Dragă… care ai chef să citeşti

… îţi scriu ţie pentru că nimeni nu mai pare dispus să mă asculte în ţara asta. Tot poporul s-a mutat la televizor. Analişti făcuţi peste noapte, foşti, actuali şi viitori pupincurişi, parlamentari vechi refuzaţi la vot, parlamentari noi făcuţi la apel, ex-preşedinţi, ex-miniştri, toţi foştii şi actualii politicieni mai mult sau mai puţini vizibili, ce i-a dat ţara de 19 ani, îşi dau cu părerea la TV. Au mai rămas şi câţiva ziarişti în tranşee, dar nu se mai aud de ei. Nu mai ştiu pe cine să ascult şi ce să cred. Vorbesc prea mulţi şi toţi deodată.

Trăiesc o mare dezamăgire. Mare şi dublă. Prima dezamăgire vine de la Traian Băsescu, prin desemnarea lui „dragă Stolo” pentru postul de premier. Speram să trădeze aşa cum ne-a obişnuit. Am sperat până în ultima clipă că nu va fi Stolo acela care se va muta în fotoliul de la Palatul Victoria. M-am înşelat, iar şeful statului m-a dezamăgit încă o dată tocmai prin faptul că şi-a dezminţit natura ţinându-se acum de promisiune. Nu sunt în măsură să emit judecăţi, drept pentru care, de această dată, subscriu la ce a zis azi CTP şi consider că, în ciuda dezamăgirilor ce mă încearcă, el este soluţia pentru tipul ilogic de guvernare ce urmează. Dacă va fi să vină. În ciuda rivalităţii dintre PSD şi PDL, consider mai nimerită această variantă decât o posibilă coaliţie PDL-UDMR-Minorităţi, fie şi pentru faptul că Transilvania merită măcar o dată un Guvern care să nu o îngenuncheze.

Se vorbeşte mult despre coaliţia împotriva firii (PDL-PSD) şi despre capacitatea acesteia de a rezista în următorii patru ani. România a avut mai tot timpul în ultimii 19 ani coaliţii împotriva firii. În 1996, fesenistul Petre Roman a mers la guvernare cu ţărăniştii şi „civilul” Emil Constantinescu , iar în 2004 am asistat la îmbrăţişarea dreptei peneliste cu a stângii pediste. Acum încercăm ultima soluţie împotriva firii posibilă până ce vom inventa altceva. Dacă nu, toate vor fi repetiţii şi îşi vor pierde imoralitatea. În aceste condiţii, consider că avem o clasă politică împotriva firii. Ca şi în celelalte cazuri, singurul lucru ce uneşte şi ce ar puta dezbina cele două părţi este ciolanul, în niciun caz eventuale proiectele măreţe privind salvarea României de duşmanul criză.

La fel de mult se speculează şi asupra motivului pentru care PSD insistă asupra unei guvernări fără UDMR. Poate sunt cam superficială, dar mie una situaţia îmi pare suficient de limpede. O bună parte dintre voturile pentru alianţa cu PDL au venit de la organizaţiile PSD din Transilvania. Este firesc ca Mircea Geoană să insiste, altfel şi-ar pierde sprijinul. Iar acestea presează având în vedere că în multe judeţe din această parte a ţării UDMR deţine posturi cheie în administraţie, inclusiv în judeţele în care minoritatea etnică reprezintă procente de aproximativ 30 la sută. Fie că eşti neutru, fie că eşti de o parte ori de alta a baricadei nu poţi să nu observi că Transilvania, cu problemele ei specifice, este uitată aproape de fiecare dată din calculele formării guvernului. Eventual este folosită ca mijloc de schimb. Aşa a fost întotdeauna… Sper ca de data asta să fie altfel.

Despre Satmareanca
Ziaristă

85 Responses to Dragă… care ai chef să citeşti

  1. Trexel says:

    am citit tot da acu… sa mor de nu ma culc… p’o ureche

  2. Oana says:

    Doamne, femeia lu’ Dumnezeu, iar te-a apucat? 😀

  3. Satmareanca says:

    Trexel, liniştit, oricum e tot aia, că spunem ori că nu spunem ce ne trece prin cap 😀 Io dorm liniştită că m-a citit cineva şi nu se uită chiar toţi la TV :)))

  4. Satmareanca says:

    Oana, ce m-a apucat? Nu înţeleg. Îs blondă 😀

  5. Oana says:

    Offf, uite cum nu ma lasi tu sa-mi fac linistita spaghetele 😛 Vrei sa ma omori cu politica, parca ziceai de elfi. A, vrei sa citesti si „Lumea disparuta?” sa-ti treaca? Bine, cand o fi gata 😀

  6. Satmareanca says:

    Am zis io de elfi şi de împărăţia răului şi voi aţi dat-o pe politică, acum suntem iar pe invers ca să fim chit 😀
    Fugi şi scrie atunci! 😛

  7. Oana says:

    Fug si dorm, sa de-a de sus sa nu-l voteze pe Stolo, ca maine te sun la sapte dimineata 😆

  8. Iubire, nu-ti dau sperante! In 2009, cineva va avea nevoie de udemeristi!

  9. claudia says:

    eu zic ca era de asteptat sa-l numeasca,prea zambea draga asta cu toti dintii in ultimele 2 saptamani,iar geoana e un frigid.

