Am o nedumerire

… şi o spun pe scurt. Cum poate candida un român get-beget, care nu şi-a găsit niciodată vreo legătură de sânge unguresc, fie ea cât de îndepărtată, şi care nu vorbeşte limba lui Marko şi a lui Tokes, din partea Uniunii Democrate a Maghiarilor din România, într-un judeţ prin care a trecut doar în vizită? De ce ar candida?

Despre Satmareanca
Ziaristă

33 Responses to Am o nedumerire

  1. spedy says:

    hehehe,asta s-a bagat incognito ca la o adica sa le traga presu`……ce ti-e si cu subversivii astia……adica ,vorba lu` nenea iancu,urasc tradarea dar iubesc pe tradatori….sau viceversa?……..

  2. Trexel says:

    pai e candid gagiu 🙂

  3. Satmareanca says:

    Spedy, probabil e vorba de nişte avantaje mărunte. Mă tot gândeam io că într-o zi va veni vremea în care lideri ai UDMR vor candida din partea formaţiunilor româneşti, dar la viceversa nu m-a dus capul niciodată…

    Trexel, foarte candid 😀

  4. Oana says:

    Ei, hai, ca asta e o intrebare retorica. Pentru bani, normal.

  5. Satmareanca says:

    Da’ depinde pentru câţi :)))

  6. si eu vreau sa stiu cum a facut. si eu vrea sa candidez din partea UDMR, la Braila, de preferat intr-un colegiu care sa cuprinda Piscul, cartierul lipovenilor. Deci cum procedez, doamna ?

  7. radu says:

    e simplu sunt 2 variante :
    l-au convertit,cand jucam age of empires in zile de glorie,aveam temple cu cativa monkşi cu care converteam inamicii.azi cand jucati age of haos,aceste temple udemere,pesede,penele isi instruiesc acesti monki Marko,Tokos si altii exact pt aceste scopuri. 😀
    sau l-au muscat de gat si a devenit unul dintre ei :))

  8. Satmareanca says:

    @ Andrei Crivăţ
    Simplu, trădezi puţin – de regulă prieteni, te înscrii în UDMR, că se primeşte şi dacă eşti din ăla care nu vorbeşte la el ungureşte, şi primeşte la tine bani de campanie pentru că candidează la el în colegiu romanesc. Şi mai primeşti o slujbă bună la stat, unde freci manganul pe banii noştri. Ăsta a ajuns la Ialomiţa, nu o fi Brăila mai cu moţ. Dacă ajungeai mai repede, om te făceai 😀 Dar păstrezi reţeta pentru următoarele :)))

  9. Satmareanca says:

    @ Radu
    :))))) Or fi devenit vampiroi la cât au supt din ţara asta 😀

  10. Ialomita nu e buna. N-are lipoveni. Ce poate fi mai romanesc decat un parlamentar maghiar care sa reprezinte un cartier de lipoveni ? Sau, de buna sama, de tatari, turci sau alta natie…

  11. Filip G says:

    Apropo ,de ce a acordat FMI 20 miliarde euro Ungariei pentru redresare.Tot timpul ni se spunea ca acolo trebuie sa ajungem.Voi intelegeti ceva?

  12. spedy says:

    cum poti unfla procentul electoral care de la nivel national nu poate sa fie decat 7%?mai aduci un guster doi,da sa nu fie prea ars de soare ca-ntuneca imaginea(musai din gradina asta mareata si prea populata dupa gustul tau),destul de preocupat de propria chiverniseala,il imbraci in adecvat in traditionalul costum national,dar cu esarfa verde (ca e mai ecologica)si-l pui in vitrina electorala ca-s destui cu probleme de catare oabla.

  13. lol says:

    Nici nu ştiţi cat sunteţi de REALI, la noi la Mangalia este un candidat UDMR lipovean. A candidat si la locale acum începe campania, sa rad sau sa plâng???????????

  14. Victor says:

    Daca candideaza la Ialomita precis e o diversiune !

  15. Trexel says:

    io ma bucur de o treaba…. lol e din Mangalia, deci la vara avem unde merge 🙂

  16. Spedy says:

    hahahahahaha
    si el stie?……..ce-l asteapta?

  17. Satmareanca says:

    @ Andrei Crivăţ
    Până la urmă chiar este, ne-a lămurit LOL. Ca să vezi ce repede circulă veştile pe bloguri 🙂

    @ Filip G
    Recesiune cu majuscule. E gravidă situaţia în vecini, dar ei măcar recunosc şi cer ajutor. Noi aşteptăm că crape…

    @ Spedy
    Chiar nu-mi dau seama la ce se aşteată, căci nu cred să-şi şi facă campanie electorală pe acolo. Probabil că se mizează pe voturile puse la nimereală. Experienţa de la locale îmi spune că sunt destule şi de acest gen.

  18. Satmareanca says:

    @ LOL
    Mulţumim pentru că ai desluşit enigma. Râde, nu merită nimeni să plângi :)))

    @ Victor
    Ce diversiune? O fi,dar nu o pricep io 😀

    @ Trexel
    Greu ajung veştile la tine 😛 Toată vara ne-a invitat LOL la o bere la mare.

