Huzur life

Cella mă urechează pe blog, pe bună dreptate, pentru tăcerea-mi de un an. Nu am nicio scuză. Niciun motiv demn de scos la înaintare. În ajunul sărbătorilor mă apucaseră părerile de rău pentru că nu mi-am programat o minivacanţă peste hotare. Acum, uitându-mă în urmă la zilele acestea libere în care am lenevit ca o boieroaică, zău că nu-mi pare rău. Mi-am recuperat toate energiile pierdute peste an. Numai aşa pot începe anul în forţă. Dar, ce e mult strică, aşa că de mâine începe munca. Era şi cazul, deja mă plictisesc într-un fel, chit că am mai şi muncit câte puţin, printre altele, zilele acestea. Chiar atât cât să nu zic că duc o viaţă de huzur.

M-am uitat la o duzină de filme (unele chiar de duzină), dar nu mi-a plăcut niciunul în mod deosebit. Importantă a fost însă deconectarea de la realităţile patriei. Am terminat Reginele Oanei – cartea a II în manuscris şi am început-o pe a treia- Regina Elfă. Am mai început şi Zăpada lui Orhan Pamuk, dar am lăsat-o la o parte de cunm au căzut primii fulgi de nea în prima zi a anului. Fain e cu zăpadă. Nu e multă, dar suficient cât să-ţi amintească că este iarnă. Anotimpul ăsta nu e chiar pierdut. Am mai frunzărit şi Cărţile Junglei, pe care am achiziţionat-o din colecţia Adevărul. Apropo de colecţie, titlurile sunt chiar bune, dar mă enervează faptul că ziarul nu se mai găseşte joia la chioşcuri. Nu pot să nu mă întreb care este scopul editării colecţiei, în condiţiile în care se face reclamă la greu, dar ia-l de unde nu-i…. Ca să închei cu cărţile, în urmă cu o lună am vrut să-mi comand la Polirom, online, Egipteanul şi Amanţii din Bizanţ de Mika Waltari. Nu ştiu cum de nu am mai comandat şi bine am făcut. Azi, răscolind netul, le-am găsit la ofertă. Iar una am primit-o gratis 😀 Mai sunt şi alte pachete interesante pe acolo. Închei partea cu cărţile. Cred că m-am molipsit de la Oana :))

Am mai făcut alte chestii, multe şi mărunte. Mai important este, însă, ce nu am făcut. Cred că de aici mi se trage optimismul şi energia ce o simt. Zilele acestea nu m-am uitat deloc la talk-show-uri şi doar foarte puţin la ştiri. Atât cât să aflu ce se întâmplă în ţară şi afară. Am rămas în minte cu imaginea din prima zi a anului, când reporterii televiziunilor de ştiri au stat de la amiază până seara târziu în ger în aşteptarea unei declaraţii de la întâlnirea informală a lui Băsescu cu membrii Guvernului. Toată ziua, televiziunile de ştiri avea în planul secund imagini live cu poarta ce ducea spre castelul în care se înfruptau mai marii ţării. Nu am înţeles efortul televiziunilor şi nici insistenţa cu care ne transmiteau imaginile acelea. În final, nu am aflat mare lucru. La fel, nu înţeleg cine şi de ce l-a resuscitat pe Victor Ciorbea. Reiau ideea Simonei de zilele trecute: cine e Victor Ciorbea? Pe mine una nu mă poate face să-l ascult. Iar tonul ridicat mă determină să mut canalul. Ca să închei, sper să-mi meargă la fel de bine tot anul. Cred că trebuie să arunc televizorul pe geam :))

Să aveţi un an nou cu multe împliniri! Succesuri! – că se poartă 😀

Despre Satmareanca
Ziaristă

39 Responses to Huzur life

  1. Lucia Verona says:

    Crina, bine ai făcut că ai lenevit, deşi să citeşti atîtea cărţi numai lene nu înseamnă. Eu, spre deosebire de tine, am ales să-mi petrec sfîrşitul de an în străinătate, la mătuşa mea din Germania (Poţi s-o vezi pe blogul meu, a împlinit 93 de ani la 1 ianuarie). Şi pentru că e frig şi ninge urît (aşa cum spun!), am stat aproape tot timpul în casă. Am gătit, am citit trei cărţi (aduse de la Bucureşti), am şi scris despre ele pentru săptămîna viitoare, am mai scris un articol pentru Tamada.ro şi am postat în neştire pe blog, inclusiv proză din volumul în curs de apariţie.
    Abia aştept să ajung la Bucureşti, să lenevesc un pic şi eu 🙂
    Încă o dată, la mulţi ani!