  10. TRASNEA says:

    Este mai mult decat evident ca niste „licurici” ii soptesc lui Base,sa bage la guvernare UDMR…..acu nu stiu daca e vorba de licuriciu ala mare ,care o are lunga si groasa,sau de niste licurici mai europeni,care o au mica si subtire ,da’ obligatoriu cu papion…….cert e ca Base se gaseste intr-o pozitie in care se gasea deobicei tanti doamna Udrea,cand venea in vizita pe la Cotroceni.Mai stiu ca daca ii baga pe unguri la guvernare,a mai castigat la anu 6% din optiunea ielectoratului…Si daca iese presedinte la anu’ ……o sa poata face guvernul: minoritati +21 de baieti pe care ii abureste el intr-un an si cu un nou mandat in mana.Ma gandesc numai ce foamete va fi la liberali peste un an de stat in opozitie.
    Insa nu neaparat despre Base si a sa poveste sexual-politica doream sa comentez…….Nu! Ci de furia si disperarea de care da dovada Marko……Automat faptul ca PSD,nu vrea UDMR la guvernare …..e din cauze etnice…..Geoana a devenit sovin…..deci PSD nu ia doar electoratu’ defunctului PRM,ci devine PRM-u’ insusi!Ba ieri ,Marko ne ameninta cu separarea Romanie ,dupa modelul Cehoslovaciei (cred,ca io nu ma uit atat de mult ca voi la tv).Ma astept ca astazi,sa scoata garzile paramilitare din secuime sa marsaluiasca pe strazi,sa arda niste drapele tricolore…….
    Vedem asadar ca UDMR,nu e doar o curva politica……e si hiena!Daca leii se ospateaza cu partile moi si pline de sange…..hoitul trebuie ca il roade hiena,nu?Si cum alunga hiena, leii care motatie langa cadavru descarnat……emitatnd hihaihituri isterice………Deci Marko …..hihaie in continuare!Nu degeaba se spune ca turbarea e bola de care mor majoritatea …..hienelor!

    Apoi,ce va tot mirati de numirea lui Stolo!Mesajul lui Base e clar……”Bai,premier sunt IO si o sa va nationalizez si valuta”!!!!

  11. TRASNEA says:

    Ma uit si io la tv…(ce numai voi?) si zic astia la Realitatea ca se futu’ avionu’ lu Base inainte de decolare……..era cat pe ce sa aveti premier ,da sa ramaneti fara presedinte………o fi mana ungurilor?

    Bai,chiar acu se suie Base in avionu’ de rezerva……Foarte tare…asta are mereu…..rezerve!

  12. CELLA says:

    citind , îmi dau seama că eu chiar nu ‘ş pă ce lume trăiesc … 🙄
    pă Wild nu văd nimic din ce zici tu şi nici Marina Constantinescu nu mă lămureşte mai mult ( nocturn mi bine )
    auzi , cred că mă influenţează , negativ ,dr. House 😉 … poate mi-am indus o comă … sper să-mi găsească leac şi să mă mai şi trezesc ( ! ? ! ) din ( ne) simţire … mi o greaţă de la atîtea medicamente …

  13. ŞuKăRiT says:

    Nu mă sperie „bau-bau”-ul ăsta pe care ni-l flutură pe sub nas „negociatorii”, pentru a ne face să credem că, altă soluţie nu există. Să fim serioşi! Tot într-o criză am ţinut-o din ’89 încoace, ce-ar mai fi nou? Şi-apoi, indiferent ce-ar fi, suntem căliţi.
    Ce nu pot înghiţi, este restul…
    „O uniune… raţională pentru România”?!
    Nu ţi se face greaţă de formularea asta? Noroc că am stomacul tare!
    I-am votat tocmai pentru a-i fi sule-n coastă (ba chiar suliţe!) Păpuşarului, nu sprijin (şi cal de bătaie!) pentru a se asigura de un alt mandat la prezidenţiale. Încă cinci ani cu o creatură diabolică în capul statului, cu un personaj pentru care nimic altceva nu contează decât bunul lui plac…. Asta da, tragedie!
    Încă mai sper într-o brumă de bun simţ (nu au?!) sau ce mândrie le-o mai rămas. Le-o mai rămas, nu?!

  14. gurau silviu says:

    Sub fumul petardelor de la TE-VEU,in latratul ziaristilor si comentatorilor de tot felul,prin labirintul transeelor mocirloase ale uninominalului,vechii camarazi isi strang din nou mana.Cupola e refacuta.FSN-ul e la putere.

  15. Satmareanca says:

    @ Oana
    Asta cu somnul e cea mai bună alegere ever 😀 Măcar de aş putea dormi o lună sau măcar un an să nu-i mai aud pe ăştia :))

    @ Simona
    Nu-mi fura fărâma de speranţă ce mi-a mai rămas 😛
    Dacă el are nevoie de ei, poare că românii ardeleni nu o să mai aibă nevoie de Băsescu. Să se spele pe cap. Adică să nu se înţeleagă greşit, nu am nimic cu ungurii şi UDMr în mod special, ci cu pretenţiile lor. Sunt de acord să le dea prefecturi prin Oltenia şi Moldova 😀

    @ Claudia
    Pe Geoană l-ai verificat tu? :)))
    Io speram că va trage clapa, cum îi e felul, dar văd că uneori se ţine de promisiune.

  16. radu says:

    Acu cateva zile un domn mi-a aratat revista Money(cnnmoney.com),un numar recent,sept sau oct 08.Pe prima pagina titlu : 21 de lucruri pe care sa le faceti in situatii de criza economica. printre randuri…”inchide televizorul sau scapa de el” si „cititi o carte buna”.
    have a nice day 😉

  17. Satmareanca says:

    @ TRASNEA
    Tocmai pe când începea să-mi placă Băse cât de cât distrugi tot fundamentul acestei iubiri. Tu vei fi de vină pentru noua mea „ură” :))) Care minorităţi? Minorităţi suntem noi în judeţul ăsta. Crezi că ne ia? 😀
    De liberali nu cred că va avea nevoie, cunosc unii dispuşi să trădeze. Ăştia din zonă abia aşteaptă, ghinion că au doar un fotoliu de deputat 😉
    Marko, da, s-a manifestat cum zici, nu am avut răbdare să-l ascult până la capăt, deja avea simptome ciudate.
    Foame mare peste tot.
    Dacă te mai uiţi la TV, zi-mi şi mie dacă cade ori ba avionul. Azi l-am pus pe mute pentru că mă stresează rău analoizii ăştia.

