Lăsaţi-l să se zvârcolească!

Obişnuia să-mi placă analistul Cătălin Avramescu, ori cum i-o fi zicând, la începuturile sale. Dar astea au fost într-o altă epocă. E deja istorie. Între timp a ridicat critica la rang de pupincurism de doi lei în dosul lui El Comandante. Dar nu despre asta vreau să vorbesc. Acum mi-a provocat o scârbă greu de descris. Deontologul atoateştiutor, devenit portocaliu peste noapte, a produs nişte enormităţi de-ţi stă mintea-n loc. „Iresponsabili”, asta sunt toţi românii bolnavi în opinia sa.

Ideea reformei medicale e aşezată pe o bază clar greşită, pentru că nu ţine seama de un fapt elementar. Noi înşine, nu „societatea”, suntem responsabili pentru majoritatea bolilor şi a suferinţelor noastre. Priviţi la personajele care se perindă pe la medic sau prin farmacii. Unul a fumat toată viaţa şi acum horcăie că vrea o radiografie. Altul a băut pălincă în fiecare dimineaţă, iar acum nu ştie de ce îl doare ficatul. Pe o femeie grasă o supără inima, dar după ce ajunge acasă se pune să gătească o oală cu sarmale şi una cu tocăniţă. Vă întreb: de ce ar trebui să plătim noi, ceilalţi, pentru aceşti oameni nesăbuiţi? Iar de plătit, plătim cu vârf şi îndesat. Contribuţiile la asigurările sociale de stat se ridica la 9,5% pentru angajati, peste ce plătesc şi firmele. Unde se duc aceşti bani? Mare parte în asigurarea îngrijirii unor indivizi care nu au avut deloc grijă de ei înşişi.

Ce concluzii putem trage din înţelepciunile deontologului Cotrocenist? Că sistemul sanitar a ajuns în moarte clinică pentru că poporul fraier contribuabil e iresponsabil. Iresponsabil pentru că bea pălincă, mănâncă slănină şi fumează! Iresponsabil pentru că s-a născut viu! Mergând pe aceeaşi logică, femeile care fac copii sunt iresponsabile, ar trebui lăsate să se zvârcolească până îşi dau ultimul suflu, ca nu cumva să toace banii oamenilor întregi la minte. Iar enumerările ar putea continua. Avramescu se vrea deputat, dar urăşte poporul! Oameni de acest gen ne oferă uninominalul. Domnilor, decât aşa, eu prefer listele!

Cu toată lehamitea ce mi-o provoacă, eu propun să fie amenajate celule de lux la secţiile de psihiatrie. Asta-i bonus din contribuţia pe care o plătesc lunar şi din care nu am primit gratis nici măcar o pilulă! Mă întreb: cine i-ar achita salariul baban unui astfel de om dacă nu ar fi iresponsabili în ţara asta?

PS. Nu vi se pare că Avramescu este cam gras şi că a băut pălincă de dimineaţă?

PS.1 Zicerile sunt de doi ani, între timp deontologul a devenit consilier prezidenţial, dar a continuat să bată câmpii cu graţie. Intre timp, lui Avramescu i s-a spus bye-bye de către conducerea ziarului Cotidianul. Mulţam pentru precizare Călifarule 🙂

Despre Satmareanca
Ziaristă

50 Responses to Lăsaţi-l să se zvârcolească!

  1. moshcalifar says:

    Hihihi…il mancaram azi la micul dejun. Totusi sa-i acordam prezumptia de nevinovatie: eu zic ca-i diliu.
    PS
    Ai bafta ca esti subtirica dar fumezi. Ai grija !!! 😀
    PS bis
    Nu . Mie mi se pare doar dus cu sorcova si oarecum obezuţ.

  2. satmareanca says:

    Moshcalifar, tocmai pentru că am considerat şi eu că este putin diliu am propus celulele de lux la Psihiatrie 😉

    Păi dacă nu aş fuma, aş fi obeză, tot aia ar fi în concepţia analistului 😀

  3. Paul says:

    Nenicaa.. e multi scapati pe miriste! 😛

  4. CELLA says:

    Vecină, la d-astea pe mine m-ai pierdut pe drum :lol:,nu pierd timp din viaţa mea mult prea scurtă cu … „nimeni”
    treceam p-aici să-ţi dau ziua bună 😉
    eu am o :

    îmi consider propriul interior mullltttt mai important , toţi suntem vremelnici , de ce să fim şi autodistructivi ?
    păi nu , păi DA !!!