  2. Crina,important este sa faci ce vrei,sa fii independenta,sa te simti bine ,asa devii plina de optimism si de energie,doar au fost sarbatorile de iarna si de anul nou si meritam sa ne simtim bine si sa abordam anul 2009 asa cum se cuvine!!

  3. Oana says:

    Iar zisasi de mine? Doamne cati dusmani – vorba manelistilor – iti faci tu din cauza mea 😀 Nu mai spune ca ma citesti 😆

  4. Teodor says:

    Buna seara si la multi ani tuturor! Nu stiu daca e o realitate evidenta, dar cred ca o buna parte dintre noi se indeparteaza tot mai mult de televizor. Motivele pot fi comune sau persona-
    le, nu le comentez. Sigur este ca ma inscriu si eu printre ei.
    As dori sa spun ceva despre resuscitarea lui Ciorbea. Si, daca-mi este permis, ma intreb si va intreb (de buna seama retoric), cine a fost, cine este, si ce va fi b (mic)oc? Probabil, o scurta perioada isi va mentine statutul de marioneta. Apoi va urma lovitura aplicata si planuita cu cinism de chiar mentorul sau. Si boc ii va multumi. Se va intoarce ca si ciorbea la catedra. Va tine cursuri de drept constitutional!

  5. Vania says:

    Trebuie să tragem în vederea dobândirii de succesuri, ca şi cum am scotoci într-un rezervor de resurse!…

  6. alandra says:

    Nu doar televizorul trebuie aruncat pe geam 🙂
    Un an bun!

  7. Mircea Stroe says:

    Daaaa, subscriu la faza cu tembelizorul 😉 Eu asa am facut (fugurativ :P), si ma bucur nespus. De cind nu ma ma uit la tembelizor citesc mai mult [(nu cu elfe, zmei, maciuci sau cai care papa jeratic si se fac misto 😛 De-aia si trag cu arcul, poate nimeresc vreo elfa razleata :)))))]. Iti recomand cartile noului star al literaturii franceze, Anna Gavalda ;). Gata, la treaba, ca s-au terminat sarba(u)torile 😛

  8. Mircea Stroe says:

    P.S. Era „figurativ” 😀 Din graba :))))

  9. Darius says:

    Deci succesuri sa fie daca asa e moda si un an minunat.

  10. spedy says:

    am mai citit,am mai bloguit,n-am prea baut ,n-am prea mancat (ca nu-i bine sa faci excese).
    sanatate si putere de munca ,tot ce va doriti si sa fiti iubiti.am gasit astea si cred ca-s foarte bine venite .

  11. Oana says:

    Oh, zi si tu ceva, Crina, nu ne lasa in suspans. Da-o incolo de munca. Treci peste 😀

  12. spedy says:

    astept si eu reginele

  13. kmi says:

    Sa-ti fie de bine perioada de „huzur life” si sa ai parte de un an cum iti doresti, Doamna.

  14. Oana says:

    Spedy, in ultimul timp esti singurul care le mai asteapta, bine, si Crina, dar ea e obligata 😀

  15. Adriana says:

    La multi ani Crina ! In ceea ce-l priveste pe Ciorbea sunt de acord , nu stiu cine naiba l-a resuscitat, pt. ca acum este usor sa critici in stanga si-n dreapta , da atunci cand el a fost la putere nici el n-a facut nimic ! Tocmai ce-am auzit ieri la TV cum ca pe vremea tapului , impreuna cu Adrian Severin au renuntat la insula Serpilor pt. „mentinerea bunei intelegeri intre vecini ” – Culmea !

  16. spedy says:

    eu nu sunt obligat,dar m-a prins idea…si-mi place .mai ales ca am mai citit si altceva in gen.posibilitati mai putine ,dar deschidere cat cuprinde…..

  17. Oana says:

    Spedy, tocmai de aia ma mira, ca tu nu esti obligat. Atunci ma bucur, daca am putut sa-ti aduc o bucurie, tot e bine. Oi fi si eu buna la ceva pana la urma, nu cum spun altii ca nu sunt buna chiar de nimic 😀

  18. spedy says:

    cine zice asa ceva?nu stiu la ce-ti poate folosi dar nu stie sa aprecieze, zic eu.si oricum nu conteaza ce spun „unii”

  19. CELLA says:

    acuma că sunteţi tăţi „pă treabă” 😆 şi doar eu , mai , huzuresc 😉 areeeeeeeee carevaaaaaaaaa SHREK 3 ???????

  20. claudia says:

    LA MULTI ANI,CRINA!