    @ CELLA
    Las’ că lumea ta e cu siguranţă mai bună decât asta pe care o despicăm 🙂

    @ ŞuKăRiT
    Greaţă? Am un furnizor bun de lâmâi braziliene. Astea n-au dioxină şi nici băsescotoxină. Vrei şi tu? 😀
    Mândrie n-au sigur, se vând şi ne vând pentru un ciolan.

    @ Silviu
    Ziariştii nu latră, da? :)) Doar restul.
    Tre’ să le ia cineva partea şi lor, doar nu ei papă ciolanul 😀

  18. Satmareanca says:

    Radu, aşa voi face, merci! Dar nu azi şi nici mâine. Nu mă pot lăsa de meserie. Sâmbătă promit să nu-l deschid deloc 😀

  19. lol says:

    Când eram mici se găsea unul dintre noi sa înceapă sa debiteze: La popa la poarta e o pisica moarta, cine o rade si o vorbii, sa o mănânce coapta, cu mărar cu pătrunjel cu untura de căţel. Eu sunt popa ţigănesc am voie sa rad si sa vorbesc!!
    Invariabil liota de gugustuci, si eu printre ei, îşi acoperea gura cu palmele ca sa nu mănânce pisica moarta!! 🙂 .
    Asta este imaginea pe care am avut-o când Basescu l-a investit pe Stolojan Prim Ministru. Gugustucii care îşi acopereau gura cu palmele era distinsa noastră clasa politica, sa nu scape mortăciunea pe gat.
    De fapt ca sa fiu mai aproape de realitate!! Nu este vorba de pisica, e o scroafa nu este la poarta pochii e in coteţ, da moarta ca pisica si cu drugul in gura. Nu e vorba de Stolojan este situaţia halucinanta in care au adus tara.

  20. Satmareanca says:

    😀 Nu cred că o să le stea în gât chiar de-ar fi putredă :))

  21. ŞuKăRiT says:

    Nu pentru mine, mulţam!
    Tocmai asta spuneam… Am stomacul tare! Cu inima-s mai slab. De minte, ce să mai spui, înceată rău… :P.

  22. Vania says:

    Citesc mai târziu, acum mă uit la televizor…

  23. Satmareanca says:

    ŞuKăRiT, dacă într-o zi ai nevoie (s-ar putea totuşi să-ţi cedeze stomacul), apelează cu încredere 😀

  24. Satmareanca says:

    Vania, dar vezi să n-ai ceva funie prin zonă ca la TV pare a venit sfârşitul lumii :))))

  25. Vania says:

    Funie n-am, dar stau la IV…

  26. Satmareanca says:

    Ghinion 😀

  27. pragmatic gindind, imi doresc sa intre udmr-ul la guvernare. fiindca avem un oras condus de udmr (ceea ce e bine, avind in vedere care erau alternativele). si fiindca in aceasta tara de cacat, politica guverneaza si imparteala fondurilor si, conform acestei logici, un oras cu primar udmr va avea fonduri daca udmr e in guvern. daca nu, nu.
    cit despre opozitia psd la cooptarea udmr-ului, o vad mai degraba ca pe o pirghie de presiune la adresa colegilor de coalitie (monstruoasa, subscriu) pentru a obtine cit mai multe posturi in viitorul guvern. daca asta le aduce si aprecierea extremei drepte nationaliste, ramasa fara tatic, cu atit mai bine.

  28. Satmareanca says:

    De acord, dar să se ţină cont şi de gradul de reprezentare al majorităţii în funcţiile publice în judeţele multietnice, nu numai de mărimea ciolanului 😀

  29. sincer, de judet mi se rupe, de tara chiar mai mult. mi-am restrins patriotismul la strazile dimprejur. 🙂

  30. Satmareanca says:

    :))))))))) Cea mai bună alegere. Certamente 😀

  31. yup. ma gindesc sa-mi fac si ziar. numa’ nu stiu daca sa-i zic gazeta din cartierul functionarilor sau informatia din acelasi cartier. sau poate ar trebui sa-i zic kepviselotelep hirlap? cred ca as avea mai multi abonati 🙂

  32. Satmareanca says:

    La ultima variantă ai avea cu siguranţă mai mulţi abonaţi, dar ţi-ai asigura şi finanţarea necesară. Pardon, reclamă îi zice 😆

  33. nu, ca o sa fie un ziar de tip hbo, fara reclama.

  34. Satmareanca says:

    Nu m-ai înţeles. Reclama asta există doar în contract, nu se vede oricum pe foaie 😀

  35. Trexel says:

    Horia, daca tot va fi din zona, sa lasi dimineata unu infipt la tine-n gard sa il iau in drum spre servici 🙂

  36. Trexel says:

    da.. tanti Aurora unde scrie ca-i satmareanca?

  37. o sa fie un ziar integru, fara minarii. daca voiam chestii de care zici tu, ma angajam in presa locala inca de la absolvire 🙂
    cit despre ziar, o sa-l gasesti la redactie, legat cu funda rosie (pardon, verde), linga cafeaua de dimineata 🙂

  38. Satmareanca says:

    Horia, şi io vreau o bucată. Sau, mă angajezi? 😀

    PS. Atunci o să dai rapid faliment. Ungurii cumpără ce li se zice :)))

  39. nu te angajez, da’ iti dau rubrica 🙂

  40. si iaca asa ma facui cu doi abonati!

