Legea lor

Maşini fiţoase – mai nou cu numere transatlantice- claxonează nervos. Trec pe galben sau roşu şi depăşesc în viteză pe interzis. La volanul lor s-ar putea prea bine să se afle şoferi fără permis. Şoferi care parchează pe trotuar în plin centru, sub ochii patrulelor de poliţie. Toate acestea au devenit o stare normalitate în viaţa de zi cu zi a urbei de pe Someş. În ciuda scandalului Ţânţaş care ne-a facut “celebri” în ţară, „organele” nu dau semne că le-ar păsa cât de cât de frustrarea populaţiei, de siguranţa ei şi, în final, măcar de imaginea lor dacă nu de altceva.

Nimic nu s-a schimbat după scandalul care a făcut înconjurul ţării. Numărul de amenzi e acelaşi, norma îndeplinită. Din păcate, şi numărul de accidente rămâne constant acelaşi. La fel şi numărul de vieţi puse la încercare. Dacă pentru vigilenţa poliţiştilor parcatul aiurea şi boala vitezomaniei sunt o stare de normalitate, sătmărenii mai ştiu discerne şi îşi pun întrebări.

În aceste condiţii, nu este de mirare faptul că oamenii de rând se întreabă unde sunt statul şi instituţiile sale în această ecuaţie. Pentru că se presupune că toţi ne supunem aceloraşi reguli ale statului de drept şi toţi suportam aceleaşi sancţiuni.

Când reprezentanţii statului aplică regulile pe sărite, după bunul plac, este de aşteptat ca cei mai şmecheri, de obicei cu buzunarele doldora de bani, să-şi facă propriile reguli. Iar când organele nu intervin pentru a sancţiona aceste reguli opuse celor legale, acestea devin lege nescrisă pentru o categorie de nesimţiţi. E legea lor.

Despre Satmareanca
Ziaristă

44 Responses to Legea lor

  1. Trexel says:

    ce sa mai vorbim de primar… pardon, domnu primar

  2. Satmareanca says:

    Domnul cu d mare 😀 Ca să înţeleg: şi el parchează pe trotuar, trece pe roşu ori conduce fără permis sau are doar propria lege? Diferenţa e că el şi-o poate face pentru el legală. Deci, lege legală, capisci? :)))

  3. trasnea says:

    „Aseară am avut confirmarea că nu vorbesc în zadar, iar atunci când insist pe un subiect este pentru că am convingerea că mai devreme ori mai târziu strigătul se va auzi.”(Satmareanca,23 septembrie 2008)

    Atunci cand am comentat acest caz si am spus ca nu se va intampla nimic,un cor de „deontologi”a si sarit in sus ,facand vocalize gen”adevarul va iesi la iveala!,se va face dreptate!bla,bla,bla”
    Fireste ca nu s-a intamplat nimic……..mafia portocalie nu a fost starpita,nici macar clatinata,”morosanu'” e bine mersi sef in continuare…….doar curca aia imbecila purtatoare de dume pulitienesti,a fost trecuta la sectorul aprovionare.Atat!Despre jmecherul criminal……vax,nu se mai stie nimic……poate o fi acasa deja……..

    Concret,drumul lui VM nu a fost netezit in colegiul Oas,(banuiesc ca si asta era un motiv pentru care „strigatul” trebuia sa se auda),ba dimpotriva a mai adaugat doi dusmani periculosi la o lista ,care nu este chiar scurta………

    PS. Mesajul de mai sus in mod sigur este lung,,,,plicticos si neinteligibil.Imi cer scuze anticipat,am recunoscut intotdeauna ca sunt mai limitat.Pentru cei care nu reusesc sa intelega ce am vrut sa spun…..nici o problema,considerati-l ceva in genul 1+1…….

  4. trasnea says:

    „Comentariul tău aşteaptă să fie aprobat.”hahaha…….chiar eram curios daca am trecut in categoria spam………..Nu-l mai aproba…..am inteles aluzia…hahahahhaha

  5. marius says:

    care lege?….fara de legea lor sau ,mai bine zis legea bunului plac!!!!.
    ciudat este insa alt fapt.oamenii astia pun umarul la demolarea,la desfiintarea unui stat,al lor si al nostru ce este insasi substanta ce le hraneste ascensiunile,vanitatile ,orgoliile,aspiratiile de marire si aroganta potenta a parvenirii lor.
    noi….santem cam multi,le incurcam drumurile,le aglomeram spatiile(cu trotuare si spatii verzi,cu masinile noastre rablagite si mancate de o folosinta mult prea-ndelungata,) ,le respiram aerul(fara nici un drept),revendicam drepturi care sant numai ale lor..(vrem banii lor furati de la noi,vrem sanatate,vrem respect,vrem sa traim decent,vrem sa ne simtim protejati vrem…).in general vrem prea multe de la…. EI?.