  5. Raluca says:

    @satmareanca

    M-am linistit. Nu am sa fiu singura, in lagarul destinat fumatorilor. 😉

    Votez cu doua maini propunerea ta! Din impozitele pe care le platim, sa fie constituit un fond destinat tratamentului psihiatric de care au atata nevoie personajele de genul lui Avramescu- micul Pol Pot.

    P. S. Si da, ai dreptate, filozofu’ in sandale e bine „impanat”! 😀

    Ca si duduia Mungiu Pippidi, dealtfel. 🙂

  6. valive says:

    Sa spunem ca el ar avea doi neuroni. Amandoi ar plati la sistemul de sanatate. Unul din ei ar fuma, ar fi obez si ar bea palinca. In curand, el ar muri, lasandu-l pe celalalt neuron singur si platitor de taxe. Taxele lui ar creste pt ca trebuie sa plateascao parte din taxele celui mort, nu? In curand ar muri si acesta, bolnav de nervi si de singuratate si ar ramane sanatatea fara bani. Acum cine mai are capul gol?!!!!!!!!! :))

  7. Mordechai says:

    Nu-mi pare nici gras, nici băut. Că îl văd aşa cum e: cretin şi scatofag.
    Unde ai găsit citatul ăla, Crina ? Că e fundamental ! O să ţi-l ciordesc.

  8. Pingback: Ce gust are căcatul ? « Moshe & Mordechai blog

  9. Alandra says:

    Ăsta e nazist .

  10. Dă-l în p. mă-sii. Nu-i exclus să aibă probleme cu capul.

  11. satmareanca says:

    @ Paul
    Măcar de ar lua apele de alde ăştia 😛

    @ Cella
    Păi DA! Dar…, întodeauna există un dar şi o explicaţie :)))
    Voi încerca să postez, în paralel, şi ceva pentru oamenii care nu-şi otrăvesc existenţa cum fac eu. Dar, mie îmi place, uneori. Recunosc, sunt autodistructivă :)))
    Vecină dragă, nu ştiu de ce nu se deschide youtube-ul. Mai încerc. Din experienţă ştiu că nu e voie să ratez linkurile ce le postezi, căci nici nu ştiu ce pierd 😉

    @ Raluca
    Dacă ne adunăm mai mulţi, reuşim să cotizăm astfel încât să le facem loc tuturor deontologilor de acest gen.
    Bien ai venit pe aici! 🙂

    @ Valive
    Foarte bine şi mişto spus. Că ar avea doi neuroni este doar o presupunere, până când ne confirmă oficial cineva, putem bănui că are mai puţin de doi. Ori, cel puţin, nu sunt întregi.

    @ Mordechai
    Nu e greu de ghicit unde am găsit citatul, în cele cotidiene. Am dat, de altfel, şi link.
    Ciordeală plăcută! 😀

    @ Alandra
    Este, şi mai mult de atât…

    @ Alexandru
    Io ce am zis? Dar, hai să-i tratăm regeşte pe indivizi de genul acesta, să nu se simtă singuri precum poporul pe care îl înjură.

  12. Karakas says:

    Avramescu are intr-adevar probleme cu digestia. Da’ la cap, unde ar trebui digerate gindurile. Asa, le vomita si el pe unde poate. Gretzos neuron are individu’.

  13. satmareanca says:

    @Karakas
    Acum nu mai are unde le vomita. Mă rog, nu la Cotidianul, unde i s-a închis definitiv uşa. Oricum face o grămadă de chestii incompatibile. Vai de amărăştenii din Mizil!
    Deci, s-a confirmat că are doar un neuron?! :)))
    Bine ai venit! 🙂

  14. fanitza says:

    bye-bye, nu by-by, by-by inseamna cu totul altceva! 🙂

  15. satmareanca says:

    @Fanitza
    Încercam şi io o românizare forţată 😉 Merci!

