Mesaj de la Moşu’: „Miercuri o să mori!”

Ea este de vină pentru tăcerea mea. Aseară, după ce mi-am curăţat ghetuţele şi mi le-am aşezat pe pervaz ca să fiu sigură că le găseşte Moşu’, am început să scriu. Când …ding! Moşul mi-a făcut o surpriză. Şi-a schimbat tactica. În loc să-mi lase darul în ghete, mi l-a trimis pe email. Mesajul din titlu m-a lăsat fără grai: „Miercuri o să mori!”. Mi-am adus aminte că Sf. Nicolae apare în diferite culturi şi în ipostază de diavol. La fel, probabil, şi în cultura virtuală. Nu am citit niciodată ceva despre asta, iar cum îmi era prea lene pentru un search pe google am acceptat varianta fără întrebări suplimentare.

Am despachetat rapid cadoul:
„Ploua violent. Lumina s-a stins, iar fulgerele erau singurele care mai luminau din când în când. O lumânare sclipi plăpând în bezna deasă, dezvăluind mai întâi rafturile ce adăposteau cărţile vechi şi abia apoi obiectele de colecţie. Mâna ce ţinea farfurioara în care se afla lumânarea tremura. Cealaltă mână verifică încuietoarea. Un capot lung şi gros se văzu în scânteia fulgerului. Femeia tresări. Părul ei lung şi roşu îi căzu pe ochi. O clipă i se păru că pe fereastra mare din faţa ei se prelinge o umbră groasă şi întunecată, dar iluzia dispăru. Când mâna lui o atinse, tresări. Aproape să scape lumânarea. Dar el îi zâmbi şi muşchii i se destinseseră. Ura ploaia…”

De aici am pierdut contactul cu lucrurile din jur. Am intrat în poveste. Într-un dark-fantasy plin de neprevăzut. Deşi îmi place să citesc din confortul canapelei, răsfoind filă după filă, manuscrisul Oanei m-a prins în aşa măsură încât monitorul laptopului nu mi-a mai creat niciun deranj. Am trăit şi eu alături de eroină, dacă nu cumva uneori mă confundam cu ea. M-am zbătut toată noaptea ca şi cum mi-aş fi trăit ultimele clipe ale vieţii. Auzeam voci şoptind: „Miercuri o să mori!” Trei zile (sau patru?) comasate într-o noapte. La un moment dat chiar puteam să jur că respiram sacadat. Frământările ei erau şi ale mele. Vedeam peste tot semne şi trădări. Pe când ultimele licăriri de speranţă dispăreau în neant, pe când tot universul conspira împotriva ei, eroina reuşeşte să schimbe soarta decisă de alţii. Da, nu moare! Dacă murea eram în stare să o sun pe Oana cu noaptea în cap să-şi facă spovedania 😆 Nu mai zic nimic. Poate se schimbă autoarea şi o omoară :)) Îmi place că dark-fantasy-urile pot avea şi happy-end. La cât dark se întinde pe zeci de pagini, e reconfortant în final când răsare soarele.

Oana, stai liniştită. Nu mori! Nu te omor, deşi… Scrie în manuscrisul tău :))

Acum vă las, mă aşteaptă o nouă călătorie nocturnă. De această dată prin tărâmurile Yassunei. Voi fi martora Războiului Reginelor. Da, tot fantasy-uri de-ale Oanei. Cartea asta o puteţi comanda şi voi de aici. Şi chiar vă recomand să o citiţi. De abia am început-o şi deja îmi pare rău că nu am luat-o în mână de cum am primit-o. Dacă mâine voi fi în toane proaste, veţi şti de ce. Înseamnă că mă readaptez greu la lumea noastră. La lumea mea. Lumile create de Oana sunt greu de închipuit şi total noi faţă de ce ştim noi. Vă rog să mă ajutaţi să revin la realitate 😀

Vouă ce v-a adus Moşu’?

