Imaginea e baza…

Scandalul “Şmecher de Satu Mare” a făcut prima victimă în Poliţie, dacă îi pot spune aşa. Purtătorul de cuvânt al IJP Satu Mare, Rodica Slătian, şi-a dat demisia după prestaţia jalnică pe care a avut-o, marţi seara, la Realitatea TV. Am spus încă de atunci că nu Rodica Slătian este de acuzat, ci cei care au scos-o la înaintare ca să-şi poată pune la adăpost ei, astfel, spatele. Ideea mi-a fost confimată miercuri seara, când şeful IJP Satu Mare, comisarul şef Liviu Tăut, s-a întrecut pe sine în gafe şi complicităţi. Mă aşteptam să-şi dea demisia încă de azi, dar se pare că nu există destul sânge în instalaţie. Până la un gest concret din partea acestuia ori o demitere destul de târzie din partea şefului IGP, mă întreb şi eu: de ce nu şi-a dat demisia centralista, care a făcut legătura telefonică, de ce nu şi-a dat demisia contabila, care nu a cumpărat pixuri pentru anchetatori, de ce nu a fost demisă natura pentru că nu le-a dat creier destul?

Să fie clar, purtătorul de cuvânt al IJP a avut o prestaţie lamentabilă, dar nu imaginea poliţiei este problema în acest caz. Problema este că din cauza incompetenţei (deşi, mai degrabă cred că este vorba de interese de clan – prietenii ştiu cum şi cine fac numirile prin poliţie, cât se dă şi cine plăteşte), un ucigaş a dispărut din ţară. Iar ancheta în cazul Darius Ţânţaş nu a fost făcută de purtătorul de cuvânt. Ci de un agent de la Circulaţie. Un agent care are un şef – ăla al Serviciului de Circulaţie. Un şef care are un şef mai mare, cel al IJP, care a pasat pisica în caz în curtea agentului încă de la început.

E posibil ca azi să cadă nişte capete. Realitatea TV a anunţat în această seară, citând surse ministeriale, că ministrul de Interne i-a cerut şefului IGP să-l demită pe şeful IJP Satu Mare, comisarul şef Liviu Tăut. Iar după ce aceasta se va întâmpla, mă aştept să mai şi lucreze careva la ancheta propriu zisă, că deja au luat-o toţi razna. Cazul e accidentul mortal. Mai avem unul al complicităţii organelor. Iar imaginea poliţiei poate fi dreasă după ce rezolvă cu siguranţa cetăţeanului. Altfel… Poliţie, numele tău e incompetenţă!

Despre Satmareanca
Ziaristă

50 Responses to Imaginea e baza…

  1. Oana says:

    Crina, mama, cum sa iti spun eu tie. Eu iti admir curajul, dar nu as vrea sa plec singura din tara, atunci cand stii tu 😀

  2. Satmareanca says:

    Am priceput, am recepţionat, luăm măsuri. Deşi, cam târziu dragă :)))

  3. Oana says:

    Da, draga. X, mi-a zis de ieri:
    „Nu vreau sa te dejamagesc, dar s-ar putea sa te duci singura… acolo ” 😆

  4. Satmareanca says:

    Cred că-i cam fricos. Să nu-l laşi să citească :))) Poate speră, dar cu speranţa rămâne 😆

  5. Oana says:

    Nu, el spera sa plec vreo 365 de zile, dar n-as vrea sa-l bucur chiar atat de mult 😛
    Oricum, felicitari. Datorita ziaristilor curajosi ca tine se mai face ceva dreptate.

