Pe Iza şi pe Mara …

M-am coborât! Nu din turn, ci de pe munte, că tot mă trăgeau de mânecă şi m-au deconspirat Simona şi Teodora. De cum am coborât din Turn, am urcat la munte pentru un week-end liniştit. N-a fost să fie chiar aşa, dar până la urmă, trăgând linie şi adunând a fost mai fain decât trebuia să fie. Destinaţia iniţială: Izvoare – Maramureş. După ce ne-am făcut provizii şi planuri, am înjurat drumurile proaste (deşi Darius şi Lavia tot spuneau că se poate şi mai rău) şi am ajuns rapid la destinaţie. Aici, surprize-surprize. Pustiu şi lacăt pe poarta staţiunii. Într-un târziu, apare un nene care ne spune că nu avem voie să parcăm lângă gardul proaspăt. Şi ne mai spune să revenim peste doi ani deoarece staţiunea e în renovare. Ne-am permis să întrebăm de ce nu au pus nicăieri semne care să anunţe acest lucru de vreme ce drumul din munţi duce doar spre ei, iar răspunsul a fost promt: am pus pe internet. Căutaţi voi pagina, eu una nu am găsit-o. Google nu afişează site-ul staţiunii pe prima pagină, iar mai departe nu mă uit de obicei. Dar, tot răul spre bine. Oricum, acolo sus nu e încă suficient de verde.
telescaun

Cum nu ştiam încotro s-o luăm, am apelat la Măria sa Chinezul, care ne făcea în ciudă cu nişte grătare ce îşi răspândeau aromele până la noi tocmai din Bucureşti. Ca să fie tacâmul complet, dezmăţul se petrecea pe domeniul Simonei şi în prezenţa Teodorei (vă prind io 😀 ). Trecând mai departe, am schimbat destinaţia şi, spre norocul nostru, am ajuns la Şuior. Frumos, foarte frumos, chiar minunat! Rar mi se întâmplă să nu am nimic de reproşat în privinţa cazării şi a serviciilor, chiar dacă într-unul din restaurantul complexului avea loc o nuntă. Şi chiar dacă preţurile nu sunt foarte mici, complexul Şuior merită toţi banii. Singura obiecţie ar fi că nu ai unde să o iei pe poteci prin munţi în jur. Cum nu ne-a ars foarte mult de plimbări lungi, totul a fost perfect. Unde mai pun că ne-am plimbat cu telescaunul (da, ăia din poză sunt partenerii noştri de week-end, Darius şi Lavinia, sper să nu-mi ceară drepturi de autor că i-am pus pe blog). Şi iar v-am privit de sus 😀 Asta se întâmpla ieri.
mogosa
Dimineaţă, normal, ne-am trezit pe terasă privind soarele cum se iveşte de după piscuri şi savurând cafea după cafea… Iar acum m-am trezit că ne-am simţit atât de bine acolo încât am făcut puţine poze. Nu-i bai, mai merge odată că şi Sătmăreanului i-a plăcut mult. Pentru că după ce am dat de sora perfecţiunii am vrut şi ceva sălbăticie, la întoarcerea spre casă am făcut o oprire la Mogoşa. Nici nu-mi dau seama cum e atât de circulată zona din vreme ce abia se văd semnele. După 1 kilometru de drum prin pădure în care înjuri toţi sfinţii pe cale ierarhică, te aşteaptă un peisaj de vis. Cum perfecţiunea n-are nimic a face cu ţara noastră, iar foamea trece prin stomac, nu se putea ca singurul restaurant de aici să aibă mâncare bună. Impresia mea este că se mănâncă scump şi prost, ori nu am nimerit noi bucătarul bun. Una peste alta, peisajul e însă minunat şi nu am putut rata o plimbare cu hidrobicicleta. La întoarcere, după ce am văzut mizerii peste mizerii prin toate zonele montane pe unde au prajit morosenii mici si gratare, cu drumuri ce greu pot fi numite astfel, am avut o revelaţie: Sătmarul meu nu e chiar atât de urât! Îmi revin 😀 Gata! Iar am scris mult si nu mai citeste nimeni 😛

hidrobicicleta

Despre Satmareanca
Ziaristă

43 Responses to Pe Iza şi pe Mara …

  1. Darius says:

    http://www.statiuneaizvoare.ro – „Pagina in constructie”

    La naiba.

  2. Yvan says:

    Sunt locuri frumoase in ardealu nostru ,numai ca dezordinea si indiferenta , apoi si ura a tot ce-i legat de bunuri publice ce o fi ele este atat de mare ca parca toata lumea doreste sa distruga !!