  6. Trexel says:

    nu, mai rau, sufera de sindromul anderco si se pare ca vrea sa-l duca la perfectiune. drept pentru care ii rededic filmuletu ala din perioada alegerilor cu acelasi indemn de sanatate. nu mai stiu unde e ca-i dadeam un link

  7. UNGURU says:

    CHE companera Satmareanca te saluta UNGURU care a trecut ca sa comenteze aceasta postare .Companera Satmareanca titlul postari trebuia completat in ,,Ledgea lor si ledgea noastra „UNGURU fara sa fie un anarhist (este un taliban rebel din PSD-eu)sustzine oprobiul public,dezgustul public ,si aproba faptele opiniei publice ca si in Ungaria adica ,hai sa-i batem in oua clocite ,rosii,si alte fructe stricate pe alesii nostri,sa vedem atunci cum se vor comporta,ce dreacu sa riscam ,o niscaiva amenda daca ne prinde Politia(aparatu de represiune a democratiei):)))))))))ha ha ha,dar si repet dar opinia publica romana este ,,sublima dar lipseste cu desavisire„:))))ha ha ha .CHE companera Satmareanca te saluta UNGURU.

  8. Vania says:

    Mi-am luat maşină fiţoasă, dar acum mă lupt ca să-mi pun numărul SEN-001. Se rezolvă, dacă sar cu banu’ (să moară duşmanu’)…

  9. Satmareanca says:

    @ Trăsnea
    Cine râde la urmă râde mai bine. Şi ştii de ce? Pentru că tu râzi fără să ştii de ce. Dacă intrai la spam nu îţi apărea mesajul „comentariul tău aşteaptă să fie aprobat”, ci dispărea pur şi simplu. Ai intrat la aprobare pentru că ţi-ai schimbat adresa de email. Dar, dacă insişti, te pot băga la spam…
    La fel ai tras concluzii şi în primul mesaj, fără nicio logică, fără să ai o informaţie credibilă. Concret, niciodată nu s-a pus în discuţie o candidatură a lui VM în Colegiul Oaş, ci la Senat, acolo unde s-a anunţat. Nu avea nicio logică. Acestea sunt poveşti radio şanţu’ umflate cu pompa, fără nicio corespondenţă în realitate. De ce nu mă miră? Pentru că ştiu de unde vin. Suferi de scenarită cronică 😉
    Fereşte-mă de prieteni că de duşmani mă feresc singur…

    @ Marius
    Ştii ce nu înţeleg eu? Mulţi dintre fiţoşii aceştia şmecheri trăiesc prin Vest, nu mă întreba cum. Ori au trăit şi s-au reîntors. Bănuiesc că acolo nu se comportă astfel căci nu li se permite, când se întorc acasă, însă, se simt stăpânii acestui colţ. Revoltător este că li se permite.

  10. Satmareanca says:

    @ Trexel
    L-ai făcut în perioada campaniei electorale, adică în luna mai. Caută-l în contul tău de youtube, e mai simplu 🙂

    @ UNGURU
    Aaa, nu. Pe noi ne amendează, noi riscăm puşcăria dacă ne comportăm ca şi ei. Pentru că nu suntem băieţi destul de deştepţi ca să ne facem legea noastră 😉

    @ Vania
    Sari şi pentru mine, io îmi pun GUV. Sau USA :)))

  11. yoda says:

    numere transaltantice sau de IF ca se poarta.

  12. marius says:

    pai….acolo tre sa faca mumos ca-i arunca aia ca pe maseaua stricata sau mai mult,umplu tintirimurile.aici pot sa faca muschii lor ce vor .si daca nu,mai raresc opozantii ba pe trecere,ba prin colturi umbroase ba mediatic ….ca au cu ce nenica.nu?

