M-am răzgândit. Votez!

Sunt un soi de răzgândeanu’ la faza asta, dar recunosc. Ok, admit, am bravat cu Vot canci, apoi am trecut la faza habar nu am şi am cochetat cu Bulă. Acum m-am întors cu 180 de grade. Definitiv şi iremediabil. Da, pe 30 noiembrie merg la vot. Aşa cum am făcut-o de fiecare dată până acum. În ciuda lehamitei ce m-a cuprins, deşi nu se întrevede nicio schimbare, voi merge la vot.

Voi vota pentru că acesta este unul dintre puţinele drepturi pe care le am în ţara asta. E dreptul meu de a mă exprima cu rezultate vizibile, bine ori prost, faţă de clasa politică. Sunt total dezamăgită de oferta din colegiul meu, dar voi vota sperând că, dacă nu acum, poate minunea se va întâmpla peste patru ani ori când o fi să fie. O să servesc din meniul deloc atrăgător, chiar dacă o să-mi stea în gât. Voi vota ştiind din experienţă că cei cu care votez rămân în opoziţie. E o chestie oarecum naturală să fiu întotdeauna în opoziţie cu majoritatea.

Practic, am două variante, să votez scârbită, înjurându-i printre dinţi, ori să dau din umeri şi să spun că nu merită niciunul votul meu. Cea mai simplă este ultima variantă, dar nu se potriveşte cu felul meu de a fi. Nu obişnuiesc să ridic din umeri şi să trec mai departe nepăsătoare. Şi nu mă gândesc deloc la clişeul că dacă nu votez nu am dreptul să cârâi, mai ales că o fac constant ca şi ziarist. Nu, merg la vot ca să-mi exercit dreptul de a vota. Merg cu strângere de inimă şi ştiu că argumentele mele pot părea deplasate chiar şi pentru mine, dar… votez.

Fără nicio legătură cu subiectul (?!), m-am trezit de dimineaţă fredonând melodia cu care am început postarea.

Voi votaţi? De ce?

Despre Satmareanca
Ziaristă

33 Responses to M-am răzgândit. Votez!

  1. ruxi says:

    Foarte bine!
    Mi-e teama de o participare la vot de 25%!
    Indiferent de ce se va intampla, nu vreau ca soarta mea sa fie decisa de un sfert din Romania!

  2. Satmareanca says:

    Participarea va fi 25,00001 la sută cu mine :)))
    Nu ne putem aştepta la participarea mai mare la câtă lehamite există şi la cât de anostă a fost campania asta. Chiar mai anostă decât perioada de dinainte. Parcă loviturile sub centură au fost mai dure în ultimii ani decât în ultima lună. Mie aşa mi se pare.

  3. dan says:

    Mai exista si varianta votului in alb. Adica, nu pui stampila pe nici unul. Sa vezi scandal in comisie. Unii vor zice ca trebuia anulat, dar nu este legal, altii vor spune ca trebuie sa se consemneze in procesul verbal realitatea, adica un vot in alb. La sfarsit sa vezi ce prost o sa stea cu adunarea si scaderea.

  4. Satmareanca says:

    Ştiam de varianta votului în alb, chiar am scris în urmă cu ceva vreme pe blog, dar dacă merg la vot votez un candidat sau altul. Nu ţin să-mi irosesc votul aşa. În plus, tipul ăsta de vot în alb lasă liber la tot felul de mişculaţiuni şi pot apărea semne de întrebare. Mare lucru să pui o ştampilă? :))

  5. Ruxandra Lungu says:

    Da!
    Votul in alb lasa posibilitatea speculatiilor.
    Nu va lasati pacaliti de aceasta idee.
    Stampilati!

  6. octavpelin says:

    Crina, ai doua variante,pe care le-ai dezvoltat,si vorba ta:Mare lucru sa pui o stampila?

