Protest de seară

Tragedie. Încă mai sunt în redacţie şi am rămas fără ţigări, în timp ce unii se chinuie să renască din nu ştiu ce cenuşă FSN-ul. Cum toate chioşcurile sunt închise în zonă, ia-ţi Crina ţigări de unde nu-s. Şi ăştia de la TV nu mai tac dracului o dată să pot merge şi eu acasă. Ba e albă, ba e neagră. În lipsa ţigărilor nu am înţeles foarte bine, dar ştiu că-i FSN. Orişicât ne aburesc. Oricum, mie mi-a pierit inspiraţia, din motivul esenţial invocat.

Până una alta, în lipsa obiectului fumatului, subscriu la protestul lui Dono către Consiliul pentru Combaterea Discriminarii:

„Eu, fumator roman (mai trag un fum cu putere, il scot cu nervozitate si revolta) ma consider discriminat fata de beutorul roman. (mai trag un fum, inca un fum, la expir pe amandoua). Pe langa faptul ca-s nenorocit ca-s un biet dependent si nu imi e deloc usor (mai trag un fum), statul roman ma mai si supune la cazne. Pe beutor nu. In primul si in primul rand tigarile, aceste cilindre mici umplute cu iarba dracului (fum luuuung tras pana in cosul pieptului, pus tigara in scrumiera) e din ce in ce mai scumpe. Iau de la gura copiilor mei ca sa am eu ce fuma (cu o lacrima in coltul ochiului mai trag un fum, sting tigarea, aprind alta, trag din ea, o pui in scrumiera). Voi nu stiti cate sacrificii presupune fumatul. De cand se tot scumpesc tigarile i-am lasat pana acum pe copii fara napolitane, lipici la scoala, am inceput sa intru in banii de haine. Copiii mei e inca in crestere, de n-ar mai creste bine ar fi. (fum tras, scos pe nas, apoi pe gura) Beutura nu se scumpeste, beutorii pot sa bea ieftin. Si acum le dau si promotii in magazine, doua sticle la pret de una. Si pahare. Io nu am vazut doua pachete de tigari la pret de unul si nu-mi dau nici sipca. Sint discriminat. (…)”

Despre Satmareanca
Ziaristă

27 Responses to Protest de seară

  1. Turambar says:

    Nu. Greshit. Vrong. Vrong vrong vrong. Fumatul dauneaza grav sanatatzii. Cine fumeaza shi nu se lasa, Dumnezau sa’i dea pedeapsa, Cohaitul tzapului Shi tushitul sconcsului.

    Deci va lasatzi. Deci vetzi trai fericitzi pan’ la adanci batranetzi. Deci fumatu e o slabiciune pedepsita de legea galica, sallica, bahica si de Doamne Doamne, inclusiv de biserica penticostala.

    Deci daca nu fumezi, o sa ai plamanii curatzi, o sa poti sa alergi maratonul, sau macar o parte din el (o parte poate fi si 20 de metri, dar dupa cum spunea marele intzelept chinez care a omorat milioane de oameni: orice drum de o mie de li incepe cu primul pas), deci o sa ai o viatza mult mai echilibrata, rafinata, afanata, afinata si zmeurata. Deci o sa fii bogata si roshie in obraji si nu o sa iti mai afumi vecinii si prietenii si subalternii si shefii. Mai ales shefii!

    Deci e tarziu. E noapte afara, lumea doarme, toti doarme, cu exceptzia celor care nu doarme si e treji. Si nici aia macar nu fumeaza, ci face guverne.

    Deci. Deci the wind cries Mary.

    🙂

  2. Trexel says:

    mda, precum ț-am zis si io am ramas fara. si n-ai vrut sa-mi aduci. desi erai cu masina. desi io mă oferisem inițial sa te duc acasa daca tot ieseam sa-mi iau tigari. sa nu te fure bagabonțî.
    ok
    ma duc pân la benzinărie. ute-așa s-ajunge omu! nu mai accepta orișice șofer 🙂

  3. Oana says:

    Eu ma chinuiam cu un puzzle, dar ceva in creierul meu a spus: A scris Satmareanca si asa, a doua oara in seara asta, mi-ai stricat neuronul cu politica. Ce iti veni? Cine dracu’ i-o mai vota pe astia cu Base al lor in frunte. De acum in colo, cand e de vot, imi iau o sampanie si ma asigur ca nu mai ies din casa. Sa faca alinate cretine fara sa-i ajut eu. Vezi ce ma poti enerva 😀 Ti-am zis sa te duci acasa, ce nesuferita 😆

  4. gurau silviu says:

    Fumatul face bine sanatatii,bunicu a fumat pana la 90j de ani ,numa mahoarca invelita in ziar Scanteia,si a murit lovit de cal ,cu tigara in gura! [bunicu] pe cal inca nu apucase sa l invete la tutun.