  13. Satmareanca says:

    @ Yoda
    Ar trebui să-mi fac rost şi eu de un număr din ăsta 😀

    @ Marius
    Ei au întotdeauna cu ce, păcat că n-au creier 😆

  14. kmi says:

    Hey, Doamna!

    Subiecte tari abordezi! Extrapoland ideea/domeniul sofatului, cred ca exista asa numita „lege a lor” oriunde te-ai uita in tara asta…trist!

    Altfel, cu oarece legatura cu subiectul, cred ca-ti dau dreptate cu mersul la vot…inca mai studiez, dar din ce in ce mai mult inclin sa cred ca nu ma voi duce.

  15. Satmareanca says:

    Doamnă, am crezut că ai dispărut de tot. Dacă nu te-aş fi văzut pe mess, aş fi zis că ai fugit în lume 🙂

    Mi-ar fi greu să te conving să o faci. Încă trebuie să mă conving pe mine. La mine în Colegiu nu am pe cine să votez, iar la faza cu votul încrucişat ce am tratat-o mai demult nu revin acum.

  16. yoda TV says:

    sa va spun o pevstioara: cunosc pe cineva care si-a pus un numar de IF ( deci va dati seama cat de retard este) la masina: eu il intreb : „mah, dar tu esti vecin cu mine, stam in ilfov?
    el: eee, si cu tine acum, mi-*am pus si eu numar de IF ca sa creada lumea ca stau in Pipera, dar stii, eu am gasit o batranica din Comuna „Catelu” sa-mi iau numar. Ma duc la casa aia , la batranica. Bai fratilor, era o casa fara acoperis, cred ca nu arata mai bine ca un cotet, dar omu’ are numar de IF.

  17. yoda TV says:

    @Satmareanca
    Deci , deci daca vrei, trag o fuga pana-n „Catelu” si caut ceva, imposibil sa nu fac rost.

  18. Darius says:

    „Legea lor” e cam peste tot in lumea asta, nu prea cred ca e mare lucru de facut in privinta asta.

  19. marius says:

    astazi dupa mai bine de 10 ani si straduinti grozave ,dincolo de toate mizeriile cotidiene ,am primit o veste extraordinara .cum spuneam dupa 10 ani viata uite ca da masura amplitudinii si straduintei unor oamenio extraordinari.vin de la doctor si in lumina ultimelor teste ,AM CELE MAI BUNE ANALIZE POSIBILE in situatia data.
    parca si vremea este mai frumoasa,oamenii mai zambitori si nepasatori la mocirla asta sociala,altfel sborul pasarilor,altfel curg lucrurile si alta semnuficatia gesturilor dar mai ales gandurile .traiesc o bucurie extraordinara si parca pot si eu sa spun mai apasat trogloditilor astia …ba p-a matii.dar astazi vreau sa fac abstractie de existenta lor.viata poate fi si este frumoasa.sa fiti si voi atat de sanatosi pe cat se poate .si uite ce spunea Marin Sorescu despre romani si Romania
    http://www.trilulilu.ro/dorummy/47a0faa21a4869

  20. marius says:

    poate este foarte personal si putin off topic dar am facut postul asta tocmai in ciuda acestor nesimtiti .mii de scuze daca-s deplasat dar …nu m-am putut abtine.

  21. Mai ai puterea sa te miri…

  22. Alexandru says:

    Dintrun Mert fioros cu geamurile fumirii se aud manele la maxim , bolidul opreste pe o trecere de pietoni si din pielea fina a luxoasei limuzine iese …..cine un tigan cu burta pana in pamant cu un lant cat al cainelui la gat . Daca cativa cetateni ar incerca sa-si spuna parerea cu privire la la incarcarea regurilor de circulatie replica ar veni repede si taios: Ce bip mea vreti ma agaricilor ca eu e smecher si parcheaza unde vreau eu ca va bip morti in gura la toti ba!Si apoi o flegma inunda asfaltul din gura urat mirositoare de tigan analfabet.E draga Crina acesta este Romania lui 2008 poata ca in perspectiva e ste si RRomania lui 2009!