  16. Giorgi says:

    Eu zic s-o punem de un razboi, or rascoala, ceva, dar in nici un caz de o revolutie. Ca cea din ’89 n-a rezolvat nimic, ba, dimpotriva, i-a avutit pe analfabeti gen Lucut, 89% dintre locuitorii tarii oasului si alti parveniti din jurul nostru care trandavesc pe scaune ramase fara bureti… pe astia-i doare-n cot de taxe, impozite, n-au constiinta, nu stiu nici carte, au doar o burta mare pe STIU ca care trebuie s-o umfle. Atat.

  17. ionborgo says:

    Crina,
    Doresc sa-ti multumesc pentru cadou.Sunt niste poze minunate .Cine le-a facut stie meserie.Imagine,subiect,ambianta si spatiu.Pe cuvant ca sunt mnunate,Inca odata multumesc!!!
    Si acum „topic”Spui in prezentul post ca pe la inceputuri l-ai simpatizat pe Catalina Avramescu ca si analist politic .Bun!Uneori te poti insela si de aceea prima impresie nu trebuie luata in calcul.Pentru a nu lungi vorba si a arata ca acest domn ,zis si profesor(?),este un impostor este suficient ca atunci cand se afla alaturi de un opozant politic sa ai „Constituti” alaturi.Eu asa am facut.Si cand l-a contrazis pe un domn(nu spun numele,persoana importanta ,monser..)a dat articole din Constitutie pentru a-si justifica argumentarea si eu care sunt Toma necredinciosul am citit acel articol,nu avea nimic comun cu ce spunea acest impostor.Prima data am crezut ca a incurcat numarul articoluluyi,dar situatia s-a repetat si de aici am tras concluzia ca insul acesta-i si micinos.Ulterior am remarcat ca si moderatorul(d-l Dumitrecu) i-a atras atentia ca „incurca”articolele.Avem noi o vorba:”Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia” asa si acest yesman ,sikofant ca pupincurist suna prea frumos,indiferent de tema in discutie pe postul la care era invitat ,el o tragea ca si „stapanul inelelor”cu cei 322,Iliescu si „Mineriadele” .Nastase si coruptia(trebuia acest Nsatase sa-l invite la Cornu ca sa-i numere ouale,ca prea ma irita cu prostia lui) si tot cu PSD de i-a facut ,cred ,bine acestuia de a crescut in sondaje!Am spus ca nu este destept pe cat se doreste si din simplul motiv ca ceea ce spune este de o banalitate obositoare si desueta.(daca banalitatea poate fi desueta)Dreste,ca si Agamita Dandanache „un coledziu” ?Pentru ce merite si mai ales pentru care competente.Poate pentru lins si pupat parti nevazute de Soare.Alaturi de acest martafoi,vine si prietenul Traian Ungureanu, bun ziarist dupa cum scrie uneori,dar caracter „nix” ar spune un sas. De aici deducem ca acest PD-L este ca o gogoasa umflata.Este plin de vorbe,dar din pacate nu are oameni si face apel la improvizatii perdante.Crina m-am slobozat,iarta-ma!Iti doresc sfarsit de saptamana cat mai reusit,alaturi de familie,cu drag Ion Borgo.

  18. ionborgo says:

    Erata „Constitutia” pe masa(in fata): Doreste ca si Ag…:P

  19. Carmen says:

    da chiar bine zice domnul ala ca se platesc asigurari de sanatate din banii munciti de noi – adica voi ca pe mine ma belesc altii acuma. Si totusi poate ne spune el unde se duc banii aia ca din cate stiu orice vizita la doctor costa bani – la „stat” atentia si la privat costul consultatiei. Apoi medicamentele trebe cumparate. Deci totusi unde-s banii aia pe care-i ridica-n slavi? Ca de mergi la dentist platesti. De mergi sa nasti platesti inoficial spaga si oficial cumperi vata si seringi. Noaa deci io-s fumatoare si am muncit ani buni cat am fost in romania, am fost in toata viata mea productiva doar 1 singura data internata. Am platit luna de luna asigurarile de tot felul dar cand am avut nevoie de sistemul sanitar m-am luptat singura sa-mi rezolv pasurile.

  20. ionborgo says:

    P,S.Vorbesti ca o baut palinca>Sa fim seriosi !Palinkai pentru oameni cu virtute si limpezi la minte nu pentru tzucalari si purtatori de vorbe micinoase.Ca-i umflat? Remarca lui Mordechai mi se pare relativ corecta,scatofag,dar cum excrementele sunt reziduuri ,oare cate tone o fi ingurgitat.Pacat de el ca-i tanar si o incaseaza de pe acum,Ce-o face peste ani ? Nimic!Ca si acum.:P 😛

  21. ionborgo says:

    palinca-i bautura pentru oameni normali ..