  6. Satmareanca says:

    Ok, atunci merge împărţit la doi. Împăcaţi şi capra şi varza :))) Nu mă mai lăuda ca nu mai merg nicăieri cu tine 😆

  7. marius says:

    am tacut un timp si uite ca se agita lucrurile.sant curios unde au disparut doua replici ale ank-ai si raspunsurile mele ca nu le-am mai gasit lacolo unde erau.
    vizitand site-ul gnv nu am putut utiliza camera (sau nu stiu eu)si caut si eu filmul cu sedinta de la comitetul judetean aceia cu sinistratii si nu dau de ea.in rest intarata drace……dar o sa ai mult de lucru .
    de dat la turloaie o sa tot fie pana la revelion .ramane de vazut cine se tine pe picioare mai tare.cucuveaua canta de mama focului de zici ca-i mierla nu alta si aoleuuu…..ce ploaie vine de la ….satmar.sa nu dea inghetul ca si asa nu prea se tin unii bine pe mergatoare in ce relatii va aflati cu serviciile de salubritate ca or sa aibe de lucru.
    P.S,de ce adrian stef va considera o amenintare pentru liberali?

  8. marius says:

    am spus ceva ce nu trebuia?

  9. Carmen says:

    da, trist ca de fapt se pretinde de la politisti sa-si faca datoria, nici mai mult nici mai putin. Nu trebe sa faca pe eroii, nici sa-si riste viata sau sa umble costumati in rambo batand la cur infractorii… doar sa isi faca munca pentru care sunt angajati si platiti.
    Imi amintesc acum cativa ani am vizitat romania si aveam nevoie de odihna de noapte ca mama era bolnava cu cancer, trebuia sa mergem la Cluj a doua zi… asa si de peste Somes, de la Strand, de unde isi au bogatasii vilutzele de vara se auzea o muzica de se zgaltaiau ferestrele. Io, infectata cu virusul democratic-de-vest ce-am facut? Am sunat la Politie. Unde domnul respectiv a zis ca nu pot face nimic, ca ei is doi, aia de la strand is multi si – citez – „Daca sar la bataie??”

  10. Trexel says:

    In sfarsit pot si io sa nu fiu de acord cu tine intr-o chestie :))
    legat de prestatia lamentabila a purtatorului de cuvant. chiar daca a iesit asa din…incompetenta.
    ei bine, daca tipa avea o prestanta uluitoare, era posibil sa-i faca pe multi sa se lase pagubasi. au fost cazuri si in politica in care o prestatie beton a purtatorului de cuvant i-a trecut pe modu „mucles” pe multi acuzatori.
    in cazu asta, prestatia lamentabila cred ca a ajutat si s-a mers mai departe. practic perseverand in acoperirea tuturor si facand-o de doi lei, tipa a creat si mai multe suspiciuni si ancheta a continuat accelerat. io, cu toata incompetenta ei, i-as da un premiu si as aduce-o inapoi. e buna pt societate. nu stie sa minta bine. poate din cauza asta e buna chiar in postu ala de purtator de cuvant. sa-si faca politia satmareana imaginea prin fapte nu printr-un purtator de cuvant. oricum tanti a avut o pozitie tare ingrata.
    precizez ca nu am scris la misto !

  11. unul says:

    Exact Trexel, nu i-a ajutat materia cenusie sa impinga pe cine trebuie in fata, ci doar la luat bani.

  12. ruxi says:

    Pun pariu ca
    1. daca vor cadea capete, acestea vor fi neinsemnate.
    2. daca vor cadea capete mari, acestea vor fi reciclate in alte posturi, la fel de banoase
    3. ala micu nu va face 1 zi puscarie, pentru ca, daca va fi vreodata judecat, i se va da cu suspendare
    4. ala micu va sta in SUA mult si bine, dupa modelul Raluca Sandu etc.

  13. Alexandru says:

    Draga CRINA cum ti-am mai spus este victoria ta ca militienii cad sper insa sa nu ramanem cu atat ca de obicei si sa semnaleze mister David (care de fapt nu este David si alt cumva) putin si interpolul pt ca Tants sa fie extradat pt a isi primi pedeasa si incadrearea corespunzatoare .Sper ca cineva la M.I.R.A. eventual o secretara cu fusta scurta si piciorele lungi ii aduce amnite d-lui ministru ca nu cumva sa-l faca uitat pe Tants pe undeva prin lumea asta cum sunt de obicei facuti uitati toti mafiotii.Drept urmare daga Crina sper ca din povestea „Demiterea politiei satmarene „scrisa de Cristian David, autorul sa nu uite in inchere personajul principal!