  21. al2lea says:

    Crina, esti pe lungimea mea de unda, cu televizorul! Si eu de la un timp, stau cu telecomanda in mana si nu ma pot hotari la ce sa ma uit. Peste tot stiri despre politicieni, sau sinucigasi, sau filme pe care le-am mai vazut, sau pe care le-am si uitat deja, reclame si iar stiri despre sinucigasi, politicieni, Becali si alte animale… si iara…
    Uffff… si mai voiam sa-mi iau o plasma! Ha! Bine ca m-am abtinut! E mai ieftin sa arunci pe geam un televizor clasic!

  22. Oana says:

    Fata draga, uite care-i treaba, daca nu raspunzi sau nu dai un semn de viata, sunt la SRI. Ca sa stii, da?

  23. Trexel says:

    io huzuresc inca vreo 2 saptamani… puii mei, de ce nu? 😀

  24. ciprian blidaru says:

    La multi ani de Sfantul Ioan, tuturor sarbatoritilor.

  25. mary_lou says:

    Eşti scumpă la vedere în aist an! Lipseşte ceva din peisaj…
    La mulţi ani!

  26. maminineta says:

    Hai Crina, scrie ceva -iti ducem grija….sper din suflet ca nu esti bolnava.

  27. CELLA says:

    Crinaaaaaaaaa
    vecinăăăăăăăăăă
    hai că ţi-am adus o găleată cu FOC !!!
    am vărsat vopseaua pă dispensar , parol 😛

  28. Trebuie sa scriu si eu, ca poate te simti si maine citesc postul „Sunt ok, doar ca pazesc gazele sa nu se stinga!”
    Aloooo!, se aude? O montez si pe Oana sa te bazaie!

  29. spedy says:

    brrrrrrr,aoleu ce iarna vine de la ….rusi……astia ne baga la rece sa nu ne stricam de tot…si mai facem si mofturi …..si uite cum mana ocrotitoare a maicii rusii se ocupa de vigoarea natiunii (noastre si in general a europei) si a conturilor …gazpromului……dracu stie care-i sensul real,sau in ce directie….
    si asta-i doar un moft.este repetitia cu public …de acum inainte schema va functiona ori de cate ori se va dori nu modificarea,(care presupune si negocieri)ci impunerea unilaterala a unui pret dorit de monopolul rusesc de gaz.
    una peste alta ,uite si pretextul si contextul mai mult decat favorabil, ce ar trebui exploatat pentru nasterea coridorului alternativ de transport al gazelor spre europa
    asa ca daca nu vreti sa inghetati de tot,ca prefectul de satmar zicea ca nu,tre sa va conectati la priza ca altfel…..
    sa tremuram subtire ca ne sta in fire….
    si nu mai vin cu iordanul ca a -nghetat aghiazma-n cadelnita…
    la multi ani ioanelor si ionilor de aici si de aiurea…

  30. Satmareanca says:

    @ Lucia Verona
    Cred că între timp ai revenit în Bucureşti şi toate s-au schimbat, numai eu sunt tot într-un soi de silentio stampa :))) Citisem postările tale din concediu, inclusiv cu mătuşa (La mulţi ani! – cu întârziere), doar că eram într-o perioadă de tăcere. Văd că ai muncit din plin în concediu 🙂

    @ Pelin Octavian
    Pe când mă gândeam şi eu că pot face ce vrea, că sunt independentă, mi-am dat seama că într-o societatea consumistă şi globalizată suntem dependenţi de atâtea lucruri, încât numai independenţi nu putem fi. No, dar cât să mă simt eu bine cu mine, sunt 😀

    @ Teodor
    La mulţi ani cu multe împliniri şi bun venit! 🙂
    Cred că motivul îndepărtării de TV este că populaţia nu se mai recunoaşte în ce spun ziariştii -analişti şi invitaţii lor. Trăim în Românii diferite, una la TV şi una pe stradă. În fine, şi pe stradă sunt mai multe Românii :)))

    @ Vania
    Tu ai intuit ceva cu rezervoarele înainte de a tăia ruşii gazul. Aha, doar eşti agent 😀

    @ Alandra
    Da, io i-aş arunca şi pe ăia ce populează TV-ul :)))

    @ Mircea Stroe
    Mulţam de recomandare! Şi eu citesc mai mult şi mă simt mult mai bine de când nu mă mai uit toată ziua la ştirile transformate în dat cu părerea despre orice. Meseria cere însă şi sacrificii, încât trebuie să mă uit mai mult decât aş vrea :))) Io tocmai trebăluiam din plin, de vreme ce am dispărut de pe aici… Multe succese anul ăsta!

