Solidaritate cu Cristian Oprea

Preiau leapşa de la Roxana Iordache şi mă solidarizez cu Cristian Oprea, jurnalistul de la „Cotidianul” dat în judecată de preşedintele Traian Băsescu, publicând articolul incriminat. Consider că preşedintele încearcă doar un joc de imagine şi o răzbunare. Au scris deja mai mulţi prin blogosferă despre subiect, aşa că nu mă lungesc. Opinii foarte pertinente găsiţi la Roxana, Mordechai şi Ciutacu.

Voi ce credeţi? De ce l-a dat Băsescu în judecată pe Cristian Oprea şi nu pe alţi ziarişti care au scris despre trocul PDL – PRM? Credeţi că este justificată acţiunea lui Băsescu?

 „Orice politician care subordonează libertatea presei va ajunge în cele din urmă să ia libertatea poporului. Vă garantez că îmi voi face un titlu de onoare din a garanta şi susţine libertatea presei” – Traian Băsescu, decembrie 2004, primul discurs ca preşedinte al României (via Andrei Bădin)

Traian Băsescu – deziceri pe toată linia de supervizarea trocului PDL – PRM
05 Sep 2008 Cristian Oprea
“Preşedintele Traian Băsescu a ţinut morţiş, vineri, să precizeze că nu ar fi avut nici o legătură cu trocul dintre PD-L şi PRM pentru ca Vadim să îşi păstreze vicepreşedinţia Senatului, acuzând presa de minciună. În încercarea de a se distanţa de decizia PD-L – care nu mişcă nimic fără acordul său – şeful statului a încercat să inducă ideea că are preocupări înalte: ”Nu mă ocup de lucruri mărunte ca numirile în Parlament. De lucruri mărunte şi de minciuni are cine să se ocupe”. Traian Băsescu s-a dezis public şi de înţelegerea dintre PRM şi PD-L pentru ca liderul Corneliu Vadim Tudor să îşi păstreze fotoliul de vicepreşedinte al Senatului, după ce Partidul Conservator nu a mai vrut să îl sprijine pentru acelaşi post. “Am dat un comunicat că nu am avut nici o implicare. Reconfirm această poziţie”, a încercat preşedintele României să îşi arate echidistanţa pe care i-o cere Constituţia.

În urmă cu două zile, după declanşarea scandalului şi mai ales în urma luărilor de poziţie anti-PRM ale unor personalităţi care l-au susţinut şi i-au fost favorabile, şeful statului transmitea, prin serviciul de presă al Palatului Cotroceni, un comunicat oficial în care aproape că se jura că nu a avut nici o implicare. Traian Băsescu a ţinut cu tot dinandinsul să dezmintă ceea ce mai mulţi lideri ai PD-L au susţinut, ce-i drept nu public ci sub acoperirea anonimatului, acreditând ideea că nu ar fi existat vreuun fel de contacte între el şi lideri politici, mai ales ai PD-L, pentru aranjarea trocului.
Apoteotic, şeful statului a făcut apel la partide să nu îl implice în “campania electorală prematură”. Fără să lase posibilitatea presei de a pune întrebări lămuritoare despre acest subiect, preşedintele a încheiat referirile sale pe această temă, la fel de brusc cum le-a şi început.

Traian Băsescu a plecat, vineri, într-o vizită în Italia, unde nu va fi primit la Vatican decât de Secretarul Sfântului Scaun, cardinalul Tarcisio Bertone, urmând să se vadă cu Papa Benedict al Papa Benedict al XVI-lea doar la Gandolfo, reşedinţa de vacanţă a suveranilor pontifi. Preşedintele va avea şi o întrevedere cu Marele Maestru al Ordinului de , Matthew Festing , urmând să viziteze spaţiul pe care se va afla, cândva, sediul Episcopiei Ortodoxe Române a Italiei”.

Despre Satmareanca
Ziaristă

28 Responses to Solidaritate cu Cristian Oprea

  1. @sătmăreanca, Crina dragă, caracterul tău se verifică şi prin această solidarizare. Cine ştie, poate cu o floare, chiar se face primăvară. Sau chiar vară. Ca în headerul tău. Îmi aminteşte de o poezie a lui Dinescu, „Grâu păzit de maci”.