  3. Satmareanca says:

    Darius, din aia trebuia să deducem că staţiunea e în construcţie? Eu am dedus doar că site-ul e în situaţia asta… Oricum, cum spuneam în text, tot răul spre bine 🙂

  4. Satmareanca says:

    Yvan, corect! Tocmai de aceea m-am bucurat când am dat de complexul Şuior. E chiar perfect, nimic de reproşat şi nu are avantajele naturale ale altor staţiuni cum ar fi Mogoşa.

  5. Oana says:

    1. Chinezu a dat sfoara in tara, sa mai ai incredere 😀
    2. Il urasc foarte pe Darius
    3. Le urasc pe Simona si pe Teo si gratarele lor
    4. Te urasc si pe tine ca asa imi vine acum
    5. Sunt ofticata rau 😀

  6. daurel says:

    Pozele din turn erau mai clare; e drept ca si Satmarul e mai…mare!

  7. Satmareanca says:

    Eu îmi revărs toată ura spre tine, ca să mie mai simplu 😆

  8. Satmareanca says:

    Daurel, eram obosiţi, cred :)))) Altfel, recunosc că n-am avut mâna la poze zilele astea. Mi se mai întâmplă. Nici în turn n-am avut. Sunt într-o pasă proastă din punctul ăsta de vedere. Mă tot uit la ce poze am făcut unul trecut în concediu şi nu-mi vine să cred că eu sunt autoarea.

  9. Oana says:

    Ne uram reciproc, ceea ce e bine, nici nu vreau sa te mai vad 😀

  10. fcmuresan says:

    Incercati si ceva prin Apuseni…gen Vadu Motilor…Nu i departe si e suuuuper. Va stau de ghid! Incearca o hidrobicicleta prin Satmar…Nicio sansa desi lacuri ar fi destule. Mai e un loc minunat linga Baia Sprie. Lacul Albastru. O drumetie de vis.Incercati.

  11. Satmareanca says:

    Oana, mi se pare firesc. O să-mi pun o năframă pe ochi cu proxima ocazie 😀

  12. Satmareanca says:

    Florin, în Apuseni sunt, într-adevăr, mai multe destinaţii, dar e ceva mai departe de noi. Maramureşul e mai la îndemână. Oricum, cum am spus, Şuiorul e excepţional, cred că sunt puţine locuri la nivelul ăsta.
    Nu ştiam de lacul albastru, nu le au cu promovarea nici vecinii noştri. Măcar noi n-avem ce promova :))))

  13. Oana says:

    Incercati, parerea mea, si prin Sinaia, Brasov, Predeal, poate o gasiti pe Elodia si ma vedeti si pe mine 😀

  14. Satmareanca says:

    De ce nu încerci şi tu ceva mai viu? Să vezi ce inspiraţie la scris ai găsi la Şuior. Găsim şi nişte subsoluri în care îţi poţi târâ victimele, le poţi băga în saună la temperaturi uriaşe, apoi le poţi picta cu paintball-ul :)))) Da, şi dacă vrei trimiţi victima bucăţi bucăţele cu telescaunul. Are câteva sute de locuri, câte o bucăţică pe fiecare scaun 😆

  15. Oana says:

    Ba nu, in Predeal e mai misto, ca e si Elodia 😀 Deci e randul vostru.

  16. Satmareanca says:

    Într-o zi, cândva … 😛

  17. Oana says:

    Pai asa si io, tot intr-o zi candva 😀

  18. octavpelin says:

    Superba privelistea,parca este mica Elvetie! ,o seara frumoasa! 🙂

  19. Trexel says:

    io am fost sapt trecuta la bv si nici urma de Oana. Cineva spunea ca nici prin predeal nu s-a aratat asa ca n-are rost sa va obositi
    stea fiecare pe curu lui:P

  20. Adrian SM says:

    Oana nu e de fapt Elodia??…. 😀

  21. Adrian SM says:

    Pe un picior de plai
    Pe o gura de rai
    Iata vin in cale
    Se coboara-n vale
    Darius si Crina…
    😀

  22. Darius says:

    @Oana
    Si eu te iubesc pe tine.

  23. chinezu says:

    stii vorba aia
    cand esti in dubii, suna un prieten 😀
    este ca am un judet very frumos?

  24. Darius says:

    Sigur ca da, de aia ai plecat din el la Bucuresti…

  25. Satmareanca says:

    @ Oana
    Pun pariu că ziua aia nu e chiar atât de îndepărtată 😛

    @ Octav Pelin
    Eu aş spune o tentativă de mică Elveţie :)))

    @ Trexel
    O fi răpit-o Elodia 😀

    @ Adrian SM
    Şi eu m-am întrebat, cică nu chiar, deşi uneori pare :)))

    @ Adrian SM
    Mai greu cu Raiul, dar în rest merge 😀

    @ Chinezu
    Da, păcat că-i locuit 😆

  26. Oana says:

    Darius, da, da, cum zici tu, nesuferitule.

  27. Darius says:

    @Oana
    Multumesc. Ti-am zis ca esti cea mai de treaba?

