Ultimul Papă

ultimul papa

Am dat gata „Ultimul Papă”, la timp cât să-mi revin din mulţimea de întrebări care mi-au răsărit în cap, în condiţiile în care a trebuit să vin şi la redacţie azi. Realitate sau ficţiune? Cât din una, cât din cealaltă? Asta îmi place la cărţile bune. Te pun serios pe gânduri. Întotdeauna vrei să afli mai mult. Un bestseller pe care trebuie să-l citiţi ca să ştiţi în ce fel de lume trăim.

În septembrie 1978, la doar 33 de zile de la numirea în funcţie, Vaticanul anunţa moartea Papei Ioan Paul I– un atac de cord, conform certificatului de deces, un mister rămas nerezolvat, conform altor opinii. Douăzeci şi opt de ani mai târziu, ziarista Sarah Monteiro la întoarcerea acasă, la Londra, din vacanţă, gaseşte un plic cu o listă de nume necunoscute şi un mesaj codificat. Aparent inofensive, hârtiile care i-au intrat în posesie o vor pune în pericol şi în situaţii limită, pe măsură ce descoperă povestea lor. Lista se dovedeşte a fi o dovadă preţioasa pentru demascarea unui complot de proporţii internaţionale, care implică personalităţi politice şi religioase antrenate în incredibile abuzuri de putere, corupţie şi crime. Reţeaua conspirativă pe care ziarista ajunge să o dezvaluie puţin câte puţin, o conduce către noaptea morţii „Papei zâmbitor”, Ioan Paul I.

Dacă a fost un asasinat, cine şi de ce ar fi făcut acest lucru? Investigaţia realizată de scriitorul portughez Luis Miguel Rocha, materializată în cartea “Ultimul Papă”, apărută la editura Tritonic, a încercat să facă lumină în acest caz controversat.

„Ultimul Papă” nu oferă indicii. Constituie un indiciu în sine şi lasă multe să fie descoperite înăuntrul cărţii, inclusiv un epilog scris de omul care susţine că l-ar fi ucis pe Papa Ioan Paul I în noaptea de 29 Septembrie 1978. Totodată, cartea aruncă puţină lumină asupra unei realităţi întunecate care ne arată că nu putem şti cu adevărat cine ne conduce. Cine are puterea reală?

Rocha afirmă: “Când vă gândiţi să vă învinuiţi preşedintele pentru ceva, gândiţi-vă din nou, gândiţi-vă mai departe. E important să avem o doză sănătoasă de scepticism atunci când vine vorba de ceea ce aflăm din ştiri şi din ceea ce ne spune guvernul nostru. Nu totul este alb şi negru. Lumea în care ne aflăm e mult mai complicată.“

Dacă până în secolul XX, Papa a fost imaginea nealterată a Trimisului lui Dumnezeu pe Pământ, interese politice şi organizaţii obscure conspiraţioniste au făcut ca rolul papalităţii să se modifice. A fost Ioan Paul I ultimul Papă adevărat?

Despre Satmareanca
Ziaristă

31 Responses to Ultimul Papă

  1. Adrian SM says:

    Incitant roman din cele scrise pana acum despre el…

  2. octavpelin says:

    Crina,DA.O duminica placuta 🙂

  3. lol's says:

    Bre eu sunt Toma Necredinciosul cine a hotărât ca papa este trimisul lui Dumnezeu pe pământ ?. Dalai Lama? Moise? Isus Hristos ? Mahomed ? Mormonii ? Penticostali? Adventiştii ? aia care se închina ca Obama baptisti?. Crina da un răspuns rapid ca iar se încaieră fundamentalistii si eu sunt satul de concurs sau concursuri, vreau sa mă rog lui dumnezeu când am nevoie fără intermediari. 🙂

  4. vilius says:

    Just tovarase.

  5. Oana says:

    Hmmm, sa-mi fie rusine, n-am apucat sa o citesc!

    Lol’s, evident ca nimeni nu a hotarat ca Papa e trimisul lui DUmnezeu, dar din cate am citit eu, Papii astia au puteri mai mari decat statul. Si Biserica e politica, si inca mult mai extinsa decat ceea ce vedem noi zi de zi la TV

  6. lol's says:

    Politica ??? nu vreau sa spun unde o bag eu pe asta politica, ca nu este frumos !! Tu eşti o tânăra cu har de la dumnezeu si eu un ghiuj bătrân si nu se cade sa vorbesc urat ( adicătelea sa tastez urat) !! 🙂

  7. Oana says:

    lol’s, eh, na, ca eu n-am mai auzit 😀 Pai si Biserica e politica si nu de azi, dar deh, noi inghitim ca ce sa facem?

  8. Trexel says:

    credeam ca dupa asta s-a facut Angels&Demons, filmu asta nou, oarecum continuare la codu lu davinci. da se pare ca nu

  9. daurel says:

    Poate au dreptate cei ce interzic anumite „opere”. Cu ce nu este de acord BOR si/ sau Vaticanul, nu sunt nici eu de acord. Nu orice este sanatos sa citeasca/ vizioneze copiii si cei cu judecata de copil… Doar n-o sa fiu eu mai destept decat Papa! Oricum nu stiu ca papii sa fi facut, in ultima suta de ani, ceva rau romanilor.