  14. unul says:

    🙂 @Satmareanca dar ce am scris atat de rau, din moment ce mi-ai sters 90 % din comentariu?

  15. Satmareanca says:

    @ Marius
    Mesajul tău a intrat la spam pentru că ai scris în el numele unui comentator abonat la spam. Te-am recuperat acum. Scuze! Comentatorii necredibili intră la spam, de unde îi recuperez doar dacă nu sar rău calul. În general recuperez cam toate comentariile.
    Celelalte mesaje de care vorbeşti acolo trebuie să fie:
    https://satmareanca.wordpress.com/2008/09/08/smecher-portocaliu-de-romania/
    https://satmareanca.wordpress.com/2008/09/12/nu-cautati-smecherul-criminal-la-mine-e-in-america/

    Nu sunt înregistrări de la şedinţă de care vorbeşti, iar camera aceea oferă imagini din centrul oraşului. O să mă interesez de ce nu funcţionează, merci că ai sesizat 🙂

    PS. El ne consideră o ameninţare pentru gaşca lor formată din vreo 5-6 persoane, care cred că li se cuvine tot pe lumea asta şi că au dreptul să facă tot ce vor muşchii lor 😉 E de notorietate că au rămas o mâna de oameni în partid, cei care prezentau un pericol pentru ministrul Silaghi fiind executaţi, prin excludere, încă de acum un an sau doi.

    @ Carmen
    Comozi, incompetenţi, nepăsători… şi câte am mai putea spune. Nu ştiu mulţi dintre ei ce este aceea datorie.

    @ Trexel
    E şi asta o variantă, dar întortocheată 😛 Nu avea cum să nu se întâmple nimic după, chiar dacă s-ar fi descurcat bine purtătorul de cuvânt, şmecherul e dispărut. Nu existau scuze. Nici Tăut nu le-a găsit, din contră, s-a bâlbâit mult.

    @ Unul
    Şi la luat bani folosesc intermediari 😀
    Nu ţi-am şters nimic!!! Nu cenzurez comentariile niciodată. Nu le aprob, eventual, ale celor care intră şi înjură. Ce aveţi oamenilor? Nu stau toată ziua pe blog 😛
    Ai scris un comentariu mai lung la postarea de mai jos. Vezi acolo…

  16. Satmareanca says:

    @ Ruxi
    Şi enumerarea ar putea continua 😉

    @ Alexandru
    David Troacă? :))))
    Exact, bine spus Alexandru! Să nu uite subiectul principal. Hai să avem puţintică răbdare…

  17. marius says:

    filmul despre care este vorba mi-a fost sugerat de catre cineva de pe blogul domnului stef .am vazut ca deja doi dintre copii au fost internati.
    am inteles despre ce era vorba. cu interdictia.ok .o zi buna in continuare.

  18. marius says:

    pentru camera se cere o autentificare si ma tem ca eu nu am activata o optiune asa ca mai sap.dar poate chiar nu functioneaza…

  19. Satmareanca says:

    Marius, înregistrarea o are, probabil, televiziunea locală, dar nici nu ştiu cât e de relevantă. M-am uitat peste discuţiile ce le-ai purtat acolo. Altfel, nu obişnuiesc să citesc blogul, căci aroganţa şi prostia e acolo la cote maxime.
    Banii au fost promişi pentru sinistrat şi nu vorbesc din amintiri, ci din declaraţiile preşedintelui CJ, care e membru UDMR. Pe de altă parte, chiar ministrul Ovidiu Silaghi a preluat ideea, promiţându-i ajutor. Trei copiii au fost internaţi, dar hai că prea suntem off topic. Poate mai scriu zilele astea ceva pe subiect pe blog.
    O să încerc să-ţi trimit un mail azi sau mâine ca să pricepi mai bine. Mailul tău e cel cu care postezi?