  41. Satmareanca says:

    Horia, atât îţi trebuia să spuio că nu, că îţi făceam contrareclamă la tot cartieru’ 😀

    Trexel, la tine unde scrie? Important e că e de-a noastră. A scris în unele postări 🙂

  42. Satmareanca says:

    Horia, pe blogul tău mai aprobă cineva comentariile? 😀

  43. Alexandru says:

    Draga Crina eu personal cred ca Romania e o tara mult prea mica teritorial vorbind si o tara slab dezvotata pt atatea partide pluralismul partidic s-a demonstat a nu fi eficient intro Romanie postdecembriste care nici astazi la 20 de ani de la „revolutie” nu a reusit sa fie o tara europeana.Am aderat la U.E. din simplul fapt ca suntem o tara de consum si pt ca desi vinurile frantuzeste sunt cele mai bune nemtii le cumpara tot pe ale lor desii masile nemtesti sunt cele mai bune francezii le prefera totope ale lor etc altfel spus fiecare tara din U.E. isi sustine economia deci trebuia sa existe si tari care sa desfaca produsele nemtilor, englezilor,italienilor , spaniolilor,olandezilor,etc. Pe de alta parte prin aderarea Romanie U.E. mana de lucuru ieftina a ajutat la dezvoltare tarilor puternice deci nu suntem europeni ca meritam noi ci ca se folosesc ei de noi in interes propriu daca meritam accesam si fonturile structurale ca sa dezvoltam agricultura turismul industria etc!Asa si cu partidele daca ar fi doua unul de stanga si unul de dreapta ar lua fiecare cate un mandat si si-ar pune in practica programul politic asa cum dracu o sa mearga un program de stanga cu unu de dreapta sa dea naiba daca inteleg!

  44. ruxi says:

    Daca parafeaza „intelegerea” nu le dau mai mult de 6 luni!
    Cat despre UDMR, Geoana vrea sa confiste electoratul PRM care nu este de numai 4%, stiu sigur.
    Si chiar si asa, ce bune le-ar fi fost procentele astea acum!
    Cat depre electoratul nationalist cu siguranta ca nu se va indrepta catre un partid condus (partial) din SUA !
    Eu as vrea guvern minoritar ca sa se dezumfle si gogoasa PDL.
    PSD s-a compromis, PNL a fost submediocru.
    Iar pentru cine contesta criza, probabil ca lucreaza in sectorul bugetar sau la vreo multinationala care inca n-a hotarat sa se mute in Bulgaria!

  45. Satmareanca says:

    Alexandru, nu există programe de dreapta sau de stânga, ci interese. În România nu are sens să vorbim de doctrine pentru că nu există. Nu astea sunt lucrurile care îi unesc sau despart, ci foamea…

  46. Satmareanca says:

    Ruxi, nu ştiu neapărat dacă ăsta e scopul lui Geoană în aceste momente. Am spus de ce cred că insistă pe excluderea UDMR.
    Cât despre criză, e nasol rău chiar dacă nu se recunoaşte. Până acum, autorităţile din judeţul nostru ziceau că criza este doar în presă, acum recunosc că din ianuarie rămân fără locuri de muncă 2.000 de oameni. În plus, marile fabrici închid timp de o lună de sărbători. Nu e deloc roz viitorul ce se întrevede…

  47. erai la „moderate”, habar n-am de ce. te-am aprobat 🙂

  48. Satmareanca says:

    Pentru că sunt un soi de spam 😀

  49. cred ca filtru’ de la blog ti-a citit vreun articol :))

  50. TRASNEA says:

    @Satmareanca
    Cum o dau ,cum o intorc ……ma gasesti DOAR vinovat,ba ca ma tin de critici,ba ca iti distrug iubirile cu fundament cu tot,ba ca te indemn la ura……Acu ma pui sa ma uit si la teveu sa vaz daca pica Base din ceruri precum Zeus din Olimp……E ,iaca nu ma uit(!)……ca mi-a iesit teveu’ de multisor din garantie si nu voi ca sa-l uzez privind aeronave,tocmai acu ‘nainte de Revelion……Sa va uitati voi!

    @HNU
    Prietene,sincer nici nu stiu cum sa spun ce am de zis……Daca as fi stoic in exprimare,mi se vor aduce critici cum ca te calomniez,daca as fi pragmatic (precum matale) te-as cauta sa te capacesc!
    Oare cat de mare poate sa fie foamea in pipota matale ,incat sa scrii „pragmatismele” de mai sus?Oare cum poti sa-ti rostesti numele(istoric) cu voce tare si in acelasi timp sa lingi dupa dira lasata de UDMR?Prietene ,tu pe langa credite la banci si nevoi din cele mai fiziologice si personale ,mai ai si constiinta?Io sincer nu cred ca ai,constinta,daca intrii in trepidatii de fiecare data cand salariu’,prima pentru boarfe si acum mai nou ,prima pentru porc a iubitei tale „ursoaice” e pusa in balanta……..Spui ca aceasta tara e de cacat…….desigur,(!!!) datorita celor ca si tine care o locuiesc!
    Presiunea celor de la PSD,e de cu totul alta natura (surprinzator si pentru mine!!!),posturile UDMR se taie de la PDL,nu de la PSD.Dar probabil presiunea pentru dumeata e doar acel sentiment care te face sa te scapi la buda.Asa ca lasa facutul de ziar……fa hartie igienica……tot e o tara de cacat!
    Poti sa-i tiparesti moaca lu Gyulea si pe hartie igienica!Pragmatic vorbind ,arata la fel ,indiferent pe ce hartie, e tiparita………

    @Satmareanca
    Stimata doamna,sincer am postat primul comentariu din plictiseala si pentru ca,ma distra faza cu avionu lu’ Base….imi propusesem sa nu va mai inoportunez,pe dvs si invitatii dvs,deoarece am inteles ca nu reusesc sa fac comentarii dintre cele mai reusite (ba chiar incoerente uneori).Posibil ca si acesta, adresat lui HNU ,sa fie in acelasi registru nefericit.De aceea apelez la bunavointza dvs,de a trece cu vederea aceasta neobrazare,iar daca considerati ca am creat un disconfort prea mare,va rog sa stergeti cele de mai sus.Va multumesc pentru intelegere !

