Blogăreală

Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri, numai 2,9% lecturând mai mult de 50, este rezultatul unui studiu de audienţă al blogurilor realizat pe cele mai vizitate 40 de bloguri româneşti, informează un comunicat. Studiul, realizat de agenţia Standout, face un profil al cititorului român de bloguri şi arată şi potenţialul de influenţă al acestui canal de comunicare online.

Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distracţia (70% din răspunsurile la studiul Standout) şi noutăţile (32,7%), în timp ce 16,3% accesează blogurile pentru sentimentul de apartenenţă la o comunitate.

Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmăresc zilnic între două şi cinci bloguri, în timp ce numai 2,9% dintre respondenţi citesc peste 50 de bloguri. Între aceste extreme se regăsesc, ca proporţie, cei care declară că accesează un singur blog (8,4%).

Studiul menţionează că, în ceea ce priveşte modul de lecturare a blogurilor, RSS-ul este folosit destul de puţin la citirea blogurilor româneşti (17,7%), principala metoda de accesare a blogurilor fiind scrierea directă a adresei în browser (41,5%) sau adăugarea ca pagină favorită (bookmark) în browser (31,2%).

Raportul face referire şi la capacitatea de a influenţa pe care o au blogurile, 68,9 % din cititori apreciind ca şi-au schimbat sau şi-au întărit cel puţin o dată părerea despre un produs, un serviciu sau o companie în urma lecturării opiniilor şi postărilor bloggerilor despre acestea. În plus, 59,9% din respondenţi au spus că şi-au schimbat sau consolidat opiniile vizavi de diverse chestiuni în urma influenţei exercitate de bloguri.

„Cititorul român de bloguri e tânăr, cu studii şi venituri peste media utilizatorului de internet, are experienţă pe internet, interacţionează cu blogurile citite şi cu ceilalţi cititori, este fidel blogurilor preferate şi le recunoaşte influenţa”, spune Ionuţ Oprea, Manager Standout.

Pe voi în ce fel vă influenţează blogherii?

Despre Satmareanca
Ziaristă

39 Responses to Blogăreală

  1. Yoda says:

    Nu ma influenteaza ABSOLUT DELOC, poate decat ma informez, ma amuz si nimic mai mult

  2. Lucia Verona says:

    Eu îi mulţumesc lui Ionuţ Oprea că mă declară tînără 🙂
    Nu ştiu dacă blogurile sau bloggerii mă influenţează, dar mă interesează ca fenomen. Şi mă bucur că am ocazia să cunosc oameni, că am prieteni noi. Dacă nu exista blogul, ce şanse aveam noi două să ne cunoaştem, Crina? 🙂

  3. Cristian says:

    Sunt foarte influentat 🙂
    Sunt lipsit de personalitate si cred orbeste tot ce zic toti blogherii 🙂 🙂

    Serios vorbind , cred ca orice om normal ,cu scaun la cap ,poate judeca pt sine si sa decida in nume propriu in privinta unui fapt sau altul.

    Dar ,sper ca nu te supar Crina ,pe blogherii ziaristi, nu ii vor crede niciodata din prima fara sa ma documentez si din alte parti ,pentru ca pot fi cel putin in problemele politice ,putin partinitori.

    Cu toate ca iti doresti sa fii indepedenta ,nu poti sa fii chiar asa cum ti-a dori…ca ziarist…iti mai pui si tu putin frana uneori…asa am eu senzatia….