    @ Darius
    Deci, o să am, dacă hnu mă stresează mult Fiscul :)))

  31. Satmareanca says:

    @ Oana
    Iar te-am abandonat la greu. Asta nu mi-o iert şi mă pun să îndrept greşeala 🙂
    Parcă ne-am văzut pe holurile SRI, nu? :)))

    @ Spedy
    Merci pentru linkuri! E bună uneori o pauză… bună 🙂
    Nu-i bai dacă a îngheţat agheasma, oricum la noi s-au sfinţit casele înaintea de a fi sfinţită apa. Nu ştiu ce modă e asta, dar ştiu că nimic nu mai e cum a fost. De frig… aşa e. Brrr, de frig e frig. Ruşii ca ruşii, să vedem cum ne scot din asta conducătorii noştri…

    @ KMI
    Huzureala a trecut de mult, uitasem de ea deja. Să fii iubită, Mândro tot anul! 🙂

    @ Adriana
    La mulţi ani cum ţi-i doreşti, Adriana! 🙂

    @ Claudia
    Să înţeleg că ai terminat concediul? La mulţi ani! 🙂

  32. Satmareanca says:

    @ al2lea
    Lasă plasma, ia unul vechi de la reciclare :))

    @ Trexel
    Nu pot fi toţi atât de privilegiaţi cum eşti tu. Mai bine tăceai.
    La mulţi ani de Sfântu Ion, sfântule! 🙂

    @ Ciprian Blidaru
    Mulţumim pentru urare! 🙂

  33. Satmareanca says:

    @ Mary_lou
    Mulţumesc! La mulţi ani şi ţie, Doamnă! Io aşa te văd, ca şi pe o doamnă misterioasă 🙂 Încerc să fiu mai „ieftină” şi să apar mai des prin zonă. Numai că nu-mi iese pasenţa de câte ori îmi propun. Important e că nu abandonez de tot :))
    La mulţi ani cu tot ce îţi doreşti!

    @ Maminineta
    Când am văzut mesajul tău, mi-am spus că sunt prea egoistă. Trebuia să dau un semn de viaţă, aşa e. N-am nimic, doar lipsă de timp…

    @ CELLA
    Unde îi focu cela vecină? Noi p-aci dârdâim în curând. De ruşi nu ne-am temut aşe de rău cum ne temen de ai noştri :)))

    @ Simona Ionescu
    Să trăiţi! M-am simţit şi m-am confirmat rapid, şefa! 🙂

  34. CELLA says:

    focul era în găleată … tocmai l-ai vărsat in p.s. 😉
    data viitoare ( care,sper,să nu fie) o să te sun … să nu avem „vorbe” 😆

  35. Satmareanca says:

    No, amu am priceput. Cam târziu 😀

  36. mary_lou says:

    Misterul este o aură ce dă valoare lucrurilor şi fiinţelor, în fond, obişnuite, cum sunt şi eu.
    După cum ştii, eu de mult mi-am întins cortul la poalele blogului Mizantropului. De acolo am tot făcut escapade prin jur având surpriza şi bucuria să descopăr multe bogăţii sufletului meu pe care le preţuiesc pe îndelete. Din păcate nu ţin pasul şi cu vorba…
    Cât despre tine, indiferent cum îţi iese pasenţa, eşti în horă, trebuie să joci! Eu aşa te văd.

  37. Oana says:

    Sunt suparata pentru ca gazul romanesc arde mai mult decat ala rusesc, ceea ce inseamna ca o sa platesc mai mult decat e nevoie pentru o boaba de caldura. In rest, sunt deprimata, dar bine. Si aia cu centrul universului nu am crezut-o, iar momentan nici pe blog nu scriu, pentru ca nu mai stiu sa scriu. Si ma duc sa ma culc 😛
    Iar, ma treziti voi pe la 80 de ani? Vreau doar sa vad unde a ajuns tara asta inainte de-a ma duce de tot.

  38. Satmareanca says:

    @ Mary Lou
    Şi eu am devenit, adesea, în ultima vreme mai mult un spectator. Îmi place uneori doar să privesc din umbră, să analizez şi să păstrez pentru mine. Da, sunt egoistă :)))
    Dacă tu zici că trebuie şi e imperativ, nu pot spune nu, dar nici io nu ştiu cum am intrat în horă. Mai cred, însă, că nici nu mai contează. Joc şi gata 😀

  39. Satmareanca says:

    Oana, ok, dacă tu zici că la 80 de ani, atunci 80 vor fi. Dar, ai grijă, fără să ştii te-ai transformat în elfă, Ceasornicarul te-a prins în mrejele lui, şi timpul trece altfel 😛 Imediat ajungi la 80. Mai ai doar câteva ore şi trebuie să salvezi universul. Doar tu poţi. Ptiii, drace, încă un pic şi te plagiez, doar că aş face-o prost.
    Ba ştii scrie, şi încă mult mai bine decât alţii care îşi ştiu doar da cu părerea, dacă se poate în stilul Gigă Contra. În rest, musai să mă crezi cu centrul universului. Nu ai alternativă 😀

Lasă un răspuns

