ceilalţi. Mă simt norocoasă pentru că m-am înconjurat de oameni mai desăvârşiţi decât mine. Oameni de la care am multe de învăţat.
    Chiar mă gândeam citindu-ţi mesajul cât de important a devenit modul acesta de comunicare virtuală. Am impresia că în viaţa de zi cu zi oamenii tind să devină foarte superficiali în discuţii, iar aici acestea capătă consistenţă. Şi fiecare dintre noi avem a învăţa unii de la alţii 🙂

    @ Simona
    Şi pe mine m-au enervat unele. Am dat-o cotită :)))

    @ Ion Borgo
    Frumos sentiment! Acum că l-aţi numit, mă gândesc cât de bucuroasă mă trezesc adesea dimineaţa luând o gură de aer proaspăt, fără să ştiu de ce sunt aşa. Atunci realizez că bucuria vine de la simplul fapt că trăiesc 🙂

    @ Teo
    Să nu uiţi :)))

  16. marius says:

    domnule profesor ,cu toata stima si respectul cuvenit ,ati raspuns la indoielile si semnele mele de intrebare legate de ce inseamna scoala astazi.
    exact asta am vrut sa exprim dar o consideram o idee pentru alt subiect.si ca ne place sau nu copii nostri in conditiile astea cresc si se formeaza
    .pana cand invatamantul romanesc va atinge baremul normal si sanatos ,voi continua sa cred ca nu-si mai indeplineste menirea.sau cel putin nu intrutotul.
    va multumesc.noapte buna.

  17. marius says:

    @ satmareanca
    am descoperit tarziu jucaria asta dar,ma simt aici la voi ca pestele-n apa .o sa ne tot inpotmolim in multumiri reciproce.

  18. Trexel says:

    quote
    „Am impresia că în viaţa de zi cu zi oamenii tind să devină foarte superficiali în discuţii, iar aici acestea capătă consistenţă” – Satmareanca
    deci iată cum blogul a devenit Furazolidonul omului modern

  19. Satmareanca says:

    Marius, ma bucur ca e asa…

    Trexel, cine a zis ca suntem moderni? Suntem oamenii viitorului :)))

Lasă un răspuns