  2. Satmareanca says:

    Fiecare acţiune spune ceva. Ştiu Roxana 😉 Fiecare floare vine să întregească buchetul – zic io. Parcă e mai frumos un buchet decât o singură floare. Sau altfel spus: unde-s doi (a se înţelege mai mulţi), puterea creşte.
    Mi-a plăcut ideea ta de a transforma subiectul în leapşă. Sper să o preia cât mai mulţi. 🙂

  3. Acţiunea lui Băsescu este o prostie.

  4. Oana says:

    Mai, mama, mai, pai de cand face Base lucruri justificate? Innebunisi? Zau asa… 😀 Uf, Uf…

  5. Satmareanca says:

    @ Alexandru Petria
    Nu am zis că nu, doar că eu nu obişnuiesc să emit judecăţi atât de tranşante 😀

  6. Satmareanca says:

    @ Oana
    Încercam şi eu marea cu degetul :)))

  7. Oana says:

    Vezi, Crina, daca n-ai notat atunci nr psihiatrului? Il recomandai lui Base 😀

  8. Satmareanca says:

    :))) Putem face rost de înregistrare. Pentru preşedinte facem orice! 😀

  9. Oana says:

    Aaa, asa mai zic si eu, pai ce mai astepti? Nu lasa omul sa sufere 😛

  10. Pingback: Băsescu denunţ calomnios - Solidaritate cu Cristian Oprea « Alandra

  11. Oana says:

    Basescu se joaca, asa cum stie el a se juca. Nimic serios. totusi, poate gasesti inregistrarea cu numarul ala 😀

  12. Satmareanca says:

    Am făcut rost! Îl sun eu ori îl suni tu să-i dai numărul? :)))

  13. Oana says:

    No problem, il sun eu 😛

  14. Oana says:

    Hai sa trecem si de 14 ca esti prea ocupata cu blogul meu acum 😀

  15. ruxi says:

    Va deveni o „victima” a presei si va castiga simpatie!
    Asta vreti?

  16. Oana says:

    Ruxi? Daca-l trimitem la psihiatru va castiga simpatie? Pai, tot ce se poate. adica e clar ca omul e caz de spitalizare, dar mna, s-ar putea sa ai dreptate.
    Crina, gata, suna-l tu 😛 Nu ma mai bag.

  17. marius says:

    @ruxi.
    hohoho….pai adora ipostaza si nimeni nu stie mai bine sa fructifice o astfel de situatie .orice s-ar spune, matelotul are un instinct politic extraordinar si chiar daca nu este dublat de un nivel de inteligenta adecvat,stie sa speculeze in beneficiul propriu orice situatie ,oportunitate ivita.
    in cazul in discutie este evident ca pozitia exprimata de alandra este cea corecta.
    eu cred ca este bine si sanatos sa solidarizezi cu orice om daca,el insusi stie sa-si apere corect si inteligent sansele.cea ce nu mi se pare a fi in cazul in discutie .sant de parere ca se utilizeaza dublul standard si cristian este totusi mult prea panicat .oare de ce nu i se intampla asta lui ciutacu?omul fiind si foarte virulent si avand vorbe grele de spus .
    totul miroase a capcana , a facatura .
    chiar si daunele simbolice pretinse sant de natura sa scoata in evidenta caracterul artificial si propagandistic .
    a discuta si a polemiza pe acest subiect nu face decat sa serveasca gratuit la desavarsirea imaginii paternaliste a presedintelui.
    om trai si-om vedea.

    P.S.buna dimineata si o saptamana plina de realizari.(ca la noi)

  18. Alandra says:

    Şi „Succesuri” tot un leu i-a cerut lui Vadim. Da’ ăla nu a plătit taxa de timbru în apel 🙄

  19. ruxi says:

    Eu sa fiu in locul lor as cere daune imense, ca sa ma umplu de bani.:)))))))))
    Desi, cunosc un caz, in care trustul respectiv a venit cu bilantul in instanta, a artatat ca era pe pierdere si canci daune.
    I-au oferit reclamamtului actiuni la trust, care oricum cu valorau mare lucru si povestea s-a ingropat.

