Cine seamănă vânt, culege furtună!

„Poliţistul trebuie nu numai respectat, el trebuie şi iubit”– Traian Băsescu, 11 ianuarie 2005

Dacă şeful statului, Traian Băsescu, s-a supărat ca nerodul pe sat, în dispreţul legii, renunţând la serviciile Poliţiei şi ale Jandameriei, dacă premierul Emil Boc s-a hotărât din zborul avionului să-şi urmeze stăpânul, atunci şi noi ca cetăţeni ai acestei ţări am putea urma exemplul dat de ei. Dintr-un gest de solidaritate şi considerând că preşedintele şi premierul nostru sunt un exemplu pentru noi, am putea să renunţăm a mai recunoaşte autoritatea instituţiilor statului.

Aşadar, am putea începe nu cu Poliţia şi Jandarmeria, ci cu Fiscul. Am refuza să ne mai plătim taxele şi impozitele, am refuza să cotizăm la diverse fonduri, în principiu am refuza să ne plătim obligaţiile legale. Atunci vom vedea cum se vor apăra oamenii statului care nu recunosc instituţiile statului în fruntea căruia au fost puşi de noi, cetăţenii fraieri, cum se vor îmbuiba din visteria ce va fi goală, cum vor mai primi donaţii de la firmele ce se înfruptau până acum de la bugetul de stat dar în noile condiţii nu vor mai avea de unde.

Băsescu s-a supărat pe rând pe toate categoriile sociale. S-a supărat pe cei 322, pe moguli şi pe presă în general, apoi s-a supărat pe magistraţi, pe medici, pe profesori, pe toţi bugetarii, pentru ca acum să se supere pe poliţişti şi pe jandarmi. Dacă, prin absurd, am renunţa toţi cei pe care s-a supărat de-a lungul anilor şeful statului la preşedinte pentru că ne-a vorbit urât? Dacă poliţiştii, jandarmii, magistraţii şi alte categorii sociale se vor simţi libere să aplice, fără excepţii, legile statului pe care le încalcă şeful statului? Dacă aceleaşi instituţii pe care s-a supărat Băsescu nu ar mai răspunde comenzilor venite de la oamenii Cotrocenilor? E simplu de dedus ce s-ar putea întâmpla.

Despre Satmareanca
Ziaristă

22 Responses to Cine seamănă vânt, culege furtună!

  1. Maria spune:

    mda inteleg
    dar cum iubesti un politist?

  2. Satmareanca spune:

    Renunţând la serviciile lui😀

  3. Ciprian Bojan spune:

    Mesajul transmis de Zăus este mai nociv decât pare la o primă vedere. Dacă preşedintele unei ţări atacă o instituţie a statului pe care cică l-ar conduce el ca preşedinte, ce atitudine poate avea cetăţeanul de rând? Mai rău e că şi unii „deontologi” precum CTP aruncă vina asupra poliţiştilor… că au îndrăznit să-şi ceară drepturile. După opinia mea, la acel miting, poliţiştii erau simpli cetăţeni şi atât!

  4. Satmareanca spune:

    Din punctul meu de vedere, şi modul în care au protestat poliţiştii este discutabil, nu pentru că au mărşăluit spre Cotroceni, ci pentru gestul de a-şi arunca caschetele şi pentru ceea ce au strigat. Totuşi, nu cred că putem vorbi de un subminarea autorităţii statului. Mi se pare mult prea mult şi doar o încercare de intoxicare a opiniei publice ( a prostimii, aş putea spune). După demilitarizare, şi-au căpătat dreptul de a se asocia şi de a protesta la fel ca şi alte categorii sociale. Dar putem pune toate acestea pe situaţia disperată în care se află. Ori, Băsescu, atâta vreme cât nu s-a supărat pe parlamentarii PDL că au fraudat legea pensiilor sub ochii poporului (ăsta-i atentat!), atâta vreme cât nu a fost deranjat de alte marşuri ilegale, nu avea motiv să se supere ca prostul pe sat decât dacă nu a profitat de ocazie pentru o răfuială personală. De la preşedinte, oricare ar fi el, am pretenţia să respecte demnitatea funcţiei. Dar de la Băsescu cerem prea mult.

  5. dracu spune:

    @satmareanca
    ce dragut, gestul politistilor este „discutabil”…
    militienii au justificat incalcarea legii prin faptul ca Base incalca Constitutia.

    lasam la o parte faptul ca singura instituie indreptatita sa constate asta a fost solicitata o singura data, si atunci a constat ca Base NU a incalcat Constitutia. cascheta de militian are dreptu sa-si dea cu parerea ca Base o incalca (raspunzand eventual in fata legii, pentru calomnie).

    dar, faptul ca politistii, cei pusi sa vegheze la respectarea legii, o incalca in masa, este extrem de grav. iar faptul ca ei justifica incalcarea legii prin presupusa incalcare de catre altcineva a unei legi, nu arata decat nivelul intelectual extrem de redus.
    e ca si cum eu m-as duce acum si m-as apuca sa ii talharesc, justifind cu „da voi n-ati incalcat legea?

    p.s. gresit, nici dupa demilitarizare, militienii nu au dreptul la greve. iar la incalcarea legii, cu atat mai putin.

  6. Satmareanca spune:

    E clar că nu voi ajunge repede la un numitor comun cu dracu😀

    Atât mai spun, preşedintele ar trebui să medieze conflictele, nu să pună paie pe foc.