  20. Raducu says:

    Ai spus: „Poliţie, numele tău e incompetenţă!” Ma tem ca e doar unul din numele adevarate ale politiei romane. Un altul ar fi prostie… Apoi mizerie, mafie, rea-vointa, cretinism (stiu ca suna dur, dar sincer, nu am dreptate?), orbire, nesimtire, prostie (sau l-am mai spus deja?), mitocanie, jaf, ghertzoism (asta-i un „bucurestenism” pentru cei care se comporta in public ca la ei pe tarla: isi sug maselele, se scobesc in nas, urla unii la altii desi nu-i despart decat 2 metri, ragaie, isi povestesc cu voce tare in troleu toate mizeriile din casa, etc……), jaf, putoare, prostie 😀 si inca multa-multa nesimtire… O cloaca infecta.
    Probabil ca sunt si exceptii, dar ele nu fac decat sa intareasca regula, nu? Iar pestele de la cap se-mpute…
    Dar pana la urma, cred ca bancul ala cu creierul militianului este inca valabil si azi (si poate multa vreme de aici incolo). Also: „cum poti sa aduci creierul unui militian la dimensiunea unei nuci? dilatandu-l!…”

  21. ionborgo says:

    Crina!
    Exact cum spuneam eu la postarea ta anterioara,Tot cei mici si pricajiti din Politia Romana trag ponoasele, ca mici victime”colaterale” Stii proverbul!”Corb la corb….”.De penibili ce sunt au carapacea nesimtirii.Moare omul si ala micu-i vinovatul daca nu si mortul!Ca asa se poarta de ani buni la noi.IonBorgo.

  22. ionborgo says:

    P.S.Uni reprezentanti ai politiei noastre s-au ciocoit si imbuibat rau de tot si asta se vede dupa viloaie,masini de marca si obraznicia de tzoape ale odraslelor …

  23. marcelino says:

    Do not shoot the pianist
    Uite ca a picat un cap. Eu zic nevinovat. Ca asa e la noi si oriunde, sacrificam mesagerul care aduce vesti proaste. Dna Rodica Slatian a interpretat partitura care i s-a dat. Poate cam fals, dar nu putea scoate iepurasi dintr-un joben umplut cu mizerii. Ca purtator de cuvant, cuvantul oricarei institutii, eu as numi sudisti. Din aia obraznici, gen Bahmuteanca, care vorbeste cu tine, peste tine, deodata cu tine, cu 10 decibeli mai sus. Si nu ia pauze nici sa respire. Nu conteaza ce spune, ci cum spune. Si ramane impresia ca are dreptate, ca oricum e profesionist. Ca pana ardeleanu se scapina in cap, pana da clopu mai pe o ureche, a venit faxu cu demiterea. A, da, era sa uit, doar lasii se ascund dupa fusta unei femei.

  24. Alexandru says:

    @ Crina
    Exact mister Troca mie imi face impresia cand il vad ca este un fel de Vanghelie al PNL-ului.Tot cam de la „almanahee”citire

  25. Satmareanca says:

    @ Raducu
    Nu te pot contrazice, am lăsat deschisă lista de nume :)))

    @ Ion Borgo
    Corect: mortul e de vină, ca de obicei. Dar hai să vedem dacă nu vor cădea azi ceva capete…

    @ Marcelino
    Mulţi se ascund după fuste, de parcă fusta ar fi de vină…

    @ Alexandru
    Complicat cu troaca 😉

  26. unul says:

    @ satmareanca da ai dreptate, am uitat ca am postat in celalat articol. 🙂

  27. mirela says:

    Ce vina a avut purtatoarea de cuvant daca are sefi incompetenti?de ce nu a fost demis cel care trebuia sa duca dosarul la procuratura?mi se pare absurd ce se intampla in tara asta!

  28. marius says:

    aia mici sant victime colaterale .in rest sper sa nu mai fie asa mult pana vom intersecta pleiadele nu de alta dar imi place asa mult sa privesc noaptea la stele cazatoare……si vorba aia fiecare cu steaua lui.

