Plictis mare. Nu se mai păruieşte nimeni?

Nu ştiu cum vi se pare vouă, dar mie campania asta electorală mi se pare anostă rău. Trecând de cele câteva bătăi electorale de stradă din Bucureşti – ultima relatată aici -, atmosfera nu aduce a una de campanie electorală. După ce au ţinut patru ani tonul foarte ridicat, au aruncat în stânga şi-n dreapta cu dosare şi cuvinte otrăvite, politicienii dau semne că şi-au epuizat tot arsenalul. Aşa se face că populaţia nici nu simte bine că ne aflăm în campanie electorală, iar scena politică pare mai anemică faţă de perioada de dinainte.

Pe de altă parte, în această ecuaţie a intervenit şi oboseala alegătorilor, care par mai preocupaţi de criza economică, de goana după murături, de câştigarea existenţei de zi cu zi, având în vedere că în acest an au mai fost chemaţi de două ori la urne. Apoi, foarte mulţi români şl-au pierdut încrederea în clasa politică, iar alegerile din aceasta toamnă nu au pe afiş niciun candidat nou, suficient de carismatic încat să atragă atenţia. Lehamitea e la cote foarte ridicate, iar efectul va fi un absenteism masiv.

În ansamblu, campania pare una confuză. Electoratul nu numai că nu cunoaşte bine candidaţii, dar există o parte importantă care nu ştie că se votează uninominal şi ce presupune acest vot. Înafară de clipurile electorale şi afişele anoste nimic nu-ţi spune că România se află în faţa alegerilor parlamentare. De departe, privită în ansamblu, campania electorala din acest an mi se pare cea mai slabă din anii de după Revoluţie.

Despre Satmareanca
Ziaristă

33 Responses to Plictis mare. Nu se mai păruieşte nimeni?

  1. YOD@ blog says:

    Nu anosta, bomba de plictisitoare, terminata rau. parca s-au conformat si politicienii astia ai nostri expirati cu criza financiara.

  2. Satmareanca says:

    La o clasă politică expirată, cum bine ai spus, nu se putea decât o campanie electorală expirată.

  3. Vania says:

    Deja a început campania?…

  4. De abia s-a terminat campania pentru locale, si a inceput aiureala asta stupida pe care o numiti vot uninominal, si la care vad ca au pus botul toti gugustiucii, inclusiv ziaristii si sefii de partide.
    Cu toate ca eram impotriva curentului, eu am zis de la bun inceput ca e o tampenie si un regres democratic.
    Adica eu de la Bucuresti, trebuie sa votez un papagal cu colegiu in Bucuresti, iar Satmareanca trebui sa voteze un papgal de la ea de acasa.
    Da daca eu am interes politic comun cu Satmareanca, n-am voie sa-l votez pe ala al ei, si daca ea are un interes politic comun cu mine, nu are voie sa voteze jivina mea.
    Sloganul cu „votati oameni nu partide” este infect, loboctomizeaza electoratul. Idele si programele politice sunt scoase din joc, si se aduc pe prim plan burtosul local si problemele de ‘gospodarie comunala” ale comunitatii locale respective.
    Si asta tocmai in anul in care Romania are nevoie ca de aer, de proiecte nationalelimpezi si ferme pentru iesirea din criza economica.

    Dreptatea mea se vede in felul in care se desfasoara campania. Pliciseala electoratului care nu demult si-a votat conducerile locale si nu pricepe de ce trebuie sa mai voteze inca o data altii. Dezorientarea este explicabila deoarece campania se face pe baza de promisiuni locale, drumuri, utilitati, si alte tampenii din astea. In felul acesta viitorul deputat sau senator, apare electorului simplu, ca un fel de sef de primar, adica de tot un primar ca ala pe care de abia l-a votat, asa ca nepricepnd nimic isi baga picioarele in uninominalu’ lu peste. Si bine face!

  5. Satmareanca says:

    Alex, nu te pot contrazice. Mulţi oameni nu merg la vot tocmai pentru că nu le spun nimic candidaţii din colegiul lor. Partidele ar fi trebuit să-şi dea seama din timp de aceste efecte ale introducerii uninominalului. Dar, ca de obicei în România, se fac toate la heirup şi nu se explică nimic.