  4. Satmareanca says:

    Yoda, eu una recunosc că mă influenţează. De exemplu, după cer am văzut bunătăţile din pozele Oanei, mi s-a făcut o poftăăăă. Şi nu-mi place peştele 😀

    Lucia, niciuna. Mare câştig, atât din punctul ăsta de vedere cât şi din altele 🙂 Eu una recunosc că mă las influenţată uneori sau, cel puţin, îmi întăresc unele convingeri 🙂

  5. Cristian says:

    Sa nu mint : am fost influentat de ceva posturi de -a lui al2lea … evident culinare… hmmmmm:)

  6. Yoda says:

    De ce nu-ti place pestele? Miemi place, mai ales ala saramura 🙂

  7. Satmareanca says:

    Cristian, spune-mi un independent total şi îl mănânc 😀 E normal să fim subiectivi uneori, doar suntem oameni, avem principii, valori şi luptăm pentru ele. Poate mai mult decât alţii pentru că, meseria ne-a învăţat să luptăm 🙂
    Pe mine mă influnenţează doar blogherii care mi-au căpătat încrederea. În politicieni nu cred deloc – cu două trei excepţii, persoane pe care le cunosc bine şi personal.

    Frână îmi pun din diverse motive, adesea din bun simţ. Sunt lucruri pe care nu le spun pentru a nu face jocul de interese al unora sau a altora. Întotdeauna cântăresc lucrurile înainte…

  8. Satmareanca says:

    Yoda, nu-mi place în mod deosebit, dar dacă îmi e foame îl diger. În zona noastră nu prea există o cultură a peştelui 😀

  9. Cristian says:

    Asa e !
    Dar daca ai fi numai „Blogheritza” ai putea conduce fara frana 🙂

  10. Cristian says:

    @trasnea e fara frana 🙂

  11. Satmareanca says:

    Se va găsi careva să-mi strice frânele. Uneori se strică singure 😀

  12. Satmareanca says:

    Cristian, într-un anonimat celebru poţi să nu ţii cont de reguli. Şi nu o zic în nume de rău 🙂

  13. Lucia Verona says:

    Trebuie să recunosc o excepţie: Adi Hădean mă influenţează. M-am apucat să scriu şi o carte de bucate din cauza lui, ca să nu mai spun cît m-am îngrăşat… 🙂

  14. daurel says:

    Ce inseamna anonimat celebru? SRI? 2 1/4?

  15. Oana says:

    Pai, depinde daca vreau sa ma las influentata. Ca daca vreau, ma influentez singura 😀 Daca nu, stau cuminte pe blogul meu 😛

  16. Ion Dascalu says:

    Eu ma incadrez in aia 8,4 %, adica citesc un singur blog.. Al meu.. Asta e adevarul.. Iar de acolo, prin blogroll, intru pe altele.. 🙂 Atat am avut de spus.. 🙂

  17. ruxi says:

    Eu nu cred deloc in presa „oficiala”.
    Consider ca este aservita total catorva mari grupuri de interese, iar „independenta presei”, ” a patra putere in stat” sunt de-acum figuri de stil. Chiar si tabloidele se supun acestei reguli.
    Citind blogurile, am aflat si multe alte informatii care nu vor vedea lumina tiparului din considerentele de mai sus. Chiar si ziaristii simt nevoia sa „rabufneasca” si sa spuna adevarul integral.
    In plus, mi-am facut prieteni multi, ceea ce m-a uimit, stii tu de ce!:)

  18. Oana says:

    Eu am o plangere, m-ai plagiat 😀

  19. primadona25 says:

    Hmm! Am vazut lumea si cu alti ochi. Am analizat caractere, stari de spirit,binele, raul. Am vazut ca exista oameni rai, fara un motiv anume, dar si oameni buni,tot fara un motiv anume, pe care ii vreau prieteni. Blogul ma face sa ma simt ca apartin unei comunitati si anume acceea pe care eu o doresc. Cand ma simt singura intru repede pe la Crina,Trex, Satmareanu, Mosch,sa vad ei sunt „acasa”? Daca strig acum „ajutor” sunt sigura ca macar unul o sa ma intrebe ce am patit.

