Cât optimism

Sunt optimistă de felul meu, dar optimismul ăstora nu-l pot înţelege. Un studiu al companiei A.T. Kearney arată că României îi trebuie nu mai puţin de 130 de ani pentru a ajunge din urmă Europa la capitolul drumuri. Şi încă un detaliu foarte grăitor: România are o densitate a drumurilor de numai 0,34 km/kmp, de patru ori mai mică decât a celorlalte state est-europene şi de 14 ori sub nivelul înregistrat în ţările dezvoltate. Analizând situaţia şi luând în considerare şotiile unui amic care zicea că la Satu Mare şi sfârşitul lumii va veni mai târziu cu şase luni, înseamnă că în zonă avem nevoie de 130 de ani şi jumătate pentru a ajunge civilizaţia. Mă întreb cum va arăta Europa peste 130 de ani şi câţi ani ne vor lipsi atunci…

Despre Satmareanca
Ziaristă

31 Responses to Cât optimism

  1. Oana says:

    Deci voi aveti sase luni in plus de trait. No, tot e bine 😆 Dar eu cred ca noua ne trebuie 200 de ani sa prindem din urma Europa cu orice, nu numai cu drumurile 😉

  2. Satmareanca says:

    Pe când o vom ajunge, va fi cu 500 de ani înaintea noastră 😀

  3. Oana says:

    No, mai bine ne calmam, nu o mai prindem niciodata 😛 Dar stam mai bine ca Cambogia, nu?

  4. daurel says:

    O fi calculat cu media ultimilor 20 de ani; In 30-40 de ani dispar/ disparem toti dinozaurii si in 10 ani ii ajungem / ajungeti, la sosele pe cei amintiti- daca ei stau pe loc! Deci este vorba de max 50 de ani. Sa traim muuult!

  5. Satmareanca says:

    @ Oana
    Nu aş băga mâna-n foc.

    @ Daurel
    Amăgiri pentru cei care cred că vor prinde viaţa fără sfârşit :)))

  6. Ion Dascalu says:

    Poate diferenta e de 130 de ani la voi, la Satu Mare, ca la noi la Vaslui e vorba de 150 de ani, in mod sigur… 🙂

  7. Ion Dascalu says:

    A, si apropo, sfarsitul lumii va veni la Vaslui mai tarziu cu un an… 🙂 Am de ce sa fiu fericit… 🙂

  8. Anton Dorel says:

    Sa inteleg ca eu sit sortit sa mor mai repede….chiar si cu 6 luni??:(

  9. Anton Dorel says:

    Se straduieste mintea mea….

    Mah sincer mie imi plac pe de o parte chestiiile astea cu vine sfarsitul lumii ma intreb oare cand a veni?in pauza meciului,sau la sfarsit nu de alta dar sa nu ma prinda in…..sau de ce o fi sa ma prinda.
    DAR:
    De la Satu Mare si pina la VASLUI
    Tot drumul e presarat de „vorbe dulci” …cu nuci
    Caci fiecare avem cate un catren
    Atunci cand sofam si curbele luam.
    Dar nu e vina noastra
    Caci tara e maistra si mandra ca o astra
    Si mereu asa va fi ….
    Oh ce-ti doresc eu tie
    Dulce Romanie!
    Iti doresc sa cresti precum in povesti
    Intr-un an daca se poate
    Ca FAT FRUMOS….vreo sapte.
    Iar de e sa inmultesc,
    Si apoi sa impartesc..
    Stau si tot nu reusesc
    Rezultatul sa-l gasesc
    Cand ….si cum si de va fi….
    EUROPA te-om gasi?

  10. Oana, eu am o vorbă: atîta timp cît Burkina Faso e în urma noastră, (încă) e bine… aş spune şi Madagascar, dar în Madagascar cel puţin ai banane la discreţie care să te consoleze şi lemurieni cu care să te joci…

  11. Şi mi s-a tăiat macaroana! Deci, cum spuneam: atîta timp cît Burkina Faso e în urma noastră, (încă) e bine… cînd Burkina Faso va fi înaintea noastră… atunci chiar că va veni sfîrşitul lumii!

  12. Adrian SM says:

    Ceausescu zicea de vreo 200 de ani….

  13. Vania says:

    Cu răbdare dobândeşti orice! Ce sunt 130 de ani faţă de Veşnicie?…

  14. Gheorghe says:

    Explicatia asta-i la fel cu paradoxul lui Zennon, care spune ca o sageata nu va putea lovi o pasare in zbor, pentru ca atunci cand sageata a parcurs 1/2 din distanta, pasarea mai parcurge si ea o alta distanta, si rationamentul se repeta pentru fiecare fractiune de spatiu parcurs de sageata. Cum numarul fractiunilor poate tinde la infinit, rezulta ca sageata nu v-a atingee niciodata la tinta.

    Bucurativa ca ramane zona naturala si frumoasa, ca nu-i ca Valea Parhovei care-i poluata cu „marlanie”, iar cand o sa fie data in folosinta soseau Bucuresti-Brasov efectul o sa fie si mai dramatic.
    „Orice moneda are si revers”, orice dezvoltare a zonei are si efecte perverse.