  29. oracolul says:

    azi tantas, maine puscas

  30. Satmareanca says:

    @ Unul
    Păi… 😉

    @ Mirela
    Şi eu aşa am spus, vina e a poliţistului care a instrumentat dosarul şi a şefilor săi.

    @ Marius
    Se pare că sunt în curs de intersectare 😀

    @Oracolul
    Nu văd legătura.

  31. tv says:

    as vrea si eu niste poze cu Vasile Tantas sau cu Darius daca are cineva…satmareanca pls help ..:p

  32. tv says:

    am nevoie si eu de niste poze cu Tantas senior si junior…ma poate ajuta cineva?

  33. Satmareanca says:

    TV, ţi-am trimis un email.

  34. Doru says:

    Domnul ministru DAVID si-a permis sa solicite demiterea din functie a unui inspector sef nepatat, a unui inspector sef curat, inainte ca acest control mascarada sa se fi terminat. A trimis un colectiv de control cu tema de casa facuta. Colectivul de control a parasit sediul IPJ dupa ora 20,00, iar din verificari rezulta ca in ziua accidentului domnul inspector sef avea aprobarea sa nu se afle in Satu Mare de la conducerea I.G.P.R. Un adjunct de-al sau a conduse toate operatiunile in cazul accidentului de circulatie. Dar de ce nu-l demiteti pe acest adjunct domnule DAVID. VA spun eu de ce, deoarece la presiunea prefectului de Satu Mare l-ati avansat inainte de termen, la 3 zile dupa ZIua Politiei, pentru ca cineva nu l-a uitat de pe liste. Rusine. DEMISIA DOMNULE MINISTRU !

  35. ghina says:

    Parca vad k nemernicul asta va scapa,familia asta de pocaiti nemernici care isi permit orice,se ascund dupa perdeaua religiei isi desfasor afacerile murdare,mai ales frati astia doi mai mici sunt dracii satmarului poarta frica in oameni,nu poti sa stai linistit intr-un club dak sunt ei k nu stii niciodata cand te iau de sus,sa nu vorbim de de bautura si droguri…lumea stie multe de ei…sunt multe fapte rele comise de ei dar lumea tace…k le e frica sa vorbeasca.nu imi vine sa cred k o famile de 12 persoane conduce un judtet intreg

  36. Satmareanca says:

    @ Doru
    Spui tu ceva… Prin solicitarea sa, ministrul s-a antepronunţat înainte a de cunoaşte rezultatele controlului. Să înţeleg că adjunctul e o doamnă? Am ghicit? Şi doamna, apropiată de cercurile PNL, se vrea şefă peste Poliţie acum? Doamnă dotată cu un soţ poliţist, controversat la un moment dat?

    La fel, în ziua cu pricina purtătorul de cuvânt Rodica Slătian se afla în delegaţie, iar buletinul de presă a fost făcut de cea care a înlocuit-o acum în funcţie. Multe amănunte interesante intervin. Dumnezeu şie cine şi de ce a tărăgănat până la urmă ancheta. Ştiu cei care au făcut-o…

    @ Ghina
    Am auzit şi eu ceva zvonuri de droguri, dar sunt doar zvonuri. Am mai auzit că patronii de localuri de noapte se plâng că le-au scăzut dramatic vânzările.
    Să sperăm că, până la urmă, va plăti pentru ce a făcut…

  37. someone says:

    De ce toata lumea vorbeste de demiterea inspectorului sef,cand responsabil este unul dintre adjuncti pe probleme de circulatie?El de ce nu este luat la rost?

  38. Satmareanca says:

    Nu-i ia nimeni la rost pentru că nimeni din Poliţie nu a suflat o vorbă despre persoana care s-a aflat la comanda Inspectoratului ori despre persoana din conducere care îl avea în responsabilitate…

  39. marius says:

    fara sa vrei ,ai pus umarul la p(e)n(a)lizarea politiei locale .uite o monstra de deturnare (oportunista e adevarat)a unei situatii date.mai acum cateva zile ai spus o vorba mare -sa vedem fapte ca de vorbes pline gazetele …..pai uite fapte desi ….parca-s altceva decat ne asteptam ….si sa fie singurele….???