  7. UNGURU says:

    CHE companera Satmareanca te saluta UNGURU care atrecut ca sa comenteze aceasta postare.Companera Satmareanca scriu ca sa stii ca UNGURU are colectzia completa de timbre cu votat pe cartea de identitate,este un roman simplu model :))))))ha ha ha ,si referitor la votul in alb ,votezi ?nu votezi? are grija comisia de votul tau ,dar atunci nu este nici o atitudine, o atitudine este atunci cind aratzi votul in alb comisiei,introduci votul in urna dar impreuna cu stampila,ehh in cazul acesta trebuie justificata disparitzia stampilei in urna si oprita votarea pentru o ora si intocmirea unui proces verbal de constatare ,s-a pus intr-o situatie delicata toata comisia electorala este un eveniment ,un boicot ,o atitudine.Companera Satmareanca voteaza cu incredere ,UNGURU care este in comisie are grija de votul tau (ca sa mearga la rosii,la PSD-eu):)))))))ha ha ha ,Sa-ti scriu un banc seria campania alegeri parlamentare 2008,,zice ca slogan de campanie ,,alege par la mentul tau,voteaza cu paru candidatul tau ,cu incredere datul votului cu paru :))))))))ha ha ha ,noah gata am terminat .CHE companera Satmareanca te saluta UNGURU

  8. Satmareanca says:

    Ruxandra, şi io aşa zic, mai bine votez prost decât deloc 😀

    Octav, nu m-o durea mâna de la atât, poate sufletul 😆

    Unguru, o să am grijă să votez ce vreau eu, nu ce vrea Unguru ori alţii din comisie :)))

  9. dan says:

    Hai sa discutam despre votul in alb. In comisie nu exista numai un singur reprezentant al unui singur partid. Nu uitati, stampilele se strang inaintea deschiderii urnelor.
    Nu e greu, totusi exista un numar de ochi care privesc orice hartiuta care este pusa pe masa. S-ar da apa la moara oricarui reprezentant al oricarui partid care se simte amenintat cu opozitia.
    In concluzie, nu sunt nici eu de acord cu acest vot, dar am vazut ca esti indecisa, simti nevoia sa participi ca un cetatean onorabil si onest la vot, am observat mandria patriotica care te scola la ora 06.00 in ziua alegerilor pentru a fi prima in a-ti demonsta civismul.
    Crina draga, a fost o discutie pur formala pe blog, sunt singur ca nici tu nici eu nu vom face acest lucru. Vom vota cu discernamantul rezistentei de care discutam mai ieri, alaltaieri. Deja unii din forumistii tai au intrat in panica. Ai vazut cum se dechid fronturi de idei in discutie?

  10. YOD@ BLOG says:

    Si eu m-am decis sa votez , tra la la , tra la la

    dar eu voi vota intrun mod original

  11. dan says:

    Crina, a vota prost, e mai prost decat a nu vota. In momentul cand vei vedea ca cel pe care nu-l iubesti va iesi la o diferenta de un vot fata de cel pentru care ai fi avut o anumita afinitate, vei avea remuscari timp de 4 ani. Trebuie sa mergi la vot NUMAI pentru a vota pentru cel ce te reprezinta (truism).
    Adu-ti aminte de 2004 si voturile din Gara de Nord de dupa ora 21.00! Adu-ti aminte de sondajele de la ora 21.00 si cele de la ora 06.00 a doua zi. Unul din lucrurile foarte bune ale votului uninominal este acela ca fiecare voteaza unde locuieste. Adio autobuze intre localitati, adio voturi studentesti in „n” locuri. Chiar daca votul va avea o rata mica de participare, el va reprezenta adevarul in colegiul respectiv. Si atunci, cand il voi mai vedea pe domnul castigator prin zona (daca va veni), se schimba problema.

  12. io nu m-am răzgândit. plus că-n colegiul meu nu-i nimeni care să mă fi „prostit” nici măcar în proporţie de 13,9%.

  13. Satmareanca says:

    @ Dan
    Începi să ai o părere prea bună despre mine :))) Mândria aia de a mă trezi la ora 6 dimineaţa în ziua votului este dată de faptul că trebuie să-mi fac datoria faţă de agenţia de ştiri a cărei corespondent sunt, Mediafax. Nu m-aş trezi doar pentru vot la ora 6, am făcut-o pentru a vedea dacă sunt ori nu probleme în procesul de vot. Dar de mers am mers întotdeauna la ştampilat, după ce am băut suficientă cafea ca să fiu suficient de lucidă. Am spus „chiar dacă voi vota prost” în ideea că cei pe care voi pune ştampila nu vor câştiga, dar votul va fi unul bun în raport cu conştiinţa mea 🙂

    @ YOD@ BLOG
    Important e că mergi. M-ai făcut curioasă.