  20. al2lea says:

    @Cristian
    ma bucur ca te-am „inspirat” citind retetele mele culinare. Trebuie sa-mi fie taaare foame ca sa inventez cate ceva. De aceea postez retete culinare asa de rar. Unele sunt poate cunoscute, dar eu le scriu, asa cum le fac eu, cand Primadona e de garda…
    @Crina
    la inceput am fost curios ce mai e si aia blog, apoi a inceput sa-mi placa. Imi place cel mai mult „harjoneala” cu prietenii, bine inteles in limitelle bunului simt. Si fara sa se supere ceilalti, Trex e un maestru al harjonelilor. Apoi am descoperit cativa scriitori care-mi plac . Vania, Nea Costache, Oana, Dan Iancu. Mi-am facut si o multime de prieteni foarte tineri DVictor, Melk, Ovidiu, smartini… dar ce sa mai poestesc… uita-te in Blogroll-ul meu si vei vedea: toti sunt unul si unul… Cum? Roscata? A… roscata e prietena mea si a Primeidona… 🙂

  21. [D][S][N] says:

    Ma „plimb” printre bloguri de pe la sfarsitul lui 2007, cu pauze foarte mari, si asta e adevarat, dar nu imi amintesc sa fi existat vreun moment in care sa fi fost vizibil influentat de un alt detinator de blog. Daca s’o fi intamplat, probabil ca a trecut repede.

  22. Sibilla says:

    Sătmăreanca me preferată şi dragă, io vin spăşită… recunosc , tot, bântuit bloguri politice în ultima vreme, uneori şi ziareleonline, şi iar recunosc, cu şi fără mască, cu… când am de suduit mai dihai ;)… neglijat prieteni şi bloguri dragi mie… da ştiu că mă ierţi, că-s unicorn de-al tău şi ştiu că simţi că-mi eşti dragă. Şi mai şi promit să merg cu izvini ( iertare ) şi la ceilalţi, c-am fo rea, şi trec rar 🙂
    Te ţuc cu drag !
    respecte şi preţuire,
    Sibilla

  23. UNGURU says:

    Che companera Satmareanca te saluta UNGURUcare atrecut ca sa comenteze aceasta postare.Companera Satmareanca sa stii ca UNGURU este blogger din 2007, am blog, bloguri dar este ca si cum ai fi chirias in propria casa,si in mai multe case :):):):)ca n-am mai scris o postareda mea de prin 2008,sunt blogger comentator, mai scriu aici acolo cite un comentariu,un banc,un mishtou,sa mai ridem.Bloggeritul este o forma de socializare,dupa nick name si comentarii te cunosc prieteni si dusmani,,omul care nu este dusmanit ,este un nimeni„UNGURU este un nimeni da are multi ,,dusmani „,poate de aceea prefera ca blogurile lui sa nu fie cunoscute pentru ,,preteni„.Noah companera Satmareanca ce sa-ti mai scriu,,bloguerilla digitala rosie este infrinta ,dar nu se preda, problema este ce vrea sa faca? „:):):):):) .CHEcompanera Satmareanca tre saluta UNGURU.

  24. Vania says:

    Azi am fost chitit tot pe bloggereală, deşi am abordat subiectul mult mai ştiinţific.

  25. nlarece says:

    Imi plac blogurile bune, si nu-mi plac blogurile rele.
    … and world peace!

  26. daurel says:

    Exceptand pe autisti, blogurile ne influenteaza pe toti: pe cei blogarim prin faptul ca neglijam alte activitati; familiile celor ce blogaresc sunt influentate prin neglijare; cei din familiile fara internet sufera ca nu sunt in randul lumii. Orice inflenteaza totul. O bataie din aripi a unui fluture din Satu Mare, in anumite conditii, poate starni o furtuna in Caraibe. Daca nu in Caraibe, in mod sigur la Bucuresti.

  27. @Satmareanca. Am trecut să te salut. 🙂

  28. Dan Gheorghe says:

    de multe ori am dat peste bloguri destul de bune. in sensul ca nu contin prostii, ci idei. ceea ce inseamna ca lumea inca mai gandeste in tara asta. din fericire! probabil ca fenomenul blogurilor va lua amploare. doar internetul ne acaparaza tot mai mult viata. e si un mod de a socializa. si cred ca aici se naste un fenomen. e vorba de socializarea intre idei. nu intre oameni. blogareala devine un bazin al ideilor. pentru ca oamenii care emit ideile sunt oricum departe unul de altul. e interesant, oricum. ramane de vazut cum va evolua fenomenul.