  23. lol says:

    @Satmareanca. In tara ăsta avem reprezentanţi ai statului???
    NOU! eu nu am băgat de seama sa am in preajma pana acum astfel de specimene ! Eu te cred, da pana mă conving mă feresc ca de dracul de tămâie de reprezentanţii lu’ statu’. Ei cu ciordeala lor de la faşa pana la barba alba, eu cu necazurile mele:))

  24. geomarz says:

    Bucuresti. Ieri dupe amiaz’.
    Aglomeratie, mai mare decat de obicei.
    Pe stanga, pe linia d e tramvai se infige un Mercedes negru cu numar rosu, forteaza sa intre in coloana continua in fata mea… Claxonez.
    Tanarul derbedeu (avea maximum 20 de ani) devine furios si trage dreapta intr-o Skoda care se fereste…
    El pleaca in tromaba mai departe….

  25. geomarz says:

    Nu v-am spus, daca ma supara prea tare careva, il terorizez cu Schubert… dat la maximum….si geamul lasat jos.
    Individul este, de prefernta, blocat din toate partile….

  26. marius says:

    buna figura
    sant convins ca tine si o sa fac uz
    buna sugestia

  27. Doamne,oare câţi ani să mai treaca??? (e retorica,bineînţeles)

  28. sfinx667 says:

    Schubert :)) Apoi nu mere mai bine Wagner ? :))
    Noi avem în Caraş, una bucata Ana lu ” Vasile, procuror, bosa la protectie, a zmintit soselele , pulberi a facut DN-le pe traseul provincie-capitala, deh, diplomatele si sarsanalele, da mey, da e ” diva ”, e cica pe veci …. te pui cu ghiavolita, cotizeaza la greu in campanie, gugulanca ii va ingroapa pe zmei …
    Naiba stie, dar răsar X6 pe la noi in draci si spume, peste noapte si cica mai zic lumili ca e criza, criza pe buba …
    Că bine zâsăi eu, ” ca la noi la nima ” :
    http://sfinx667.wordpress.com/2008/10/16/%E2%80%9D-ca-la-noi-la-nima-%E2%80%9D/
    Numai bine Sătmăreanco şi pregăteşte-te emigrez la tine, vor să mă dea afară din judeţul lor, zău zic adevăr gol, goluţ 🙂
    Mă primiţi ?
    Sibilla

  29. domani says:

    am citit mai multe postari de-ale dvs. din majoritatea rezulta frustari, se pare ca aveti o problema…. prima data rezolvativ-o si dupa aia mai incercati. O zi buna!

  30. Satmareanca says:

    @ YODA
    Sper că nu eşti foarte scump 😀

    @ Darius
    Am putea să ne facem şi noi una. O lege a bunului simţ. Suntem mai mulţi decât ei.

    @ Marius
    Mă bucur pentru tine. Io nu mă încumet să merg la doctor, mă tem să nu-mi găsească câte-n lună şi în stele :)))
    Nici nu am motive foarte serioase să merg, pentru că, altfel, nu mă doare nici în cot 😀
    Merci pentru link! Acum suntem mult mai puţini, dar la fel…

    @ Alexandru Petria
    Am puterea pentru orice. Mi-o găsesc pe noptieră în fiecare dimineaţă :)))

    @ Alexandru
    Şi a lui 2010… Pe zi ce trece, nesimţiţii cuceresc noi terenuri.

  31. Satmareanca says:

    @ LOL
    Nici eu nu am în jur specimene din acestea, nu mă lovesc de ele pe stradă, pot să spun că nu mă deranjează personal, însă ştiu că pe foarte mulţi dintre noi da. Reprezentanţii statului au devenit, în mare măsură, reprezentanţii unor interese de grup.

    @ Geomarz
    Frumos modul în care protestezi. Îmi dau seama cum ţiuie urechile şi creierii unui manelist la auzul lui Schubert :)))

    @ T de la TIMIŞOARA
    Cred că nici Brucan nu ar putea spune exact…

    @ Sfinx667
    Primim, normal. Punem covorul roşu şi petalele de trandafiri 😀

    @ Domani
    Dacă mă gândesc bine, eu personal nu am frustrări şi dacă am unele de sămânţă, aşa cum am spus de nenumărate ori, nu mi le scriu pe blog. În schimb, sistemul este un mare generator de frustrări pentru cea mai mare parte a populaţiei. Dar, probabil, e greu de înţeles…
    Bine ai venit!