  51. Satmareanca says:

    Trasnea, scuze, am dedus că te uiţi şi, dacă tot o faci, mă ajuţi şi pe mine şi îmi dai o veste bună cu picatul din nori. Nu era nicio răutate în asta. Citeşte şi ghilimelele de rigoare din răspuns. Să fii vinovat pentru ce am spus e de bine 🙂 Vorbim împreună şi ne înţelegem separat. Cum ar trebui să răspund? Nu mai înţeleg nimic.

    Probabil că Horia îţi va răspunde la partea de comentariu ce îi este adresată.

  52. lol says:

    @satmareanca am si eu o nişte întrebării de lol?? daca împărţim tara in euro zone? sa ne umplem de banii ca altfel nu ne da Ieuropa, oare de ce?! Mulţii romani exuleaza la idea autonomie administrativa locala!!. In guvernul zonal de la tine cine o sa fie majoritari? Romani care se împart in 4-5 partide sau UDMR-ul. Ca sa te lămureşti ia de pe net harta unde UDMR-ul a impus parlamentari si suprapune-o peste viitoarele secţiuni administrative. Nu cumva guvernul local nou nouţ o sa oblige pe toţi din sistemul public, sanitar si administrativ sa fie bilingv prin lege la tine adica, ce facem trecem la caft??. Idea nu e noua au încercat-o si ruşii si a rezultat Regiunea Autonoma Maghiara. Eu cred ca excluderea UDMR de la guvernare serveşte perfect UDMR ca sa obţină noua împărţire teritoriala a României prin compensaţie si Basescu, Stolojan, Gioana, au sarcina de la Licurici sa rezolve problema. Via iredentişti gen Sorosi sau nici nu se exista? . Este cireaşa de pe tort si nu lucrează la ea din 1989, greşit ei sunt la guvernare din 1948, pana acum nu a ieşit! dar daca ne străduim, poate poate, Dumnezeu drăguţul nu poate sa ne pună palma in … veşnic! Mai are si el treaba! Si ei sapa step bay step. Ce zici!!

  53. octavpelin says:

    Crina,cred ca negocierile intre PSD+PC+PD-L,au fost dinamitate de Basescu,cum ai afirmat intr-o postare o sa avem un guvern format din PD-L=UDMR+Minoritati+21 de tradatori!!

  54. TRASNEA says:

    @Satmareanca

    Hai sa vorbim separat,ca sa ne intelegem impreuna……

    Deci,ceea ce am spus la postul adresat inainte de ai raspunde lui HNU…era fireste o gluma…..asa cum am dedus ca este si raspunsul tau si indemnul cu uitatul la tv,si trecutele iubiri.Nu am pus ghilimele…..deoarece era prea lunga fraza…iar „emotionale” dalea nu stiu sa pui.Puteam sa inchei cu hahahahhaha……dar m-am temut ca o sa zici ca rad marinareste! Recte ….inchei cu hahahahaha…..acuma razand manzeste!

    La postarea cu „stimata doamna” ,am uzat putin de „protocol’ deoarece acu ceva vreme (destula) mi-ai facut anumite reprosuri vis-a-vis de comportamentul meu si de stilul „literar” pe care il folosesc pe blogul tau,adica mi-am insusit ceea ce mi-ai transmis.

    Ca o consolare,pentru neintelegerea de mai sus….am aprins putin teveu’,cat sa se incalzeasca lampile…….Cred ca pe Realitatea,un nene UDMR-ist….parca Borbely se cheama, intreba pe un ton de hiena batuta,in timp ce isi tragea mucii(la propriu)……”da de ce nu ne vrea PSD,la guvernare,domnu Diaconescu?”…….iar apoi tragand cu ochiu’ prin prejur,arunca cea mai diplomatica fraza …”dar noi sintem convinsi ca pe calea dialogului politic,PSD va intelege ca udmr este,bla,bla,bla si va permite venirea UDMR la guvernare”……la care Diaconescu”desigur exista calea dialogului politic…..bla,bla,bla……insa PSD ,nu doreste ca UDMR sa fie la guvernare!…….hahahhahahhahaha……acu poti sa zici ca rad manzeste,marinareste,draceste…….da rad din toata inima!

    Posibil ca UDMR sa vina la guvernare…..insa sper sa mai tina vreo saptamana balciu asta…..vreau sa vad cat de mult se pot apleca unii,cat de mult se pot manjii altii,cu cata ravna vor linge otrepele!Va rog sa nu spuna nimeni,”pana la capat”…..sau „atat cat interesu o va cere”…….dati-mi va rog ocazia sa am de ce sa mai deschid teveu,pana la formarea guvernului!Apoi poate primesc un teveu nou de la Mos Craciun sa vad si io color noul guvern,dar mai ales programul de ……Revelion (la TVR 1)!

  55. TRASNEA says:

    @Satmareanca

    Tot ce-i posibil ca HNU sa-mi raspunda…..fiind un ins pragmatic,se va gandii sa-mi vorbeasca despre origini…..ale mele ,bineinteles……dar apoi va fi si mai pragmatic si isi va aduce aminte ca am promis odata ca il voi tine minte …….deci cred ca va apela la „dialogul politic”,ca tot e la mare trecere la teveu….si ma va invita la o bere bruna ( cu tot cu poza).Deh,asa e el baiat mai simtitor…….hahahhahahaha

  56. tare mare patriot mai esti, mai trasnea! vezi, de-aia e tara asta de cacat. ca prea e plina de patrioti ca tine…

  57. lol says:

    Murphy. Legile competentei. Daca iţi păstrezi calmul, când ceilalţi si-l pierd, înseamnă ca nu ai înţeles nimic!!!!!!!!! Cazul meu! :).
    Trasnea, Ursu sa mor daca înţeleg de la ce va-ţi luat da nici nu vreau sa aflu unde vreţi sa ajungeţi!!!