  29. CELLA says:

    cu-cu !!! 😆 ( şi pupăza, desigur 😉 ) că … parcă, parcă-i soare d-ăla valabil
    la cîte bloguri bolhăresc io chiar n-are cine şi cum să mă influenţeze 😆 … le cam sugativez că majoritatea ( din peste alea 50 ) covîrşitoare-s literatură şi poezie … blogheristică, da’ de mare excepţie 😉
    celelalte-au devenit PRIETRENI 😆
    prietenii ( virtuali ) n-au cum să mă influenţeze, ne influenţăm reciproc, nimic nu-i ce pare, totu-i joc de ape-n soare … blogăreala-i pauza de relaxare, cafea şi bună dispoziţie ( la mine ) … cînd tinde să mă influenţeze, pe mine şi „starea mea” 😛 negativ, pac şi clik : închiderea, stingerea … e-aşa de simplu … tot timpul m-am debarasat de „dependenţe”, n-o să mă apuc acuma să mi le creez 😆

  30. Pai ….tu ai venit taman din nordul tarii la Bucuresti si am reusit sa ne intalnim in cea mai faina curte din mareata capitala, adica la Simona !!!!

    Eu zic ca e de bine cand oamenii se descopera atat de frumos!

  31. Ion Dascalu says:

    Stati asa, ca mai vroiam sa adaug si eu ceva.. No, ce vroiam sa zic.. Am uitat.. Revin… 🙂

  32. corinacretu says:

    Interesant, acest studiu trebuie citit si recitit. Numai bine, Crina, sa nu mai muncesti asa mult si sa ai un week-end frumos. Cu drag, Corina

  33. Sibilla says:

    http://sfinx777.wordpress.com/2009/03/27/suntem-pentru-corina-cretu/

  34. Noi trimitem aceasta leapsa dupa cum urmeaza: la Chinezu (stie el de ce :D), Sutu, Ciutacu, Comanescu, Inconstantin, Codexpolitic, Satmareanca, Mordechai, Andrei Crivat, Cabral, Simona Ionescu.

  35. TRASNEA says:

    Chiar foarte tare studiu’ asta cu blogerii,io cred ca acest studiu daca se facea mai aprofundat descoperea si crema din dodoashca,sau miezu’ din Fanta ,cum se zice mai nou………..
    Io as adauga inca doua coordonate acestui studiu:
    1.marea majoritate a blogerilor fac politica;
    2.se pare ca blogerii nu „produc” sambata:(cel putzin pana la ora 15.20)

  36. Satmareanca says:

    Trăsnea, poate marea majoritatea a blogherilor ce îi citeşti tu. O să te surprindă, dar în zelist sunt peste 30.000 de bloguri şi am dat de foarte multe pe care rar se scriu subiecte politice. De fapt, dacă te uiţi şi pe blogurilşe din blogroll-ul meu, sunt foarte mulţi care nu fac.

    Nu produc, uneori nici în alte zile. Azi e o excepţie, produc 😀

  37. Satmareanca says:

    Politicalocală, dacă zici tu, nu pot să nu mă conformez 😀

  38. Satmareanca says:

    Până la urmă văd că suntem de acord că oamenii ce i-am cunoscut pe bloguri reprezintă marele câştig. Vă ţuc pe toţi, cu sătmărenii poate bem o cafea, cu ceilalţi într-o zi în care voi lua drumul capitalei ori a zonelor de unde sunteţi 🙂

    Un week-end fain să aveţi toţi! 🙂

  39. Pingback: Metatext bricolat din blogotecă « GENUNCHIUL LUMII | Flavius Obeadă

Lasă un răspuns