  32. sfinx667 says:

    @domani,
    Aşe o frustrare am eu, căci nu – ţi pot aplica o terapie de şoc …. A nu din cauză că aş fi neputincioasă ci, pentru că mă-ndoiesc că aţi accepta o internare …
    Da nu vă e puţină ruşine ????
    Matale eşti frustrat şi limitat,despre caracterul discutabil mai zic ? Sub masca anonimatului se piteşte aşa zisa bărbăţie …. vai steaua matale…
    O zi precum sufletul matale , cu aură portocalie, ştiţi semnificaţia da ? Dacă nu, mânuţa pe-o carte, tot nu aveţi ocupaţie, decât să vă înfoiaţi ” macho ” prin casa prietenei noastre !
    Mare-i grădina Ta , Doamneeeeee …. !
    Sibilla

  33. Satmareanca says:

    @ Sibilla
    Îi era destulă o căutare pe dexonline, dar probabil avea musai ceva de spus şi aşa i-a ieşit 😀
    Merci pentru poziţie, dar să ştii că eu nu am suflet şi nu am cum să bag în seamă „frustrările” unora care înţeleg să intre la mine în casă fără să dea bună ziua. Ori să o dea în acest fel :)))

  34. sfinx667 says:

    Serios, paseaza-i la mine pe pitiflencii astia, , daca intra-n gura mea nu le mai trebuie net cat respira, se trezesc cate unii bidivii si-o iau pe aratura , giardia nu alta …
    Sătmăreanco, cer scuze dacă trebuie, dar asta-s eu, nimeni nu se ia de prietenii mei, io-s sârb şi nu iert nimic, nu iert şi nu uit, pot dar nu vreau să mă abţin, mă amuză personaje de-astea învolvurate …
    Ce „ bună ziua ”, ăştia nu cunosc decât ” succesuri ” şi expresiile arhicunoscute, de la tătucu lor cetire, neica nimeni fără şapte ani de-acasă, ăştia sunt !
    O zi senină şi împliniri de suflet , îţi doresc !
    respecte şi preţuire,
    Sibilla

  35. Satmareanca says:

    Mulţumesc! Dacă se mai întâmplă, chem întăriri 😀
    Un sfârşit de săptămână cum ţi-l doreşti!

  36. marius says:

    @ssfinx 667
    va inteleg naduful si am inteles sa raspund uneori in aceiasio maniera dar,am renuntat pentru ca ,in astfel de cazuri si in umbra anonimatului ,multi tembeli spera sa -si contureze o personalitate fie ea si numai virtuala prin polemica vis a vis de oameni cu mult peste nivelul lor .macar de -ar fi o polemica dar isi etaleaza numai ignoranta si neputinta.

  37. Satmareanca says:

    Marius, dixit! Nici eu nu îi prea bag în seamă şi nu-mi consum energiile pentru nuştiucine 🙂

  38. geomarz says:

    @ Sibilla
    Mie-mi place Schubert, Wagner, nu prea… Sunt mai retro…
    Are, Schubert, asta, niste „fortissimo”, de ramai trasnit…
    I-am speriat pe cativa…. 😆

  39. Satmareanca says:

    O să-l încerc şi io. Sper că nu ceri drepturi de autor 😀

  40. geomarz says:

    @
    Mai negociem…

  41. domani says:

    apreciez modul in care ai interpretat postarea mea

    @sfinx667 alias sibilla
    Ar trebui sa stii ca vreamea pupincuristilor a trecut de mult, si mai mult ca sigur “satmareanca” nu are nevoie de asa ceva.Daca vrei totusi sa continui sa lingi dosuri, exprima-te aici , ca sigur se vor gasi doritori. Este strigator la cer modul in care te exprimi, renunta bine la tot si la toate pentru ca ai face un bine multora dintre noi sau poate chiar tie, ramai in lumea ta primitiva, se vede ca provii din primate si mai mult ca sigur esti din prima generatie fara coada!
    O zi buna!

  42. Satmareanca says:

    Domani, nu sunt adepta pumnului în gură în niciun fel. Cred că suntem suficient de înţelepţi încât să ne expunem punctele de vedere fără să-i jignim pe ceilalţi. Sibilla este o veche prietenă şi te-aş ruga la ceva mai mult respect. Merci pentru înţelegere! 🙂

  43. domani says:

    ai dreptate dar ea a inceput cu
    „paseaza-i la mine pe pitiflencii astia, , daca intra-n gura mea nu le mai trebuie net cat respira, se trezesc cate unii bidivii si-o iau pe aratura , giardia nu alta …”

    o zi buna!

  44. Satmareanca says:

    Merci la fel! 🙂

Lasă un răspuns