  28. Oana says:

    Ti-am zis ca nu te bag in seama? 😀

  29. dramoleta says:

    Frumos! Aproape te invidiez 😆
    Cu multi ani in urma am fost in zona aceea; la Oaşa. Nu imi amintesc decat un peisaj superb si aer curat si un parau in care prindeam pastrav cu cizma de cauciuc a unui padurar.
    Ma bate gandul sa fac o vacanta in Maramu 🙂

  30. Sergiu says:

    Ce dragutz sa gasesc si satmareni cu blog. Comentariul probabil este pe langa dar ma ia nostalgia cand iti citesc blogul.

    Sunt din SM dar traiesc de vreo 15 ani in Bucuresti.

    Frumos blogul.
    Sergiu

    PS: te-am adaugat la lista mea de bloguri citite

  31. CELLA says:

    munţii noştri aur poartă (?)
    noi … 😦 ???
    daaaa … păcat că-i locuită, prost 😦
    şi-n PADIŞ îi rai … da’ drumul … oy, oy, oy
    dar, … toate trec pe lîngă tine cînd eşti cu prieteni … şi-n rai şi-n iad 😆

  32. Ti-am mai zis azi o data: e frumos rau pe unde-ai fost! Ne-am fi mutat si noi cu gratarul… Poate intr-o zi…

  33. lorrena says:

    Suerbe fotografii…stau si ma gandesc cat de multe avem de vazut in tara asta !
    Frumos din partea ta sa imparti cu noi momentele minunate ale vacantei.

  34. Radu Humor says:

    Pe Iza si pe Mara,
    Le iubesc asa si-asa…
    Dar pe tine , draga Crina
    Imi asum, intreaga, vina…..

    Locuri si oameni de vis…..

    Cele bune !

  35. lol's says:

    lasă, lasă!!! Va arat eu la iarna !!! Fac un film cu cele 20-30 de lebede care iernează aici la Mangalica !!! Si rate sălbatice am, daca e zi cu soare spui ca Faust, „Opreşte-te timp”.
    Pun imaginile pe blogul Sătmărencei ca sa îmi treacă of-ul ca e aşa de frumos la voi, si la noi este frumos, aşa sunt eu ofticos!!
    Pana atunci mulţumesc frumos pentru poze Crina, si mulţumesc frumos participanţilor de pe blog pentru comentariile care au făcut sa fiu un om normal pentru un timp !!

  36. lol's says:

    Uitai sa spui !!! Lebedele si „ratili” ie într-un golf pe litoralul Mangalicei. Nu spui unde !!, ca pe lângă ca sunt ofticos , cârcotaş sunt si secretos. Da la o adică pentru „preteni” fac „discaunte”.

  37. zamfirpop says:

    După numărul comentariilor, chestia cu „nu citeşte nimeni” e doar un alint!
    Mulţumesc pentru plimbare!

  38. Satmareanca says:

    @ Dramoleta
    Io m-aş fi invidiat dacă aş fi stat măcar o lună acolo 😀 Deşi, cred că aş muri fără inactivitate atât de mult timp.
    Păi, hai şi dă un semn 🙂

    @ Sergiu
    Bine ai venit! Şi eu mă bucur să dau de sătmăreni plecaţi în lume 🙂

    @ Cella
    Aş vrea la Padiş, chiar îmi fac planuri de un week-end în Apuseni, dar, vai, drumurile…

    @ Simona
    Poate în concediu 🙂

  39. Satmareanca says:

    @ Lorrena
    Bine ai venit! Multe avem de văzut, şi câte nu pot fi văzute din cauza drumurilor! Să-i plângi de milă maşinii, nu alta 😦

    @ Radu Humor
    Mă rog, obişnuiesc să ignor oamenii ce-mi ies în cale şi nu sunt chiar de vis, la fel şi locurile urâte. Dacă în realitate nu se poate, măcar în amintiri :)))

    @ Lol’s
    Nu-i mai frumos decât la voi, postez eu doar ce-mi convine :))))
    Chiar şi eu mă miram de succesul normalităţii …

    @ Zamfir Pop
    Cu plăcere! Nu mai ştiu de ce am ales acel final, trebuia să se termine cumva 😀

  40. corinacretu says:

    Ce frumos.. De abia astept sa imi recomanzi si mie locurile astea minunate., Dupa campanie..

  41. al2lea says:

    Ba eu am citit tot… si imi place.
    Cine nu citeste… ala e!
    🙂

  42. Satmareanca says:

    Corina, nu ţi le recomand, eventual te însoţesc :)))

    Al2lea, ziceam şi io 😀

  43. Mai repede de concediu!!!
    ieri!!!!!

    Asta era un mesaj ca sa vezi ca-mi lipseste o intalnire cu tine!

Lasă un răspuns