  58. ciprian blidaru says:

    Felicitari pentru articol. Chestiunea Transilvaniei trece deocamdata neobservata pentru ca pe Dambovita curg alte probleme, deocamdata. Dar nu va trece mult timp si vor fi obligati multi sa-si intoarca privirile incoace.

  59. @lol: io nu vreau sa ajung nicaieri. am ajuns mai demult, asa ca io ramin aici 🙂

  60. Nea Costache says:

    Cert este ca regret din suflet ca am fost la vot. Cei pe care i-am votat, m-au dezamagit m-au tradat, si ca mine in mod sigur, se simt toti alegatorii PSD-ului si PD-L-ului. Cica ar fi facut aceasta alianta pentru a scoate tara din criza! Haida, de! Pentru coilan frate, doar pentru ciolan!

  61. alexandrualexe says:

    Draga Crina „Foamea”….Sunt multe lucruri ce trebuie discutate ai dreptate pe oameni e greu sa-i faci sa se gendeasca dincolo de bucata de paine zilnica, sa ii faci sa se gandeasca la ce va fi poimane si nu la ce va fi maine la ce perspective v-a avea Romania ca stat membru al U.E la ce insamna o mentalitatea sanatoasa intrun stat european.Cred ca ajung 50 de ani in care am gandit din perspectiva „burtilor goale”,a frigului ori a temerilor de securitate, sau de un stat opresiv cu oamenii cinstiti.In opinia me ar trebui sa ne unasca o noua perspectiva o perspectiva in a fi demni de ceea ce suntem in europa in anu ne fi rusine ca suntem romni si ca venim dintro tara plina de promiscuitate,manele si pliticieni bandti!Trebui sa vine vremea odat pt Dumnezeu safi altfel sa fim mai civilizati mai responsabili pt actele noaste sa stim ca fiecare dintre noi poate schimba ceva!Imi doresc cu obstinenta sa apuc ziua in care sa spunn convins ca: „Europa e acasa!”

  62. Satmareanca says:

    @ LOL
    Brrr. Nu vreau să mă gândesc. Ştiu cum ar arăta regiunile. Au fost tot soiul de discuţii cum să arate, care încercau să nu ducă la rezultatele enunţate de tine. Dar nu sunt întotdeauna atât de vigilenţi aleşii de la Bucureşti. De exemplu, când au introdus votul uninominal la Consiliul Judeţean nu s-au gândit ce efecte va avea în judeţele acestea, pe schema spusă de tine. Poate învaţă din greşeli.

    @ Tavi
    Nu-mi dau seama dacă mai pot da înapoi cu toate blocajelşe create. Oricât de mari circari ar fi (şi sunt!),. încă mai sper că au atâta decenţă să negocieze în continuare şi să formeze guvernul. Altfel, trădători se vor găsi. Am zis mai sus că eu ştiu cel puţin un liberal.

    @ TRASNEA
    Îţi dau link la emoticoane ca să poţi râde ca mine 😀
    http://codex.wordpress.org/Using_Smilies

  63. Satmareanca says:

    @ Ciprian Blidaru
    Sper că nu doar când e vorba de luat voturi…

    @ Nea Costache
    În primă fază am gândit şi eu aşa cum ziceţi, în ansamblu însă cred că majoritatea oamenilor vor doar un trai mai bun şi nu îi interesează cine şi ce concesii face pentru a-i guverna. Nu mă înţelegeţi greşit, nu vorbesc de oameni care cred în doctrine, care analizează şi filtrează informaţiile, ci de majoritatea. Dacă vor avea ce pune pe masă şi un viitor cât de cât sigur pentru copiii lor va fi bine. Şi cred că acesta ar trebui să fie scopul. La fiecare început de drum eu sper, sper pentru că oricât m-aş strădui să-mi meargă bine nu pot trăi împăcată când celor din jur le merge rău. Eu aştept minuni de la oricare formulă 😀 Din păcate, într-un fel sau altul, toţi vor la guvernare pentru ciolan.

    @ Alexandru Alexe
    Afară nu ne reprezintă neapărat politicienii, imaginea de acolo ne-au făcut-o confraţi fără funcţii publice, trecând cu vederea imaginea de ţară coruptă. Mai avem nevoie de încă 20 de ani şi ajungem să spunem că Brucan a fost prea optimist…

  64. lol says:

    @Satmareanca de aia sunt cei ca mine si ca tine ii belim ca pe răzătoare!!!!!! Deşi nu vreau sa ajung acolo!!!!!!!

  65. claudia says:

    DOAMNE ,FERI-MA DE ASA O NENOROCIRE(AIA CU INCERCATUL) 😀

  66. Satmareanca says:

    @ LOL
    Mai bine nu 😉

    @ Claudia
    :))) Încercam şi io marea 😀

  67. lol says:

    E nu!! Sa stea in banca lor!! ca daca trebe, trebe si pas înapoi nu ştiu a face!!!!

  68. Satmareanca says:

    Ioi, da’ eşti pornit rău 😀

  69. Ovidiu Miron says:

    Satmareanca, de ce crezi ca doar Transilvania este uitata?

    Eu cred ca intreaga tara este de fapt uitata. Este pangarita si apoi parasita intr-o ceata deasa.

    Politicienilor nu le-a pasat vreodata. De ce le-ar pasa acum? Ei vad ca mai putin de jumatate din cei cu drept de vot se prezinta la urne. Si se conving de faptul ca avem cetateni mai mult inerti decat cu atitudine.

    Si prind curaj.

