Blogherul olimpic

El e! Adrian Matus. Îl ştiu de mai bine de un an, de când a început să scrie şi în GNV. Anul acesta m-a suprins tot timpul, o dată cu locul I la o olimpiadă naţională şi apoi cu acelaşi loc I la una internaţională. Şi nu e deloc tipul acela care stă toată ziua cu nasul în cărţi. Din contră, mi se pare foarte realist, un tip care gustă viaţa din plin. Acum mă surprinde iar. Adrian, care este elev în clasa a XII-a la CN „Eminescu”, a obţinut marele premiu la Festivalul naţional de poezie „Nicolae Labiş” şi premiul revistei „Convorbiri literare” Iaşi, desfăşurat la sfârşitul săptămânii trecute la Suceava. Bravo, Adrian!

Aveţi mai jos o mostră.

Poemul cerbului rănit
Toamna îşi cădea blestemul pe frunze
prea bolnave şi istovite de greutatea lumii, iar
prin vis, păşeşte cerbul, îmbătat cu metadonă.
Frivol şi temător, vrea să se furişeze printre mesele
turtite, pline de
fum difuz şi trist, spre un colţ
mai optimist.

vânătorul intră în barul plin de
beţivi de joasă speţă. Împuşcă cerbul
duce visul în spinare spre o hidoasă taină a
coşmarurilor cu toamnă,
albastru stins, neaprins de nicio brichetă uitată
de vreun fumător.
cerb rănit, ce fugi înspre poli, uitaseşi că
vei îngheţa şi vei dori ecuatorul nostru!
cerb rănit, cerb rănit…

Despre Satmareanca
Ziaristă

23 Responses to Blogherul olimpic

  1. m3 says:

    Sa-i dea Dumnezo sanatate! PS Mai e Fodor la romana?

  2. Oana says:

    As vrea sa-l felicit, dar sunt foarte invidioasa. Cum fac acum? 😀 Felicitari!!!!!!!!

  3. Adrian Matus says:

    Mulţumesc pentru description… chiar multumesc.

  4. Satmareanca says:

    M3, Fodor e iar adjunct la Inspectoratul Şcolar, după ce i-au mazilit pe pesedişti după ieşirea PSD de la guvernare.

  5. Satmareanca says:

    Oana, văd că până la urma a învins raţiunea şi l-ai felicitat :)))

  6. Satmareanca says:

    Adrian, cu mare plăcere. Meriţi chiar mai mult 🙂

  7. Ciprian Bojan says:

    Ce să zic… plombe căzute din gură căscată de admiraţie! Geniu!

  8. Satmareanca says:

    Chiar aşa, un geniu al Sătmarului. Nu am spus în postare că scrie foarte bine pe toate temele, inclusiv politice 🙂 De altfel, el mai scrie şi în GNV din când în când 🙂

  9. lol's says:

    No!!! ii bun bitangul !! 🙂 Sa ii dea dumnezeu sănătate si noi sa ne bucuram de el!!!

  10. Trexel says:

    ma da…anu trecut nu era tot in clasa a 12a? 😀

  11. Satmareanca says:

    Nu, era în clasa a XI-a. Oi fi greşit eu 😀

  12. …nasc si la satmar oameni 🙂

  13. valive says:

    Am mai cunoscut o poeta care are tot varsta lui si care scrie la fel ca el, despre cutite, rani sangerande, sange in borcane sau alte cele. Oare faptul ca scrie despre cerbi imbatati cu metadona arata ca e talentat? Parca prea si-au insusit tinerii din ziua de azi moda in tot ce fac, chiar si in literatura. Sau poate sunt prea depresivi ca sa mai scrie si altfel, desi odinioara, depresivitatea se manifesta altfel in literatura.
    Oricum, bravo lui si sa o tina tot asa.

  14. Satmareanca says:

    Valive, chiar nu mă pricep la poezii, dar mie îmi place. Trăim vremuri noi 🙂

    HNU, nasc şi alţii, trebuie doar să-i găsim 😉

  15. valive says:

    Cand vine vorba de poezie nu se pricepe nimeni cu adevarat. Toti criticii tind sa fie subiectivi, dar asa s-a nascut pasiunea romanului pt Eminescu.

  16. Satmareanca says:

    Da, românul nu doar că s-a născut poet, ci şi critic :))))

  17. Cristian says:

    Scrie frumos !!!
    Ma bucur e ca ai scris despre el.
    Olimpici ca el tb, pretuiti dar parca vad ca va alege sa plece din tara 😦 pt ca in Ro sus nu ajung oamenii care merita ,ci cei care dau din coate mai mult.

  18. Satmareanca says:

    Cristian, ţii minte ce ţi-am spus ţie? Pleacă dacă ai ocazia şi nu te mai întoarce decât în vizită. Probabil i-aş spune acelaşi lucru. Trebuie să mai moară câteva generaţii ca să se schimbe mentalităţile pe la noi. În ultima perioadă mi-a părut pentru prima oară rău cu adevărat că m-am întors în ţară atunci când am emigrat în urmă cu opt ani.

  19. Adrian Matus says:

    Incă e discutabilă chestiunea cu emigrarea. E adevărat, nu multe poţi face, dar dacă te încumeţi, poţi. Sunt într-adevăr indecis.

  20. Satmareanca says:

    Adrian, ai timp!:) No, dar nu mă asculta pe mine, am supărările mele. Cred că îmbătrânesc :))))

  21. Cristian says:

    Ca o ironie a sortii cand mi-ai spus nu eram in situatia de a merge ! Era cand eram suparat pe ce se intampla in tara si dezgustat.
    Acum am ocazia si o sa incerc ,macar voi avea cu adevarat termeni de comparatie.
    Dar CU SIGURANTA mai devereme sau mai tarziu revin 🙂

  22. fireflight says:

    Foarte frumoasa poezia si bafta lui Adrian.
    Interesant blog!

  23. CristiT says:

    sper sa nu o ia pe „aratura”…ca am mai vazut artisti din astia care au sfarsit dubios…oricum …macabru…auzi tu sa impuste cerbu !!!

Lasă un răspuns