  7. dracu spune:

    @Satmareanca
    personal, gasesc scuzabil limbajul militienesc (ma rog, toleranta mea e ceva mai mare in domeniul asta, avand in vedere ca si eu vorbesc destul de „colorat”). cand il arzi pe om la leafa cu 25% sau mai mult, te poti astepta la niste urari de mama. indiferent cat de justificata e reducerea.
    lucrul intr-adevar grav, cum am spus, e faptul ca militienii, pe langa demonstratiile in uniforma, portul armelor de catre cativa din ei, datul bastii de pamant (pe care ar trebuie sa si-o respecte ei, chiar daca nu le-o respecta altii), n-au respectat durata si locul manifestarii.

    daca io cu 20 de prieteni ma duc maine in fata sectiei de militie, la ala care mi-a ridicat carnetul de conducere, si ii iau la strigaturi de mama, cerand sa iasa sefu de post sa negociem (nu inainte de a-l baga si pe el undeva, fireste), cam ce crezi tu ca mi se intampla?

    ce trebuie sa medieze presedintele e una. Incalcarea legii de catre militieni, bazata pe „da si ala o incalca” e absolut inacceptabila, si ar trebui concediati absolut toti cei care au participat la manifestatia neautorizata.

    si nu, n-ar fi o catastrofa. asa au ajuns georgienii de la 5 % incredere in politie la 90%: i-au dat pe toti afara, dupa revolutia portocalie, si au angajat altii, pe baza de concurs.

  8. andreea spune:

    Este peste puterile mele sa inteleg ce este in stare sa faca acest om (dl Basescu) in aceasta tara. Este puterile mele sa inteleg cum romanii se lasa tarati in noroiul acesta. Si totusi am o facultate, 2 masterate si pe cale sa obtin un doctorat ( nu intr-o universitate din Romania, pt ca nu s-ar da mult pe el –tocmai din cauza a ceea ce a facut si Basescu din aceasta tara–, ci intr-una de renume mondial).

  9. Oana spune:

    Si eu ma dezic de ei😛

  10. adrian spune:

    Bravo Satmareanca, bine punctat. Uitasi ca Ponta a demostrat juridic ca manifestantii de la Interne n-au incalcat nicio lege cand si-au aruncat „cashchetele”. Pacat de Crin, nu vrea sa conduca „mesele” revolutionare. In rest, succes in munca!

  11. daurel spune:

    Satmarul a pierdut prin demisia lui Blaga; parca avea nevasta satmareanca…
    Despre Basescu: va mai juca veo doi ani; deocamdata numai se incalzeste..

  12. DANIELA spune:

    Ma gandeam ca la mitingurile urmatoare sa folosim lozinci cu cuvintele presedintelui si anume gaozar si tiganca imputita si deci putem combina si sa strigam gaozar imputit sau pentru ca a zis ca scoala face tampiti,putem spune tampit imputit.

  13. ŞuKăRiT spune:

    Dragă, ori ai uitat să-i adaugi pe lunga listă, ori eşti discriminatorie. 😛 Mamele, copiii, pensionarii?! 😉

  14. Satmareanca spune:

    ŞuKăRiT, aaa, păi speram să-mi salvezi tu onoarea😀

  15. Satmareanca spune:

    Daniela, cam dur, dar pe placum şi asemănarea lui😛

  16. Satmareanca spune:

    Daurel, eu zic că a câştigat, aşa va veni mai des în concedii şi va cheltui mai mult la noi😛 Nu ştiu să fi făcut ceva pentru judeţ, înafară de aranjamente.

    Altfel, eu una am obosit😦

  17. Satmareanca spune:

    Adrian, bine ai venit! Mulţumesc!🙂

  18. Satmareanca spune:

    Oana, eram convinsă, atfel nu te recunoşteam😛

  19. Satmareanca spune:

    @ dracu
    Din păcate nu cred că am putea găsi mai buni în locul tutror, poate mai răi. Mai răi în sensul de mai proşti, dacă se poate mai mult de atât în unele cazuri.

  20. Satmareanca spune:

    @ andreea
    În tot răul e un bine. Regretul meu cel mai mare este că atunci când am „emigrat” în urmă cu 10 ani nu am rămas de tot şi m-am întors. E târziu să repar, îmi port demnă crucea. Nu face greşeala mea. Mult succes!🙂

  21. CristiT spune:

    eu cred ca i-au luat valu pe politzai astia.care au fost la meeting….daca ati participat vreodata la un meeting sau macar ati fi fost vreodata intr-o galerie de fotbal🙂 ati intelege ca uneori euforia momentului te faces aurmezi turma….

    intrebarea mea ar fi daca in spatele acestei turme au fost cumva cativa manipulatori …? asta nu se intreaba nimeni ?

    Legat de renuntarea la serviciu politiei …ce este asa grav? nu inteleg? ba chiar ii ajuta s anu mai cheltuie banii cu EL….ce e as amare lucru?…bine ca are curajul sa renunte la serviciile politiei…

    Dar omu merge sa se opereze in strainatate nu?…de ce nu striga striga ziaristi atunci ?…ca renunta la sistemu de sanatate romanesc…etc etc…io cred ca voi chiar nu aveti subiecte interesante si stati la colt sa il prindeti pe Base in offsaid…da v-o cam trage :)) parerea mea:))

  22. Mihaela spune:

    Salut,

    M-ar interesa un link exchange. Daca si tu esti interesat astept un mail la adresa: mihaela.editor@gmail.com .

    Te pup,
    Mihaela

Lasă un răspuns