    Mai intervine chestiunea de reprezentare aici, de care am mai vorbit la un moment dat. La mine în colegiu vor câştiga în mod cert reprezentanţi ai UDMR. Eu la cine merg să mă plâng dacă am o problemă care ar putea privi un parlamentar? Şi sunt multe alte întrebări fără răspuns. De fapt, şi liderii politici recunosc, mai în glumă mai în serios, că e tot un fel de vot pe listă, doar că ameţesc aiurea electoratul cu uninominalul. Dacă se vor prezenta 25% la vot, să fie fericiţi politicienii. Nici nu merită mai multă osteneală.
    De promis promit ei, dar cum le-or face poduri şi drumuri oamenilor? Nu le scrie asta în fişa postului :)))

  6. Satmareanca says:

    Vania, nu ai primit o măslină – ceva de la nimeni? 😀 Săraci candidaţii ăştia. Am primit în toată campania un pix şi un deodorant din ăla de maşină. Localele au fost mai profitabile, aveam pixuri de toate culorile :))) Apropo de asta, zilele trecute am asistat, întâmplător, la o adunare electorală. Oamenii chiar cer: ce ne daţi? Nu ne daţi brichete, pixuri?! Toţi vor ceva…

  7. lol says:

    E campanie?? care campanie?? ca arăturile de toamna sau terminat!! Sigur îmi scapă ceva!!! Ce oare???????

  8. spedy says:

    ???

  9. Satmareanca says:

    Lol, arăturile s-au terminat, acum se degustă vinul. S-a acrit destul. De aia stă ori o să stea în ziua alegerilor lumea în casă :))

    Spedy, nu-i campanie, doar o criză :)))

  10. Spedy says:

    scrisesem un post si am fost delogat si mi sa sters postul!!!!

  11. Spedy says:

    cineva ma dijmuie…….trebuie sa scriu de doua ori

  12. Satmareanca says:

    Probabil ai clickuit pe o combinaţie de taste greşită. Şi mie mi se întâmplă, motiv pentru care, de cele mai multe ori, scriu într-un fişier word, pe care am grijă să-l salvez, iar când termin fac copy/paste. Asta când e vorba de postări sau de comentarii mai lungi. Altfel nu ştiu ce poate fi…
    Mă gândeam io că e ceva în neregulă cu semnele de întrebare stinghere :)))

  13. Spedy says:

    cred ca e mai bine sa renunt in seara asta .pentru toata lumea…..si mai vad…..

  14. Spedy says:

    nu ziceai ca-s para…..?????

  15. Satmareanca says:

    Ok, dar poate face fente computerul. Io mi-am pierdut aşa munca de două zile la un moment dat şi n-am suspectat pe nimeni 😛 Unghiile prea lungi ori viteza a fost problema. Un CTRL adăugat la alte una -două taste dă combinmaţii fatale pentru rândurile scrise :))) Nu cred că dijmuie nimenu. Nu văd cum şi mă cam pricep la computere. Cât nu mă pricep îl întreb pe Sătmăreanul că e tata lor 😀

  16. Alandra says:

    Se menajează pentru perioada ce va urma după alegeri. Să vezi atunci lupte şi păruieli 😆

  17. Efectul este ca in fiecare colegiu va castiga probabil candidatul al carui partid a castgat acolo alegerile locale.
    Primaru’ umbla de obicei cu candidatu’ de mana sa-l arate la oameni, si oamenii se mira ce le mai trebuie si asta nou.

    Se va obtine probabil un parlament cu structura zapacita, plin de turbati dezorientati la cap, ceea ce va impune revenirea data viitoare la votul pe liste.
    Lumea a pus botul la uninominal, parea o chestie care ‘da bine”, adica asa cumva de patriotism si cultura, chestii fine pentru intelectuali pe sticla.(sau in sticla).

    Da daca uite e o chestie generala grava, cum e criza economica actuala, reala si prezenta, cu somaj, disponibilizari, cresteri de preturi, rate la banca imposibil de platit, atunci de ce il freci la cap pe amaratul de alegator cu chestii dispersate de gospodarie comunala, cand el asteapta un mesaj clar de la unii care sa aiba solutia NATIONALA pentru belelele astea.
    Votati omul nu partidul e un cretinism. Partidul e facut sa aiba doctrina si programe, chestii indispensabile in perioade din astea. Oameni sunt multi, doctrine sunt putine, si pompierismul chiar nu mai tine de loc.

    Amintiti-va insa de conjunctura si procedeul prin care ‘uninominalu” a fost varat pe gatul romanilor, si veti pricepe ca nu e de bun augur.

  18. Satmareanca says:

    Alex, ai zis foarte bine: soluţia naţională. Asta lipseşte. La asta mă gândeam când am spus că nu există un element definitoriu al campanie, o soluţie care să-i intereseze pe toţi alegătorii, din partea niciunui partid. Mă rog, există programele alea electorale prăfuite, care sună cam la fel în cazul celor trei partide mari. Iar criza financiară i-a prins pe nepregătite – dacă pot să spun aşa, deşi semne erau deja. Cam târzior s-au mişcat cu planuri anti-criză şi mai greu cu soluţii. Soluţii pompieristice şi aiuristice din ce am văzut eu.

