Labirint obligatoriu. Lectură obligatorie.

Un fişier misterios apare în calculatorul meu (C:\MyDocuments\Pictor de curte). Mi se deschid în nas, una după alta, 195 de file. O listă lungă de nume. Broboane de sudoare mi se răsfrâng pe tâmple. Dau „find” şi nu mă regăsesc, drept pentru care îmi revin destul de repede. Îmi dau seama rapid că nu este nici despre tranziţie, nici despre privatizare, nici lista cu medicamente compensate sau despre cursul dolarului, nici cu NATO sau UE nu e. De aici am pierdut firul. Am intrat într-un labirint din care nu mai ştiu ieşi. Nu sunt fetiţa care poate crea ieşirea printr-un simplu gest de ştergere cu buretele.

Gata! Sunt pierdută! Am pierdut firul şi stau să mă gândesc că nu mai ştiu ce am făcut toată după amiaza. Îmi amintesc că am fost la muncă. Nu, nu la muncă. A scrie nu e tot una cu a munci. Da, mă rog, am fost la redacţie, apoi am sunat-o pe mama care nu mi-a spus că i-a căzut faianţa sau că nu mai are nu ştiu ce în frigider (a se înţelege că nu-mi aduc aminte mai nimic :D). Îmi amintesc, totuşi, că, în afară de acele ore pierdute definitiv şi iremediabil din cipul meu, toate lucrurile s-au desfăşurat normal. Doar atunci s-a petrecut ceva memorabil. Ceva ce nu trebuia să uit. Ceva ce trebuia să-mi rămână întipărit în minte. Ceva despre care trebuie să povestesc şi altora. Dar ce?

Între timp, „Pictorul de curte” a dispărut din calculator. Fără urmă. Misterios. Aşa cum a apărut. Disperată, caut indicii, dar nimic. Zăresc apoi pe canapea o carte aproape violet (!), „Labirint obligatoriu” de Lucia Verona. Are chiar 195 de file. Va trebui să o recitesc pentru a regăsi pictorul. E lectură obligatorie! Voi o puteţi comanda de aici.

Şi, totuşi, ce am făcut în orele pierdute din memorie?

PS. Nu ştiu cum se face dar am nimerit într-o lume a scriitorilor. Încep să mă simt mică şi nesemnificativă. Un mai vechi amic din blogosferă, Nea Costache, şi-a publicat prima sa carte, „O viaţă împreună”, scrisă capitol cu capitol pe blog. Cea mai nouă apariţie îi aparţine jurnalistului Călin Hera, „Îmi pun singur miere în ceai”. Sună mai mult decât bine. Cum fac rost de cărţile astea?

Despre Satmareanca
Ziaristă

29 Responses to Labirint obligatoriu. Lectură obligatorie.

  1. Flavia says:

    Sa traiti! Voi citi:) PS: imi place enorm de mult cum scriiiii 😀

  2. Satmareanca says:

    Bine ai venit, Flavia! Merci! Eu nu scriu nicicum, mă las influenţată de alţii :)))))

  3. daurel says:

    In tinerete am mai zis, acum repet: in orice blogger se ascunde un scriitor.

  4. neacostache says:

    Sarut mana Crina! Romanul meu, „O viata impreuna”, nascut pe blog, isi datoreaza existenta tuturor prietenilor mei mai vechi, printre care si tie, Crina! Multumesc din suflet pentru comentariile tale facute fiecaruia din capitolele romanului, comentarii care m-au incurajat de fiecare data sa continui! Multumesc pentru promovare! Un sfarsit de saptamana reconfortant, alaturi de cei dragi!