Despre Satmareanca
Ziaristă

37 Responses to Mesaj de la Moşu’: „Miercuri o să mori!”

  1. octavpelin says:

    Crina,Sarbatori Fericite!!!,tie si intregii familii,si in ajunul de Mos Craciun,dorinta mea,a lui Moshu ,este ca toti sa lase supararile,si sa fie aproape de familie,prieteni,fara de care nu putem trai ,Moshu ti-a postat pe blogul lui niste daruri!!!

  2. Satmareanca says:

    Sărbători fericite şi ţie, Tavi! O să ne tot urăm o lună! Mulţumim pentru dar. Mi-a plăcut mult! 🙂
    Eu tocmai asta fac, încerc să fiu alături de prieteni prin postarea asta 🙂

  3. carevasazica says:

    satma’ iti citesc blogul de lunga vreme, da`sa nu mai faci glume din astea ca o sa ma gasesti o data cazut pe blog pe undeva de spaima, am citit cu sufletul la gura, credeam ca … habar n-am ce credeam dar m-ai speriatara ma. pai zau asa.
    (aaa, o sa zici ca numai asa m-ai facut sa iti scriu, ok, promit sa te comentez mai des 🙂

  4. Alandra says:

    Citind titlul postării, am crezut că te-a ameninţat vreun baron local :)))
    M-am mai linistit puţin 🙄

    La mulţi ani şi daruri multe!

  5. Spedy says:

    a-nnebunit toata lumea…..si tocmai cand io credeam ca-s singurul nebun,ridic ochii si vad ca lumea-i plina….unii au o „nebunie” frumoasa ,si aici sant on topic ,aitii ……spionita,scenarita,aere elitiste,………
    cand astea-s manifestari normale,eu sant chiar nebun…..si ma duc sa-mi iau acte in regula…ca-s incurabil….
    oamni buni,eu refuz sa gandesc in termenii astia….cand mintea-ti lucreaza in felul asta ,fara a avea un suport,inseamna mult mai mult,inseamna ca am aflat (si eu nu stiu ce)dar este stresant pentru altii,adica tu insuti ai ceva de ascuns …..eu n-am nimic,daca eu sant prost,si nici nu am afirmat altfel vreodata,cine-si pune mintea cu prostul cum e?

  6. Vania says:

    I-am zis moşului din start: Mie-mi aduci light fantasy, că-mi place să mor marţea…

  7. Spedy says:

    aviz tuturor celor care mi-au facut tot felul de acuze si tot felul de aluzii,daca gasiti macar chestie ce ar putea fi indoielnica,sau ceva care v-ar aduce prejudicii de orice fel in cea ce eu am spus aici,e ok,dar daca nu sa fiti sanatosi si cred ca trebuie sa va puneti FOARTE MULTE SEMNE DE INTREBARE.asa cum v-am mai spus ,am fost respins de doua ori de la ULTIMUL PRAG,asa ca imi este absolut indiferent daca ,si cand o sa dau coltu…..
    DAR O S-O FAC IMPACAT SI LINISTIT .NU MI-AM PIERMIS SA GANDESC RAU DESPRE CINEVA SI NICI NU AM DE GAND SA-NCEP ACUM .
    dar constat ca MARE-I GRADINA LUI DUMNEZEU SI PLINA….
    vedeti, voi cei care v-ati manifestat,santeti din categoria celor care face-ti omul sa nu se mai simta ca ultima gaina din cotet, motivati (daca asta ar fi una )existenta unora.
    mie nu-mi trebuie nimic de la nimeni si inca sant propriul meu stapan.urata trebuie sa va fie viata daca asta-i cea ce trebuie sa invete omul de la voi …..asa cum am mai spus,mesajele erau bune dar,directia gresita.cand fixezi obiectivul asupra unui punc,iti ramane descoperit spatele.nu va invat eu pe voi tactica,dar sant multe scapari.crina (si-mi permit prima oara sa ma adresez asa )imi pare rau ca v-am dat atata bataie de cap….dar era mai corect sa te exprimi in sensul asta……sau se poate bana ca nu va invat eu,a-ti agitat atata lume ,atiocupat atata tehnica si timp cu….nimic ….
    VIATA NU E NICIODATA FER,dar daca gresesti se intoarce INTOTDEAUNA ,

  8. Spedy says:

    cat inca nu sant banat,am sa mai bantui pe-aici ,…..in rest….
    no coment…..