  10. Vania says:

    La mine-i pe sosite Ultimul Papă.
    Cât priveşte întrebarea din final, în cercurile noastre cam aşa socotim, că după Ioan Paul I a venit o epocă nu tocmai fericită…

  11. Pingback: Interviul. Lectia nr. 2. (model) « Japonezul

  12. SuKăRiT says:

    OK! Vreau ceva mai multe detalii, că nu m-am lămurit… (ştii cât mi-s de tolomac… 😛 ) Până la urmă, despre care Papă-i vorba? (despre cel mort, cel care i-o urmat, ori care?) Şi de ce-i tocmai el (cine-o fi!) „ultimul”?
    Nu mă pune să cumpăr cartea, da? Aştept să intre în biblioteca on line, că-i musai să fac economie… (Nu ştiu pe tine, da’ pe mine tocmai m-o anunţat don President că-i recesiune… 😉 )

  13. Oana says:

    Sukarit: Papa Ioan Paul I.

  14. SuKăRiT says:

    Mulţam Oana, săritoare ca de obicei. 🙂
    (Dacă el o fost „ultimu”, ‘ăilalţi de i-or urmat or fost, ori am avut noi vedenii… ? 😛 )

  15. Oana says:

    Am avut vedenii 😀

  16. Marius Mina says:

    Off topic, 13 iunie 1990- Inculpatul Ion Ilici Iliescu

  17. Cristian says:

    De cand a aparut Codul lui Davinci (si nu numai) ,pt ca sexul si religia sunt 2 domenii care se vand excelent (mai ales cand e vorba de controverse) au aparut o groaza de carti care exploateza subiecte de genul acesta…
    Asa ca romane de actiune merita citite…dar sa spui ca sunt reale…mai greu de crezut…

  18. Cristian says:

    O chestie despre autor…. a primit informatia asta gratuit…cica intamplator dar el in loc sa o dea la fel de gratuit informatia mai departe …(sa publice cartea gratis pe net) a facut un best seller 🙂 ca …noah banu e ochiul dracului…asa ca nu prea am motive sa il cred…pt ca e de partea aialalta 🙂 🙂

  19. Satmareanca says:

    Codul lui Da Vinci a avut succes doar dupa ce a beneficiat de o campanie de promovare de mare amploare. Nu am informatii cat de mare succes are cartea asta in lume, oricum este greu de egalat Dan Brown deocamdata.

    Nu spuneam ca e tot realitate, ci ca e interesant sa ghicesti cat e fictiune si cat realitate. Ceva sambure de adevar exista. In presa acelor vremuri s-au facut speculatii. Ca si lectura, daca esti visator te trezeste la realitate si cel putin te face sa-ti pui intrebari despre cine conduce cu adevarat in acest moment lumea in care traim.

  20. Cristian says:

    Sigur nu o conduc cei pe care ii vedem noi ,ei sunt citititorii de prompter….

  21. Cristian says:

    @Crina…stiu ca tu nu ai zis ca e reala…100%
    Citeam in GNV interviul cu autorul…care declara ca e realitate…:)

  22. daurel says:

    @Vania, epoca „nu tocmai fericita”, ce a urmat dupa Ioan Paul I, este/ a fost cauzata de Vatican? Unii considera vinovat comunismul care a pierdut batalia fara sa traga un foc de arma…Nu este cazul Romaniei…

  23. Darius says:

    @Trexel
    Fată, filmul „Angels&Demons” s-a făcut după cartea „Angels&Demons” a lui Dan Brown.

  24. Satmareanca says:

    Cristian, m-am gândit eu că ai citit în interviu, dar mi-o fost ene să te întreb.

    Tocmai mă gândeam că eu n-am citit Codul lui Da Vinci decât ce s-a scris despre el. Hmmm

    Darius, de când e Trexel fată? 😆

  25. Satmareanca says:

    @ Adrian SM
    Chiar merita citit.

    @ lol’s
    Bre, şi eu sunt, cred doar ce-mi place. Îmi place să-mi pun întrebări. Unii spun că aceasta e calea credinţei 😉

    @ vilius
    Bine ai venit! 🙂

    @ Oana
    Normal, doar te ocupi de omoruri 😀

    @ Trexel
    Ţi-a răspuns Darius 😛

    @ Daurel
    Eu vreau să aflu tot ce ascund ei, sunt adepta teoriilor conspiraţiilor, până la un pas. Nu cred tot ce spun, dar e bine de ştiut.

  26. Satmareanca says:

    @ Vania
    Io am fost mai iute-n şpagă 😀
    Mda, sunt multe semne de întrebare…

    @ SuKăRiT
    Te-a lămurit Oana. Dacă ai fi pe aproape ţi-aş împrumuta-o 😀

  27. trexel says:

    @Darius
    iubire, daca nici atat nu m-a interesat sa sap, iti dai seama ce mult mi-a placut

  28. SuKăRiT says:

    Nu-i bai, Sătmăreanco! Aştept să iasă film şi-l „colectez” de pe torrent… 😛

  29. Darius says:

    @Trexel
    Cine, fată ?

  30. Satmareanca says:

    Sukarit, buna ideea 😀

  31. lol's says:

    Crina bine faci ca pui întrebări de asta vin acilea !!

Lasă un răspuns