  5. Oana says:

    Bravo, fata, mai zi si de altii ca or sa zica astia ca te-am platit sa zici doar de mine. Si apoi cartea lui Nea Costache merita 😉 Ti-o trimit eu imediat ce pun mana pe ea 😀

    P.S: Sa inteleg ca ai revenit printre noi? 🙂

  6. Adrian SM says:

    A scris de s-a rupt în ultimele zile Roşcata…. 🙂

  7. Pingback: Impresii « Oana Stoica Mujea

  8. Satmareanca says:

    Daurel, nu te pot contrazice, dar, totuşi, puţini au curajul şi perseverenţa de a duce până la capăt ce au început 🙂

  9. Satmareanca says:

    Nea Costache, nu aveţi de ce să-mi mulţumiţi. Până la urmă cuntem chit, aprecierea este reciprocă 🙂

  10. Satmareanca says:

    Oana, astăzi sunt, mâine cine ştie 😆

  11. Satmareanca says:

    Adrian, ca număr de postări, să zicem, ca şi conţinut, câteva rânduri 😀

  12. rhorvath says:

    TRAIAN BASESCU UN ACTOR PENTRU ETERNITATE

    Pe blogul mogulului Voiculescu subiectul este filmul si teatrul romanesc. Din fascinatie pentru Presedinte si extrem de apropiat de dansul la propriu cat si la figurat, fiind in greva foamei la Tokio am postat un comentariu.
    TRAIAN BASESCU UN ACTOR DE GENIU
    Avem in Presedintele nostru un mare actor de compozitie. Imaginati un un betivan de factura extrem de modesta provenind din lumea interlopa a portului,
    cu o educatie rudimentara care nu a citit in viata lui nici o carte ( cu exceptia codului penal ), jucand rolul de sef de stat in” fata alesului lui dumnezeu” imparatul Japoniei. Astept cu infrigurare rolul „BALCONULUI „, care este intradevar rolul vietii ,o superproductie romana -americana cu o figuratie de sute de mii oameni si cu un helicopter pe acoperis. Sunt convins ca scena finala a intalnirii cu Ceausescu va fi proiectata cu deosebit succes in furul lumii. Astern aceste randuri in dubla calitate……de cineast si patriot.

    Robert Horvath DEVA Tokio
    http://www.devagallery.com/
    http://devanewyork.blogspot.com/

  13. Adrian SM says:

    Faţă de ultimele luni e un reviriment spectaculos… 🙂

  14. Lucia Verona says:

    Crina, merci, ai citit bine :))

  15. Pingback: Cel mai citit blogger din lume « Andi Bob

  16. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 10 « Ioan Usca

  17. Oana says:

    Fata, chiar misto tema, sa-ti traiasca. Asta inseamna ca nu mai suntem gemene? Trist. :((((

  18. Satmareanca says:

    Da, e mişto, dar e mult de lucru 😦 Schimbă-ţi tema! 😀

  19. Satmareanca says:

    Lucia, 🙂

    Adrian, gata, nu mă lăudaţi că poate îmi trece 😆

  20. Adrian SM says:

    Da ce palid se făcu blogu…. O să-ţi zic Albă ca Zăpada… :))

  21. CELLA says:

    DA! 😀
    cred că de o vreme v-aţi aliat între voi, cei care scrieţi „de citit”, să vă schimbaţi tema blogului în scris mic-mic, vai ochii mei:(
    ori e o conspiraţie,ceva 😉

  22. daurel says:

    Vad ca-i treaba serioasa, ca in vremurile bune…O fi trecut criza? Multumesc de promovarea cu postarile in blogroll.

  23. Satmareanca says:

    Daurel, nu, eu sunt crizată de felul meu 😆 Cu plăcere! 🙂

  24. Satmareanca says:

    Cella, nu e conspiraţie, zău, mă plictisisem de tema aia de nu-mi mai venea să intru pe blog. Mie nu mi se pare că ar fi mic, te obişnuieşti tu 😀

  25. Satmareanca says:

    Adrian, mie mi se pare elegant 😀

  26. Adrian SM says:

    Mă rog, chestie de gusturi… 🙂

  27. Satmareanca says:

    E fain, clar? 😀

  28. Adrian SM says:

    No bine, e fain… 🙂 Că de nu scoţi pistolu, nu?… 🙂
    Important e de scrii şi ce se scrie,restul sunt doar detalii minore..

  29. Adrian SM says:

    Scuze: ce scrii …

Lasă un comentariu