    @ T de la TIMIŞOARA
    Nici eu nu am simpatii în colegiul meu, mai cu seamă că este unul pur udemerist, dar votez încrucişat. Am mai zis pe aici ce şi cum. Votul pe care îl dau se va duce în alt colegiu la redistribuirea judeţeană.

  14. dan says:

    Parerea era buna de la inceput, astfel nu intram pe blogul tau. Ai vazut ca am ghicit ora la care te scoli? Pana la urma constiinta ta, indiferent de ceea ce spui, este mult mai treaza decat a multora dintre noi. A participa la verificarea respectarii sistemului de votare inseamna, cateodata, mai mult decat a participa efectiv la vot. Iar cafeaua nu este intotdeauna asa de buna fara se mananci ceva.

  15. ciupico says:

    m’ai speriat! am crezut ca te lasi de fumat 🙂
    eu vad cam asa treaba asta cu votul pseudouninominal. îti dai sau nu acceptul ca sa manînce si candidatul X o pîine ( alba ) patru ani de zile;el fiind ca cersatorul care spala parbrize sau îti arata lipsa unor organe pe la intersectii. merita , nu merita, c’o sa faca ca n’o sa faca ceva, prea putin conteaza. sau nu acolo e problema. el e o rotita dintr’un sistem si se învîrte cum e ( si de cine) unsa mai bine. restul e vrajeala. uite, eu stau sa ma gîndesc daca sa ‘l ajut sau nu pe petre roman sa manînce si el o chiftea la bufetul senatului. ca are nevasta tînara si cu nevoi si apoi fata de piticii astia ce’i mai vad pe la televizor mi se pare votabil. problema e ca acuma e liberal sau joaca la liberali ( cel putin asta îmi reproseaza nevasta’mea) da eu zic ca e profesionist, asa ca la fotbal, turul la cîinii rosii , returul la jiji la anul ceferist la pascani. asa ca, din cauza ta ( c’ai adus vorba), acu trebuie sa’i caut programul aka promisiunile electorale, ale lui roman, ca nevasta’mea zice „votul pe citite”! deh, este unii mai intransigenti 🙂
    în ceea ce ma priveste niciodata , da niciodata ( poti sa cîstigi pariuri daca te tii contra optiunilor mele) nu mi’a iesit ala pe care îl vroiam eu. asa ca de prin ’90 n’am mai fost la vot ca tot aia e. mai nou ca sa mi se umfle ficatul, o pune oblana asta pe hilaroaica secretar de stat ; deja mi se blocheaza bila imaginîndu’mi zîmbetul de ceara prin cancelariile ieuropene. asa ca ….”niste ghiata va rog!………..multuuumeesc!

  16. ruxi says:

    @Dan, eu candidez pentru PRM si, inainte de a ma injura, lasa-ma sa-ti spun: am fost in sectia de votare la locale! Cunosc, exact, ce procente au partidele! Nu acolo se fura! Oamenii sunt foarte atenti, ei chiar cred ca, vigilenta din noaptea aceea, va „face” rezultatul.
    Haideti sa nu fim naivi!
    Am depasit ideea ca „Hotii” fura in sectiile de votare. Furaciunea se produce la un nivel mult mai sofisticat!
    Ca nu s-a inventat”calcularetul”, degeaba!
    Treziti-va! Daca vreti!

  17. ruxi says:

    @Satmareanca
    Te rog, exerseaza-ti imaginatia: fa abstractie de partidele pe care le reprezentam, uita de ele!!!!
    In colegiul 10, pentru deputati, din Bucuresti, tu pe cine ai vota?
    Te lamuresc: Thinkopolis si Info-vot, cu trimitere la blogurile noastre, ale candidatilor!
    Respect orice raspuns imi vei da!

  18. lol says:

    Fato da votează-i pe toţi!, pui stampila in toate căsuţele, împaci si capra si varza!!. Cine iese iese si nu eşti tu DIVINA de ce iese. Nu iţi fura votul nime’ si dormi liniştita ca ai fost cetăţean responsabil. Eu aşa fac!!!:))

  19. Satmareanca says:

    Hey, da’ ce mai comentaţi fără mine şi ce teme îmi daţi. Mai am puţintel de lucru (pardon, de scris, că a scrie nu e egal cu datul cu sapa 😀 ) şi apar cu răspunsurile 🙂

  20. Darius says:

    That’s the spirit Crina!