  15. [D][S][N] says:

    Vestea asta ii va cadea tare greu in partea stanga doamnei Udrea… pai si turismu’…, cu turismu’ cum facem ?…
    Avem noi „imn de larga inspiratie”, dar n’ar fi bune totusi si niste drumuri ? 😉

  16. daurel says:

    „Drumurile noastre poate,/ Se vor intalni vreodata…/”

  17. primadona25 says:

    Interesanta statistica. Hmm! Dar doamne, ne-a luat-o Bulgaria inainte? Si la drumuri? Ca turistii ni i-a luat[apropo de Nuti].De sfarsitul lumii nici ca-mi pasa! Am alte treburi pana atunci. Trebuie sa ne luptam cu criza, sa nu mai fim crizati. In rest, fiti linistiti, la noi nu tine cu statistica. La noi nu se potriveste nimic. Poate maneaua?…

  18. Radu Humor says:

    @ Crina , Christos a Inviat !
    M-am uitat dupa tine la Huta Certeze si-mi pare raiu ca nu te-am vazut si bine ca nu erai in preajma unor asemenea personaje nedemne….

    Diferenta dintre noi si ei ( aia cu 100 de ani inainte) o reprezinta o mana de oameni si o Coroana Regala, pe care ei au avut-o si noi am pierdut-o , dar cu oameni ca tine si mai stiu eu cine , putem recupera intr-un deceniu, doua .

    Putem chiar sa le dam lectii de confort material si spiritual, ca numai primul n-ajunge , iar numai al doilea nu-i suficient.
    Crede-ma ca nu glumesc si nu exagerez prea tare….
    Romanii odata treziti , nu pot fi usor opriti !

    S-auzim de mai bine, doamna…

  19. Yvan says:

    Foarte frumos evenimentul de la Certeze, multa lume buna, oameni ai mileniului trei,politicieni din epoca lui Caragiale parca ar fi supravietuitori sfarsitului lumii din anul 2000 !!Civilizatia evolueaza mult in zona noastra si a tarii…….Asa daaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. guerilla urbana says:

    Brucan zicea de 20, si mai zicea si „stupid people”… cu prima n-a nimerit-o…

  21. m3 says:

    Fireste, studiul zice ca atunci cand voi avea eu 160 de ani, la noi va fi cum e la ei acum. Deci iata, e de bine. Dar daca ei vor vrea sa fie atunci cum suntem noi acum, ce dracu fac? Vezi ca e de bine?

  22. Trexel says:

    Oana, nici ca_Cambodgia nu cre ca stam mai bine pt ca pe aia io vreau de vo 3 ani s-o vizitez. Romania n-as vizita-o

  23. Satmareanca says:

    Trexel, ca_ca-ul vine de la chestiunea ce s-a răsturnat ieri pi şentru? Deci, n-ai murit 😀

    M3, eu voi fi mai bătrână decât tine atunci, deci voi intra în Guiness :))))

    Guerilla, trebuia să-l credem pe cuvânt. Mult optimism zace în poporul ăsta 😀

  24. Satmareanca says:

    Radu Humor, Adevărat a Înviat! Eram şi eu pe acolo, dar să-mi fac meseria, nu altfel.

    Yvan, zoo politikon 😀

    Primadona, poate în curând nici maneaua, doamne dă 😀 Şi eu voi fi plecată cu sorcova gând va veni armaghedonul 😛

    Daurel, ale noastre se despart, prin gropi…

    DSN, poate le dedicăm un imn şi drumurilor. Ele de ce n-ar merita?

  25. Xena says:

    Trexel
    Bine ca ai bani sa vizitezi Cambodgia,ca doar ii castigi din drumurile de la noi 🙂

  26. Satmareanca says:

    @ Ion Dascalu
    Cred că n-ai fost în Satu Mare 😛 Dar, hai că nu mai fac antireclamă :)))

    @ Anton Dorel
    Nu dacă stai prin Sătmar în acel moment 😛
    Da ce inspiraţie continuă ai. Om găsi-o pe drumurile ungureşti 😀

    @ Scarlet Aurora
    Io nu mai cred în nimic…

    @ Adrian SM
    Cred că am lipsit de la speechul ăla. O fi avut şi el odată dreptate 😀

    @ Gheorghe
    Din păcate aşa e. Sunt şi la noi efecte chiar din inacţiunea edililor…

  27. Satmareanca says:

    Xena, bine ai venit! Ăsta era un răutăcism? 😛 N-a zis că a fost pe acolo, dar dacă-l prind că da, îl pun să ne ducă şi pe noi 😀

  28. Xena says:

    Bine v-am gasit.
    Nu a fost răutacism.
    Doar constatam că toţi constructorii de drumuri o duc foarte bine in Satu Mare iar drumurile sunt vai de capul lor.
    Întâmplator l-am luat in vizor pe Trexel ,dar el chiar e micuţ fata de adevăraţii rechini.

  29. Satmareanca says:

    În general, toată lumea o duce bine mai puţin omul de rând. Toată lumea e relativ puţină din total…

  30. Adrian SM says:

    😀 Era un banc care circula pa vremea ailalta. Ceva legat de sfarsitul lumii… 🙂

  31. ruxi says:

    Eu zic sa nu mai cartim si sa ne bucuram ca prindem sfarsitul lumii dupa 130 de ani!))))

Lasă un răspuns