  9. Trexel says:

    pai treaba sta cam asa:

    forward
    sau
    miercuri, nu, luni ca nu mai stau pana miercuri, o sa mori

  10. Satmareanca says:

    @ Carevasazica
    Bine ai venit! 🙂
    Eram sub imperiul lui dark-fantasy. Şi io m-am spăriet când am citit dimineaţă ce am scris azi noapte :)))

    @ Alandra
    No way! Îi ameninţ io pe ei :)))
    Să fie darnic şi cu tine! Ştiu că ai fost cuminte 🙂

    @ Spedy
    Zău că nu am înţeles care îţi sunt supărările. Nu înţeleg ce dedesubturi vezi tu, nu văd unde-i spionita, aerele elitiste şi cine ce are de ascuns. Chiar nu ştiu la ce te referi. Cine ţi-a adus acuze? 🙄

    @ Vania
    Şi Moşul a înţeles? Sper că nu i-ai zis şi în care marţi 😆

    @ Trexel
    Păi, îi scrii şi tu frumos Moşului, că d’aia ai două mâini şi tastatură, şi poate îţi îndeplineşte dorinţa 😀
    Până atunci, cred că-mi mut domiciliul şi locul de muncă ca să nu mă prinzi :)))

  11. Oana says:

    Daca nu m-as chinui cu iphpnul, te-as pupa. Dar asa mai astepti 🙂

  12. Satmareanca says:

    Am răbdare, mi-am cumpărat ieri de la supermarket. Că tot am stat la o coadă cât China şi m-am bulucit acolo, mi-am luat rezerve importante 😀

  13. Trexel says:

    Oana, I can provide iPhone assistance in exchange for some Wednesday mortuary services 😛

  14. lol says:

    oy, oy. Prima care a primit cadoul a fost musulmana a făcut gripa sau viroza da mai bine sa ii spunem guturai. Apoi ca întotdeauna in viată împărţim totul aşa ca am făcut si eu guturai. Ca si cum nu era de ajuns eu am rupt proteza dentara am făcut rapid una noua, oy cat costa, naspa nu poţi sa mergi la dinţar cu guturai daca ai un pic de bun simt. Aşa ca proteza noua mă jenează staţionez pana îmi trece guturaiul. Sper sa nu aveţi nevoie in viată de aşa ceva. Nu ştiu ce mă enervează mai tare ca mă doare capul de la guturai sau gingiile de la proteza noua. Caini participa si ei după puteri la atmosfera adică au luat oarece de afară si le merge burta. Hapuri adică Entroguard pentru maidaneza 4 hapuri pentru buldog 2 . Cu maidaneza merge ca e docila da buldogul ascunde hapurile in gura , ca are unde si le scuipa după butoiul cu murături. Mâine e Kurban Bairan am anunţat neamurile ca suntem gripaţi sa nu vina in vizita sa salvgardam bugetul sănătăţii ca e criza. Sa nu propagam bolniţă. Ce mai e veselie mare la noi!!!!!!!!!! 🙂

  15. Satmareanca says:

    Trexel, nu păcăli omul. Am văzut că şi tu îţi prinzi deştele pe el 😛

  16. Satmareanca says:

    @ LOL
    Haz de necaz. Îmi place că găseşti bucurii în toate lucrurile mărunte. Voi să fiţi fericiţi, restul sunt trecătoare 🙂
    O să fie mai darnic Moş Crăciun, o să vă ia gripa şi toate celelalte neajunsuri. Sunt convinsă 🙂

  17. lol says:

    Si eu 🙂

  18. Vania says:

    I-am zis: marţi, 8 octombrie 2020… Ora, la alegerea Moşului. Preferabil, totuşi, dimineaţa.