  70. Adrian SM says:

    Nu ma prea uit la stiri ca imi vine sa arunc televizorul pe geam cind vad tigania patronata de basescu…Si ar fi pacat de el(de televizor).Prefer sa ma uit la discovery, national geografic sau desene animate…:)Eventual un film bun.De Transilvania ce sa mai zic???Nu ma mir ca a aparut miscarea aia separatista…..”M-am saturat de Romania”.

  71. Satmareanca says:

    @Ovidiu
    Ai dreptate că nu îi interesează în realitate toată ţară, spuneam de Transilvania în contextul cooptării UDMR la guvernare. În multe judeţe din zonă UDMR a câştigat cele mai importante funcţii la alegerile locale, a obţinut cele mai multe mandate de parlamentar, beneficiind din plin de pe urma unui vot uninominal ce nu l-a dorit. Sunt de acord într-un fel că o eventuală necooptare a Uniunii în guvern ar putea crea tensiuni (minime), dar şi o mărinimie faţă de ei ar duce la aceleaşi efecte, la frustrarea majorităţii din această zonă…

    @Adrian
    Or apărea probabil şi alte organizaţii dacă suntem uitaţi mereu.
    Numai că şi Discovery mi se pare tot mai slăbuţ. Parcă s-a schimbat de o vreme…

  72. pro Satu Mare says:

    Domnule trasnea (nu meriti nici macar un majuscula), pentru ca cei care tu ii denigrezi au fost la guvern, are Satu Mare ce are azi: un centru demn de orice oras occidental, retea de apa noua, un oras curat, si citeva malluri in constructie. Asa ca lasa-ti comentariile astea ca daca nu era UDMR, nu aveam nimic in orasul asta. mie-mi place Satu Mare asa cum e si tot pe Ilyes voi vota si peste 4 ani. A modernizat podul, s-au construit locuinte pentru toata lumea, ce ai vrea sa face? Sa lase pe romani sa fura?

  73. Satmareanca says:

    Îţi pot răspunde pe blogul meu chiar dacă te adresezi altcuiva, nu? 😉
    Podul a fost „reabilitat” în doi ani, faţă de şase luni, la costuri exagerate, peste cele la care a fost câştigată licitaţia şi a fost reparat deja de o grămadă de ori. Centrul este semi-amenajat, doar o parte din Centrul Nou a fost modernizată şi asta la costuri colosale. „Mall-urile aflate în construcţie” sunt doar promisiuni. Construirea acestora a fost oprită pe când nici nu a început. Care locuinţe la toată lumea? Arată-mi una construită de Primărie şi o mănânc 😀 Aşa e, nu avem nimic pentru că din tot ce spui tu nu s-a făcut mai nimic. Altfel, sunt convinsă că şi UDMR-iştii şi-au asumat de mult verbul „a fura”…

  74. Adrian SM says:

    Nu ai tu norocui sa maninci locuinta aia…:( Si nici o sansa in viitorul apropiat… Dupa noi potopul, cam asta ar fi sloganul dupa care se conduc politicienii de pe la noi si nu numai…

  75. Satmareanca says:

    Mi-aş comanda dinţi speciali, dar dacă zici şi tu, nu cred că va fi nevoie 😀

  76. TRASNEA says:

    @Anti Satu Mare (cu majuscula)

    Sunt absolut de acord cu tine…”no la voi la Satu Mare,nu ploua,nu tuna,e numa soare si veselie!”,nici porcu na-re dioxina,nici gaina aviara,Gyulea e binie sanatosu (mai putin aparatu’ circulatoriu),consilierii votiaza,colesterolu,e fain si mare ca la tinerete ( datorita primei de porc),coconii sunt rumeni si binie imbracati(datorita primei de boarfe)……ioi ce ferishire,nie cuprindie pi totziu,ioiiiiiiii tulai doamnie!ioooooooooiiiiiiii!

  77. Poate ca unii nu este multumiti dar s-a facut multe in Satu Mare. Se baga gaz, parcare subterana, s-au facut o gramada de blocuri private. La aste nu contribuie si primaria cu autorizatii? Avem sport ajutat de primarie, si sint sigur ca mergem pe drumul cel bun. Daca faceam peste doi ani near fi costat mult mai mult. E usor sa dai asa in oameni dar ce se vede nu se poate nega.

  78. TRASNEA says:

    @Anti Satu Mare (am bagat toata majuscula)
    Sunt absolut de acord cu matale……s-a facut in sm….o grooooaza….s-a facut! S-a bagat gaz……era si timpu ….ca suntem in anu’ 2008 si se pare ca prin 2015 nu o sa mai fie gaz,pe tot globu’!Si blocuri private „este”……a bagat jupanu’ Gyulea banii de pe autorizatii in primele voastre de porc(vezi ca am scris primele voastre de PORC ,nu de PORCI!)!Iar tanti Veronica ,a „bagat” in prime private!Si sport ,cat incape,pe langa rugby,unde am inteles ca s-a investit un leu vechi…..si baietii au iesit campioni olimpici,avem si handbal sponsorizat de primarie (cu mai mult de un leu,nou) ,de fapt e sponsorizat de Florisal,da in fond tot aia e, ca Florisal e firma lu’ Gyulea,Primaria e firma lu’ Gyulea,Satmaru’ e firma lu’ Gyulea…..adica sunt toate pe persoana fizica…care este!
    In schimb mi-ai dat cea mai buna veste,asta cu parcarea subterana……Recunosc cinstit si cu mana pe suflet ca acu vreo trei zile am fost lovit de amnezie…….era asa aglomerat in centru ca nu stiam unde mi-am parcat masina…….si de trei zile (cred) o tot caut si nu dau de ea!Eeeeeeee,acu mi-am adus aminte……am parcat-o subteran.Poanta e ca nu stiu in care dintre cele doua parcari am pus-o.Sa fie in aia de sub pta.25 Octombrie? Sa fie in aia de sub pta.Libertatii?Sau sa fie in aia cu lemn de tec?Totusi aia cu lemn de tec se exclude…….in fapt e doar o groapa……si nu o parcare!Ma duc sa caut!

