De ce e oraşul meu bestial

Nu simt că aş fi foarte inspirată la ora asta, dar aşa neinspirată cum sunt mi-am adus aminte că am rămas datoare cu un răspuns la o leapşă ce mi-a fost trasmisă de Măria sa Chinezu. Dacă îmi aduc bine aminte, Chinezu mă provoca să spun de ce e oraşul meu bestial.

În primul rând, la modul cel mai patetic vorbind😛, pentru că aici m-am născut, aici am copilărit, aici am crescut, aici m-am făcut mare (adică am ajuns la 1,78 :D), aici mi-am început o carieră, aici am familia, aici îmi sunt prietenii, aici trăiesc şi mi-am trăit 99 la sută din viaţă. Sigur, din punctul ăsta de vedere fiecare oraş e bestial pentru locuitorii săi.

Dar ce face ca oraşul meu să fie mai bestial decât altele? Sătmarul meu e bestial pentru că are gropi inconfundabile, pentru că indiferent cât plouă, apa nu reuşeşte să spele toată mizeria, pentru că ….Recunosc că am început să scriu în forţă, dar mi s-a tăiat elenul la fel de rapid. Poate mă ajutaţi voi şi împreună găsim 10 motive. De ce o fi Sătmarul bestial?🙂

PS. Salut o nouă prezenţă în blogosfera sătmăreană. Intră-n scenă Cetăţeanu Neturmentat. Şi vă zic eu că scrie foarte bine şi are multe de spus. Succes!🙂

Despre Satmareanca
Ziaristă

11 Responses to De ce e oraşul meu bestial

  1. Oana spune:

    Fata, bine ca mi-ai amintit ca trebuie si io😀

  2. Oana spune:

    Pai iti spun eu de ce e bestial orasul ala de zisasi, pentru ca sunteti voi acolo😉

  3. Eu nu fusei p-acolo decat o singura data. Is blajini oamenii (sau ma insel? ;)). Apoi orasul arata bine, tati. Comparativ cu capitala. Cred ca si gropile au un rost. :)))Si mai departe nu mai stiu sa zic. O trecut multa vreme…

  4. Adrian SM spune:

    E bestial Sătmarul?

  5. Satmareanca spune:

    Adrian, eu aşa zic😛

  6. Satmareanca spune:

    Alexandrescu Daniela, toate au rostul lor. Fără gropi nu ar avea farmec😆

  7. Satmareanca spune:

    Oana, of, ce m-ai flatat de data asta. Am roşit😛

  8. profa spune:

    „Bestial” – adică „sălbatic, fioros, asemeni bestiei etc”? Să nu exagerăm, mai este până acolo (poate dacă aş avea maşina mea, gropile mi-ar părea chiar „bestiale”).
    Dacă era vorba despre „the best”, orice ochelari mi-aş pune nu-i văd latura asta. Pentru un sat mai mare, eu cred că stăm binişor. Şi asta datorită oamenilor care mai ştiu să fie calzi şi buni.
    PS: mor de curiozitate, Crina! Ce farmec or fi având gropile alea?

  9. Satmareanca spune:

    Adică „the best”. Gropile? Sunt ale noastre. Ăsta e singrul farmec :))

  10. Speranta spune:

    Stii de ce este bestial Satmarul? Am cateva pareri, nu am pretentia sa le incluzi in cele „10 motive”.
    Pentru ca:
    1. Nicaieri in tara nu sunt gropi atat de mari, atat de adanci si atat de dese; incep sa cred ca nu-i normal cand masina merge lin;
    2. Indiferent in ce magazin intri, esti intampinat cu un salut in limba maghiara, urmat de cel in limba romana;
    3. Cand se intalneste un roman si un maghiar, in majoritatea cazurilor converseaza in limba maghiara;
    4. Familii intregi de romani vorbesc limba maghiara ca „limba materna”, limba romana fiind folosita doar la Liturghia de la biserica, duminica;
    5. Am intalnit multi romani care spun, batandu-se pe piept, „sunt roman”, in limba maghiara;
    6. Am avut un hotel, construit in baza unui proiect arhitectonic premiat la un concurs de arhitectura din Viena, care a fost scos de pe lista monumentelor istorice, pentru ca un parvenit postdecembrist sa devina si mai parvenit;
    7. Am avut un strand cu apa termala, printre cele mai buna din zona, care a fost lasat in paragina ani in sir. De ce la Tasnad si la Carei s-a putut si aici nu?
    8. Avem cea mai proasta administratie locala din tara, care doarme de 20 de ani;
    9. Romanii satmareni dorm in loc sa mearga la vot;
    10. Mai am speranta sa se trezeasca.

  11. Satmareanca spune:

    Speranţa, bine spus. Bine că mai avem speranţă🙂

Lasă un răspuns