  22. Carmen says:

    vorbeste catarul ala de parca daca mergi la doctor capeti ceva pe gratis. Nimic nu e gratis! Si in romania problemele de sanatate se taxeaza de doua ori: o data lunar cu asigurarea de sanatate si o data cand ajungi sa mergi la doctor si tre sa cotizezi. Sa-i fie rusine ca e platit din bani publici si el vine si scoate nazbatii din alea!

  23. Nea Costache says:

    Acest trepadus prezidential, un Boc al IIlea, de data asta da tare cu mucii in fasole, deoarece adoratul sau, Base, e-un fumator inrait. Asteptam sa vedem ce-i mai base lui Avramescu pe viitor. Crina, iti doresc o duminica placuta.

  24. Carmen says:

    Auzi mai crina da di ce nu ma lasa blogul tau sa scriu ce am suflet? ca cica e post duplicat si se pare c-am mai scris aia zice. Noa si ce daca?

    vorbeste catarul ala de parca daca mergi la doctor capeti ceva pe gratis. Nimic nu e gratis! Si in romania problemele de sanatate se taxeaza de doua ori: o data lunar cu asigurarea de sanatate si o data cand ajungi sa mergi la doctor si tre sa cotizezi. Sa-i fie rusine ca e platit din bani publici si el vine si scoate nazbatii din alea!

  25. Carmen says:

    amu vad c-am scris de mai multe ori noa nu-i bai ca macar m-am racorit :))

  26. satmareanca says:

    @ Giorgi
    O punem! Dar cine? Eu, tu şi încă câţiva. În rest, în ţara aceasta totul se reduce la declaraţii. Chiar şi aberaţiile pe care le comentăm aici, sunt nişte simple declaraţii. Dar am pretenţii de la consilieri prezidenţiali, candidaţi la parlament şi ce or mai fi să fie responsabili.
    Mare-i lumea, şi Ţara Oaşului la fel. Vom avea surprize de acolo la alegeri, şi nu de la Lucuţ 😛

    @ Ion Borgo
    Domnule profesor, îmi face plăcere să vă citesc, aşa că vă puteţi întinde cât doriţi. Pozele le-am făcut eu, mi-am descoperit această pasiune de vreo doi-trei ani şi încerc să performez, dar doar ca hobby.
    Câte dezamăgiri poţi să trăieşti în ţara asta. M-a dezamăgit de mult timp individul, dar mă gândeam acum că toţi oamenii publici în care începi să îţi pui într-un fel sau altul încrederea, din puţinii noi care ies la interval, ajung să ne dezamăgească. Se spune „dă-i omului puterea, ca să-i vezi adevăratul caracter” – am citat aproximativ. Zicala este mai valabilă ca niciodată…
    Avramescu o să-i numere ouăle lui Năstase la Mizil, Colegiul în care candidează amândoi 😀
    Că bine ziceţi, niciun strop de pălincă de-a noastră nu merită. Asta-i făcută din munca unor oameni îmbolnăviţi de pupincurişti care se dau deontologi.

  27. satmareanca says:

    @ Carmen
    Din punctul său de vedere, eu care cotizez neruşinat de mult la sistem, nu ar trebui să beneficiez de tratament de la stat pentru că fumez. După ce i-am citit aberaţiile mă gândeam că, în 2001, când am stat o perioadă lungă în Danemarca, statul acela pentru care nu am făcut absolut nimic (decât m-am măritat cu un cetăţean danez), mi-a dat automat carnet de sănătate. Beneficiam de toate avantajele sistemului sanitar de la ei, ca şi un contribuabil. Fără să fi muncit acolo, fără să fi plătit o singură coroană. Acolo sănătatea este pentru toţi, statul nu-şi permite să lase să moară cetăţenii, nici cei nou veniţi. E adevărat, Danemarca este un model de echitate şi solidaritate socială, ceea ce România nu are şanse să devină niciodată. Şi vine un papiţoi să ne spună aberaţiile astea. I-am citit de două ori articolul integral şi mă tot minunez cum a putut scoate asemenea abolii. Şi vorbeşte un consilier prezidenţial, un candidat la Camera Deputaţilor!