  19. Trexel says:

    pe mine nu…chiar mergeam

  20. Satmareanca says:

    Poate nu ai citit tu comentariile alea 🙂

  21. Trexel says:

    culpa mea

  22. lol says:

    Trexel la mine in casa nu vin turişti!!!!!!! dar prieteni da!!!!!!! anunţa când vi si pescuim in mare, îţi arat ce frumoasa e Mangalia!!! Daca Satmareanca si Mordechai te accepta înseamnă ca ai ceva in cap. Iarta-mă ca sunt dur dar cred sincer ca nu o sa ne para rău ca discutam direct aici la Kara Deniz.

  23. Trexel says:

    nu cred ca asta e motivu pt care ma accepta… ma gandesc c-o fac din mila
    m-am plimbat prin Mangalia destul, ba chiar am si platit o amenda la politie 🙂 nici nu m-am gandit sa vin ca turist, de fapt litoralu romanesc n-o sa ma mai vada ca turist multa vreme probabil.

  24. Spedy says:

    daca incalzirea asta globala continua,nici no sa trebuiasca sa mai mergem mult acolo ca si-a pus in cap sa vina ea la noi.daca privesc dpdv al bugetului, eu abia astept……sa vina-n vizita ea la noi.

  25. Spedy says:

    daca privesti mai din satelit nu mai pare atat de ciudat .
    si suprapunand cu cele ce am spus in postari anterioare privind politica ……frateasca,uite ca se leaga a consecventa .ce nu inteleg totusi este ce sau cine de la bucuresti este atat de interesat de asa perspectiva….
    ma tot gandesc sa nu fiu eu tare-ncuiat …

  26. urbanreality says:

    UDMR e ca o secta in care ai acces daca ai dat banul. UDMR-istii sunt lipsiti de caracter si sunt de o ultima speta. am prieteni maghiari, cu care suntem ca fratii dar secta asta idioata ar trebui interzisa.

  27. de cind am auzit ca exista (sau a existat) un deputat Romania Mare care era ungur… chiar nu ma mai mira nimic. da’ absolut nimic.

  28. Satmareanca says:

    Trexel, io ce ar fi trebuit să spun? Că nu din milă? :)))

    Spedy, nu trăim noi în ţara în care totul e posibil? Întotdeauna imprevizibilul primează. Ori doar mie mi se pare? De fapt, nici nu e imprevizibil, noi vedem foarte bine desfăşurarea lucrurilor în viitor, dar, cum nu ne plac, refuzăm să credem că va fi aşa…

  29. Satmareanca says:

    Urban, şi la ei este ca şi peste tot, cu diferenţa că este o formaţiune a etnicilor maghiari şi nu un partid politic. E bună precizarea cu prietenii maghiari, şi eu o tot fac să nu se zică că-s peremistă. Altfel, sunt mai tolerantă decât cei mai toleranţi, dar asta nu-i opreşte pe unii să-mi pună etichete 😀

    Horia, mi-a trecut şi mie mirarea, mai cu seamă că am trăit-o mai profund acum vreun an când un alt român îşi găsise străbunici unguri doar ca să rămână pe un post cald. Măcar ăla avea. De atunci, parcă are şi accent de maghiar. Dar ăsta de care vorbesc nu are niciun pic de sânge unguresc. Ba, mai mult, e oşan 😀 No, dar trăim în România…

  30. lol says:

    @Trexel numai miloşi nu sunt cei doi dar oricum tare îmi sunt dragi!!!!!!!!!.

  31. Satmareanca says:

    Merci, LOL! O seara frumoasă să aveţi, tu şi musulmana ta! 🙂

  32. mihaigheorghe says:

    ca orice european de bine nedeajuns de cult, dar deajuns sa se creada cult, am si eu opiniile mele. De pilda, in materie de floruri. De pilda in materie de energie nucleara. De pilda in materie de manipulare etc. Am opinii in materie de politica fiscala, in materie de avort, in materie de orice, fiind eu european de bine oarecum stiutor, dar sigur de stiutor. Nu cer informatii, nu ma arat avid de cunostinte, insa am opinii pe care le promovez, ma cert cu toti care nu-mi impartasesc opinia, ma afirm cu personalitatea mea opinabila. Ignor, fireste, ca sunt roman, ca ma aflu aici-acum, caci pe mine ma intereseaza soarta europenismului, a fiscalitatii transnationale, a viitorului Europeei Unite.

  33. Satmareanca says:

    Mihai Gheoghe, bine ai venit! 🙂

    Ce se vede deocamdată în cărţile Europei Unite e criză. Mai încolo, cărţile nu zic nimic. Nu s-a unit încă destul de bine ca să putem avea o viziune foarte clară. Poate de aceea uneori cred că se va dezbina. Dar, nu văd legătura cu subiectul, dacă este o legătură. Sau o văd, dar atunci ar trebui să avem o discuţie foarte lungă 😀

Lasă un răspuns