  20. Satmareanca says:

    Scuzaţi-mi tăcerea, azi sunt cam prinsă cu diverse treburi, dar răspund mai spre seară pe îndelete. Vă mulţumesc pentru comentarii! 🙂

  21. YODA says:

    pai ma oameni buni, cum va explicati ca acum o luna si jumatate Traian basescu il felicita pe domnul Oprea? Chiar asa de puternice sa devina antipatiile pentru o persoana? Imi pun unele semne de intrebare in ceea ce priveste acest proces

  22. Nicu says:

    Nu este singurul caz. E bine sa luam macar atitudine, altfel intram intr-o bolnavicioasa obisnuinta.
    Si ca sa ies din starea asta, o saptamana frumoasa iti doresc.

  23. Satmareanca says:

    @ Yoda, nimic nu-i întâmplător la Băsescu. Altfel, nu am găsit încă răspunsul.

    @ Nicu, o săptămână senină să ai şi tu! Tocmai de aceea m-am solidarizat. Pe prea mulţi i-am auziT spunând că sunt de acord cu Băsescu. Începem să o luăm razna…

  24. Satmareanca says:

    @ Ruxi
    Ăsta îi şi este scopul: să victimizeze, să-i plângă boborul de milă şi să-l voteze. Ai sesizat bine.

    @ Oana
    Îl sun 😆

    @ Marius
    Să sperăm că vom auzi de bine. Cum ne convine…
    O săptămână frumoasă să ai şi tu!

    @ Alandra
    Dar dacă nu au de obicei onoare, cum o cuantifică acum? Nu aştept răspuns :)))

  25. marius says:

    foarte bine faci ca daca nu e cica nu se exista .si de unde nu e nici Dumnezeu nu cere…acu eu ce sa zic …mi-am pus deoparte ceva lacrimi de corcodel (cum zicea junior cand era mai mic)da le pastrez numai pentru ocazii festive si de mare impact mediatic.
    daca ridic ochii din tastatura ma ia cu frisoane privind dar mai ales ascultand la marete realizari si nemaipomenite impliniri venite ba din stanga,ba din dreapta, ba de sus ,ba de jos ,ca as ameti complet imbatat de preaplinul de fericire daca …ar fi sublima( si vorba lui nenea iancu) dar n-ar lipsi cu desavarsire.

  26. Satmareanca says:

    Marius, şi eu mi-am pus lacrimile pentru vremuri mai grele. Eu sper să le folosesc la prezidenţiale, nu pentru mine, ci pentru el :)))

  27. imi propun sa intru mai des si chiar sa postez pe bloggul dv-vom vedea in ce relatii vom fi,pot doar atit sa spun deocamdata-am putin respect pt presa romaneasca din ultimii ani,de cind presa a ajuns in mina citorva persoane gen DAN VOICULESCU SI DINU PATRICIU-pe s.ov.-il las deoparte el este din alt film.
    dar daca ,ANDREI BADIN ORI CIUTACU SUNT NISTE REPERE’atunci vai de biata romanica.
    baietii astia sunt din filmele lui CHAPLIN-niste comici care ar trebui batuti numai cu frisca in cap.
    iar despre baiatul de la cotidianul-e treaba lui,e major a scris ,daca a fost ticalos sa plateasca,daca nu,atunci sa plateasca basescu-ELECTORAL.
    mult prea putini ziaristi romani merita respet-MULT PREA MULTI ;LACHEI-
    deci domnisoara,ori doamna roxana va voi mai vizita bloggul-v-a mers buhul ca sunteti caustica-sunt curios sa vedem am sorici pe obraz ca politicieni ori sunt un baiat salon care va rosi la prima brutalitate.

  28. Satmareanca says:

    Bine ai venit, Frank zapa(king)!
    Ori eu nu pricep bine ori tu crezi că ai scris pe blogul Roxanei Iordache, dar de fapt ai nimerit la mine, tot ziaristă dar din Satu Mare. Poţi să-ţi confirm că Roxana e caustică, dar atunci când este cazul. În rest, nu-mi dau cu părerea despre colegii de breaslă. Dar ca şi în orice domeniu, există oameni şi oameni.
    Causticitate am şi eu, dar nu cu oaspeţii – comentatori, ori şi cu ei însă doar atunci când e de pay back 😀

    Te mai aştept! 🙂

Lasă un răspuns