  40. Satmareanca says:

    Marius, se complică situaţia şi văd că înţelegi în ce sens. Ştiu io multe, dar unele nu sunt confirmate în totalitate. Am răbdare. Deocamdată aştept şi tac. Pentru că nu este normal şi nici corect să profite gulerele albe dintr-un caz de acest gen…

  41. marius says:

    dap asta e

  42. Satmareanca says:

    Grav dacă aşa se întâmplă lucurile în România. Ca să vezi de ce se ocupă onor aleşii. Şi nu e vorba de culoare, ci de „protecţie”. Dezgustător…

  43. marius says:

    daca-ti spun ca santem cititi si ca toate gandurile noastre le poti regasii in maretul plan cincinal portocaliu te surprinde?
    pai sa nu ca acu au facut si demersuri in sensul asta (vezi la corina cretu relatarea de la adresa postata azi )mai mult nici nu e prima oara si se intampla pe toate blogurile.si astept sa vad ce spune si ciutacu.

  44. Satmareanca says:

    Nu mă surprinde nimic… Absolut nimic. Uneori ştiu cine şi cât citeşte, alteori intuiesc. Hai că dau o fugă la Corina…

  45. marius says:

    apropo de imagine stii ca nici acum nu i-au platit lui mircea rusu drepturile pentru utilizarea muzicii lui ca imn al pdl?si inca il folosesc la greu despre asta e vorba

    http://www.trilulilu.ro/Idameliana/79b77e2f0bb822

  46. Satmareanca says:

    Ştiu povestea. Adică citisem ceva. Parcă Rusu s-a înscris în PNL între timp. Sau greşesc? Candidase la locale în ceva comună din judeţul Cluj…

  47. marius says:

    dap si oricum e mai aproape de voi.te-ai deslusit asa in mare?

  48. Satmareanca says:

    Aproximativ. Mai vedem mâine ce scrie presa…

  49. marius says:

    si daca tot stiu ca una lume (buna)azi se dedulceste la trai bun de-nceput de an nou(fie el inca unul in buchetul vietii,sau unul universitar)
    uite o vorba de la mordechai(nu-i alui dar el fu la-ndemana si tot e-n carti zilele-astea):

    Prea se-ntinde veselia
    Tot cu praznic şi desfrâu!
    Veţi tăia cu toţii via,
    Şi veţi duce toţi la râu
    Vinu-n sticle ori în vase
    Să-l vărsaţi pe apă tot:
    Cel ascuns de voi prin case
    Cu putere am să-l scot.
    Aşa vreau. Aşa veţi face
    Ca-i tai capul cui nu-i place!”

    Fost-a jale-n tot regatul
    Şi la munte, şi la şes;
    Plânse-oraşul, vai, şi satul,
    Cârciumarii mai ales.
    Şi vărsat-au lacrimi dese
    Popii şi poeţii lor,
    Cele două tagme-alese
    Cari la orişice popor
    Sunt apostoli ai mulţimii,
    Deci la vin de-a pururi primii.

    La cetatea Buridava
    Ei făcut-un miting.
    Nu ştiu care-a fost isprava,
    Căci de-acestea nu m-ating.
    Ştiu că cinci senatul dete,
    Camera pe alţii cinci
    Delegaţi, cu mândre plete,
    Bernevici având şi-opinci,
    Să supuie majestăţii
    Plânsul ţării şi-al dreptăţii.

    Unul singur avea cizme
    (Primul dac ce le-a purtat)
    Şi vorbea cu galicisme,
    Că-n Paris trei ani a stat
    De-a învăţat geologie,
    Şi-avea “Talkowa” pe piept,
    Îl chema sarab* Ilie,
    De spun cronicele drept,
    Iar în mână-avea cravaşă
    Semn distins, ca bulibaşă.