    Oricum, uninominalul ăsta va fi un eşec lamentabil, aşa cum sunt de-o bună vreme toate schimbările ce se fac în toate sistemele din ţara asta.

  19. Satmareanca says:

    Alandra, or fi strategii noi astea. Ne păruim patru ani şi facem pauză o lună. Bine, bine, dar să ştim şi noi :)))

  20. lol says:

    Si vin si acru?? fura tot nemernicii?? Rămâne cum am mai spus pe 30 noiembrie ii „Fotez” pe toţi pana le ies ochii!! :))

  21. yod@ blog says:

    @vania: nu ca inceput campania electorata, dar este peterminate. Ce, n*ai simtit c-a fost? 😉

  22. Oana says:

    Si eu am crezut ca doar la mine e liniste. Vad ca nu 😛

  23. YODA BLOG says:

    @Oana: linistea dinaintea furtunii. 😆

  24. airbornb says:

    Mie imi miroase a blat total campania asta, nu mai vezi sa se „dueleze” greii, Nastase 7 case e la Mizil, Geoana e la Dolj …
    Cea mai tare a fost aia cu porcii de la Bacau parca … Candidatu’ a venit sa le dea porci … si la plecare a zis ceva de genul: „sa ii anuntati si pe vecini ca pe data de … vin cu 100 de porci” .. :))

    Si mai tare o batrana din sat: „E bine ca se dau porci la oameni, ca dupa ce sunt alesi parlamentarii astia stau si dorm in parlament, isi fac burtile mari , vorbesc la celulare” :))

    PS: Citatu’ e din memorie, am auzit la radio in masina …

  25. Si eu am prezis un 25% participare la vot.
    Multi vor pleca in vacanta!

  26. Spedy says:

    nu stiu ce a fost dar ,a fost si eu chiar nu ma pricep .junior nu s-a trezit si a rama asa .dar eu nu prea folosesc tastele alea de care zici…
    asta e .o duminica placuta si insorita ca la noi asa este ,chiar daca e rece …..e iarna .totusi.
    si niste peisaje ce zici ca-s desprinse din lumea fantasy a oanei…

  27. airbornb says:

    Eu unul voi face un efort si ma voi duce acasa sa votez (domiciliul meu oficial e in alta parte decat locuinta).
    Cu cine o sa votez? As fi dat un vot alb , un vot de protest, da’ totusi mi se pare cam prea riscant, e usor sa puna cineva o stampila la numararea voturilor. Asa ca m-am gandit sa pun stampile la toti, cat ma tine tusul … 😀

  28. Alex says:

    Buna.

    Am trecut blogul de pe
    http://alexmazilu.blogspot.com

    pe http://www.alexmazilu.ro

    Daca se poate schimba linkul catre mine…
    Multumesc.
    Duminica placuta!

  29. Trexel says:

    m-am plictisit pe mine. tre sa ma schimb:)

  30. Satmareanca says:

    @ Oana
    Unde eşti tu acum sigur e linişte. O clipă am crezut că la tine ninge şi te invidiam 🙂

    @ Airbornb
    Cam aşa. Adevărul este că dacă nu dai nimic, nu te bagă oamenii în seamă în târguzri. Am mai spus că sunt destui care întreabă „ce ne daţi?”. iar candidaţii se conformează :))
    Mai rar cei care se deplasează mai mult ca să voteze şi să folosească tuş în exces. Bună şi alegerea asta 😀

    @ Ruxandra Lungu
    Ori vor dormi, că e criză şi banii pe sponci.

    @ Spedy
    Io nu am primit încă cartea, îl tot aştept pe Horia.
    Faină lume! Alta! Mulţumesc! 🙂

    @ Trexel
    Bagă o zdranga- zdranga ca să treacă.

  31. octavpelin says:

    Crina,mai au inca timp sa se paruiasca,sa vezi ce o sa fie pe ultima suta de metri!Ce o face oare bideu ,ca i-au fost praduite si distruse corturile si afisele!!

  32. octavpelin says:

    http://parlament2008.wordpress.com/

  33. Satmareanca says:

    Alex, ai intrat la spam din cauza linkurilor. Scuze! fac modificarea 🙂

    Octav, ptii drace 😀 Vorba Alandrei, o să se păruiască mai tare după alegeri, la împărţeală. Nu o să ajungă pentru toţi :))

Lasă un răspuns