  5. Vania says:

    Care ar trebui să ieşim la Revoluţie, ca-n Grecia! Să dea tabac la tot cartieru’!…

  6. claudia says:

    noa,apoi n-am facut io bine ca nu m-am deranjat sa votez,ca toti e porci si tracatori si lingai si mafioti si e p-o mana si-i doare-n 14 .aoleo,ce dezamagit tre’ sa fie tata,pesedist infocat,care nu-i suporta pe portocalii de nici o culoare,cand vede amu cum se iubesc astia brusc.:D

  7. claudia says:

    cand o puneti de o revolutie,ies si io!

  8. gurau silviu says:

    Mi am descoperit o latura ascunsa,cea de piroman.Cand incendiem ceva Audi ,Mertzane si Volvouri ??Cand nu ai tigari e bun si fumu’ de cauciuk:))))))))

  9. Filip G says:

    Da ce culoare iese intre ROSU SI PORTOCALIU?
    Tara condusa de Basescu ,Mazare ,Baronoi.”NOI CU NOI”Parca era sloganul ambelor partide.

  10. CELLA says:

    mie mi-o dat Cineva liber arbitru 😉
    fac uz … abuzul să-l facă care/cum i se dă ori i se ia 😛
    ţi-am mai spus că-s independentă ( io şi cu mine ) … pînă la limita independenţei celor din jur pe care o respect ( plină de respect fiind faţă de mine 😆 )
    politica mea ( unica ) : bunul simţ ! ( ştiu , sunt caducă şi perimată da-i mult prea tîrziu să mă pot suci … că habar n-am cum )
    fără ţigări n-am cum rămîne că-mi iau , doar , la cartuş 😆 … m-a învăţat viaţa ( de fumător ) să nu mă risc 😉

  11. octavpelin says:

    Crina,ai dreptate ne aburesc!!!

  12. gurau silviu says:

    Ne aburesc de 20j de ani.Acum v’ atzi prins??

  13. Satmareanca says:

    @ Turambar
    Io n-am sănătate. Deci, concluzia logică ar fi că nu are la ce să-mi dăuneze :))) Nici şefi care-mi dau ordine zi de zi n-am (apar doar aşa ca să ştiu că am), io dau ordine şi-i afum pe subalternii fumători care nu au voie să fumeze în birouri 😆

    @ Trexel
    Păi, te joci cu te-curci? 😀

    @ Oana
    Problema mea erau ţigările, doamnă, nu politichia 😛 E drept că aia o putea drege mai bine cu tutun :))

    @ Silviu
    Ce sfârşit şi ce glume bune ai în program 😀

    @ Vania
    Timişoara să dea tonul! :))

  14. Satmareanca says:

    @ Claudia
    Păi, vezi? Şi io votasem de două ori, şi-n locul tău, da se vede că nu a luat nimeni în calcul :)) E de roman: dragoste şi ură. Or fi zis că tot suntem un popor de necitiţi 😀
    Te chemăm negreşit :))

    @ Silviu
    Dar vezi să nu luaţi la incendiat şi Volvo-ul meu, da? :))

    @ Filip G
    Ei cu ei! Acum am desluşit înţelesul. Dacă îl puteam traduce mai devreme votam altfel 😦

    @ CELLA
    Şi io iau la cartuş, dar aseară cartuşul era acasă, iar eu în redacţie. Motiv pentru care am stat toată noaptea de veghe lângă el :)))

    @ Octav
    Ne ajung aburii pentru următorii douăzeci de ani 😀

  15. Alandra says:

    Sunt de vina astia cu netul! De ce naiba nu au inventat si fumatul online? 🙂

  16. Oana says:

    Aaa, am venit la spionat, dar nu-i nimic interesant aici, ma duc mai departe 😛

  17. ionborgo says:

    Crina ,
    Eu pana la infarct (si dupa o scurta perioada) am fost un fumator de clasa.De la varsta de 24 de ani,cand fortat m-am lasat de sportul de performanta,incet si pe nebagare de seama,cu o cafeluta,doua am reusit sa „prind gustul” viciului qusiuniversal.fumatul tigarilor fara filtru,tari,iuti si „sanatoase”.Dupa ce m-am”subtirit” am luat-o pe SNagov,Kent si alte marafeturi pana m-a lovit „aghiuta”.M-am lasat fortat de imprejurari,dar si astazi mai fumez ,o tigara buna,in somn.Crede-ma Crina,nici nu pot sa spun ce bine ma simt acum ,dupa cinci ani de abstinenta ,dar regret viciul numai si numai datorita faptului ca nu am fumat din obisnuinta ci din placere,Viciul a venit dupa,ca in dragoste.Ma alatur protestului lui Dono 🙂

  18. Oana says:

    Tata Borgo, cat te inteleg, stiu cum e cu placerea. Si la mine tot placere, multaaaa, nu obisnuinta.