    Zise el: – “De vrei, ne-aruncă
    Peste-un milion de scări,
    Dar cinstita ta poruncă
    Prea ne scoate din răbdări!
    Când nu-i strop de vin în ţară
    Ce să bem noi? Petroleu?” –
    Regele cu vorba rară:
    – “Oh, Sarailie-al meu!
    Tu cunoşti pe Leon papa,
    Vorba lui mereu e: Apa!”

    – “Rege mare! Mai cu-ncetul!
    Apa-i lucrul cel mai bun,
    După cum Pindar poetul,
    Popa Kneip şi mulţi o spun,
    Însă dacii, ca păgânii,
    Nu beau apă, nici să-i pici.
    Zic şi ei, cum zic românii
    Cei ce-urmându-ne pe-aici
    De strămoşi ne-or recunoaşte:
    Apa-n burtă face broaşte!

    La o mie două sute
    După Crist! Iar noi suntem
    Morţi detot, când ni-e ulciorul
    Gol o zi, ca la golani,
    Cum deci îi vom duce dorul
    Treisprezece sute de-ani!
    Pân-atunci ne ia tătarul,
    Tot cu gând că-i gol paharul.”

    Ascultând aceste spuse,
    Regele-a zâmbit perfid.
    Dete-un semn şi-un serv aduse
    Zece cupe c-un lichid.
    – “M-am gândit fără-ncetare;
    Ceva trebuie să beţi –
    Iat-aici zece păhare.
    Iar dincoace-aveţi pesmeţi
    Spuneţi, principi, de vă place,
    Şi cum vreţi, aşa voi face!”

    Sar fruntaşii daci cu ura!
    Să ia toţi paharul plin,
    Căci aveau ca focul gura
    De când nu băură vin.
    Însă care cum înghite
    Dă să scuipe mai curând
    Şi cu feţe-ngălbenite
    Se privesc pe rând, pe rând.
    – “Rege, asta-i vrăjmăşie!
    Ce ne dai să bem leşie?

    Auzim că mult li-e dragă
    Celor scoborâţi din Crum –
    Un lichior ce-i zice bragă
    Şi şi-o-mpart de cinci pe drum.
    Da! Întâi când am văzut-o,
    Am crezut că sunt lături,
    Dar pe Zevs, mă jur, pe Pluto:
    Taina ăstei băuturi
    N-o-nţeleg – s-asculţi de mine –
    Decât cei cu gusturi fine!”

    – “O, fruntaşi cu mândre coame!
    Asta-i bragă! şi se bea
    Şi de sete şi de foame.”
    – “Mama dracilor s-o ia!
    Acest soi de băutură
    Nu-i de noi! Ne vâră-n draci.
    Să le-o torni cu sila-n gură
    N-au s-o-nghită bieţii daci.
    Parcă-i terciul cu lămâie
    De-oblojeli pe la călcâie!”

    – “O veţi bea! răspunse tare
    Şi-n mânie Deceneu,
    Dacă nu-mi daţi ascultare
    Şi-agitaţi poporul meu,
    Am s-o-mpun, Sarailie,
    Astăzi prin decret regal,
    Toţi s-o bea! A, terci să fie,
    Însă terci naţional!
    Haidí să bem, uitând trecutul
    Beţi, să-i facem începutul”.

    Pe fereşti săriră prinţii
    Care şi-ncotro văzu!
    Unu-n goană-şi rupse dinţii,
    Altul într-un puţ căzu.
    Cel cu cizme, dând din coate,
    Se izbea de boi şi vaci,
    Tropăind cele ciuboate,
    Că-l băgase braga-n draci!
    Şi-au rămas cei prinţi de-ocară
    Apăsând popor şi ţară.

    N-au fost însă lucruri bune
    Ce-acest rege-a făptuit,
    Căci istoria ne spune
    Cum că dacii au pierit:
    Ori de dor de băutură,
    Ori de caznă-n ciuda lor, –
    Deci luaţi învăţătură,
    Regilor, în viitor:
    Dac-aveau ce soarbe dacii,
    Poate şi-azi trăiau, săracii

  50. Satmareanca says:

    Merci, Marius. E bună! 🙂

Lasă un răspuns