    PS
    La matale la Primarie s-a dat prima de porc? Intreb, deoarece sambata m-am intalnit cu un nene de la Primarie care cumparase de la Real vreo 15 kile de carne tocata (mixta la promotie).Si eram si io curios daca facea cumparaturi din prima de boarfe sau din prima de porc?Da’ poate cumpara din salariu,ca din spaga sigur nu cred!Din spaga se cumpara case la tara,nu se fac carnati!
    Va rog sa nu insinuati nimic,in mod sigur nu era profesor care primise tichet cadou…..si nici nenea de la poarta Primariei ,ca ala cumpara doar slanina!
    PSS.
    Tuturor godaceilor care au luat prima de porc, din Primaria lu’Gyulea(inclusiv lui care ia „prima” tot anu) ,le urez un calduros si sincer……”Sa va traiasca dioxina!”

  79. Primele si salariile sint confidentiale. Iar locul de munca, nu il spun. Daca nu va place orasul asta asa cum este, de ce mai stati aici? Toti sintem liberi sa plecam. Nu ne obliga nimeni sa stam aicea. E usor sa te plingi si sa nu faci nimica. Primaria trebuie sa repara dupa toti care nu sint civilizati. Toti arunca gunoiul pe jos, strica ce s-a construit, parcheaza aiurea, atunci primarul ce sa face? Sa isi deie demisia? Pentru niste prosti? Orasul e frumos luminat, numai ziarele au gasit politica si in asta. Nici cum nu ie bine. Mai bine ati tace.

  80. TRASNEA says:

    @Pro prima de porc(majusculata confidential)

    Bai,daca toti arunca gunoiul pe jos…..ce sa „face”……deci „tacem”……si plecam.Poanta e ,ca tot nu-mi gasesc masina(deci ca sa plecam)!Am sunat la Primarie sa intreb daca nu cumva au gasit o masina prin cele doua parcari subterane……..Mi s-a raspuns „Nu tie rusine omule sa faci misto de Primaria noastra premiata,te dam pe mana „baietilor” comunitari!”Io am incercat sa explic ca asa mi-a zis cineva din aparatul Primariei care a luat prime de porc,de boarfe si mai nou …. prima confidentiala!Ca nu fac nici un misto,ca io respect realizarile primariei,ca primaru e si el om si nu trebuie sa-si dea demisia din cauza ca „a ramas fara sange in instalatie”.Io nu imi caut decat masina! ……..si mi s-a zis in continuare „Nici cum nu ie bine!Mai bine ati tace!”…….Deci tac…..da asta inseamna ca nu am masina…..deci NU plecam!Deci sa va traiasca dioxina!

    PS
    Am si io o intrebare catre Radio Erevan….poate se gaseste cineva cu studii de specialitate…..Daca ai presiunea slaba in instalatie,dioxina ajuta sau nu?Totusi ma tem sa nu zica ca dioxina e albastra si se gaseste in natura sub forma de pastile!

  81. Bine ca stii tu toate. Si ce daca angajatii primariei primeste premii. Ce nu merita? Sau facut multe, deci merita premiati. Sau tie ciuda? Nu inteleg cu dioxina, dar nu conteaza. Ce vrei sa dea la profesori bani? Aia cistiga mult din meditatii, ce le mai trebuie? Au vacanta mai multa decit avem noi concediu, deci salariul trebuieste sa fie mai mic. Normal.

  82. TRASNEA says:

    Pai nu le stiu io pe toate ,mah!Nu vezi ca intreb pe la Radio Erevan!
    In mod sigur ca mie ciuda,chiar am si crapat pe alocuri,pe la buzunare, mai ales!In mod sigur s-au facut multe deci chiar trebuie premiati!Ultimu lucru maret e ca de la atatea prime la anu’ nu mai sunt bani!Si faptu ca ati pus pe butuci primaria,e cel mai tare lucru!Gyulea va introduce la anu „prima de faliment”!

    PS
    Cu dioxina lasa nu te stresa cu capu……trece!Sa dea domnu’ ca peste cativa ani ,cand o sa primiti „prima pentru analize”…..sa-ti iasa mare,mare ,foarte mare!Cat prima de porc!E de bine,deci!

  83. Satmareanca says:

    @ pro Satu Mare
    Cred că trăim în oraşe diferite. Eu ştiu unde trăiesc, dar cred că oraşul tău este mai mult virtual. Dacă eşti funcţionar cum se deduce, te invit să priveşti în jur. Ce e în dosare nu există şi în realitate. Vise plăcute! 😀
    A, şi mai vroiam să spun ceva: tu îmi ceri să tac pe blogul meu, când eu îţi dau dreptul să vorbeşti aici? Interesntă logică 😉

    @ Trăsnea
    Cică s-a inaugurat un oraş suspendat pe Someş, dar numai cei privilegiaţi precum „pro SM” îl pot vedea. Am lipsit zilele astea tocmai pentru că am fost într-un tur al oraşului necunoscut :))))

  84. TRASNEA says:

    @Satmareanca

    Aha,bine ca mi-ai zis……Ce chestie….. foarte tare frate! Daca nu era de porc (prima),inseamna ca era sf!
    Ai mare grija cu tururile prin gradinile suspendate ale lu Gyulea,ca daca prostia nu se ia……dioxina cica ataca direct la ficat!

  85. Satmareanca says:

    Dark SF sau New Weird. De când umblu printre scriitori pe bloguri am specii noi în vocabular, după cum se vede :)))

Lasă un răspuns