  19. nţ! mîine vei fi prost dispusă fiindcă nu vei şti ce se întîmplă mai departe, fiindcă volumul întîi nu termină povestea 🙂

  20. al2lea says:

    Doamne feri!
    Mai Crina, m-ai speriat!
    Ar trebui sa te apuci de scris romane. Chiar am crezut ce zici.
    Deci Oana e de vina… 🙂

  21. Oana says:

    Horia, eu le tot zic ca vor fi prost dispusi, dar nah, n-am cu cine 😀

    Crina, hai sa te pup 😛

  22. Satmareanca says:

    @ LOL
    Ştiam că eşti optimist de felul tău 🙂

    @ Vania
    Acum îmi screm creierii să aflu de ce ai ales data aia. Nicicum nu-i bine 😀

    @ Horia
    Nu mi-ai putut spune mai repede? Nu aş fi început-o :))) Acum ce să sparg în jur? Ar fi păcat, pentru că am muncit pentru toate. Mă răzbun pe autoare.
    Oaanaaa, vreau continuarea pe mail 😛

  23. Satmareanca says:

    @ Al2lea
    Am spus din stat că ea e de vină, orice ar fi. Vă îndreptaţi eventualele pretenţii spre ea. M-am molipsit. Încep să scriu dark-fantasy în curând :)) Numai să nu mă dea Oana în judecată că-i fur meseria 😆

    @ Oana
    Poate ne place să fim prost dispuşi 😀

  24. Vania says:

    N-am ales eu data, mi s-a arătat într-o viziune. Dar, ajunge cât s-a vorbit despre asta. Nici nu-s sigur că va cădea într-o marţi… La Oana e sigur că va fi miercuri, rămâne de văzut ce.

  25. Satmareanca says:

    Dacă voi trăi să văd 😀

  26. al2lea says:

    Pentru tine, de la mine (vezi blog)

  27. Filip G says:

    Nu poci sa inteleg pe Oana iti trimite pupaturi in disperare.Pe cand la televiziune sa oficiati relatia.Uite eu va pup pe amandoua si va urez sa fiti fericite.Mosul mie mi-a adus ceva BONURI VALORICE „Cadou”.

  28. Oana says:

    Filip G si noi te pupam amandoua 😀

  29. la bookfest musai s-o aduc pe crina cu mine. si-apoi sa va iau pe amindoua de minutza si sa va duc la gay parade (care pica taman cind e tirgul, de regula) sa va pupati acolo, cu folos, in ciuda noii drepte.

  30. @al doilea: am o dilema. e „Doamne feri!” (in sensul ardelenesc al lui „Doamne fereste!) sau ai uitat o virgula si e, de fapt, „Doamne, Feri!” (adica o exclamatie indignata adresata vecinului Ferencz, pe care toata lumea il stie drept Feri)?

  31. Satmareanca says:

    Al2lea, merci! Eram adormită când am intrat la tine pe blog, dar mi-am revenit rapid după ce am ascultat :))

    Filip, şi eu te pup. Oana a făcut-o deja 🙂

    Horia, cred că vrei şi tu pupături să-ţi meargă bine toată săptămâna :))) Văd că ai chef de glume de dimineaţă. Mă bucur că ţi-ai început bine săptămâna 😀

  32. pupaturi? anytime, anyplace, anyhow, anywhere 🙂

  33. al2lea says:

    @ Horia, e in sensul ardelenesc 🙂

    O stii pe asta: „A se feri de foc!” sau „Ase Feri de-i foc!”

    @ Crina,
    Vezi si comentariul, nu numai melodia! Eu m-am prins ca ceva nu era in regula… am vrut detalii.
    🙂

  34. Oana says:

    Horia, hai ca te pupam si pe tine. Ce invidie, domn’le! 😀

  35. „Ashe, Feri, de-i foc pedurii…” O stiam. Nevertheless, e un banc misto 🙂
    @oana: nu-i invidie, e o datorie 🙂

  36. Satmareanca says:

    Al2lea, no zi aşe 😀

  37. al2lea says:

    Am zis, am zis…

Lasă un răspuns