    Scrii prea rapid, de aia. E obosit săracu’ blog, l-aş duce la doctor dar el, ca şi stăpâna sa, fumează. Avramescu ăsta zice să-şi plătească singur tratamentul :))) Văd că până la urmă te-a lăsat, totuşi. Poate te-a derutat că ai postat deodată cu Nea Costache.

    @ Nea Costache
    Băsescu fumează şi bea wishky 😉 Dar el se tratează la Viena, are statul bani pentru tratamente preferenţiale. Dacă nu, se găsesc sponsori. Într-o ţară normală, CA ar fi fost demis în secunda doi. Probabil se găseşte scuza că era înafara orelor de serviciu. Şi preşedintele Băsescu obişnuieşte să fie preşedinte doar când vrea :)))

  28. ionborgo says:

    Crina,Poate mi-ai urmarit unele comentarii pe anumite bloage 🙂 si poate ai remarcat ca de pe unele am plecat si nu am mai vrut sa spun nimic.Nimeni nu m-a trimis la plimbare ,dar cum bine stii eu sunt un ardelean”pur sange”nu-mi permit a compila numai de dragul de a spune ceva. Acum cu aceste alegeri parlamentare se „declanseaza nebunia”.Stii tu oare cti bani se platesc de catre un doritor de fotoliu in parlament pentru a fi numit candidat intr-un colegiu uninominal?Eu cred ca mai mult ca atunci cand se vota pe liste de partid,Atunci se „cotiza” pentru candidatura pe un loc eligibil,de la 1,5 miliarde lei vechi in sus si nu vorbesc din stele!Cum sa se ocupe „alesii nostri ” de problemele noastre ,a platitorilor de impozite si taxe ,de numarul carora a uitat si Dumnezeu, cand ei ajunsi sus nu stiu cum sa-si recupereze „paguba” mai repede.De! Obrazul subtire cu cheltuiala se tine!Da ! Dar pe banii nostri ,nu pe banii lor!S-a ajuns cu obraznicia la niste cote de neimaginat,tupeisti mancatori de rahat,mitomani calificati,traficanti de influienta(?),impostori politici,etc.Si sa ne miram de gestul luio Sorin Oprescu?Nu!Nici ele nu era chiar „Ileana Cosanzeana”dar totusi a dovedit ceva.Ceva la care multi sperau sa-si rupa gatul.De ce oare „Generatia X” nu iese la bataie? Se spune cai o generatie de succes,chiar daca o fi ei „Decretei”.Nu ies pentru ca nu pot sa iasa ,nu sunt lasati sa iasa si de aici lentoare si lehamite.Am spus destul.Noapte buna tie si familiei tale.Cu drag,IonBorgo.

  29. ionborgo says:

    😛 ca-i 🙂

  30. satmareanca says:

    @ Ion Borgo
    Sunt ziaristă, deci văd tot ce mă interesează în blogosferă :)))
    Legat de sumele ce se vehiculează, nu am informaţii exacte (ar fi imposibil), dar sunt clar mult mai mari. Se vorbeşte de peste 2 miliarde. De fapt, s-au deschis licitaţiile. Hai că-i voie şi pentru cei dinafara partidului, care daţi mai mult? Aaa, numai atât? Un procent la centru, un procent la judeţ şi încă unul pentru campania propriu-zisă. Dacă mai ai pe lângă bani şi notorietate, şi cam ai căci banii şi nu nivelul tău intelectual ţi-au adus notoritatea, eşti bine primit oriunde. Se elimină toate prevederile din statut ce nu te-ar lăsa să candidezi. Nimic bun nu ne va aduce acest vot uninominal, deşi, într-un fel, nutream speranţe de la el. Vom avea un Parlament plin de actori, cântăreţi, fotbalişti, toreadori şi pupincurişti. Sunt pesimistă? Aaa, am uitat baronii, se vor regăsi şi ei :))) Măcar vom avea ce scrie, eu am o consolare ca ziaristă, dar ca şi cetăţean al acestei ţări nu.
    Vroiam să închei cu formula „eu emigrez”, dar ştiţi bine că nu o voi face 😀
    Un sfârşit de săptămână însorit să aveţi şi dvs!