  19. Adriana says:

    Buna Crina !

    Interesanta tema ! 🙂 Eu am inceput sa fumez din liceu, l-am cunoscut dupa ceea pe sotul meu care era nefumator, s-a apucat dupa un timp si el. Pe perioada sarcinilor (doua ) n-am fumat, cu timpul la cate o cafeluta m-am apucat din nou.Din 1995 pana prin 2005 vara m-am lasat complect de fumat dupa care la moartea mamei m-am apucat din nou nu mult , cam un pachet / saptamana ( Dunhill rosu ) . Mi s-a spus ca ar trebui sa ma las , nimeni din familie nu fumeaza desi am 2 baieti, sotul din ’95 nu mai fumeaza deloc. Mi s-a mai spus ca si fumatul e ca si alcoolismul in sensul ca nu te vindeci cu totul de el ! Insa subscriu ideii ca suntem discriminati vs. bautorii.

  20. lol says:

    Borgo! strici pe cochii acesteia. Nu se face!! Noi am fumat am… acum e uşor sa fim filozofii 🙂

  21. Oana says:

    Crina, mie putin imi pasa care e problema ta, eu urlu cu a mea. Da? La mine alea nu is o problema, daca erau urlam eu. Dar, mda, fie, ma alatur protestului. 😛

  22. ruxi says:

    @Filip G
    Din rosu cu portocaliu iese cacaniu, iti spune un om care „umbla” cu culorile:)))
    @Crina
    Esti dezinformata!
    Noua, fumatorilor, pe langa tigari ne „dau” brichete si scrumiere!
    Eu am patit-o!:)))

  23. Satmareanca says:

    @ Alandra
    Înc-un pic şi aud că se rezolvă :)) Deşi, unde e plăcerea şi duhoarea tutunului? 😀

    @ Oana
    Măcar ai spionat bine, chiar dacă sunt toate vechi? :))
    Scuze, am uitat că eşti egoistă mică. Deşi, din câte ştiu, ai şi cealaltă problemă 😛

    @ Ion Borgo
    Şi eu am avut tentative de a mă lăsa de fumat. Mai degrabă au fost frânturi de gânduri în momente în care mă lovea câte o migrenă ori nu mă simţeam bine. Cum îmi reveneam simţeam plăcerea unei ţigări bune. Fumez mult, recunosc că uneori din obişnuinţă le aprind, dar o bună parte din ţigări le consum zilnic din plăcere 🙂

  24. Satmareanca says:

    @ Adriana
    La cât fumezi tu este ok. Într-un fel aş vrea să le mai răresc şi eu, cu condiţia să nu le înlocuiesc cu dulciuri 😀 M-aş mulţumi să ajung la un pachet la două zile, dar la cât stres am în mine zilnic e cam greu. No, încă nu mă plâng de sănătate, poate când o să am de suferit va exista mai multă voinţă ori ce îţi trebuie ca să te laşi.
    Să-ţi crească mari şi frumoşi copiii şi să vă bucuraţi unii de alţii! 🙂

    @ LOL
    Şi tu eşti din cealaltă tabără? Fericiţilor! Sau cu „ne” în faţă? :))

    @ Ruxi
    Brichete să ne dăm foc şi scrumiere în cap sau cum? 😀

  25. Nea Costache says:

    Mai frate, io-s de stanga ca si convingeri politice dar, dupa cate se prefigureaza aliantele astea piolitice, cred ca voi deveni un… impiedicat. Pai nu? Pai cand dai cu stangu-n dreptu’, ce se-ntampla? Simplu: te impiedici!
    Acu’, cu-ailalta treaba, aia cu fumatu’:

    Desi tusesc ca dracu’ si sughitz
    Nu pot lasa tigara: n-am ambitz!
    C-atuncea cand m-am invatat
    Am vrut ca sa devin barbat!

    De cand l-am luat, in fiecare zi ce trece
    Mananc o paine-n zi si fumez zece!
    Si-mi zic asa, ca sa va dau de stire,
    Pai asta nu-i la mine nesimtire?

    Pe ulita cand trec, toti cainii
    Se sperie cand imi agit plamanii.
    In fiecare sear’ ca-l las imi dau cuvantul
    Da-l las… cand m-o acoperi pamantul!

    Na, acu’ ca ma facui si poiet! Ptiu pe mine sa nu ma deochi!
    O noapte buna, fara tuse(la ai de trag cate-un pachet)!

  26. Alandra says:

    Crina,

    Sa o rezolve si pe asta cu „duhoarea” ! :)))

  27. Satmareanca says:

    Nea Costache, ce bine v-aţi „îimpiedicat” cu versurile astea 😀
    M-am oprit fără să vreau pentru o tuse :))

    Alandra, facem o petiţie :)))

Lasă un răspuns