  21. Oana says:

    Asa te voi draga mea. Dar ce semeni tu cu conducatorii acestei tari. 😆

  22. Satmareanca says:

    @ Dan
    Mulţumesc pentru aprecieri! Asta cu mâncatul înainte de cafea o să o reţin, dar mai greu va fi cu aplicatul. Gândesc mai bine pe stomacul gol, iar cum servesc şi destulă politică alături de cafea, am grijă să nu-mi pice rău mâncarea de bună dimineaţă. Bag drog peste drog :)))

    @ Ciupico
    No, ho! Să nu mai crezi aşa ceva 😆
    Nici mie nu mi-a ieşit niciodată cel pe care l-am votat, nici preşedintele, nici primarul şi nici partidul votat. Chiar de aceea merg la vot. Poate îmi iese acum pasenţa. E ca la loto, dacă vrei. Numa’ de ciudă şi tot votez. Uninominalul ăsta e fix varză. Oricum, chiar dacă un candidat ar avea alte planuri pentru colegiul său decât partidul (ceea ce sună a SF) nu va avea posibilitatea să le pună în practică. La cât de târziu a fost adoptat sistemul şi la cât de puţin a fost explicat şi mediatizat, mai bine mergeam pe liste şi la alegerile acestea. Oricum, oferta e tot aia, doar brambureala e mai mare. Iar dacă pe mine m-a apucat o lehamite atât de mare şi la unele ore din zi începe să mă pască şi un soi de indiferenţă, îmi dau seama care este situaţia la nivelul marii mase a populaţiei :)))
    Bănuiesc că vrei şi whisky la gheaţă. Te pot servi cu nişte pălincă 😀

  23. Satmareanca says:

    @ Ruxi
    Te superi dacă nu mi-o pot exersa? Cum îi spuneam şi lui Ciupico, uninominalul ăsta e tot un soi de vot pe liste. La urma urmei, degeaba câştigi tu ori alţi 1 sau 2 care vor şi pot să facă treabă, jocurile le fac liderii partidelor. Poate un alt sistem şi abia după ce va fi fost experimentat două-trei mandate va da rezultate cu adevărat uninominale.
    M-am uitat pe thinkopolis, şi înafară de tine am auzit doar de liderul sindical ce candidează din partea PDL. Nu pot să am o părere dacă nu am auzit de ei. Părerea mea despre tine o ştii.
    Nu spun cu cine votez niciodată. Votez pentru mine.

    @ Lol
    Io mă mulţumesc cu unul singur, că-i scump tuşul şi e buget de austeritate la alegeri. Vreau să dau exemplu 😆

    @ Darius
    The spirit of the Revolution. Care? :))

    @ Oana
    Aşa conducători, aşa popor :))

  24. Trexel says:

    nu votez. promit

  25. Satmareanca says:

    Parcă ai zis că votezi sau încurc io personajele? 😛

  26. Oana says:

    Doamneeeee, ce femeie, ce muiere, ce satmareanca. Dar esti vedeta si eu de aia te plac 😀

  27. Satmareanca says:

    Ce declaraţii :)))

  28. Alexandru says:

    Ai dreptate draga Crina votul este un drept castigat cu mult snge acum 20 de ani si din respect pt durerea parintilor acelor copii ce au piert in asa zisa revolutie am sa ma duc si sa votez bine!

  29. Satmareanca says:

    Io zic aşa: în ziua votului puterea e în mâinile noastre, în rest e a lor. Trebuie să profităm de această ocazie. Ştiu că în 30 noiembrie ne vom exercita lamentabil acest drept, dar poate vom căpăta experienţă pentru viitoarele ocazii 🙂

  30. Pingback: Praznik (II) « Ioan Usca

  31. Maria Barbu says:

    Am sa il citez pe un prieten al meu: „voi vota si voi scuipa”!

    http://mariabarbu.wordpress.com/2008/11/22/campanie-electorala-de-ce-nu-mai-stim-sa-huiduim/

  32. Satmareanca says:

    Văzut şi comentat! Tocmai scriam şi eu pe subiect 🙂

  33. Pingback: Praznik « Vania

Lasă un răspuns