  31. Pingback: Un spartan la Cotroceni at bucurenci.ro

  32. Trexel says:

    daca individu asa ne priveste… o sa-l privesc si io cu ochiu maro, ba chiar o sa si lacrimez asupra-i
    salutari din tziganie 🙂

  33. satmareanca says:

    Trexel,
    Uitaţi de ţigănie şi distraţi-vă! 🙂 Concediu cât se poate de plăcut în condiţiile expuse de tine :)))

  34. valive says:

    @Giorgi: Se pare ca revolutia din ’89 a fost de fapt o lovitura de stat.

  35. satmareanca says:

    Valive, e aproape sigur :)))

  36. ruxi says:

    Asta pare ca ar vrea sa-i bage pe mancaciosi, bautori si fumatori in „lagare” si voi vreti sa-l trimiteti la spital, doar?
    De-aia am ajuns aici, iertatori si marinimosi!
    Daca ar fi indraznit sa zica „cine stiu eu”, asa ceva, ar fil uat fic presa si releviziunile!
    Asa, foc de paie pe bloguri!

  37. ruxi says:

    erata: ar fi luat foc presa si televiziunile

  38. Carmen says:

    pai daca-i baga pe mancaciosi in acelasi lagar cu fumatorii nici bani pe lemne nu mai tre sa dea :))

  39. satmareanca says:

    Ruxi, se ştie că de mine numai gura e, mai mult dcât un spital nu mi-a trecut prin cap. No, poate şi în faţa oprobiului publicului, deşi publicul cam doarme :)))

    Carmen, de unde lemne, le-au furat toate :)))

  40. blogideologic says:

    „acum nu ştie de ce îl doare ficatul”, spune Cătălin Avramescu. Ficatul nu doare, spun doctorii.

  41. ruxi says:

    Publicul nu mai e in tara. Si, vorba ta, din cei ramasi 99,99% dorm in cizme!

  42. @Crino, mie mi se pare că el loveşte în Mungiu şi Băse. Dovadă că e obiectiv. 🙂

    CĂTĂLIN AVRAMESCU ÎI DISCRIMINEAZĂ PE MUNGIU ŞI BĂSE

  43. satmareanca says:

    @ Blog ideologic
    Avramescu le ştie pe toate mai bine. Crede el :)))

    @ Ruxi
    Somnul naţiunii naşte monştri…

    @ Roxana
    :))) La ţintă!
    Articolul ăsta stă dovadă că trebuie să ai grijă ce şi unde vorbeşti, s-ar putea să se întoarcă împotriva ta într-o bună zi. Probabil că acum 2 ani, Avramescu nu spera că într-o zi va ajunge „mare” 😀

  44. ionborgo says:

    Crina,
    Stiu ca esti ziarista si ca si tine si eu stiu ca se vehiculeaza cifre mult mai mari ca si „cotizare” pentru un colegiu ,unde-o fi ,dar sa fie. Sunt destui tembeli cu bani care doresc (cu au mai fost si sunt si in parlamentele anterioare si cel de acum) pe a caror carte de vizita sa scrie si deputat/senator (eventual si ex..) indiferent ca-i manelist, pupincurist agramat, afacerist, om cu notorietate, etc. Cum ti-am spus si anterior, acestia au motivatii multiple.In primul rand pecuniare,apoi un nou sistem de relatii mai mult sau mai putin oculte,apoi cum am mai spus din snobism si mimetism ( de ce sa nu fiu si eu…daca poate fi X ) si nu in ultimul rand sa poata a-si legaliza averile uriase facute pe cai nu tocmai ortodoxe.Poate Catalin Avramescu si ceilalti doi ziaristi a caror nume se vehiculeaza ca nominalizati sa nu „cotizeze” ,poate nici n-au sumele necesare,dar cum bine spui,au o relativa notorietate si bataturi la buze de atata pupat si lins mainile stapanilor din Deal!Eu nu cred sa mai apuc sa vad si sa am posibilitatea a alege un parlament cu adevarat demn de noi romanii.Nu sunt de acord cu asertiunea ca „fiecare popor isi merita conducatorii pe care si i-au ales” Nu ! Aceasta nu exprima adevarata stare de fapt a poporului nostru.Noi avem calitati native mult peste media europeana chiar mondiala,dar sa nu uitam ca venim dintr-o istorie marcata de dictaturi care mai de care mai criminale,dictaturi pe care le-am uitat sau poate unii vor sa le uite.Noi nu avem nici cunostinte si nici exercitiu civic cu atat mai putin exercitiu democratic.Se vorbeste despre”democratia interbelica” o minciuna mai mare nici ca se poate.Ce democratie poate fi aceasta presararta cu crime politice,vezi I.G.Duca,Madgearu si altii.Venim din istorie cu 1907 si intram in primul Razboi Mondial desculti si neanarmati si pe de-asupra si oscilanti in tratate,la fel si in cel de-al II-lea Razboi Mondial,cu Dictatura Carlista,Dictatura Antonesciana,Rebeliunea Legionara,dictatura socialista de tip sovietic,dictatura proletariatului,apoi dictatura comunista si acum prostia omeneasca ca nu ne mai putem aduna sa facem o treaba asezata de rade Lumea de noi,der fraieri ce suntem.
    Crina,am pornit de la impostorii in politichia romaneasca (vorba lui Boier Mircea Dinescu) si am ajuns la cauze ancestralo-istorice ce permit aceasta brambureala.Poate eu ma insel ,dar cred,ca toate acestea nu se petrec la voia intamplarii.Poate ne este dat noua romanilor sa suferim,sa ne purificam prin suferinta ca prea s-a intins rautatea si ura de frate cu frate.
    Zau ca meritam conducatori mai buni!Romanii nu toti sunt hoti,puturosi,nemernici.Dar romanii au un defect pe care l-am citit dintr-un editorial mai vechi al Maestrului in ale ziaristicii,Ion Cristoiu.”Romanii nu au cucerit pe nimeni,romanii au platit tribut Marilor Imperii.De aici atitudine de servilism si coloana vertebrala flexibila ,precum si pupatul mainii la stapanire”.Am citast din memorie .Daca-ti aduci aminte de „Ciocoii vechi si noi” de Nicolae Filimon,acolo este un distih sugestiv:”Cu iaurt si gogosele te facusi vornic misele”! O seara frumoasa,cu respect Ion Borgo.

  45. satmareanca says:

    Ce bine le spuneţi domnule profgesor! Mi-aţi dat temă de meditaţie. Oare chiar nu mai avem nicio cale de ieşire? Unde o mai fi luminiţa de la capătul tunelului? Unii răspund, mai nou, cam aşa: la prostituţie în Europa :)))

  46. ionborgo says:

    Crina,
    Trebuie sa fim optimisti.Tu stii destul de bine ca la ape involburate,ca la aceste inundatii,gunoaiele ies la suprafata.Dupa ce trece fenomenul si apele se linistesc,se limpezesc,gunoaiele sunt duse departe sau se lasa la fund.Asa si la noi,cam mult dureaza apele tulburi si pline de gunoaie in politica si administratie,dar si ele se vor duce „pe apa sambetei” sau vor cadea la fund.Va mai dura ceva,Dar va fi bine.Cand? Poate va trece ceva timp,dar drumul firesc este spre civilizatie.Cand vom fi cu adevarat democrati in sensul egalitatii de sanse si grija fata de individ,atunci vom avea o societate asezata caci altfel nu vom putea rezista prea mult intr-un „Club al Europei”numit astazi UE.Cand am sa remarc un post pe aceasta tema voi reveni cu completari.Cu mult respect,IonBorgo.

  47. satmareanca says:

    Sunt o optimistă incurabilă, dar am accese de pesimism date de deformaţia profesională. Întotdeauna văd negrul, dar sper la ce e mai bine.
    Dacă ne-am asocia şi am face o societate de salubritate, vă daţi seama ce bogaţi am deveni aruncând la groapa de gunoi a istoriei toţi reşapaţii politicii româneşti? :)))
    Promit că voi scrie despre subiect. Vă aştept! 🙂

  48. blogideologic says:

    „am accese de pesimism date de deformaţia profesională”
    Cred că sunt foarte justificate acele accese de pesimism. La mine formează un fond aproape continuu. Abia când îl recitesc pe Constantin Rădulescu-Motru îmi mai revin.

  49. Pingback: Miros de migdale amare « Alandra

  50. satmareanca says:

    Blog ideologic,
    E bine că aţi găsit o formulă prin care să vă reveniţi. Eu îmi regăsesc optimismul în tot felul de nimicuri.

Lasă un comentariu